|   15:07:40
דלג
  אריאל כהנא  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

נציג ישראל בשגרירות הנוצרית

הרב בני אלון לא מתגעגע לפוליטיקה שעזב לפני ארבע שנים. מאז הוא מפנה את הכישורים והקשרים שלו לאיתור זרמים נוצריים בעולם התומכים בישראל. את הפרשייה של אחיו, הרב מוטי, הוא מכנה "רצח בכיכר העיר"
08/10/2012  |   אריאל כהנא   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
בני אלון. מחבק עובדי עבודה זרה [צילום: AP]

על המשמעויות התיאולוגיות אפשר להתווכח, לא על העובדות והמספרים. בראשית חג הסוכות הזה התקבצו ובאו לירושלים נציגי שבעים אומות העולם. הם התכנסו בעיר הקודש לכבוד העם היהודי ומדינתו, כחלק מאמונתם הדתית העמוקה בכך שההשגחה העליונה היא זו שמחזירה את עם ישראל לארצו, בדרך לגאולה העולמית הכוללת.

"אנו נרגשים לארח את אלפי התיירים וחברי הפרלמנט שהגיעו לחגוג עם אזרחי ישראל את חג הסוכות ולהביע את תמיכתם הבלתי מסויגת במדינת ישראל", קיבל את פני הבאים יורגן בולר, מנכ"ל השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים. "הביקור שלכם בירושלים והסולידריות שלכם עם ישראל לא יכולים היו להגיע בזמן טוב יותר. יש חשיבות רבה לתמיכה בינלאומית בישראל בשעה זו, כשהיא ניצבת מול אתגרים ביטחוניים ודיפלומטיים לא פשוטים במזרח התיכון ובאזור כולו, כפי שהוצגו בעצרת האו"ם", הוסיף בולר. אחרי הפנינג ענק של 3,000 האורחים בעין-גדי, הם זזו לערב הפתיחה הרשמי בבנייני האומה. שם קיבלו את פניהם שר התפוצות דהיום יולי אלשטיין ושר התיירות לשעבר בני אלון.

לכאורה, חזון אחרית הימים. במסורת היהודית סוכות הוא החג שבו העמים מכירים בבכירות העם היהודי וביסודות אמונתו ואם כך נראה שהחזון קורם עור וגידים. אלא שרגע אחרי שאדלשטיין ואלון בירכו את הבאים בנאומים מרגשים, פצח ההמון בשירי תשוקה נלהבים לאלוהיו. האלוהים שבו מדובר, אם היה לכם ספק, הוא ישו הנוצרי. "אני הולך אליך, אני רץ אליך", נפנף ההמון בידיו באקסטזה. לא צריך להיות דתי מדי כדי להרגיש בחילה.

מאהדה למדיניות
האח הרב מוטי אלון. שטויות [צילום: איציק וולף]

מה אם כן מביא רב מוערך בישראל, ראש ישיבה לשעבר, לחבק בחום רב כל כך את מי שאמונתם מוגדרת כעבודה זרה? מי שמכיר את הרב בני אלון יודע שהוא מעולם לא היה איש של סיסמאות פלקטיות. גם במקרה זה, התשובות שלו דורשת הקשבה וחשיבה. מה שבטוח, ארבע שנים אחרי שנגדעה הקריירה הפוליטית שלו, יו"ר מולדת לשעבר השאיר לאחרים את המריבה על מקום בכנסת ופנה לכבוש את העולם. חייו האישיים, ובעיקר חיי משפחתו המורחבת, עברו כמה טלטלות. אביו, שופט בית המשפט העליון לשעבר מנחם אלון, לקה באלצהיימר. בני ורעייתו הסופרת אמונה אלון, עברו אפוא לירושלים, לסעוד את האב הקשיש. אחיו האחד, השופט ספי אלון, נבלם בדרכו לבית המשפט העליון, על-רקע החלטות שיפוטיות שנויות במחלוקת מתקופת ההינתקות. אחיו האחר, הרב מוטי אלון, נקלע לפרשיית האישומים החמורים בפגיעה בתלמידיו.

הרב בני, כפי שהוא עדיין מכונה בידי קבוצת הנאמנים האידיאולוגית המלווה אותו שנים, סולק למעשה מצמרת ההנהגה הפוליטית של הימין. ההדחה ההיא הכאיבה לו, והייתה לטעמו לא הוגנת. "הפרו הסכמות מפורשות", הוא אומר היום. עם זאת, החליט להמשיך קדימה בלי להביט לאחור. "מה שהיה היה, וזה כבר לא מעניין, לא אותי ולא את הציבור. יום אחד מישהו אולי יחקור מה קרה שם. בסך הכול, העבודה הפוליטית היא עבודה חשובה, ואני מחזק את ידי אלה שעושים אותה. אבל לא צמחתי בפוליטיקה והיא לא הייתה עולמי. הספיק לי ואני גם לא מתכוון לחזור".

גם מחשיפה תקשורתית התנזר בארבע השנים האלה, כשהוא נמנע בין היתר מהתייחסות פומבית לפרשיות שמשפחתו נקלעה אליהן. בינו לבינו הוא חש שגם לשני אחיו נגרם עוול. בשעתו ניסה למתן את הכעס במפלגות הימין על ספי, האח השופט, במטרה לאפשר לו בכל זאת להתמנות לעליון.

את פרשיית הרב מוטי הוא מגדיר "שטויות". על שני האחים הוא אומר: "הם עושים את הדבר שהם יודעים לעשות הכי טוב, והם לא צריכים העזרה שלי. זכיתי לשני אחים מוכשרים ונבונים שכל אחד בתחומו עושה המון. לגבי מוטי, באמת איני מבין מאיפה יש לו כוחות. אני לא הייתי מסוגל להמשיך, אם הייתי עובר חלילה את הרצח בכיכר העיר שהוא עבר, עם אישה ו-11 ילדים. אבל הוא כמו אריה, לא מרפה לרגע. ועובדה שאנשים שקראו את כל השטויות האלה באים וממשיכים לבוא לשמוע אותו. הוא כישרון נדיר וכל מי ששמע אותו יודע זאת. מהבחינה המשפחתית, הדבר שמטריד אותנו יותר מכול היא השקיעה של אבי. המחלה הארורה הזאת שאוכלת לו את הזיכרון, היא דבר קשה".

בני אלון עצמו מחלק אפוא את זמנו בין הטיפול באביו והסיוע לאמו, לבין בנייה שיטתית של כוח פוליטי פרו-ישראלי נוצרי ברחבי העולם. המשרד המרכזי של "הקרן הבינלאומית לשדולות פרו-ישראליות" ממוקם בוושינגטון. לאחרונה הוקמה שלוחה חדשה בבריסל, ליד מוסדות האיחוד האירופי. השיטה המצליחה כל כך בארה"ב אמורה להוות מודל לאופן שבו פועלות 25 השדולות האחרות של הקרן ברחבי העולם, ומשרדים נוספים אמורים להיפתח בתקופה הקרובה. כשם שבארה"ב התמיכה העממית בישראל ממונפת בידי השדולות הפרו-ישראליות למהלכים פוליטיים המחזקים את ישראל, כך האהדה לישראל של 600 מיליוני נוצרים אוונגליסטים ברחבי העולם, יכולה וצריכה להיות מתורגמת למדיניות פוליטית פרו-ישראלית. זה הרציונל.

עבודת נמלים
בני אלון. מתנגד לתאוריית ההחלפה [צילום: AP]

"הניסיון לימד אותנו לדעת עם מי נכון לעבוד ועם מי לא נכון. זה מקצוע לכל דבר. אין כאן בחירה אקראית של אנשים או קהילות, אלא בדיקה מוקדמת ויסודית שלנו מהו בדיוק הזרם שבו מדובר ומהי התיאולוגיה שלו. היו וישנם אנשים שהפסדנו בגלל התנאי הזה"

בארה"ב, כידוע, המנגנון הפרו-ישראלי מפותח מאוד. בכל הנוגע לשאר העולם יש עוד כר נרחב מאוד לעשייה. אלון מכתת רגליו ממדינה למדינה ומעיר לעיר במטרה להפעיל מנגנון דומה בעוד ועוד ארצות. הדגש שלו, בשונה משדולות פרו-ישראליות אחרות, הוא דווקא הדתי-נוצרי. השדולה עצמה הוקמה לפני כעשור, עוד בהיותו בכנסת, ואלון המשיך לחזק אותה כשכיהן כשר.

אלפי שנים יהודים ברחו מנוצרים שניסו להעביר אותם על דתם. עכשיו אנחנו רצים אחריהם?

"אני מחפש רק את אלו המאמינים ששיבת ציון של היום נוגעת לנו, לעם היהודי, וש'תיאוריית ההחלפה' (שלפיה הנוצרים החליפו את היהודים כעם הנבחר מכיוון שלא האמינו בישו, א"כ) היא דבר שלא היה, לא הווה ולא יהיה. אשר לאלה שאומרים שבבוא הימים הם יחליפו אותנו, לאחר ביאת המשיח שלהם, איני מקל בכך ראש. אבל אלה שעובדים איתי יודעים שאינם יכול לעסוק במיסיון. זה הסיכום שלי איתם. אני לא מנסה לגייר אותם והם לא מנסים לנצר אותי".

איך אתה יכול לדעת שהם יעמדו בסיכום הזה ולא ישתמשו בפלטפורמה שלך לצרכי מיסיון?

"האיתור הוא עבודת נמלים. חוקרים ובודקים מה הכמרים אומרים ומה הם כותבים, כדי להבין בדיוק במי מדובר ובמה מדובר.

"הניסיון המצטבר לימד אותנו לדעת עם מי נכון לעבוד ועם מי לא נכון לעבוד. זה מקצוע לכל דבר. אין כאן בחירה אקראית של אנשים או קהילות, אלא בדיקה מוקדמת ויסודית שלנו מהו בדיוק הזרם שבו מדובר ומהי התיאולוגיה שלו. היו וישנם אנשים שהפסדנו בגלל התנאי הזה. למשל, אנחנו לא עובדים עם היהודים המשיחיים, יהודים למען ישו, וזרמים מיסיונריים נוספים למרות שהם אוהדי ישראל אלה שכן משתפים פעולה איתנו, ואנו איתם, הם ברובם זרמים שצמחו אחרי המאה ה-18, המתבססים על הנהגה כריזמטית (למשל הכומר ג'ון הייגי, א"כ) שאינם משתייכים לכנסייה הקתולית, ושבדרך כלל גם אין להם צלב".

בשורה התחתונה, באיזה רף הם צריכים לעמוד מבחינתך?

"נוצרים, אוהבי ישראל שאינם מיסיונרים, וכאלה שיכולים ורוצים לעבוד למען ישראל".

אחרי שזיהה זרם או כנסייה העונים לקריטריון הנ"ל, אלון מאתר אישים פוליטיים הנתמכים על ידיהם. לעתים הוא עובד הפוך ומאתר אישיות פוליטית שהמניע הדתי מגדיר את יחסה החיובי לישראל. לאותם שלוחים פוליטיים - בדרך כלל מדובר בחברי פרלמנט - הוא מציע סיוע כפול: תמיכה פנימית בארצם לחיזוק מעמדם הפוליטי וחיבור חיצוני עם פונקציות יהודיות וישראליות.

שתי דוגמאות חיות באו השבוע לכנס שארגן עם השגרירות הנוצרית. לאחד קוראים מג'די כריסטיאנו עלאם, במקור מוסלמי מצרי. עלאם השתייך בארצו לתת-זרם מוסלמי מודרני שיצא נגד רצחנות האיסלאם הפונדמנטליסטי. מכיוון שכך, הוא נרדף על-ידי האחים המוסלמים עד כדי סכנת חיים. הוא נמלט אפוא לאיטליה ומשם המשיך להתריע על הסכנה שנשקפת לעולם מפני המוסלמים הקיצוניים. במהלך הדרך המיר את דתו לנצרות (ומכאן השם כריסטיאנו), מה שגרר גזר דין מוות על ראשו. עם הרקע הזה נבחר לפרלמנט האירופי. ככל שיישמע הדבר מוזר, המצרי-איטלקי-מוסלמי-נוצרי-כריסטיאנו-עלאם, הוא מאוהדיה הלוהטים של ישראל בפרלמנט האירופי – אחד הגופים העוינים ביותר מבחינתנו באירופה. בנאומו ביום רביעי השבוע בירושלים הסביר כי "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שיכולה להביס את האיסלאם הטרוריסטי".

עצר את החרם

שיבת ציון
"כשם שהשואה התרחשה על בסיס המצע של הנצרות, כך עלולה להתרחש השואה הבאה על בסיס המצע המוסלמי הזה, הדמוניזציה של ישראל. אבל כשהם יקלטו ששיבת ציון היא דבר מבוסס בתרבות של כל המערב ושכל הנוצרים מאמינים בזה, הכוח והמוטיבציה המוסלמית ייחלשו בצורה אפקטיבית"

מקרה לא פחות חשוב הוא זה של קנת משאוי (Meshoe), חבר קונגרס מדרום אפריקה שבלם את החרם על מוצרי ההתנחלויות שיזמה ממשלתו. מוּנע מאמונתו הנוצרית בתנ"ך, ייסד משאוי מפלגה פוליטית שגורפת מספר מנדטים מצומצם אך עקבי כבר יותר מעשור. יחד עם עמיתיו למפלגה, עם הקהילה היהודית בקייפטאון ועם דגלי ישראל, משאוי מתייצב מדי שבוע להפגנה בעד ישראל מול בית נשיא דרום אפריקה. את החרם המפורסם על תוצרת יו"ש עצר לפחות באופן זמני באמצעות פנייה לבית משפט מקומי שהטיל ספק בחוקיות ההחלטה.

גם משאוי בא השבוע לירושלים וכמוהו עוד 25 חברי פרלמנט ממדינות בלתי צפויות או בעייתיות כגון פורטוגל, ספרד, או ברזיל – מדינה שבה עשרות מיליונים המשתייכים לכנסייה האוונגליסטית. עד כה נכשלו כל ניסיונותיה של ישראל לחדור חדירה ממשית לברזיל או להעביר אותה לצדנו. מבחינת אלון היעד הבא הוא דרום אמריקה ובקרוב יפתח משרדים בברזיליה, בסאו-פאולו ובבואנוס-איירס. "זה אומנם עולה הון כסף, אבל זה חשוב. בהקשר זה צריך לציין שבניגוד למה שאומרים עליי, כלל אינני מגייס כספים מנוצרים למען ישראל. זה ממש לא העניין. גם הפעילות שלנו ממומנת ברובה המוחלט מכספים יהודיים, כגון הקונגרס היהודי העולמי שרואה את כיוון הפעולה הזה עין בעין איתנו. לנוצרים, אנו מציעים ומבקשים תמיכה פוליטית".

אלון מחבר אפוא אמונה דתית, כישורים וקשרים פוליטיים, ועם תפיסה ברורה באשר למה שצריך להיות גוש ההשתייכות העולמי של ישראל. "יש בעולם מיליארד מוסלמים שרוצים להשמיד אותנו. שואה חדשה, אם חלילה תהיה, לא תבוא מהנצרות או מהציוויליזציה המערבית. הנוצרים אכולי רגשות אשם על מה שעשו. מי שחושב שמהם הסכנה, חי את המלחמה הקודמת ולוקה באנכרוניזם. הסכנה היא במיליארד מוסלמים שרוצים להשמיד אותנו. כמו שפעם האמינו הנוצרים שיהודים שותים את הדם של הילדים הנוצרים בליל הסדר, כך יש כיום בכל העולם מאות אלפי ילדים מוסלמים תמימים וחמודים, המשוכנעים שאתה ואני שותים דם של ילדים פלשתינים. דמוניזציה מוחלטת. כשם שהשואה התרחשה על בסיס המצע של הנצרות, כך עלולה להתרחש השואה הבאה על בסיס המצע המוסלמי הזה. אבל כשהם יקלטו ששיבת ציון היא דבר מבוסס בתרבות של כל המערב ושכל הנוצרים מאמינים בזה - אם נעבוד חזק עם העולם הנוצרי - הכוח והמוטיבציה המוסלמית ייחלשו בצורה אפקטיבית. ואנחנו חייבים לעבוד איתם".

אתה מתעלם מאלפי שנים בהם הנוצרים טבחו ביהודים בהמוניהם?

"אף אחד לא שוכח ואף אחד לא סולח לא על השואה ולא על מסעות הצלב ולא כל מה שהיה, אבל צריך להיות עיוור כדי לא לראות מאיפה הסכנה הנוכחית".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  08/10/2012   |   עודכן:  08/10/2012
אריאל כהנא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נציג ישראל בשגרירות הנוצרית
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירון זכאי 1
9/10/12 01:30
2
מינה פנטון
9/10/12 03:16
 
כתבת יפה מאוד
9/10/12 22:16
 
שרית אלרון
17/10/12 13:57
 
דאגנית
7/11/12 15:07
3
קורןנאוה טבריה
9/10/12 05:44
4
הניה
9/10/12 08:18
5
eric
10/10/12 18:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
את שי אגסי פגשתי לראשונה בניו-יורק ב-2008. האיש, כמו שהבטיחו, מקסים וכובש. נראה שהוא השכיל לאמץ את כל היתרונות של ישראלי טוב ואמריקני מהמעמד הגבוה - מחד-גיסא חברמניות, ביטחון עצמי של בן לעם סגולה שעומד להביא גאולה לעולם, ומאידך-גיסא אנגלית מהוקצעת, רטוריקה מהודקת, פורמליות ומקצועיות.
08/10/2012  |  ערן בר-טל  |   כתבות
השופטת: רות לבהר-שרון, בית המשפט המחוזי בתל אביב
08/10/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
במאי האחרון נחת מסוקו הפרטי של איל ההימורים האמריקני שלדון אדלסון באלקורקון, אחד מפרבריה של מדריד, שמרוחק כ-13 קילומטרים מהבירה הספרדית. פרבר לא נאה במיוחד, שמוקף באלפי דונמים של חולות ואדמת טרשים. אדלסון, יחד עם אשתו ופמליה של עוזרים, סייר באלקורקון ברכב שטח, כשהוא מלווה בבכירים מקומיים שהתקשו להסתיר את התלהבותם. על הפרק, אחרי הכל, עמדה הזדמנות חייהם.
08/10/2012  |  אשר שכטר  |   כתבות
כשסגן הנשיא ריצ'רד ניקסון נכנס לאולפן הטלוויזיה של רשת CBS בשיקגו כדי להתעמת עם יריבו הדמוקרטי בבחירות 1960, הסנאטור ג'ון קנדי, הוא נראה עייף וחיוור. זמן קצר לפני כן השתחרר משהות בת שבועיים בבית החולים, לאחר שסבל מפצע בברך שהזדהם. למרות זאת הוא סירב להתאפר או להתגלח, ובמקום להתכונן לעימות התעקש להשלים את הזמן היקר שאיבד בבית החולים בעצרות בחירות שנמשכו ממש עד שעות ספורות לפני האירוע. בעימות הטלוויזיוני עצמו - הראשון בהיסטוריה של מערכות הבחירות לנשיאות בארה"ב - קנדי, שבילה ימים שלמים בהכנה מדוקדקת, נראה שזוף, חד וערני, והצליח להנחית על ניקסון מהלומות מילוליות חוזרות ונשנות. את האינדיקציה הטובה ביותר להופעתו האסונית קיבל ניקסון מיד לאחר תום השידור: אמו התקשרה אליו בדאגה, ושאלה אותו אם הוא חולה. כך, באירוע מכונן ששינה את הדינמיקה של מערכת הבחירות והוביל בסופו של דבר לניצחונו של קנדי, יצא לדרך עידן העימותים הטלוויזיוניים בארה"ב.
07/10/2012  |  תמיר מורג  |   כתבות
שמעון פרס (ציטוט):
07/10/2012  |  אורי אליצור  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il