|   15:07:40
דלג
  globes globes  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

"הדמוקרטיה בישראל היא פארסה"

כבר 20 שנה נאבקים ד"ר אריק כרמון ופרופ' אוריאל רייכמן לשנות את שיטת הממשל בישראל שימו לב לחלק מהמלצותיהם: אחוז חסימה של 4%, ממשלה של 8 שרים לכל היותר, זכות וטו לראש הממשלה על כל חוק
12/10/2012  |   globes globes   |   כתבות   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
פרופ' אוריאל רייכמן [צילום: גדי דגון]

ד"ר אריק כרמון

   רשימות קודמות
  עם האגרה לא משחקים
  6 חברות ביומד שכישלון אצלן הוא קטלני
  נתניהו: התפיסה של יחימוביץ' תביא למיליון מובטלים
  תנובה הקימה צוות לבלימת התפתחותה של טרה
  ברק: ההישגים הכי גבוהים - בממשלה בראשותי

הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקדמת הבחירות פתחה השבוע את הקמפיינים של המפלגות והמועמדים לראשות הממשלה. וכשניחוח הבחירות באוויר, מיד עולות לפני השטח גם הטענות על הצורך בשינוי שיטת הממשל.

בראיון מיוחד ל"גלובס" מותחים שניים מהשועלים הוותיקים בזירת המאבק נגד שיטת הממשל - פרופ' אוריאל רייכמן וד"ר אריק כרמון - ביקורת חריפה על השיטה הקיימת, ומביעים תקווה שהתהפוכות שעברו על הממשל הנוכחי יגרמו סוף-סוף למקבלי ההחלטות לבצע שינוי.

"החלטת ראש הממשלה על הקדמת הבחירות מהווה דוגמה מובהקת מדוע צריך לשנות את שיטת הממשל", אומר פרופ' רייכמן. "אנו רואים ראש ממשלה שמודה שהוא נאלץ להקדים את הבחירות מכיוון שאינו מסוגל להעביר תקציב ולשלוט בקואליציה. זה רק מוכיח את הטענות לגבי חוסר היציבות המאפיין את המערכת הפוליטית ואת הכוח הפוליטי של המפלגות הסקטוריאליות שעל פיהן יישק דבר".

כרמון מסכים. "בקואליציה הנוכחית משתתפות 6 סיעות בפריסה רעיונית בלתי אפשרית. והנה מתברר כי למרות גודל הקואליציה והמספר הבלתי נסבל של השרים, ראש הממשלה לא מצליח להוביל מדיניות, אלא לצלוח בקושי משברים פוליטיים. הראשון שהבין שאי-אפשר להמשיך כך הוא ראש הממשלה עצמו, שביצע נחיתת חרום מבוקרת לפני שיתרסק".

איום אמיתי על הדמוקרטיה

כבר בתחילת שנות ה-90 צעדו פרופ' אוריאל רייכמן וד"ר אריק כרמון יחד, חדורי מוטיבציה ועם מטרה ברורה: שינוי שיטת הממשל בישראל. אך חילוקי דעות מקצועיים גברו על הרעיון המשותף והשניים הסתכסכו. רייכמן פעל אז להעברת חקיקה בכנסת לשינוי שיטת הממשל (הוביל יחד עם פרופ' אמנון רובינשטיין את היוזמה להצעת החוק לשינוי שיטת הממשל מטעם תנועת "יש סיכוי"); כרמון והמכון הישראלי לדמוקרטיה שבראשותו, התייצבו מנגד ותקפו את יוזמת החקיקה. מאז שרר נתק בין השניים, על-אף היותם גיסים הנשואים לשתי אחיות - נירה רייכמן וציפה כרמון.

20 שנה חלפו, ובעיית המשילות במדינת ישראל נותרה בעינה. ובכל זאת משהו השתנה: לפני שבועות מספר החליטו רייכמן וכרמון להרים דגל לבן. הם הניחו את הסכסוך ביניהם מאחוריהם, החליטו על חיבור בין הארגונים שבראשם הם עומדים, והגיעו להסכמה על מתווה משותף בדרך לשינוי שיטת הממשל.

רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי וחבר הנהלת "יש סיכוי", וכרמון, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, לא מעוניינים לדבר על הסכסוך ביניהם. "זה לא מעניין", הם אומרים. מה שמעניין אותם הוא איך שילוב הכוחות יפעל לטובת שינוי שיטת הממשל.

"הדמוקרטיה הישראלית והתפקוד המשטרי במדינה ירדו מהפסים. נוצרו איומים אמיתיים על עצם הקיום המשטרי בישראל", אומר כרמון. "המערכת מתפקדת בצורה כל-כך גרועה, שאין לה אח ורע באף דמוקרטיה מהדמוקרטיות המפותחות. שורה שלמה של שינויים, כולל החלטות בעלות משמעות בצד המדיני, הכלכלי, הביטחוני ועוד, תלויה ביכולת התפקוד של המערכת, אבל המערכת לא מתפקדת. כאשר הכרעה גורלית כל-כך כמו הנושא האירני, תלויה בהכרעה הלכתית של רב, זה מראה עד לאיזה עברי פי פחת המערכת הגיעה. וזו רק דוגמה אחת. יש הכרח להתגייס וללחוץ לפני שתהיה פה קטסטרופה".

רייכמן וכרמון מציירים תמונה קשה של הפוליטיקה בישראל. "הגענו למצב בלתי אפשרי. זה פשוט פארסה של דמוקרטיה", אומר רייכמן. "אבל ללא מעורבות של הציבור הרחב, דבר לא יקרה. באיחוד אנחנו מקווים לרתום את הציבור למטרה הזו".

"השינויים והתיקונים בשיטת השלטון הם לא מטרה. הם אמצעי", מדגיש כרמון. "האמצעים האלה נועדו להביא אותנו למקום שבו נמצאות מרבית הדמוקרטיות הפרלמנטריות בעולם. כלומר, כשנבחר ראש הממשלה, יש לו ממשלה, הוא יכול לתפקד, הוא יכול לנהל מדיניות, הוא יכול לקבל החלטות. מהקמת המדינה ועד שנת 96', בכל ממשלות ישראל, תמיד למפלגת השלטון היה רוב. אז בישראל קיבלו החלטות מרחיקות לכת. היום ראש הממשלה שבוי בידי מפלגות סקטוריאליות, והממשלה לא יכולה לתפקד. יש קואליציה של 67 חברי כנסת, שהרוב הגדול בה שייך למפלגות לא-דמוקרטיות. המערכת שבויה בתוך מבנה של וטו".

"ראש ממשלה שהולך לבחירות עם אג'נדה מסוימת, חייב למכור נתחים גדולים מאוד מהאג'נדה שלו, להיכנע למפלגות שוליים, כדי לבנות קואליציה. הוא נמצא במצב של סחטנות מתמדת", מוסיף רייכמן. "ראש הממשלה גם נאלץ ליצור פרצלציה של השלטון. הוא חייב לחלק תפקידים לקבוצה שלמה של אנשים ושרים שמייצגים אינטרס נוגד לשלו, שהם יריבים פוליטיים שלו. ברגע שהוא נתן להם חתיכת שלטון, התוצאה היא שהם שומרים על השלטון הזה בקנאות רבה, ונוצרת בעיה אמיתית של שיתוף-פעולה. השלטון הישראלי עובד בצורה מאונכת, שבה כל שר שומר על הטריטוריה שלו. קשה מאוד להביא לשיתוף-פעולה ביניהם, והגענו למצב בלתי אפשרי שבו יותר מ-70% מהחלטות הממשלה לא מבוצעות".

אסטרטגיה של יחסי ציבור במקום עשייה

את תוצאות המצב העגום, אומרים כרמון ורייכמן, מרגיש כל אזרח. "כלום לא מתקדם, הכול תקוע", אומר רייכמן. "ברגע שאתה צריך שיתוף-פעולה, אתה נמצא במצב של חוסר יכולת לפעול, שגורם אחד מטרפד את השני. כל הרפורמות שהוצעו - רפורמות חיוניות בתחום התכנון והבנייה, הקרקעות, הדיור - כולן מתפוררות בפועל. אנחנו נמצאים במצב של חוסר יציבות וחוסר משילות. משך הכהונה הממוצע של שר בישראל הוא 18 חודשים. התוצאה היא, שאי-אפשר לתכנן לטווח ארוך, וכך יש לשרים אסטרטגיה של יחסי-ציבור במקום אסטרטגיה של עשייה".

"קשה לפתח מדיניות כלכלית, חברתית וביטחונית", ממשיך רייכמן. "חוק טל הוא דוגמה אחת מיני רבות לכך שהרשות המחוקקת לא מילאה את תפקידה. העול לבצע התגלגל לפתחו של הצבא. זה אבסורד. המחוקק ברח ממילוי תפקידו. הפנה עורף. ראש הממשלה ברח. הוא חשב במושגים של הבחירות הבאות ובניית הקואליציה הבאה, ומיסמס החלטה של בית המשפט העליון".

"העובדה שראש הממשלה שבוי בידי גורמים שדואגים רק לסקטור שלהם, באה לידי ביטוי חריף כשבודקים למי למשל הלך הדיור הציבורי, שבו יש עדיפות גדולה לחרדים, מכיוון שהם שותף הכרחי לקיום הקואליציה", אומר כרמון. "אבל זה לא רק הימין שמוכר לחרדים. גם השמאל מכר לחרדים. זה מביא למצב שהפכו אוכלוסיה שלמה לשואבי המים ולחוטבי העצים של קבוצה שלא משתתפת במטלות הלאומיות. סקטורים שאין להם גיבוי פוליטי- קואליציוני, למעשה מופקרים. אין להם קול ואין מי שיילחם עבורם".

מעבר לכך, הם קובעים כי במשילות הקיימת היום, מי שבאמת מושל בכיפה הם הפקידים. "כשראש הממשלה שבוי בידי מפלגות סקטוריאליות, הפקידים שולטים", אומר כרמון, "כשמערכת מתפוררת והסמכות נשחקת עולה כוחם של הפקידים, שמונעים מימוש ויישום החלטות. כך, למשל, היום יש לאגף התקציבים באוצר כוח עצום, כוח חריג. פקידי האוצר הפכו להיות מניפולטורים והם משחקים את המשחק הפוליטי. הם נגסו באותה סמכות ובאותו כוח שאנחנו רוצים להעניק למקבלי ההחלטות".

התנאי לשינוי: שותפות האזרחים

רייכמן מוסיף גם אזהרה, שלפיה במדינה שבה האתגרים והסיכונים כל-כך "אדירים", אסור שהממשל יהיה משותק. "אנחנו חייבים ליצור דמוקרטיה אמיתית ופועלת. המגזר הציבורי שלא מתפקד, האלימות ברחובות, השחיתות השלטונית, חוסר המעש וזעקת האזרחים, חוסר האמון בשלטון - כל אלה הם סיכון אדיר לדמוקרטיה לאורך זמן".

"על שולחן הכנסת מונחות, בשלבים שונים של הליכי חקיקה, 7 הצעות חוק שהגשנו לתיקון השיטה בשנתיים האחרונות. כעת, עם פיזור הכנסת רובן יימחקו.

"כל מי שמבקש לתקן את שיטת הממשל הוא דון קישוט שיוצא למאבק סיזיפי. זו אינה ריצת מאה מטר, זה מרתון - וכמו לרצי מרתון, דרושה סיבולת ונחישות. אנחנו לגמרי מוכנים להמשיך במאבק".

"כבר עכשיו אנו שומעים קולות של בכירים ושל מועמדים לכנסת שדורשים את שינוי השיטה", אומר רייכמן. "אני מאמין שקולות אלה ילכו ויתגברו".

התפקדות למפלגות במקום אוהלים והפגנות

ד"ר כרמון ופרופ' רייכמן לא רוצים לדבר רק על הבעיות של המדינה. באופטימיות כמעט מפתיעה - לאחר שנים של חוסר היענות מצד מקבלי ההחלטות - הם עדיין מאמינים שיש סיכוי לשינוי אמיתי. אלא שבשביל זה הציבור צריך להתעורר מהתרדמת הפוליטית, ולהתגייס למשימה. לדעתם, אנשים צריכים להשתחרר מהתפיסה שאוהלים, הפגנות וצעדות המוניות יובילו לשינוי - ולהתפקד למפלגות.

"יש תנאי מוקדם לכל שינוי שצריך לבוא, והוא שותפות האזרחים", אומר רייכמן. "אנחנו נמצאים היום במצב ששני אחוזים בלבד מבעלי זכות הבחירה בוחרים למעשה את רוב חברי הכנסת, 68 חברי כנסת. דמוקרטיה לא צומחת מעצמה. היא נותנת הזדמנות לאנשים להשפיע. אי-אפשר לבוא בטענות למערכת הפוליטית, בלי שאנשים יהיו מעורבים בפוליטיקה. כדי להשפיע ולשנות את המערכת חייבים להתפקד למפלגות, כל אחד לפי השקפתו, ולנסות לדחוף את האנשים המתאימים להיות מעורבים. זה יותר אפקטיבי מכל הפגנה. רק אז יהיה שינוי רציני".

"השינוי הרציני" עובר דרך הצעתם המשותפת של רייכמן וכרמון עם שלושה ארגונים מובילים לשינוי שיטת הממשל: המרכז להעצמת האזרח ונשיאו אורי דורי, שהקימו את הפורום לייצוב הממשל בראשות יצחק נזריאן; תנועת ישראלים להצלת הדמוקרטיה, המקדמת את תוכנית הפורום לתיקון שיטת הממשל (שליד המכון הישראלי לדמוקרטיה), בראשות נשיא העליון (בדימוס) מאיר שמגר; ותנועת "יש סיכוי" בראשות מאיר דגן, המציגה תוכנית שגובשה עם צוות חוקרי המרכז הבינתחומי הרצליה.

שחיקת המפלגות הקטנות וחיזוק ראש הממשלה

המתווה שגובש נועד לשמור על אופיה של ישראל כדמוקרטיה פרלמנטרית, בדגש על חיזוק המשילות, עידוד הקמת גושים פוליטיים גדולים, ושמירת האיזון בין הממשלה לכנסת. השינויים המרכזיים המוצעים מתמקדים באופן בחירת ראש הממשלה, במבנה הממשלה וביחסי הממשלה והכנסת, ובנוסף, מוצג מתווה לשילוב מרכיב אזורי בבחירות לכנסת, שלפיו ייבחרו מחצית מחברי-הכנסת ב-17 אזורי בחירה.

כרמון: "במציאות של המתווה החדש, מפלגות סקטוריאליות יישחקו, ונגיע למצב שבו ערבים וחרדים מצביעים למפלגות כלליות ולא למפלגות קטנות. זה לא חזון אחרית הימים".

"אנחנו יכולים לספר שמאחורי הקלעים כבר מתגבשת קבוצה של מנהיגים, גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה, שיחתמו על הצעת חוק שמנוסחת בימים אלה. היא תונח על שולחן הכנסת, ואנחנו מקווים שיחד עם התעוררות ציבורית רחבה, שנניע באמצעות קמפיין, ייווצר הלחץ הנדרש להעביר את החוק. לפני בחירות זאת הזדמנות להניע שינויים. אף אחד לא ערב לנו, אין שום חברות ביטוח, אבל בסיבוב ראשון של שיחות עם מנהיגים בולטים, יש תחושה של רצון לגבש חזית אחת. אינשאללה".

רייכמן: "הקריאה שלנו מכאן היא, בראש ובראשונה, קריאה להתעוררות של הציבור, למנהיגות מתוך הציבור, וקריאה למנהיגות מצד המערכת הפוליטית. לא נצליח להגיע לשחרור אמיתי, בלי הסרת הכבלים שכובלים את ראש הממשלה כיום, ובלי שהפוליטיקאים יקומו סוף-סוף ויחשבו על טובת המדינה".

לסיכום, חוזר כרמון לקרע שהתאחה בינו לבין רייכמן ואומר בחיוך: "אמר מי שאמר, שאם אנחנו הגענו להסכמה אז הכול אפשרי"; ורייכמן מאשר: "זה נכון. שילמדו משהו מאתנו".

שינוי שיטת הממשל והבחירות - העקרונות המרכזיים:

  • העלאת אחוז החסימה בבחירות לכנסת מ-2%, כפי שנהוג כיום, ל-4%.
  • שילוב בין בחירות ארציות ויחסיות: מחצית מחברי הכנסת ייבחרו ב-17 מחוזות בחירה.
  • ראש הממשלה יהיה ראש הרשימה הגדולה ביותר.
  • הדחת ראש הממשלה וממשלתו בהצבעת אי-אמון קונסטרוקטיבית מלאה, ברוב של 61 חברי כנסת.
  • פיזור הכנסת יתאפשר רק ברוב מיוחס.
  • ממשלה מוגבלת ל-16 שרים לכל היותר ולא פחות מ-8.
  • חבר כנסת המתמנה לכהונת שר יחויב להתפטר מהכנסת (החוק הנורווגי).
  • לראש הממשלה תהיה זכות וטו על כל חוק. הכנסת תוכל לבטל את הווטו ברוב של 61 חברי כנסת.

פורסם במקור: אתר "גלובס
תאריך:  12/10/2012   |   עודכן:  12/10/2012
אלה לוי-וינריב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי דורי   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל רייכמן / Uriel Reichman   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אמנון רובינשטיין   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלובס / Globes   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר דגן   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר שמגר / Meir Shamgar   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   ממשלת ישראל / Israel Government   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הדמוקרטיה בישראל היא פארסה"
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
13/10/12 02:25
 
בעל זכרון
14/10/12 00:50
 
קוסם
14/10/12 14:49
2
יואל קורנבלום
13/10/12 03:53
 
אזרחפשוט 2012
15/10/12 13:44
 
צנחן
15/10/12 14:12
3
ברוריה מקרית חיים
13/10/12 07:58
4
רחובות
13/10/12 08:32
5
ירדנה
13/10/12 09:23
6
אבל בשיטה החדשה
13/10/12 11:26
7
דניאל סבלדי
13/10/12 12:01
 
tulip
15/10/12 14:18
8
ויש לשנותה מהשורש
13/10/12 12:16
9
סמי מלול
13/10/12 16:31
10
בחירה בשני פתקים?
13/10/12 18:26
11
אליפז+גימלאי צהל
14/10/12 05:34
12
יוד יוד
14/10/12 09:37
13
אורי עמר
14/10/12 14:33
14
בלום נועם
15/10/12 12:28
 
צנחן
15/10/12 13:50
 
יואל קורנבלום
15/10/12 21:54
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ביקור קצר בפריז יש לו תכלית כפולה בעת ובעונה אחת: להיות קצת שם ולא להיות כאן. לא מדובר בשכיות החמדה הרבות שאף בביקור של כמה שבועות תספיקו לחוות ולראות רק חלק קטן מהן ומשאר האטרקציות ש"עיר האורות" הנפלאה הזאת מציעה. מדובר בביקור "פתוח" כזה, של ארבעה ימים נטו, "תחת שמי פריז", כאשר השמיים הם בצבע תכלת עמוק ולמטה חשים משב רוח קל, ראשית צבעי השלכת וצבעי אקוורל של הבוטיקים המעוצבים אשר קורצים לנו.
12/10/2012  |  צבי גיל  |   כתבות
בין התאריכים 19.10-9.10 תלמדו למצוא את האיזון בין אמון לחוסר אמון, בין אופטימיות ופסימיות בין נדיבות ובין קמצנות. נסו להיזהר מאמירות שמשמעותן "רק אני צודק", גישה שהיא פנאטית ואין לה ערך מוסף. מצב הכוכבים בימים אלו עלול לגרום לעצבות ולדיפרסיה, וייתכן שזה ישפיע על השווקים ויביא לתוצאות דרמטיות.
12/10/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מקיימים קשרים בעייתיים עם עו"ד יוסי כהן: עו"ד כהן סיפק שירותים משפטיים פרטיים לבני הזוג, ובעיקר לשרה נתניהו, תמורת סכומי כסף שאינם משקפים את מלוא עבודתו וזמנו כפי שהוא נוהג לחייב ומחזיק מעצמו. ואילו נתניהו ורעייתו מאפשרים לו קירבה מיוחדת, מה שמסייע לשדרג את מעמדו - במיוחד בקרב האליטה העסקית, המדינית והפוליטית בישראל.
12/10/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
הכלכלן מוטי פלד, 35, מארגן עם שותפו יאיר מורט שתי עמותות גדולות, שירכשו מגרשים ל-1,000 דירות בעיר החדשה, חריש. הכל תלוי, כמובן, בתוצאות המכרז, שיפורסמו בשבוע השני של נובמבר. "מינהל מגורים ישראל", חברתם של פלד ומורט, תהיה מוכנה: לפני עשרה ימים פתחו בהרשמה, וכבר עתה הצטרפו 300.
12/10/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
כ-15 אלף מוכי-גורל, הנאלצים להתמודד עם לקותם הנפשית, זוכים זה שנים אחדות לסיועה של עמותת "שכולו טוב", הנחלצת לעזרתם ביוזמות חברתיות חדשניות ומובילות בתחומי התעסוקה והפנאי. בתור שכזו משמשת העמותה, בחסות משרד הבריאות, כספק-שירותים מוכר לאותם מתמודדים אומללים.
12/10/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il