|   15:07:40
דלג
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

עגל הזהב של משה סיני

בראש העין יש המון מטרדי רעש. אבל קיצצו ברכבי הסיור העירוני, וכעת יש רק רכב אחד. יש המון כסף לדברים אחרים רעש הוא טרור כתבה שביעית בסדרה
15/10/2012  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   תגובות
השכונה החדשה, פסגת טל. התושבים החדשים באמת יודעים מה מצפה להם?

ענבל בר-און
הגזענות של משה סיני

"שבת בבוקר! יום יפה" שר אריק איינשטיין. אני חייבת לחלוק על המשורר המלומד. שבת בבוקר יום חרא, לפחות בראש העין. אימא לא יכולה לשתות המון קפה, ואבא לא יכול לקרוא המון עיתון. שלא לדבר על ארוחת בוקר ישראלית בגינה. צריך לסגור את החלונות, הדלתות, התריסים, ולהפעיל חזק את המזגנים. וכל זאת למה? שוב איזה מפעיל קריוקי מאי שם צורח לנו באוזן.

אין לי כל ספק שהילדים, שהם הנמענים הישירים של הפעלת ילדים מטופשת זו, כבר לוקים בטראומה, וההורים צריכים להכין את החסכון לפסיכולוג העתידי. אבל ההורים שהזמינו את מפעיל הילדים, או מי שזה לא יהיה שהזמין את מפעיל הקריוקי הזה, הזמין אותו, זב"שו. למה אני, שאם זכרוני אינו מטעה אותי, לא חיפשתי קריוקי ב-"144", ומעולם לא ביקשתי שירותי קריוקי, מקבלת אותם כל הזמן, דרך החלון. למה אני, שהאוזניים שלי לא בחרו לקבל לתוכן צלילים של זייפני קריוקי, מוטרדת מהם כל הזמן?

התשובה היא משה סיני, ראש עיריית ראש העין. נניח לרגע בצד את העובדה שהוא חולש על התקציב העירוני, מנהל את העיר וקובע סדרי עדיפויות, ויש לו יופי של יועץ משפטי שיכול לסייע לו לכתוב חוקי עזר עירוניים, הוא בוחר שלא לעשות כל זה. למה? כי הוא ראש העיר וככה בא לו. יש לו סדר עדיפויות מוזר מאוד, והזכות של התושבים לשבת בשקט ב-ד' אמות בתיהם, ולנהל את חייהם, לא קשורה לסדר היום הזה. ועובדה, לאחרונה התבשרתי שהעירייה קיצצה בתקציב סיור השיטור העירוני בראש העין, ומספר רכבי השיטור העירוניים ירד מ-2 ל-1. למה? כי "אין תקציב" (ספויילר להמשך הכתבה, תכף אספר לכם למה בדיוק משה סיני מוצא תקציב, רמז: "עגל הזהב" שבכותרת רשומה זו).

אין תקציב לסיור עירוני

אני חושבת שבשבוע שעבר התנהלו אולי 5-4 מסיבות קריוקי קולניות במקומות שונים. מסיבות קולניות ששיבשו ערב שלם. ביום שישי האחרון וגם בזה שלפניו, חבורות בני נוער צרחו ממעמקי גרונם, קיללו, שרו, השמיעו מוזיקה, ובקיצור עשו טרור בגן הציבורי המצוי ברחוב משה דיין שבגבעת טל. כל תושבי הבתים הסמוכים המצויים במשולש הרחובות משה דיין, מנחם בגין ורחוב דן, סבלו סבל מר. בני הנוער לא הסתפקו בצרחות ברחובות, אלא גם הסתובבו בין הבתים, וצרחו, וצרחו, וצרחו. כך שני ימי שישי רצופים. טלפון למוקד העירייה גילה כי "אין מוקד סיור עירוני". למה אין? כי "אין" תקציב. למה "אין" תקציב? פה אשתמש בביטוי שמשתמשים בו בבית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים: "אין לא יכול, יש לא רוצה".

משה סיני, ראש עיריית ראש העין, לא "לא יכול". הוא פשוט "לא רוצה". במילים פשוטות יותר, הוא לא שם (כאן באה מילה שצינזרתי מבעוד מועד הקשורה לאיבר גוף שיש למחצית מהאוכלוסיה בעלת כרמוזום XY).

אז משה סיני לא שם (המילה המצונזרת שקשורה לאיבר של מחצית האוכלוסיה עם כרומוזום XY), כי איכות החיים של תושבי ראש העין לא חשובה לו, כנראה. הוא שם עליה (השלימו את המשפט, זה יהיה כמו unseen בבית הספר).

לאן הלך התקציב העירוני?

איזה מזל שאני לא צריכה להגיש עתירה מנהלית נגד עיריית ראש העין (משהו שעומד לי על קצה האצבעות כבר הרבה זמן, וחסר להם שהם רק יעצבנו אותי עוד קצת באי-טיפול במטרדי הרעש כדי שאני אחליט שהזמן היקר שלי שווה להתעסקות איתם) כדי להבין לאן הלך התקציב: הכספים שנגזלו מן הסיור העירוני של ראש העין הלכו לעבירה על האיסור "לא תעשה לך פסל ומסכה".

יש כסף ל'שופוני': פיסול סביבתי פלצני

העיר ראש העין מלאה בפיסול סביבתי, יפה אני חייבת לומר, אבל שוב אני אשתמש כלפי ראש העיר במשפט שאומרים ילדים קטנים: "לא אוכלים את הקינוח טרם מסיימים את המנה העיקרית" ("if you don't eat your meet, how can you have any puding").

לא עושים פיסול סביבתי וקלוצ'קצ'ס של אמנות סביבתית, עד שלא מטפלים בצרכים הבסיסיים של תושבים, לרבות, ובעיקר, איכות סביבה.

משה סיני, אין לך כסף לסיור שיטור עירוני נוסף? אז למה אתה מבזבז כסף על פיסול עירוני, שהרי נאמר כבר "לא תעשה לך פסל ומסכה?"

לא תעשה לך פסל ומסכה

תרבות ה"שופוני
משה סיני עוסק ב"שופוני". פיסול סביבתי בעיר, פסטיבל תימנה לתושבי העיר, משלחת אורחים של סטודנטים מסין, תחרות יופי לקשישות במועדון הקשיש, תוך שאת כל זה הוא טורח לספר ל"חבר'ה" דרך עלון לתושב, לא פחות ולא יותר (כאילו היינו פועלים במפעל בולשביקי), שהוא מפיץ לתושבי ראש העין

כשאלוהים נתן לבני ישראל את עשרת הדיברות, והחליט, בדיבר השני, כי "לא תעשה לך פסל ומסכה", הוא ידע בדיוק על מה הוא מדבר. הגם שאלוהים, בזמנים ההם לפני אלפי שנים במדבר סיני, לא הכיר את הציוויליזציה המודרנית, ובטח לא את מכשירי ההגברה של הקריוקי (אז היחידי שהיה יכול להפעיל מכשיר הגברה היה אלוהים בעצמו, עם סנה בוער, לאחרים לא הייתה הפריבילגיה להפוך לאלוהים לשעתו באמצעות מכשירי הגברה וערכת קריוקי), הוא הבין בדיוק למה "לא תעשה לך פסל ומסכה".

אלוהים שיווה לנגד עיניו את ראש העיר, שבמקום לדאוג לתושבי עירו ("עניי עירך קודמים") עושה פיסול סביבתי בכל רחבי ראש העין, תוך עבירה על האיסור "לא תעשה לך פסל ומסכה".

אלוהים ניחש שבשנות האלפיים של מדינת ישראל, יהיו כל מיני ראשי ערים שיעדיפו פיסול סביבתי, על פני דאגה שקטה לתושבי העיר, מאחורי הקלעים. לא בכדי אסר אלוהים על פסל ומסכה. פסל ומסכה הם פוזה יומרנית, הם תמצית תרבות ה"שופוני" שמאפיינת את ניהול העיר אליבא דמשה סיני. משה סיני עוסק ב"שופוני". פיסול סביבתי בעיר, פסטיבל תימנה לתושבי העיר, משלחת אורחים של סטודנטים מסין, תחרות יופי לקשישות במועדון הקשיש, תוך שאת כל זה הוא טורח לספר ל"חבר'ה" דרך עלון לתושב, לא פחות ולא יותר (כאילו היינו פועלים במפעל בולשביקי), שהוא מפיץ לתושבי ראש העין. שגם עולה כסף ומגיע על חשבון משלם המיסים, כשהכסף ל"עלון לתושב" נגרע מאיכות חיי התושב - מוקד סיור עירוני שקוצץ זה עתה "מחוסר תקציב".

משה סיני מעדיף פיסול סביבתי פלצני ("לא תעשה לך פסל ומסכה") על פני איכות חיי התושבים כגון מוקד סיור 106. מדוע? כי פיסול סביבתי זה "שופוני" ופיסול סביבתי מראה לכל ראשי הערים שלמשה סיני יש "יותר גדול" (הרי חוץ מברומא הקלאסית, פריז, וכו', וכמובן תל אביב, איפה תמצאו פיסול סביבתי בדיוק? בפתח תקוה? משה סיני רוצה להראות לנו שראש העין זה סוג של רומא או פריז או אמסטרדם ושגם "לו יש").

בטח שמשה סיני רוצה להראות לנו ש"לו יש יותר גדול". כמו שכאשר אנו מוכרים או משכירים דירה, לפני שבאים אנשים לראות אנו מנקים יפה את הבית ומסתירים את הסדקים ברצפות באמצעות שטיח פרסי יקר-ערך, כך משה סיני. בדיוק הוא מנסה למכור כמה דירות. מדובר בפרויקט הדירות בפסגת טל או שמא פסגות טל (מעולם לא הצלחתי להבין אם הפרויקט הזה כרוך ב-ו' עם חולם, או לא, אבל ניחא).

פיסול סביבתי כמצג שווא לרוכשי הדירות בפסגות טל

משה סיני חושב שאם המתעניינים הפוטנציאלים בדירות בפסגת טל/פסגות טל, יסעו כל הדרך מכביש 5 או מכביש 444 או 483, ויראו בדרך את הפסלים היפים של כבשים, ועוד כל מיני חיות עם קרניים מהיער שלבושתי הרבה אין לי מושג איך קוראים להן, מנוונת עירונית שכמותי, הם יחשבו שהמקום "שקט", שיש פה "איכות חיים של כפר". נניח לרגע בצד את העובדה שיקח להם בדיוק שבוע של מגורים פה, בראש העין, כדי לגלות שלא שקט ולא נעליים, ושיש פה מסיבות קריוקי מספר פעמים בשבוע, וקולות נפץ וירי כל הזמן, ובני נוער "מחונכים" עד כדי כך, שהם צורחים בלילות בגנים ציבוריים, אולי כי הם כל כך התאמצו להכין שיעורי בית ולשקוד על לימודיהם, עד שהם חייבים "להוציא קצת קיטור" בשעות הלילה, הרי הם כל היום למדו ועשו מעשים טובים, נכון?

ואז התושבים החדשים בפסגת טל/פסגות טל יתקשרו למוקד העירוני ויתחננו, יבכו, יבקשו יפה, יפצירו שיהיה כאן שקט, אבל במוקד העירוני יאמרו ש"אין מוקד סיור" כי "אין תקציב" (כלומר התקציב הלך לעשות "פסל ומסכה" כדי לקדם את מצגי השווא בדבר ה"שקט פה" ולעבוד על הקונים של פסגת טל/פסגות טל בעיניים), והרוכשים של דירות בפסגת/פסגות טל, יבינו שרימו אותם, וכל הפיסול הסביבתי של כבשים, וחיות יער עם קרניים (שאין לי מושג איך קוראים להן, אבל אולי האחיין שלי שבדיוק לומד על חיות עם ספרים צבעוניים יוכל לעזור לי), רק נועד לזרוע חול בעיניהם ולגרום להם להיות מושלים כי הם באים למקום שקט.

חוסר התחשבות בתושבי העיר הוותיקים

פגיעה ברגשות התושבים
אני לא אדם דתי, ואני חייבת לומר שאני נהנית כל בוקר בנוסעי לעבודה, ממראה הפסלים. הם יפהפיים בעיניי. אלא מאי, שלפחות מחצית תושבי ראש העין הם תימנים, דתיים ומסורתיים, שהפיסול הסביבתי שבעיני הוא מופלא, פוגע ברגשות הדתיים והמסורתיים שלהם. פוגע במסורת שעל ברכיה הם חונכו

"לא תעשה לך פסל ומסכה", מדוע אני משתמשת בביטוי התנ"כי? לא בכדי. אני לא אדם דתי, ואני חייבת לומר שאני נהנית כל בוקר בנוסעי לעבודה, ממראה הפסלים. הם יפהפיים בעיניי. אלא מאי, שלפחות מחצית תושבי ראש העין הם תימנים, דתיים ומסורתיים, שהפיסול הסביבתי שבעיני הוא מופלא, פוגע ברגשות הדתיים והמסורתיים שלהם. פוגע במסורת שעל ברכיה הם חונכו.

האם ראש העיר נועץ בתושבים האלו טרם הוא עשה את ה"פסל והמסכה"? סביר להניח שלא. לאחר שהפסלים הוקמו, תושבים הפצירו בראש העיר לסלקם. ראש העיר כמובן לא נענה. כאדם לא דתי בעליל, סבורתני שבשם התחשבות ברגשות הדתיים של התושבים, היה מקום מלכתחילה שלא לבנות את הפסלים.

כל אדם דתי-מסורתי מראש העין הוותיקה הנוסע כל בוקר לעבודתו בפארק סיביל, דרך רחוב נחל רבה, אנוס לראות את הפיסול הסביבתי. אין לי ספק שזה פוגע ברגשות שלו. אין לי ספק שזה 'מחרבן' את כל יום העבודה שלו, וגורם לו לחוש פגוע, ושמישהו שם למעלה מצפצף על המסורת בת אלפי השנים, שהוא, כאדם דתי מסורתי, גדל על ברכיה. שמישהו כופה את התרבות האליטיסטית ממנה הוא בא (משה סיני הוא תושב נווה אפק) על תושבים מסורתיים. מי שנוסע בוקר-בוקר לעבודה בפארק סיביל, אינו יכול לעשות עיקופים ולאחר לעבודה כדי לא לראות את הפסלים. לבטח הוא לא יכול לעצום את עיניו כי אז הוא יעשה תאונה ויעבור על הציווי התנ"כי "ונשמרתם לנפשותכם".

פיסול סביבתי כשאין כסף לשיטור עירוני זו שחיתות מוניציפלית

כאדם לא דתי בעליל, אלא כאדם השומר חוק ודוגל בדמוקרטיה וברב-תרבותיות, אני סבורה שאין מקום לפגוע ברגשות מחצית האוכלוסיה, שכן מדובר בקהל שבוי, אנשים שאנוסים לראות את הפסלים בדרכים המובילות מערים שונות אל תוך ראש העין. כאדם הדוגל בהתנהלות עירונית תקינה, סבורתני שהקמת הפסלים כאשר אין תקציב לשיטור עירוני, היא בזבוז משווע. אני מציעה לך, מר משה סיני ראש עיריית ראש העין, לקחת את רכב השיטור העירוני שלא קיצצת בו, להפוך אותו לחלוד, ולשים אותו בכביש המוביל מרחוב נחל רבה לכביש 5, הפוך, ממש כמו הרכבים ההפוכים בכביש תל אביב-ירושלים, שמהווים תזכורת למלחמת הקוממיות ולמצור על ירושלים.

הסיור העירוני שלכם ממילא אינו עושה דבר. המוקדנים שלכם אף פעם לא מתייחסים לקריאות של תושבים הסובלים מרעש. תמיד יש לכם תירוץ לא לבוא. או שאתם לא יודעים את מקור הרעש ("קחו רכב, סעו ותתחקו אחר מקור הרעש") או שיש לכם בדיוק "חמישה אירועים של רעש במקומות אחרים" (כפי שהשבתם לי באחד הימים בשבוע שעבר כשהתלוננתי על רעש), או ש"זו לא הפרעת מנוחה" או ש"אין לכם סמכויות של שוטר ואתם רק יכולים לבקש מהמרעיש להנמיך" (בולשיט, שמעתי מאדם שעובד במשטרה שיש לכם סמכויות של שוטר, ארחיב על כך באחת הכתבות הבאות שלי).

תושבי ראש העין כלואים במצור בבתיהם עקב מטרדי הרעש

בקיצור, רכב הסיור העירוני של מוקד 106 של ראש העין שנותר מיותם אחרי שקיצצו ברכב הנוסף, אינו שווה את הדלק שמניע אותו אפילו. אתם לוקים בחוסר מעש כל כך משווע, שעדיף שתהפכו לפסל, ממש כמו שיש בכביש המוביל לירושלים. הרכבים החלודים וההפוכים בכביש ירושלים-תל אביב מסמלים את המצור שהוטל על ירושלים. יופי, נפלא, כי גם אנו תושבי ראש העין במצור וכלואים בבתים שלנו.

כל פעם שיש מסיבת קריוקי, וזה מתרחש לפחות חמש פעמים בשבוע, אני במצור. אני סוגרת הכל, חלונות, דלתות, תריסים. אני לא אוכלת ארוחת ערב בגינה, אני לא תולה כביסה בגינה. כלום. שלא לדבר על לצאת לסיבוב ג'וגינג. אני במצור בבית שלי.

אז אם תקחו את רכב מוקד הסיור העירוני של 106, זה שנותר אחרי שקיצצתם באחד, תחלידו אותו, תהפכו אותו, ותתקעו אותו בכביש המוביל לכביש 5 מרחוב נחל רבה, אולי כל מי שיבוא לעיר הזו כדי לצפות במו עיניו בחזון השכונות החדשות פסגות טל או פסגת טל, או איך שלא מאייתים זאת, יבין שמשהו נורא התרחש פה, אסון מסוים, ועובדה שיש רכב סיור של מוקד 106, הפוך בצד הכביש, והוא ישאל למה, מה אירע לתושבים פה? (רמז: מטרדי רעש בלתי פוסקים).

ואתה, ראש העיר משה סיני, אם בחרת לקצץ בתקציב של רכב סיור שיטור עירוני אחד, ולהשתמש בתקציב שנגרע מהסיור העירוני לטובת פסל (ומסכה: פוזה למתעניינים בדירות בפסגות טל כאילו העיר הזו שקטה), אם בחרת להמיר שיטור עירוני בפסל, בוא תעשה את זה עד הסוף, טול את רכב הסיור העירוני שנותר, הפוך אותו על קרביו, החלד אותו, והפוך גם אותו לפסל. את הרי "מת" על פיסול עירוני ושונא שיטור סביבתי ואיכות חיים. אז קח, קח את הרכב של מוקד סיור עירוני 106, והפוך אותו לפסל.

תאריך:  15/10/2012   |   עודכן:  15/10/2012
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עגל הזהב של משה סיני
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תושב העיר
16/10/12 13:55
2
אריה- חותמי מגילה
16/10/12 14:07
3
דדיו
16/10/12 14:44
4
מאיר דרום
16/10/12 20:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התקדים החשוב ביותר שיצא תחת קולמוסה של השופטת טובה שטרסברג-כהן בנושא זכויות דיירים, יצא בזמן כהונתה כשופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, בתיק א' 934/85 ורדי ואח' נ' מליבו ישראל בע"מ ואח', הידוע כ"הלכת צמיתות" - כינוי שמקורו בערעור על פסק דין ורדי, ערעור שחיזק את פסק דינה של שטרסברג-כהן וקבע הלכה כמותו.
15/10/2012  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
אם אנו חפצים לחיות בחברה נורמלית ושפויה עלינו לצעוק כנגד סקרי דעת הקהל ובעיקר בתחום הפוליטי. חברה נורמלית צריכה להוציא את הסקרים הפוליטיים מחוץ לחוק (ולדעתי גם הרבה סקרים בתחומים אחרים) ואף לכנוס ולאסור את הסוררים בין אם הם הסוקרים עצמם ובין אם הם המממנים או הנותנים את הבמה לתוצאות הסקרים בעיתונות, ברדיו , בטלוויזיה או לבעל העניין בחשאי.
15/10/2012  |  עמוס שנער  |   מאמרים
פרשת הסתבכותו של הרב יאשיהו פינטו איננה מפתיעה אותי. נהפוך הוא, כבר תקופה שאני שואל את עצמי לא רק מתי יתפוצץ סופית ה"בלון" הזה, ששמו יאשיהו פינטו אלא בכלל כל ה"בלון" ששמו ה"באבות" וה"אדמור"ונים" העוסקים בסחר "ברכות" והשבעה על קברים במקום להפיץ תורה ולכוון את החילוניים לשמירת המצוות?. את השם "יאשיהו פינטו" אני כבר שומע כמעט כעשור בנוגע להיותו "קוסם" ו"מזכה הרבים" ב"ברכות", כמובן תמורת סכומי כסף הגונים. לשמחתי אתר זה פרסם ומפרסם את האמת למרות שהלה כותב כאן את טורו.
15/10/2012  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
אפשר בהחלט לומר שמאז שגורשו ממולדתם, היהודים היו שעיר לעזאזל ושק החבטות של העולם, ואם לתאר רוע ועוול, אז אפשר פשוט להצביע על האופן שבו העולם התייחס ליהודים במשך 2000 שנה.
15/10/2012  |  נורית גרינגר  |   מאמרים
בסוף השבוע פורסם בעיתון ג'רוזלם פוסט סקר שעל פיו מפלגה מאוחדת של אולמרט, לפיד, מופז ולבני עתידה לקבל 31 מנדטים בבחירות הקרובות לכנסת, בעוד שהליכוד יקבל רק 27 מנדטים.
15/10/2012  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il