|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
השר ישראל כ"ץ. חתימה אומללה [פלאש 90] הנפגעים: נוסעי התחבורה הציבורית [פלאש 90]

ערב יום התחבורה הציבורית

חשיפה: שר התחבורה ביטל <br>במחי-יד אלפי תלונות נוסעים

למעלה מ-4,000 תלונות שהגישו נוסעים נגד חברות התחבורה הציבורית נמחקו. הליכים משפטיים בוטלו, והמתלוננים מופנים ממשרד התחבורה למשטרה הסיבה: השר כ"ץ ביטל את צו הפיקוח
31/10/2012  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
הזכות להתלונן
את הנוסע שמתלונן יש להוקיר ולהעריך, ולו רק על דרך הייסורים שעבר תרתי משמע. הנוסע אינו שוטר. הוא אינו מסתובב עם פנקס לתעד כל חריגה. תוך כדי תנועה הוא אינו רושם, ורק כאשר הוא מתיישב ליד מחשב, הוא גם מנסח תלונה. ברוב הפעמים הכתובת היא החברה שביצעה את העבירה. את התלונה הוא שולח באמצעות אתר החברה, שלא פעם מערים עליו קשיים טכנולוגיים ומגביל אותו במילים. מרגע שלחץ "שלח" הוא אינו יכול יותר לראות את לשון התלונה. כעבור שבוע-שבועיים מגיעה גם התשובה. ברוב הפעמים תהיה התשובה: "הנהג לא אותר, הנהג טוען אחרת וכו' - במילים אחרות: הלקוח תמיד אשם.

לאחר כמה פעמים בהם נוכח כי בחברה אין כתובת, וכי הוא עומד מול שוקת שבורה. פונה הנוסע הנפגע בצר לו למשרד התחבורה. הוא נקרא להתייצב מול חוקר, במועד שנקבע לו - על חשבון שעות העבודה שלו. את העדות יכול למסור הנוסע רק באחת משלוש הערים הגדולות - ירושלים, תל אביב וחיפה. את הדרך לשם יעשה באוטובוס בנסיעה שעשויה לארוך שעה, שעתיים ויותר. איש לא ישלם לו את החזר הנסיעה...

חקירה צולבת ללא החזרים

עם הגיעו, יפתח החוקר בסדרה של שאלות ויחקור אותו חקירת שתי וערב מפרכת, שעשויה להימשך חצי שעה ויותר, כאשר כבר בתחילתה יצהיר על נכונותו לבוא ולהעיד בבית משפט. למה בית משפט? כי משרד התחבורה לא שש לנהל הליך מנהלי ופונה להליך משפטי, שעל הדרך מכניס לקופת המדינה עשרות אלפי שקלים בכל תיק. והנוסע? הוא יכול מעכשיו להמתין שיקראו לו להעיד.

כאשר הוא מגיע סוף-סוף לבית משפט, שופכת החברה הנתבעת קיתונות של שופכין על פניו. עושים לו דמוניזציה, קוראים לו מתלונן סדרתי משל היה מדובר ברוצח סדרתי ולא בנפגע סדרתי, משל היה הוא האשם בסיטואציה שנוצרה.

עכשיו אפילו הזכות להתלונן נמנעת.
▪ איתי חיים / ארגון נוסעי התחב"צ בישראל

צו עליו חתם שר התחבורה ישראל כ"ץ הביא לביטולן של אלפי תלונות שהוגשו ומוגשות בימים אלה נגד החברות המפעילות את התחבורה הציבורית בישראל. מדובר במחדל ענק, ש-News1 חושף כאן לראשונה את ממדיו.

על-פי הערכה, מדובר בלפחות 4,000 תלונות, אם לא הרבה למעלה מכך, שהוגשו בשנים אחרונות לפניות הציבור של משרד התחבורה בגין: אי-הגעה בזמן של אוטובוסים, אי-איסוף נוסעים ועצירה בתחנות, לכלוך וצפיפות באוטובוסים וכן תלונות בנושאי אלימות ויחס מצד הנהג והנוסעים.

בשל ביטול הצו, הליכים משפטיים רבים שחלקם עבר את שלב ההוכחות בבית המשפט, נקטעו באיבם. כך למשל, בוטל כתב אישום נגד שני נהגים של אגד, שסירבו באוקטובר 2010 להעלות אישה ובתה לאוטובוס, בטענה שמדובר בקו המיועד לחרדים. דוגמה נוספת היא של סטודנטית יוצאת העדה האתיופית שפנתה לעמותת טבקה לאחר שזכתה בהליך אזרחי שניהלה, הנהג אינו מוכן לשלם לה בגלל ביטול הצו. העניין הועלה ע"י טבקה בפני שר התחבורה אך טרם נענה.

ב-16 באפריל 2012, חתם השר כ"ץ על ביטול צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (הסעה באוטובוסים ובמוניות). בצו נאמר כי הביטול יחל מיום תחילתו של תיקון 6 לתקנות התעבורה. בו-ביום חתם השר על תיקון 6 לתקנות התעבורה, שאמור היה להיכנס לתוקף 30 ימים מיום פרסומו, קרי: ב-15.5.12 אמור היה לעבור הטיפול בתלונות על התחבורה הציבורית מהמסלול המשפטי למסלול של אכיפה מינהלית. במילים אחרות, במקום שתלונות הנוסעים יתבררו בבתי משפט, יופקד משרד התחבורה על הטיפול בהן ויקבע קנסות למפעילים ופיצויים למפעילים בהתאם למידרג קבוע.

גורם לא רשמי בוועדת הכלכלה של הכנסת שאישרה לשר לתקן את התקנות, אינו מצליח להבין מדוע נפל הטיפול בתלונות הנוסעים בין הכסאות וכיצד אירע המחדל למרות שהאישור אותו נתנה הוועדה עמד בכל הקריטריונים ולא נפל בו פגם.

מאז חודש אפריל, קצת יותר מחצי שנה, שוררת אווירת נכאים במשרד התחבורה. תיקים משפטיים רבים בהם השקיעה יחידת התביעות של המשרד מאמצי חקירה מרובים ירדו לטמיון. חוקרי משרד התחבורה הגובים עדויות ומעידים בבתי המשפט נותרו חסרי מעש. נוסעים הפונים להתלונן על שירותי התחבורה הציבורית מקבלים חזרה מכתב המודיע להם כי מאז ביטולו של הצו אין זה מסמכותם לבצע חקירה, ומפנים אותם למשטרת ישראל.

דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, סירב להשיב כיצד מה הוביל לתקלה, ומסר את התגובה הבאה: "ביטול צו הפיקוח על מצרכים ושירותים, מבוצע כחלק ממהלך ממשלתי כולל שנועד להחליף את צווי הפיקוח הישנים בחוקים ובתקנות. בימים אלה שוקדים במשרד התחבורה על גיבוש תקנות חדשות שיחליפו את הצווים שנחקקו בשנת 1957. סמכויות האכיפה האזרחית והמנהלית בעינן עומדות ואין כל פגיעה ביכולת של המשרד לממש אותן".
טיפול משרד התחבורה בתלונות בנושא תחבורה ציבורית
לקראת הדיון בוועדה לפניות ציבור בנושא נוהל הגשת ובדיקת תלונות במשרד התחבורה, יוצג להלן מידע תמציתי בנוגע לתלונות שמתקבלות במשרד התחבורה בנושא תחבורה ציבורית ואופן הטיפול בהן
פניית שר התחבורה לוועדת הכלכלה בבקשה לביטול צו
שר התחבורה פונה לועדת הכלכלה בראשות ח"כ אופיר אקוניס ומבקש לבטל את צו הפיקוח על תקנות התעבורה בעניין הסירוב להסיע נוסע.
פרוטוקול: תקנות התעבורה (תיקון מס'...), התש"ע-2010, בדבר סירוב להסיע של מפעיל קו שירות או מונית
פרוטוקול מס' 816 מישיבת ועדת הכלכלה - יום רביעי, ה' בניסן התשע"ב (28 במרץ 2012), שעה 12:00

כרוניקה של חידלון
צו הביטול עליו חתם שר התחבורה כ"ץ

חוסר אונים מערכתי
תיקים משפטיים רבים בהם השקיעה יחידת התביעות של המשרד מאמצי חקירה מרובים ירדו לטמיון. חוקרי משרד התחבורה הגובים עדויות ומעידים בבתי המשפט נותרו חסרי מעש. נוסעים הפונים להתלונן מקבלים חזרה מכתב המפנה אותם להתלונן במשטרה

מחדל זה מצטרף לשורה של מחדלים הקשורים בתחום הטיפול בתלונות הציבור המוגשות למשרד התחבורה. בשנים האחרונות עקב News1 אחרי הטיפול הלקוי. להלן כמה דוגמאות:

לפני שבוע חשפנו כי תלונות רבות מאוד למשרד התחבורה שאמורות היו להיות מסווגות כמוצדקות הפכו לנייטרליות. בשנים 2011-2010 נסגרו כ-84% מהתיקים בשל חוסר ראיות, בכ-14% מהתיקים הוגש כתב אישום אבל רק פחות מחצי אחוז מהתיקים הסתיימו בפסק דין. במקום להוסיף עובדים שיטפלו בפניות הציבור גרע משרד התחבורה שני תקנים והותיר את העובדים לכרוע תחת הנטל.

נציבות תלונות המדינה במשרד מבקר המדינה שלחה בחודש מרס השנה הערה חמורה על סחבת. הנציבות מצאה כי בירור ממוצע של תלונה אורך כשנה ואף למעלה מכך. דוח התלונות השנתי מס' 36 מצא כי אחת משתי תלונות נגד משרד התחבורה היא מוצדקת.

בפברואר השנה מצאה הוועדה לפניות הציבור של הכנסת כי מתוך 3,261 תלונות שהוגשו, פתח משרד התחבורה בחקירת רק בכמחצית (1,709) מהמקרים. משך הזמן הממוצע לטיפול בתלונה הוא 178 ימים, 454 תיקים פתוחים עדיין נמצאים בחקירה. ישנם 33 תיקים פתוחים מהשנים 2010-2009, וחלק מהתיקים בשנים אלה אבדו, ואין לגביהם נתונים - כך שמצב הטיפול בתלונות חמור הרבה יותר.

ב-23 בפברואר דיווחנו כי משרד התחבורה כמעט חסר אונים למול הפרות תנאי הרישיון של החברות המפעילות את שירותי התחבורה הציבורית ולמול עבירות שמבצעים נהגי אוטובוסים ונהגי מוניות הפועלים מטעמן. החברות מסרבות לשתף פעולה עם חקירות המשרד, נהגים נמנעים בחלק מהפעמים מלהגיע או דוחים את הגעתם, ומשרד התחבורה אינו שוטר ואינו יכול לעשות נגדם דבר.

יום קודם לכן מסרנו את נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת שמצא כי רק ארבע לשכות בארץ מקבלות את תלונות הנוסעים, וכמעט כל הליכי הטיפול בתלונה אינם מנהליים, דבר היוצר מצב בו 84.2% מהתלונות נסגרות.

אל תסמכו עליהם

בשנים האחרונות כשל אגף התלונות של משרד התחבורה במילוי תפקידו. דוחות על גבי דוחות שהוציאו גורמים שונים בעניין העידו על בעיה מערכתית. אלא שהשר הממונה, ישראל כ"ץ, במקום לפתור את הבעיה רק החמיר אותה, מה שמוכיח כי אין באמת על מי לסמוך. נפגעת משירותי התחבורה הציבורית? אסוף את מרבית המידע על המקרה ופנה ישר לבית המשפט לתביעות קטנות.

תאריך:  31/10/2012   |   עודכן:  31/10/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: שר התחבורה ביטל במחי-יד אלפי תלונות נוסעים
תגובות  [ 31 ] מוצגות   [ 31 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
טולסטוי
31/10/12 21:13
2
גע גע
31/10/12 21:48
3
אחותי
31/10/12 21:52
4
כץ מה קרה לך?
31/10/12 22:06
5
ללא מוח זועקים ..
31/10/12 22:18
 
i hate shit heads
1/11/12 12:03
6
אחד עם אי קיו בינ
31/10/12 22:23
 
מה שייך אייקיו
1/11/12 00:03
 
222דוד
1/11/12 01:10
7
דני כנען
31/10/12 22:38
8
כשלון מוחלט
31/10/12 22:58
9
פישלזון
31/10/12 23:25
 
אחותי הצולעת
1/11/12 13:33
10
ים תיכון
31/10/12 23:26
11
משיקה
31/10/12 23:32
12
צפנת
1/11/12 05:20
13
לא מצביע ליכוד
1/11/12 05:45
14
נסים גבאי
1/11/12 06:29
15
נאוה מטבריה
1/11/12 06:50
 
כל מרוקאית רחב
1/11/12 12:42
 
סווטלנה
1/11/12 12:48
16
דן1
1/11/12 06:53
17
יואבחלב
1/11/12 06:58
18
ליכודניק לשעבר
1/11/12 07:23
19
ומרוויח 20-25 שקל
1/11/12 07:34
20
נהגים.הם הביזיון.
1/11/12 07:35
 
איריס כהן
1/11/12 08:17
21
הנוסע השמיני
1/11/12 09:29
22
תושב כפר אחים
1/11/12 09:37
 
באבוייהו
2/11/12 08:03
23
המשיב
5/11/12 10:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המחזה שכתבה סביון ליברכט מבוסס על סיפור קצר שלה בעל אותו שם. מקום ההתרחשות הוא מושב חקלאי ששדותיו גובלים בכביש גהה. ירמיהו, ישראלי החי באלסקה כבר עשרים שנה, מגיע להלוויית אביו. נינה, שאיתה היה לו סיפור אהבה מלא תשוקה בצעירותם ושבגללה עזב את הארץ, נשואה עכשיו לאחיו יוני. הגעתו של ירמיהו מעלה בקרב בני המשפחה מטענים ישנים, המשנים את חייהם. העלילה היא קולחת, טומנת בחובה תפניות ורגעים דרמטיים ומרגשים.
31/10/2012  |  חיים נוי  |   כתבות
"משפחה מודרנית" ו"המפץ הגדול" בראש רשימת הסדרות המוצלחות של העונה, NBC מבטלת את הספין-אוף ל"משרד" והצצה לגרסה הטלוויזיונית של חניבעל לקטר
31/10/2012  |  חן חדד  |   כתבות
מפת האדם מחברת שתי מפות. המפה הראשונה הינה מפת עץ החיים והשנייה מפת תקופות החיים. את הנתונים למפות נשיג באמצעות שמו של בעל המפה, תאריך לידתו והמזל האסטרולוגי שלו. המפות חושפות בפנינו את שני צדי המטבע, המודע והתת מודע. את החלק המודע אנו ממשילים למלך, שאחראי לזהות ולמהות של האישיות. את החלק הנסתר אנו מחלקים לאביר, שמסביר לנו את השאיפות והיעוד של אותה אישיות והשר מצביע על הדרכים להשגת המטרות והיעדים במהלך החיים. המידע אודות האביר והשר מקורו במזל האסטרולוגי והשם הפרטי בהתאמה
31/10/2012  |  שרון נריה בר-און  |   כתבות
שטיפת המוח התחילה כבר מהבוקר. מי שלא רצה את חיים כהן ומיכל אנסקי מזייפים אורגזמות בלילה קיבל אותם משחקים בדובי גילהר וירדנה ארזי כמנחי תוכנית הבוקר. בערב, לפני שהתחיל רצף מהדורות האקטואליה המעיק, אפשר היה לראות שוב את כהן ואת אנסקי. הפעם שני האנשים החרוצים האלה הסבירו, בלי להתבלבל כלל, עד כמה מאסטר שף הופכת את העולם למקום טוב יותר. במקרה, זו גם התוכנית שמשלמת את המשכורת שלהם. אבל, אתיקה לריאליטי היא כמו נוטלה לשווארמה, יש דברים שפשוט לא יכולים ללכת ביחד. כיוון שאבי ניר הבטיח בראיון למוסף גלריה של סוף שבוע האחרון, שמעכשיו קשת מפיקה הרבה דרמה, נוקטת הזכיינית בצעד המתבקש ומשבצת בלוח המשדרים פעמיים בשבוע שעה ושלושת רבעי ברוטו של דרמה מתוזמרת היטב. הקרדיט כולו להפקה של "מאסטר שף", שאולי יש לשנות את שמה ל"מאסטר קסטינג".
31/10/2012  |  זיו יצחקי  |   כתבות
אף שהבחירות לנשיאות ארה"ב הן מעל לכל עניינם הפנימי של האמריקנים - יש בכל זאת אישים ישראלים רמי-מעלה, בעלי תפקידים ציבוריים רגישים, הרואים מקום וצורך להתערב בהן דווקא בגלוי. בעוד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתייצב לצידו של המועמד הרפובליקני, מיט רומני - סבור מי שהיה ראש "המוסד", אפרים הלוי, שצריך לתמוך דווקא בברק אובמה, הנשיא המכהן מטעם הדמוקרטים.
31/10/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il