|   15:07:40
דלג
  ישי פרידמן  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

"נסדר לביבי ולליברמן ארבע שנים של גיהינום"

הם לא מקיימים חוגי בית ולא מחלקים מדבקות בצמתים. זירת הפעולה שלהם היא פייסבוק ויוטיוב "השמאל התרסק", קובעים אלדד יניב ורני בלייר, מייסדי מפלגת 'ארץ חדשה', ומשוכנעים שהשיקום מתחיל בסרטונים נשכניים על הגרביים של ביבי אז מה אם אין הוכחות
08/11/2012  |   ישי פרידמן   |   כתבות   |   בחירות 2013   |   תגובות
יניב. מספר סיפורים [צילום: פלאש 90]

אלדד יניב:
"ליברמן מת שתגיש נגדו תלונה במשטרה כי במשטרה הוא יודע לטפל. הוא לא יודע לעמוד מול מצב שבו כל יומיים-שלושה יעלה סרטון אחר. הנשק הכי חזק נגד הפוליטיקאים האלה הוא שקיפות, ולא משטרה. הם שולטים במשטרה וביועץ המשפטי. ב'יוטיוב' הם עדיין לא שולטים"

אלדד יניב ורני בלייר, מייסדי מפלגת 'ארץ חדשה', הם קודם כול ולפני הכול מספרי סיפורים מקצועיים. הם יודעים להגיש סיפור, לתבל אותו ברכילות צהובה ובסופו של דבר להשאיר אצל הקהל טעם של עוד. ביבי מחביא דולרים בגרביים, עופר עיני מהמר כפייתי, נתן אשל מערבב את כולם - הכול הולך במערכת הבחירות שלהם, שמתנהלת בעיקר ביוטיוב ובמדינת תל אביב. הם מבטיחים שזוהי רק ההתחלה.

בשבוע האחרון הם הגיעו למועדון 'סודה בר' בתל אביב כדי להסביר את הרעיון שעומד מאחורי "סרטוני הלכלוכים" שלהם. כמו בכל מפגש עם קהל, זה התחיל בסיפור שפוליטיקאי מככב במרכזו. הפעם לא היה מדובר בנתניהו, בליברמן או באלי ישי אלא ב"בכיר במפלגת העבודה" שגרם לרני בלייר לעזוב הכול וללכת לפוליטיקה.

"לפני ארבע שנים הייתי יו"ר איגוד הבמאים", פתח בלייר את נאומו במועדון. "התחיל הבלגן עם ערוץ 2, והפסיקו לנו את הפקות המקור. התחילו הפגנות, מחאות. באמצע כל הסיפור הזה אבא שלי נכנס לניתוח לב בבאר-שבע, יצא מהניתוח כשיר, אך אחרי יומיים חטף זיהום ונפטר. זה קרה בט"ו בשבט וזה ממש מתאים לו, כי אבא שלי, יוסטה בלייר, היה יו"ר איגוד חקלאי ישראל. בקרב חקלאי ישראל הוא נחשב מיתוס גדול.

"בשבת הוא נפטר. ביום שלישי היו בחירות. יום שלישי מגיע, אני נכנס לקלפי, מסתכל על הפתקים וחושב על אבא שלי, מפא"יניק ותיק, ואני אומר: 'יאללה יוסטה, אצביע פעם אחרונה בשבילך'. ואני שם מפלגת העבודה בקלפי. זה הכי ימני שהצבעתי בחיי אי פעם", בלייר קורץ והקהל במועדון התל אביבי מתמוגג.

"חזרתי הביתה עם נקיפות מצפון ורגשות אשם. בינתיים הבית מלא בשועי הארץ. כולם באו לנחם את אמא שלי, חברי כנסת ממפלגת העבודה, גם שר החקלאות. ואז יושב בן אדם, דמות בכירה מאוד במפלגת העבודה, ומדבר איתנו על קולנוע ועל כמה שהתרבות חשובה לחברה. הוא ישב איתנו משהו כמו שלוש שעות, אכל ארוחת צהריים עם כל החבורה של הקולנוע.

"כשנגמרו ימי השבעה אני חוזר לתל אביב, ומתחילה פעילות מחאה של יוצרים: הפגנות, מחאות בגשם שוטף, יס"מניקים מרביצים מכות רצח, מעצרים. אנחנו פורצים לישיבה של הרשות השנייה ועוצרים אותה, ופתאום נכנס הבכיר ההוא ממפלגת העבודה" - בשלב הזה הקהל כבר מתחיל לדרוש: "מי זה? תגלה", אך בלייר ממשיך - "אנשים אומרים לי תקום, תגיד לו שלום, לא יפה. הוא קם והולך לכיווני, ואני אומר לו 'אהלן, מה שלומך, זוכר שהיית אצלי בשבוע שעבר?' הוא משיב בנימוס: 'כן, מה שלומך, הכול בסדר?' ואז הבן אדם הולך שלושה צעדים קדימה, מסתובב ואומר לי: 'אה, כן, מסור ד"ש לאבא'". הקהל מאבד סבלנות ושואג "מי זה?". אלדד יניב נדחף למיקרופון: "מתן וילנאי, מה אתה מפחד?"

משתוקק שיתבעו אותו

הרטוריקה מלאת הביטחון של יניב לא סוחפת את כל המאזינים. ד"ר יוחאי רביב, רופא מבית החולים רמב"ם, הגיע מצויד במחברת ועט. אלדד יניב מדבר הרבה על המלחמה בבעלי ההון, כאשר רק לפני כמה שנים הם היו האנשים שכלכלו אותו ואת ביתו. לאור ההטפות על הכסף "הלא כשר של הדנקנרים למיניהם", ניסה ד"ר רביב להבין מה הוא עשה בכספי הטייקונים ששולשלו לכיסו

זו השיטה של מייסדי 'ארץ חדשה'. לקחת פוליטיקאים ואנשי שלטון ולהפשיט אותם לפני כולם. אלדד יניב מבטיח "לפרק אותם", "לאמלל להם את החיים". אם יגיע בכנסת, יסדר לביבי ולליברמן "ארבע שנים של פחד וגיהינום". למשמע הדברים הללו הקהל במועדון לא יודע את נפשו מרוב שמחה. "תחשבו שאתם יושבים מול שרון ומתעמתים איתו על השחיתויות שלו, על איך שהוא קנה את החווה שלו כשמרטין שלאף מממן אותו שבוע אחרי שבוע. תחשבו מה יקרה בכנסת, לא בסרטוני 'יוטיוב' אלא כשנעמוד מולם ונפשיט אותם", מתרגש אלדד יניב.

לפני שבועיים הם פרסמו סרטון ובו קבעו שעופר עיני הוא הבוס האמיתי של שלי יחימוביץ', ובנוסף לכך הוא מהמר כפייתי על "כסף שאין לו". מכתבי איום מטעם פרקליטיו של עיני נשלחו לערוצי התקשורת ותבעו שלא ישדרו את הסרטון שרץ ברשת. אלדד יניב משתוקק, כך הוא מספר, שיתבעו אותו. "כולם אומרים לי, אתה לא מבין מה עופר עיני יעשה לך. תבדוק את האוטו שלך לפני שאתה נוסע. אל תתבלבלו, אני לא בלחץ מזה שהוא מאיים עליי בתביעה".

הרטוריקה מלאת הביטחון העצמי של יניב לא סוחפת את כל המאזינים. ד"ר יוחאי רביב, רופא מבית החולים רמב"ם, הגיע מצויד במחברת ועט. אלדד יניב מדבר הרבה על המלחמה בהון ובבעלי ההון, כשרק לפני כמה שנים הם היו האנשים שכלכלו אותו. לאור ה"חזרה בתשובה" המתוקשרת שלו וההטפות על הכסף "הלא כשר של הדנקנרים למיניהם", ניסה ד"ר רביב להבין מה הוא עשה בכספי הטייקונים ששולשלו לכיסו.

"בעוד פחות משבועיים אנחנו מציגים את הצהרות ההון שלנו", השיב יניב. "יש לי יותר חובות ממה שאתה מדמיין לעצמך". ד"ר רביב התעקש: "אתה יכול לבזבז כמה שאתה רוצה, אבל השאלה שלי היא כמה כסף קיבלת מהאנשים שאתה יורד עליהם". לאור ההתעקשות של הדוקטור מרמב"ם נחלץ רני בלייר לעזרת חברו. "יושב כאן בן אדם שכבר שנתיים צמוד אליי", התלהט בלייר, "שמשכן את הבית שלו בשביל להקים תנועה, שהחזיר את כל כספיו וגם את רישיון העו"ד שלו, ועכשיו מסכן את חייו ואת חיי משפחתו כדי לעשות את מה שהוא עושה. אז קצת צניעות". כשזה לא עזר לקח יניב את המיקרופון: "אני הרווחתי הרבה יותר כסף ממה שאתה יכול לדמיין. חייתי כמו חזיר ובזבזתי אותו כמעט מדי חודש בחודשו". בסוף הערב סגר ד"ר רביב את המחברת ופסק בעצבנות: "אני פשוט לא מאמין לבחור הזה".

מנדלה של הפלשתינים
רק איתו [צילום: פלאש 90]

הגיע הזמן לשחרר את "נלסון מנדלה של הפלשתינים", מרואן ברגותי, ולנהל משא-ומתן על הכול
▪ ▪ ▪

יושבי המועדון חוששים בעיקר מבזבוז קולות ומאימת אחוז החסימה, ותמהים איך אנשי 'ארץ חדשה' מעִזים לפורר את השמאל. כאן נשא רני בלייר נאום חוצב להבות. הוא, שהיה בשמאל כל חייו ואפילו היה בין "2,500 היהודים שהצביעו לתמר גוז'נסקי", הסביר לקהל שהשמאל התרסק כבר מזמן.

"כאיש שמאל מזוהה ורדיקלי כל חיי, ראיתי לנגד עיניי איך הורגים לי את השמאל, מפרקים אותו לחתיכות, מזגזגים בו", קבע בלייר. "הייתי בשמאל כשלמרצ היו 12 מנדטים. הייתי טאלנט והצטלמתי לקמפיין. הייתי בחד"ש. מה אתם אומרים לי שלאף אחד אין זכות להקים תנועה בשמאל?" הרים הבמאי את קולו, "הגיע הרגע שבו אני מסתכל לשמאל הזה ואני רואה שמאל לא אקטיביסטי, לא נלחם. בקרב הזה מול שלטון ההון, כל מי שיגיד שהוא איתי נגד הון ושלטון יכול להיות במפלגה הזאת. זו לא מפלגת שמאל. זו מפלגה שמתנגדת לממשלת הון-שלטון שמחסלת את הדמוקרטיה".

אבל יש למפלגה גם מצע מדיני, והוא יוני לחלוטין. כאשר הברמנית של המועדון ביקשה לברר מה דעת השניים לגבי "זכות השיבה, הזכות האלמנטרית והבסיסית של הפלשתינים", אמר יניב כי הגיע הזמן לשחרר את "נלסון מנדלה של הפלשתינים", מרואן ברגותי, ולנהל משא-ומתן על הכול. "צריך לנהל קמפיין לשחרור ברגותי מהכלא. הוא רוצח לא פחות מערפאת אבל רק איתו אפשר להגיע להסדר".

הם גם מצהירים שלא יֵשבו בממשלה של שלי יחימוביץ' אם ליברמן או ש"ס יהיו שותפים בה. אלי ישי הוא גזען, ואריה דרעי עדיין לא שילם את חובו לחברה. "כשאני אשמע את אריה דרעי מתראיין ואומר: 'כן, לקחתי שוחד. כן, הורשעתי ועכשיו אני חוזר לפוליטיקה הישראלית כדי לחולל את התיקון הכי גדול בחיים שלי', אז יהיה על מה לדבר". הדברים הללו עוררו את השאלה המתבקשת - יניב עצמו הודה בראיון ל'הארץ' שהוא היה נגוע בשחיתות ושהוא מקווה שבעתיד אנשים יֵשבו בכלא על מעשים שהוא עשה. סתירה? לא על-פי אלדד יניב.

"אני ההוכחה"
שולטים בכחולי המדים [צילום: פלאש 90]

הם לא רואים סיבה ללכת למשטרה עם החומרים הפליליים שבידם, משום שליברמן וביבי שולטים בכחולי המדים וגם ביועץ המשפטי לממשלה
▪ ▪ ▪

בלייר ויניב טוענים בין השאר שיש להם חומרים פליליים על חברי כנסת ושהם מתכוונים להציג אותם לכל העולם ואשתו. כשד"ר רביב שוב ביקש הוכחות ולא רק סיפורים, השיבו השניים שהם לא חייבים להציג הוכחה לאיש. "אני לא חייב לתת לך הוכחות, זה הקטע", אמר בלייר. "יש לי מקורות". אלדד יניב טען שחובת ההוכחה היא על המושמצים. הם צריכים להוכיח שאין להם אחות.

"אני ראיתי את ביבי מכניס דולרים לגרביים", התלהב יניב. "אני ההוכחה. אתה תלך למתלוננת של קצב ותשאל אותה מאיפה ההוכחה? אני ההוכחה. אם בחורה אומרת שהטרדת אותה אתה בצרה מאוד גדולה, כי אם לא תוכיח שלא הטרדת אותה אתה תיכנס לכלא. במדינה דמוקרטית מילה מול מילה מכניסה בן אדם לכלא".

הם גם לא רואים סיבה ללכת למשטרה עם החומרים הפליליים שבידם, משום שליברמן וביבי שולטים בכחולי המדים וגם ביועץ המשפטי לממשלה. "אם היית חי בארץ", הסביר יניב לאחד ששאל אותו בעניין, "היית מבין שיש תיק נגד ליברמן שחוגג עוד מעט 15 שנה ועוד מעט הולכים לסגור אותו. ליברמן מת שתגיש נגדו תלונה במשטרה כי במשטרה הוא יודע לטפל. הוא לא יודע לעמוד מול מצב שבו כל יומיים-שלושה יעלה סרטון אחר. הנשק הכי חזק נגד הפוליטיקאים האלה הוא שקיפות, ולא משטרה. הם שולטים במשטרה וביועץ המשפטי. ב'יוטיוב' הם עדיין לא שולטים". איך הם מסבירים שאולמרט, הירשזון, קצב, חיים רמון, אריה דרעי ואחרים הורשעו? לא הייתה להם תשובה, אבל האמירה ש"ליברמן מנהל את המשטרה" במועדון בתל אביב לא ממש צריכה קבלות.

האם הם יעברו את אחוז החסימה? זו השאלה הגדולה. בלייר ויניב עובדים בעיקר ברשת - ב'פייסבוק' וב'יוטיוב'. הם לא עושים חוגי בית ולא יורדים לשטח. עם הסרטונים הם מתכוונים לנצח את המערכה. ספק גדול אם יצליחו לגייס אנשים. לא מעט צעירים, בוגרי המחאה החברתית, שהתייאשו מהפלטפורמות הנוכחיות של מפלגות השמאל, מחפשים פוליטיקה צעקנית, לוחמנית, שעושה כותרות. לצעירים הללו, אולי, 'ארץ חדשה' יכולה להיות המפלגה החדשה. פוליטיקה חדשה? לא ממש. יניב מודה שאורי אבנרי כבר היה בכנסת לפניו, אבל הוא למד את השיטה: רכילות צהובה, כותרות סנסציוניות והשפלת נבחרי ציבור. המסלול המהיר לכנסת, כך הוא מקווה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  08/11/2012   |   עודכן:  08/11/2012
ישי פרידמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"נסדר לביבי ולליברמן ארבע שנים של גיהינום"
תגובות  [ 30 ] מוצגות   [ 30 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צדי שיין
8/11/12 17:07
 
מסעודה לייבוביץ
10/11/12 18:21
2
יואל קורנבלום
8/11/12 17:16
 
ניב המניב
9/11/12 07:28
 
אליהו חיים
11/11/12 21:28
3
אלדד י.=זבל אנושי
8/11/12 17:49
4
קוסם
8/11/12 20:09
5
פנינית
8/11/12 20:35
6
naה מיכאל
8/11/12 21:20
7
אריק ברהום
8/11/12 22:37
 
מסטיקן
8/11/12 23:54
8
אלון פלג
9/11/12 04:06
9
זלמן
9/11/12 07:46
10
קורא ותיק
9/11/12 11:36
11
m d
9/11/12 13:08
12
אנארכיסטים עלובים
9/11/12 14:32
13
נחמיה הגלילי
9/11/12 14:55
14
יוא"ב
9/11/12 16:53
15
אמא מתמודדת
9/11/12 19:10
16
מראה ממורקת
9/11/12 19:43
17
זמלך הוא ערום
9/11/12 20:50
18
דודי30
9/11/12 20:56
19
הניה
10/11/12 09:11
20
טל ארז
10/11/12 11:37
21
דידה
10/11/12 12:58
22
קצב
10/11/12 14:29
23
בהתנהלות של אלדד
10/11/12 17:18
24
אורי עמר
10/11/12 19:35
25
בכלל שמע עליהם.
10/11/12 21:30
26
pinto
11/11/12 16:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שיעור הנשים ב"ישראל היום" הוא הנמוך ביותר בעיתונות הדפוס בישראל. שיעור הנשים בקרב הכתבים בעיתון זה עומד על 30% בלבד, לעומת 34% בידיעות אחרונות, 37% במעריב, 41% ב"כלכליסט", 42% בהארץ ו-47% ב"גלובס".
08/11/2012  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
הדרקון הוא יצור מיתולוגי המזוהה בעיקר עם התרבות הסינית. הוא אומנם קיים בתרבויות אחרות בכל רחבי העולם; מסיפורי עם סלאביים, ועד אגדות נורדיות ואפילו סיפורים דתיים בעלי נופך נוצרי. אולם בניגוד לתכונות הזדוניות שיוחסו לו באלה, הרי שבתרבויות המזרח הוא יצור שמסמל מזל, חוכמה וכוח. על-פי האמונה, ביכולתו לנצח על תופעות טבע כמו סופות, גשמים, אסונות טבע ואף יבול מוצלח.
הסיפור שלהלן טומן בחובו מוסר השכל: משחקים אסורים, גם כאלה המתבצעים בחדרי-חדרים, סופם להתגלות. אם בשל פטפטת מיותרת, אם בגלל תקלה, ולעיתים - כמו במקרה שלפנינו: בשל חוסר זהירות מצד "השחקן הראשי".
07/11/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
בוקר שבת אחד, בשעה שמונה, אחרי שכבר סיים אימון טניס, צעד גדעון לוי לחוף הים. "פתאום הופיעו מולי 3 בחורות אתיופיות שיכורות, ואחת מהן אמרה: 'הנה גדעון לוי. בזכותך הפכתי לשמאלנית'. הדבר האחרון שהייתי מצפה הוא שהן יזהו אותי, והנה".
07/11/2012  |  זיו ביילין  |   כתבות
כמו רבים מהסרטים הישראלים גם הסרט חדר 514 הוא בעל עלילה ממוקדת שנמצאת במקום אחד ומתרכזת בסיפור אחד קטן. העלילה מתרחשת בתוך חדר אחד ובתוך אטובוס אחד. ישנם דמויות מועטות ותפאורה מנימלית. וזאת אולי הבעיה הגדולה ביותר שלו - העלילה פשוט לא מתקדמת לשום מקום אלא נשארת בתחום השאלה שרק חוזרת על עצמה כל הזמן.
07/11/2012  |  משה ניסנבוים  |   כתבות
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
הפרקליטות: החלטה בתיק ליברמן - בתוך חודש  /  איתמר לוין
יצחק הרצוג - יו"ר מטה הבחירות של העבודה  /  מירב ארד
שגיא פרש מהעבודה עקב תלונת אישה  /  עידן יוסף
נשיאות אובמה השנייה, העולם לאן?  /  אור יזרעאלי
טיפול נקודתי  /  חיים נבון
דת הקהל  /  ציפי לידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il