|   15:07:40
דלג
  אורן פרסיקו  
מבקר עיתונות העין השביעית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים

גדול עליהם

"'מעריב' הולך לקטסטרופה. בן-צבי ואנשיו בפאניקה מוחלטת", אומר עובד בעיתון. "כל דקה הם משנים את דעתם", אומר אחר, "הם מתרוצצים כמו עכברי מעבדה בניסוי אכזרי במיוחד"
10/11/2012  |   אורן פרסיקו   |   כתבות   |   העין השביעית   |   תגובות
מעריב. מעבדה בניסוי אכזרי [צילום: פלאש 90]

אישור עסקת המכירה של קבוצת מעריב למו"ל "מקור ראשון" שלמה בן-צבי שם קץ לתקופת המתנה של כמעט חודשיים - מהשבוע הראשון של חודש ספטמבר, אז נפוצו הפרסומים הראשוניים על רקימתה של עסקה למכירת העיתון שהיה פעם הנקרא והמשפיע בישראל למו"ל הקטן והמגזרי, הנסמך בעסקיו על הונה של משפחת רעייתו, ועד ל-23 באוקטובר 2012, עם אישור העסקה בבית המשפט. אם תקופת ההמתנה התאפיינה בערפל ואי-ודאות, הרי שלאחריה התעבה בעיתון כאוס של ממש.

שלמה בן-צבי נבחר משורה של גורמים עסקיים שהגישו הצעות לרכישת העיתון המפסיד ובעל הגירעון הכרוני, שבתקופה הקצרה שהוחזק על-ידי המו"ל היוצא, איש העסקים נוחי דנקנר, ספג גם פגיעה קשה בצלמו המקצועי. נאמני העיתון, שמונו כדי להבטיח את השמירה על זכויות עובדיו, הצמידו לטיעוניהם בזכות ההצעה המנצחת שני נימוקים מכריעים: בן-צבי, מו"ל פעיל ובעל ניסיון בניהול גופי תוכן משבריים, הבטיח את התמורה הגבוהה ביותר עבור החברה, והצטייר כמועמד המתאים ביותר להפעלת מעריב כעסק חי ועצמאי, וזאת תוך שמירה על משרותיהם של רוב העובדים.

אלא שדי בהיכרות חטופה עם מאזן ההכנסות וההוצאות של מעריב כדי לדעת כי בין שתי המטרות פעורה תהום. כיצד אפוא סותמים את הבולען הכלכלי בלי להסב פגיעה אנושה לגוף העיתונאי? בתום שבועיים של דיונים קדחתניים בין בן-צבי ונציגיו לבין עובדי מעריב, פרק זמן שהסתיים בהשבתה היסטורית בת יממה, נראה כי אף צד אינו מחזיק בידיו נוסחת פלא.

שורה של בעלי תפקידים מרכזיים במעריב ששוחחו עם "העין השביעית" והתבקשו לספר על מגעיהם השונים עם אנשיו של המו"ל החדש מציירים אותם כשליחים המצוידים בעיקר בבלבול, הפכפכות וקושי מתמשך בקבלת החלטות. גורמים בצוותו של בן-צבי, הנאלצים כעת להתמודד לא רק עם מציאתה של נוסחת הפלא דלעיל, אלא גם עם סכסוך עובדים מתוקשר, אינם מצליחים להסביר לאן מועדות פניו של המו"ל.

לאי-הוודאות הזאת מצטרפת נטישתם של רוב בעלי התפקידים המרכזיים במעריב של עידן דנקנר, שלהם טרם מונו מחליפים מבין אנשיו של המו"ל החדש. למעשה, במידה רבה מתנהל כעת מעריב כגוף ללא ראש: המנכ"ל טל רז והעורך הראשי ניר חפץ הודיעו על עזיבתם סמוך למועד אישור הרכישה (חפץ נשאר בתאגיד האם, אי.די.בי); שני סגניו של חפץ, שי גולדן ונטע לבנה, הודיעו גם הם על עזיבה (לזכיינית ערוץ 2 רשת ולידיעות אחרונות, בהתאמה); כן יעזבו את העיתון ראשי מערכת החדשות, יואב ריבק ועומר ברק, ואיתן מרקוביץ', העורך האחראי על מדורי הכלכלה והספורט.

קונים זמן

גורמים במעריב מספרים כי בפגישה הראשונה שערך בן-צבי עם עורכיה הבכירים של קבוצת התקשורת, ימים אחדים לאחר אישור הרכישה, הקפיד המו"ל החדש להצהיר כי הוא מעוניין להשקיע במערכת עיתונאית גדולה וחזקה. לנוכח החזון האופטימי, מיהרו העורכים והביעו תקווה כי כל הנוכחים בחדר ישמרו על מעמדם בעיתון. בן-צבי, מעידים במעריב, השיב כי יעשה כל מאמץ כדי למלא אחר רצונם, אך מיהר והסיר מעצמו חלק מהאחריות על עתידם: "צריך להבין שלא אני מי שמפטר, מי שמפטרת היא המערכת הקודמת, ואני רק שוכר מחדש את מי שאני צריך".

האמירה של בן-צבי, חשים במעריב, היא קצת יותר מהתפלפלות ביורוקרטית. זמן קצר אחרי כניסתם של אנשיו למעריב, מעידים בעיתון, התבקשו ראשי המחלקות הוותיקים למסור לנציגי הבעלים החדש רשימות שיחרצו אילו עובדים יישכרו מחדש. "כל ראשי המחלקות קיבלו טבלאות עם חמש עמודות – חמישה פרמטרים שלפיהם כל אחד מהם היה צריך להעריך את מידת המקצועיות של העובדים שלו ולקבוע עד כמה הם חיוניים", מספר עורך במעריב.

כך נוצר מצב שבו החברה הרוכשת מבקשת מההנהגה הקודמת של החברה – קבוצה של עובדים בכירים בתחומי התוכן והמכירות, שבעצמם שרויים באי-ודאות באשר לעתידם – לקחת חלק מרכזי ברה-ארגון של מעריב, וזאת במנותק מתוכנית-האב של המו"ל החדש, ככל שיש כזאת, שלא נמסרה להם. לפחות במקרה אחד, מספר גורם במעריב המכיר את עבודת המחלקה המסחרית, חלון ההזדמנויות הזה נוצל על-ידי אחד מאותם בכירים לסגירה של חשבון אישי באופן שהזיק לאינטרס הכלכלי של העיתון.

"יש איש אחד בעיתון, האיש היחיד שבאופן עקבי מביא כסף", מספר הגורם, ונוקב בשמו של אותו עובד. "זה איש ש'מעריב' צריך אותו, אבל הוא גם איש עם פתיל קצת קצר, שבמקרה הסתכסך עם מנהל המחלקה שלו. האנשים של בן-צבי – הם לא ידעו מי זה בכלל, ולכן במקום להכניס את השניים לחדר אחד ולהשלים ביניהם, כשהבוס שלו הגיש את שמו ברשימת הפיטורים – הוא פשוט פוטר. זה מהלך מטורף". אותו מנהל, אגב, פוטר בעצמו מעט לאחר מכן.

בניגוד לנעשה במחלקה המסחרית, מהלך הפיטורים המתוכנן במערכת העיתונאית נתקל בכמה קשיים. בשבועות האחרונים נקבעו כמה מועדים למסירת מכתבי פיטורים לעובדי מחלקות התוכן של מעריב, אך המועדים הללו נדחו שוב ושוב בטענה כי הבעלים החדש זקוק לזמן נוסף כדי לבחון את מצבה של החברה ולקבוע אילו מהעובדים יישלחו הביתה וכמה מהם בדיוק ייקראו להמשיך בתפקידם, ובאילו תנאים. ההחלטה על השבתת העיתון שהתקבלה ביום שלישי השבוע הבשילה יממה אחת בלבד לפני המועד האחרון שבו אמורים היו להימסר מכתבי הפיטורים, והביאה לדחיית המועד ביממה נוספת. בסופו של דבר קיבלו העיתונאים את מכתבי הפיטורים אתמול (חמישי).

"האנשים של בן-צבי מרימים ומפילים מוסף ב-40 דקות"

אי-ההחלטיות של אנשי בן-צבי בנוגע להיקף ולמועד פיטוריהם ושכירתם מחדש של עיתונאי מעריב היא רק סימפטום אחד של התנהלותם הכללית בשבועיים החולפים כפי שהיא משתקפת מעדויותיהם של אנשי מעריב. "בימים האחרונים כולם כאן במרתונים מטורפים של פגישות", מספר עיתונאי ותיק במעריב. "כרגע זה נראה כאילו הם בעיקר מנסים להתמודד עם הבלגן שנפל עליהם, בלי שום תוכנית מסודרת", הוא מוסיף.

"המוספים, למשל. רגע אחד אומרים שיהיה ל'מעריב' מוסף תרבות עצמאי, ורגע אחר אומרים שהוא יוטמע ב'סופשבוע'. ואז פתאום מדברים על 'מוצש' חילוני – ולא ברור אם במקום או בנוסף" ("מוצש" הוא שמו של מוסף הצעירים של "מקור ראשון", שאותו עורך אלעד טנא, שסומן לאחרונה כעורך-בפועל המיועד של מעריב החדש).

גם מעמדו של המוסף הפוליטי השבועי של מעריב, "מוספשבת", אינו ברור. חרף פרסומים שגרסו כי המוסף עומד להיסגר, אחת ההצעות הנשקלות כעת היא שימורו והכפפת חלק מהצוות הקיים לאורי אליצור, עורך המשנה של "מקור ראשון". במקביל, אומרים במעריב, שוקלים אנשיו של בן-צבי לסגור את המוסף "סגנון" או לאחד את צוותו עם צוות כתב-העת "את", וזאת חרף היותו אחד מנכסיו המסחריים האחרונים של העיתון ואחד ממוספיו היחידים שהורחבו בשנים האחרונות.

"האנשים של בן-צבי מרימים ומפילים מוסף ב-40 דקות", מוסיף העיתונאי הוותיק. "ישנו הנושא של העברת כמה מהמוספים לירושלים [שם שוכנת מערכת "מקור ראשון"]. כל דקה הם אומרים משהו אחר למישהו אחר, ומיד משנים את דעתם. הם מחליטים החלטה אסטרטגית, וכעבור שלוש שעות של דיונים מודיעים שהיא הוחלפה בהחלטה אחרת. הם מתרוצצים כמו עכברי מעבדה בניסוי אכזרי במיוחד – יורדים למטה, עולים למעלה, קוראים להוא, קוראים להיא, והם נורא-נורא היסטריים".

בעוד שעיתונאי הספורט של מעריב הפגינו בימים האחרונים אנטגוניזם שהחריף עד כדי הוצאת האוויר מגלגלי מכוניתו של טנא, בקרב עובדי מעריב יש גם כאלה שלבם נכמר על שליחיו של בן-צבי, שכמו עובדי העיתון, תלויים לחלוטין בהחלטותיו המשתנות של המו"ל. "הם אנשים נחמדים, באמת – הרבה יותר נחמדים מהשלטון הקודם – אבל נתנו להם משימה שגדולה עליהם ב-500 מספרים", אומר עורך בכיר במעריב. "הם באמת חסרי אונים. בן-צבי, מתברר, מאוד צנטרליסט. הוא לא אומר לאנשים מה הוא עושה, הוא משנה את דעתו כל יום, והם ניזונים ממנו".

הייתכן שההפכפכות הזאת היא בעצם ספין שנועד לגרום לעובדים לשבור את הכלים, כפי שאולי עשו עם קבלת ההחלטה על שביתה, ובכך לשמוט את ההישגים שצברו? העורך סבור שלא. "האנשים שדיברו איתי היו באמת במבוכה גדולה. אתה יכול להרגיש אם אנשים מנסים לעשות עליך סיבוב, אבל להם אין מושג. הם באמת אובדי עצות. זה נראה כמו סיפור זכי רכיב אול-אובר-אגיין". רכיב, כזכור, היה בעל ההון שקנה את השליטה במעריב מנמרודי לפני שנתיים ונמלט מהעיתון לאחר כמה חודשים והפסד של מיליוני שקלים.

העיתונאי הוותיק שצוטט לעיל מטעים: "אין להם על מה להסתמך אלא על אביהם שבשמים – ועל מה שאומרים להם אנשי 'מעריב' הוותיקים". התחזית שלו פסימית: "זה לא יחזיק מעמד, העניין עם 'מעריב'. השאלה היא אם זה יקרוס בעוד שלושה ימים, בעוד שלושה חודשים או בעוד שנה". ואיש תוכן אחר מוסיף: "'מעריב' הולך לקטסטרופה. בן-צבי ואנשיו בפאניקה מוחלטת, זו ממש אנדרלמוסיה. זה גדול עליהם בכמה מידות, הם מסתובבים פה פשוט בפאניקה. הם לא הבינו למה הם נכנסו".

בכירים מקרב אנשי בן-צבי לא הסכימו להתראיין לכתבה למרות כמה פניות. גורם רשמי מטעם בן-צבי ששוחח עם "העין השביעית" ועומת עם הטענות הבוטות של אנשי מעריב לא הצליח להסביר אם יש מודל עסקי או עיתונאי ברור מאחורי מהלכיו של המו"ל, ואמר כי לפי שעה בודקים מה יותר משתלם: להמשיך להפעיל את צוותי המוספים במתכונת מקוצצת, או לבצע מיקור חוץ ולהזינם בתכנים שייצר גורם שלישי. ‫האפשרות השנייה נבדקת כרגע בעיקר בהקשרם של מוספי הספורט והכלכלה. עובדי "עסקים" פוטרו כולם, אך כבר נשמעה במערכת הערכה כי בכל זאת ימשיך לצאת, לפחות לתקופת מה, מוסף כלכלי עצמאי במתכונת מצומצמת‬. מוסף הספורט, מסתמן, ישרוד. אחדות מהמחלקות האחרות של מעריב הישן יאוחדו ככל הנראה עם המקבילות להן ב"מקור ראשון".

להשתלט על התמנון

בין פגישה קדחתנית אחת לאחרת, עם או בלי פאניקה, נדרשים אנשי מעריב להתחיל להסתגל לשינויים בנוף האנושי. בימים האחרונים החלו מועמדיו של בן-צבי לתפקידי העריכה והניהול להיצמד לאלו שיחליפו, המעבירים להם כעת את הידע שצברו ואת הרגלי העבודה שסיגלו לעצמם. כמה מהם יודעים שהאנשים שהם חופפים כעת עתידים במוקדם או במאוחר להחליף אותם בתפקיד.

שניים מבאי הבית החדשים שנצפים כעת במסדרונות מעריב, אומר עובד בעיתון, הם צמד אחיו הצעירים של בן-צבי, עקיבא והלל גולדבלום, שותפיו העסקיים, הנטמעים כעת בשדרת הניהול של החברה באופן שלדברי אותו עובד, מזכיר נפוטיזם של רציפים. "זה ממש כמו נמל אשדוד", הוא מסביר, "וכולם נראים אותו דבר: בדרג הבכיר אנשים שמנים עם כיפות שמסתירות קרחות, תואמי בן-צבי, ומתחתיהם הדור הצעיר וה'מגניב', אנשים רזים עם כיפות שנראים כאילו יצאו מפרק של 'סרוגים'". התיאור המגחיך מלמד גם על הפער התרבותי שבין עיתונאי מעריב, רובם חילונים מהמרכז, לבין אנשי "מקור ראשון", הדתיים ברובם.

לדברי גורמים במעריב, בן-צבי ואנשיו ציפו כי בתוך שבוע-שבועיים יצליחו לפצח את רזי הוצאת העיתון במתכונתו הנוכחית, ומשם להתקדם הלאה, אך נכון להיום טרם הצליחו להשתלט על האומנות הזו במידה שתאפשר להם לקחת את המושכות מידי העובדים. "הם אפילו לא למדו עדיין איך להפעיל את התוכנות", אומר אחד העובדים. ההחלטה לדחות שוב ושוב את גל הפיטורים, אומרים במעריב, קשורה גם לקצב האטי של הליכי החפיפה.

"אם אני יכול להגיד משהו לזכותם", אומר העורך הבכיר, "זה שבאמת אי-אפשר להיכנס למערכת הזאת בתוך שבוע-שבועיים, וגם לא בתוך חודש. 'מעריב' זו מערכת שהיא לא תמנון עם שמונה זרועות – זה תמנון עם מיליון זרועות, מערכת סופר-מסועפת וסופר-מסובכת, וזו לדעתי הסיבה שהם רוצים להחזיר את ישראל גולדשטיין [מנכ"ל מעריב לשעבר]. הם רוצים מישהו שכבר היה שם, שכבר מכיר את כל הבלגן הזה".

בדרגים הנמוכים יותר של המערכת הישנה יש גם מי שמביע תסכול מהתנהלותה של שדרת העורכים הבכירה, שנטשה כולה את העיתון. "שוב נדפקנו", מאשים אחד העורכים. "היחידים שאין להם שליטה על הגורל של עובדי 'מעריב' הם עובדי 'מעריב'. הוועד קובע להם, בן-צבי קובע להם, בית המשפט קובע להם. העובדים מרגישים בני-ערובה, שאין להם שום שליטה על הגורל שלהם. כל מה שאנחנו רוצים זה מכתב פיטורים כדי שנוכל ללכת הביתה, ואפילו את זה גוררים".

את המשך צאתו של העיתון על-ידי עובדים שעתידם נחרץ מדמה אותו עורך לזה של עובדי כפייה במחנה עבודה. "הם לא רואים ימינה, שמאלה – הולכים לפטר את כולם, אבל הם רואים רק את הדדליין", הוא אומר.

הקרב המשפטי

לבלגן האסטרטגי ולערפל התעסוקתי האופפים כעת את בית מעריב מתווספת מורכבות משפטית, הנגזרת מעצם הכפפת העיתון לניהולם של הנאמנים, שבעצמם כפופים להחלטות בית המשפט. למעשה, בשבועיים שחלפו מאז אישור העסקה התנהל עדיין העיתון בחסות הנאמנים; עד אתמול (חמישי), עם כניסתה של העסקה לתוקף, לא הועברה הבעלות לבן-צבי באופן רשמי, וההסכם הקיבוצי שגובש בינו לבין העובדים טרם נכנס לתוקף. שני הצדדים חותמים כעת תקופה מורטת עצבים במצב ביניים שבו כל אחד מהם כבול להתחייבויותיו – אך עדיין נעדר סמכות להוציאן אל הפועל, או להתנער מהן ולשאת בתוצאות.

עם זאת, החשש מסיומו של אותו מצב ביניים הוא שהוביל להשבתה המהירה של מעריב. מדובר ביוזמה של העובדים שהתקבלה ברוב מוחץ על-אף שלא הועלתה על-ידי הוועד, ואף לוותה בהסתייגות מצד ארגון העיתונאים של ההסתדרות, הארגון היציג של עובדי העיתון. ההחלטה על שביתה התקבלה במה שנתפס באותו לילה כרגע האחרון לפני פיטוריהם של כל עיתונאי מעריב, ושכירתם המחודשת של 120–160 מהם. אלו מהם שיישארו בחברה יועסקו במסגרת חוזה קיבוצי, שלצד הסדרה של זכויותיהם כולל גם התחייבות מפורשת מצדם שלא להשבית את העיתון או לשבש את הוצאתו במשך חצי שנה.

חגי מטר, יו"ר ועד העובדים של מעריב, מספר כי בימים האחרונים הבינו בוועד כי אנשיו של בן-צבי פנו לעיתונאים בכירים בעיתון והציעו להם להמשיך לעבוד, אך מחוץ למסגרת מכסת העובדים שהמו"ל החדש התחייב להעסיק. בן-צבי לא הציע לעובדים אלה להיות מועסקים בתנאים שהוגדרו בהסכם הקיבוצי, אלא להיות עובדים זמניים, שיועסקו על-ידי חברה אחרת ובתנאים נחותים בהרבה.

בעיני אנשיו של בן-צבי זו הצעה שיש בה מחווה נאה של רצון טוב – הרוכש החדש מרחיב את הצעתו המקורית, ומוכן להעסיק עובדים נוספים. בעיני העובדים מדובר בחתירה תחת ההבנות שעמדו בבסיס ההסכם עם הרוכש. "העסקה עוקפת הסכם", מכנה זאת מטר, ואומר כי בוועד ראו בכך "סכנה אדירה".

אם המהלך היה יוצא אל הפועל, היה נוצר מצב שבו שני עיתונאים, בתפקידים מקבילים, עשויים היו לעבוד במעריב זה לצד זה כאשר כל אחד מועסק בתנאים אחרים לחלוטין. למעשה בן-צבי היה יוצר מה שמכונה "דור ב'" של עובדים, המועסקים בתנאים נחותים – מצב העומד בניגוד מוחלט ליעד שאליו שאפו אנשי הוועד במשא-ומתן.

"על ההצעה של בן-צבי שמענו, כמו דברים אחרים שראינו בהם איום על ההסכם, מעובדים, לא כי דיברו איתנו", מספר מטר. "ניסינו שוב ושוב להיפגש עם אנשי בן-צבי מיום אישור העסקה בבית המשפט ולהעלות שאלות, ולא נפגשו איתנו. פגשו אותנו רק ביום שני, וגם אז בלי שום תשובות. ואז אנחנו שומעים מראשי מחלקות שבאו ואמרו להם, 'מה דעתכם להישאר פה עוד כמה חודשים, לא במסגרת ההסכם הקיבוצי?'. פנייה ישירה לעובדים, לא דרך הוועד, כדי לעשות משהו שחורג בצורה משמעותית ומוציא עשרות עובדים מתוך ההסכם, זה דבר שלדעתנו לא ייעשה.

"הסברנו לעובדים שאנחנו מרגישים שלא סופרים אותנו. לא מדברים איתנו, לא מעדכנים אותו, פועלים נגד האינטרסים של העובדים וחותרים תחת ההסכם הקיבוצי. והעובדים אמרו, 'טוב, אם ככה, אין יום אחר. זה היום האחרון, מחר אנחנו כבר לא נהיה פה בשביל לעשות שום דבר, חייבים לשבות'. וכך היה".

אנשי בן-צבי, כמובן, רואים את המצב אחרת. בבקשה שהגישו בבוקר יום רביעי השבוע לבית המשפט נכתב כי "לאחר אישור המכר על-ידי בית המשפט, התנהלו מגעים נוספים בין נציגי העובדים לבין נציגי הרוכשת בקשר לאפשרות העסקתם באופן זמני של עובדים נוספים ממערכת העיתון – קרי בעיקר עיתונאים (מעבר לעובדים שעליהם הוסכם בהסכם הקיבוצי). הרוכשת ביקשה כי יתאפשר לה להעסיק כ-60 עובדים נוספים באופן זמני, כך שהרוכשת תוכל לבחון בהמשך, באופן מסודר, את האפשרות לקלוט את אותם עובדים נוספים באופן קבוע (כאשר העובדים אותם תמשיך להעסיק באופן קבוע ייהנו מתנאי ההסכם הקיבוצי)". בשיחות עימם נקבו אנשיו של בן-צבי בנתון גבוה יותר: 80 עובדים.

לפי בקשת בן-צבי לבית המשפט, החברה עשתה מעל ומעבר כשהציעה לקלוט עובדים מעבר למכסה שהתחייבה לה, "אך משום מה, נציגי העובדים החליטו להתנגד לעניין ודורשים כי כל ההחלטות בעניין העסקת העובדים הנוספים יתקבלו באופן מיידי".

בצד של בן-צבי מתפלאים אפוא על עובדי מעריב, שדחו את ההצעה להעסיק עובדים נוספים, אך יש לציין כי בן-צבי לא היה נדרש להצעה כזו אלמלא היה מבין שבלי אותם עובדים לא יוכל להמשיך להוציא לאור את העיתון עד ליישום השינויים שהוא מעוניין בהם. במקום לגייס עובדים נוספים שהוא זקוק להם בתנאים שהוסכמו בינו לבין נציגי הוועד, ביקש לחסוך כסף ולהעסיקם בתנאים נחותים.

גורם המקורב לבן-צבי מכחיש כי בכירי החברה לא נפגשו עם נציגי העובדים. לדבריו, אודי רגונס, סמנכ"ל השיווק של "מקור ראשון", נפגש עם העובדים על בסיס קבוע. עוד טוענים בצד של בן-צבי כי אומנם אנשיו בדקו את האפשרות לגייס עובדים נוספים, מעבר למפורט בהסכם, אך עדיין לא הוציאו את האפשרות לפועל ולכן לא ניתן להאשימם בהפרת ההסכם עם ועד העובדים. מנגד, טוענים אנשי בן-צבי, הוועד הפר בצורה גסה את ההסכם בכך שיצא לשביתה, וזאת בניגוד להתחייבות להעניק לרוכש החדש שקט תעשייתי למשך שישה חודשים.

מטר מאשר כי מבחינה משפטית לא הייתה הפרה של ההסכם מצד בן-צבי, ומוסיף כי הוועד מעולם לא טען שהייתה הפרה. מנגד, לדבריו, אי-אפשר לטעון כי העובדים הפרו את ההסכם, משום שבזמן ההכרזה על שביתה, מעריב טרם עבר לידיו של בן-צבי באופן רשמי, ההסכם לא נכנס לתוקף – ועל כן ממילא לא ניתן להפר אותו.

"הנהלה חדשה לעיתון 'מעריב' – במהלך היום תושלם קליטת 350 עובדי המערכת", נכתב בהודעה לעיתונות שנשלחה אתמול מטעמו של בן-צבי. "במהלך היום תשלים ההנהלה החדשה של העיתון 'מעריב' את קליטת 350 עובדי המערכת בחברה החדשה שתוציא לאור את העיתון. 350 עובדי המערכת כוללים עיתונאים, עורכים, גרפיקאים ואנשי צוות.

"שדרת העורכים והכתבים המרכזיים נקלטה מחדש בחברה החדשה ותמשיך להוביל את העיתון 'מעריב', אתר האינטרנט nrg ואת רשת המקומונים והמגזינים שמוציא העיתון. מהלך קליטת העובדים נעשה בהתאם להתחייבות של שלמה בן-צבי לבית המשפט ולהסכמים שנחתמו. קליטת העובדים משלימה את המשך הוצאת העיתון בהתאם לסטנדרטים ולכללים הגבוהים שהמערכת הציבה לעצמה ובזכותה רכש העיתון מאות אלפי קוראים נאמנים בכל רחבי הארץ".

חבר אחר בוועד, כתב הרווחה יובל גורן, כתב לפנות בוקר בדף הפייסבוק של עובדי מעריב: "לילה טוב לכל החברים והחברות שיצאו היום מבית 'מעריב', אלו שיחזרו אליו ביום ראשון בבוקר, ואלו שכבר לא".

הערות:

- הסכנה אורבת מבפנים
- הזעם התפרץ בכתיבה
- החטא ועונשו
- אבל גם רבין לא ידע
- פעמיים הפוך

תאריך:  10/11/2012   |   עודכן:  10/11/2012
אורן פרסיקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גדול עליהם
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לשכת תעסוקה
11/11/12 18:50
2
6666 כנסו
12/11/12 01:14
פורום: העין השביעית כתוב הודעה
פורום: מעריב - הקריסה כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
העבריין-המורשע אהוד אולמרט מבקש להתמודד מחדש בבחירות לכנסת במטרה לכבוש את ראשות הממשלה. למרות הרשעתו בפלילים בפרשת מרכז ההשקעות, למרות הערעור שהוגש בגין זיכויו מהאישומים בפרשות טלנסקי וראשונטורס, ולמרות כתב האישום התלוי ועומד נגדו בפרשת הולילנד באשמה שקיבל שוחד, בוחן אולמרט ברצינות חזרה לזירה הפוליטית לתפקיד הרם ביותר במדינה.
10/11/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
עורך דין ידוע מתעלל ברעייתו ונוהג בה כאילו הייתה חפץ בידו איש תקשורת בכיר מאוד הטריד עיתונאיות אך הן נמנעות מתלונה
09/11/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
הצדק החברתי ניצח. בראכּ חוסיין אובמה חוזר כמנצח לבית הלבן, לאחר שמחץ את המתמודד מולו מיט רומני. אי-אפשר להאשים את רומני שלא ניחש מראש את מפלתו. הדברים הוקלטו ופורסמו. עכשיו זה רשמי. אמריקה היצרנית, החדשנית, היוזמת, המפרגנת למי שמשקיע ומסכן הון - הפסידה. אמריקה של סוציאליזם, של איגודים מקצועיים, דיכוי היזמות והחדשנות ושל התלות במערכות הרווחה - ניצחה.
09/11/2012  |  יובל ברנדשטטר  |   כתבות
בעוד שמדינות ערב שקועות באבטלה ובבערות, מנסה ישראל לפתוח אליהן צוהר דרך הפייסבוק
09/11/2012  |  מנשה שאול  |   כתבות
ההתרחשויות שהתעוררו בדירקטוריון מזרחי טפחות עם פרישת יו"ר הבנק, יעקב פרי, בסוף אוקטובר, אינן פוסקות. אחרי הפרסומים בתחילת השבוע הנוגעים לסיבות שבגללן הודח אברהם (בייגה) שוחט מהדירקטוריון על-רקע מאבקי כוחות בין בעלי השליטה, הגיעה טיוטת דוח ביקורת של בנק ישראל, שלפיה דירקטורים בבנק העדיפו את טובתם האישית - הכרוכה בשמירת מאזן הכוחות בין בעלי השליטה בבנק - על פני טובת הבנק. ברקע עולים פרסומים שלפיהם בעלי השליטה מנסים לקדם את המנכ"ל אלי יונס לתפקיד היו"ר.
09/11/2012  |  חגי עמית  |   כתבות
רשימות נוספות   /   מעריב - הקריסה  /  מי ומי    / 
זרועו הארוכה  /  אורן פרסיקו
לא שוחד   /  אורן פרסיקו
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
40% נשים  /  אורן פרסיקו
עניין לציבור  /  טל שניידר
היו זמנים בישראל   /  אורן פרסיקו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
עברתי בימים אלה ברחוב רש"י בתל אביב והבחנתי במבנה בית הכנסת שלא היה ידוע ומוכר לי לפני כן    מבנה בית הכנסת ועברו ההיסטורי סיקרנו אותי
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ערוצי הטלוויזיה מהדהדים את סינוואר    הסנאטור שומר משתלב בזרם העכור    על "הציונות" של עיתון הארץ    מי מממן שלטי חוצות נגד נתניהו; והיכן העיתונות החוקרת והנשכנית
אלון קוחלני
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il