|   15:07:40
דלג
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק

מה יהיה בפברואר (ב')?

האליטות שדדו אותנו לפני הבחירות, האליטות ישדדו אותנו אחרי הבחירות, ואנחנו נמשיך להתחנן בפניהן שימשיכו לשלוט בנו
11/11/2012  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
יחימוביץ'. לא תוכל לחולל מהפכות בקלות [צילום: פלאש 90]

"מהפך" 2
הציבור אומנם מטומטם, אך הכיס דואב. כאשר המצוקה תגיע לרמה כזו שהעניים יצליחו להתגבר על ההתניה הפבלוביאנית שלהם, אנו עשויים לשמוע את חיים יבין קופץ כדי להכריז שוב: "מהפך"

מחלה עולמית
שוב ושוב הציבור חוזר לבחור באותן מפלגות מסואבות המרכיבות (וגם מרקיבות) את המערכת. יש כאן פתולוגיה עולמית ושום פסיכולוג, סוציולוג או פילוסוף משום מה אינו מצליח להבחין בה: האזרחים קשורים בעבותות אהבה לפוליטיקאים כמו חטופה הלוקה בתסמונת שטוקהולם והיא מאוהבת ותלותית באופן נואש בחוטפיה

מה יהיה בפברואר? (א')
אהרון שחר
שלי תהיה שרת העבודה או הרווחה, יהיר יהיה שר החינוך או התרבות (או שלא) * דברים רבים ומרתקים יהיו, מה לא יהיה? שינוי
לרשימה המלאה

הנדיב הידוע

הכישלון הלאומי כל כך טוב לעשירים, שממש לא נתפלא אם נראה את ארסוף, כפר שמריהו וסביון מוצפות בשלטי מח"ל. בכלל מסקרן לדעת אם יש עשיר שלא בוחר ליכוד. אפשר לשער שקירות אולמות הפאר של הטייקונים מוצפים בפוסטרי ענק של העריץ הנערץ תחת הכיתוב: "הנדיב הידוע"...

מגיב 44: "נתניהו טוב לעשירים ודווקא העניים בוחרים בו". על כך בדיוק נאמר: "אפשר לשטות בכל הציבור כל הזמן". לא ברור מה סוד קסמו, אך נתניהו הצליח ליצור עדת מעריצים שרופים ההולכת לפניו בעיניים עצומות באש ובמים. לאחרונה בעיקר באש...

הגם שהוא מסתיר זאת היטב, ביבי כנראה סובל (מבחינתו נהנה) ממגלומניה, הוא מתבונן מלמעלה על מתחריו וחש שאין מלבדו. אולי זו אחת הסיבות שמדינה קצת פחות צעירה מאיתנו הגבילה את כהונת מנהיגה לשתי קדנציות.

משהו השתנה בעולם מאז בן-גוריון ומנחם בגין... בחזיריות ובנחישות, בעקביות ובתחכום, בשיטתיות וללא לאות דחפו ה"טפיליטות" את המדינה כך שעוד ועוד, יותר ויותר ויותר ויותר כסף יזרום אליהן.

גברתי ראש הממשלה

ברגע שביבי שחרר את גלעד, הוא העניק לעצמו שרשרת חסינות, אבל לפעמים יש הפתעות. הציבור אומנם מטומטם, אך הכיס דואב. כאשר המצוקה תגיע לרמה כזו שהעניים יצליחו להתגבר על ההתניה הפבלוביאנית שלהם, אנו עשויים לשמוע את חיים יבין קופץ כדי להכריז שוב: "מהפך".

שלי, על תקן גולדה החדשה, יכולה למנות את ביבי לשר חוץ, ברק שר ביטחון, פישר שר אוצר. להקיף עצמה בפמליית מומחים בעלי עצמאות ביצועית. זה סותם את הגולל על הטענה שראש ממשלה צריך להיות מומחה דגול או מנהל מנוסה. את מרצה היא תוכל להשקיע באידיאולוגיה שלה, שבדיוק עבורה היא נבחרה. (אגב, אם היא תתעקש לא להיכנס לממשלה, היא עלולה לסיים את הקריירה שלה כמו ציפי.)

ביזוי ובזבוז הדמוקרטיה

אינני מסוגל נפשית לבחור בשלי, לא רק בגלל שה"עבודה" נראית כמו סניף של "מרצ", אלא כי קשה לי מאוד לבחור במפלגה שהיא בשר מבשרה הרקוב של המערכת המסואבת והמושחתת. המפלגות הקיימות הן שורש אסונה של המדינה וחלק בלתי נפרד מן התרבות השלטונית והקיבעון המערכתי. לצפות ממני שאני אהיה שותף למאניית הקיבעון החולנית הזו?

הדמוקרטיה כה עלובה, שהעסקנים בוחרים את גדולי האומה (רשימות המועמדים), והציבור מוזמן רק לחתום למטה. אני משפשף את עיניי ולא מאמין: שוב ושוב הציבור חוזר לבחור באותן מפלגות מסואבות המרכיבות (וגם מרקיבות) את המערכת. יש כאן פתולוגיה עולמית ושום פסיכולוג, סוציולוג או פילוסוף משום מה אינו מצליח להבחין בה: האזרחים קשורים בעבותות אהבה לפוליטיקאים כמו חטופה הלוקה בתסמונת שטוקהולם והיא מאוהבת ותלותית באופן נואש בחוטפיה.

אנו מתנהגים ממש כמו עדר. בדרך-כלל אני נמנע מלומר עדר של מה כדי שלא לפגוע בבהמות, אך הפעם ראוי להדגיש את הדמיון הרב בינינו לפרות: מצד אחד המנהיגים הנערצים שלנו כל הזמן חולבים אותנו, מצד שני כעגלים חסרי-אונים אנו קשורים לעטיניהם בעבותות אהבה ולא מסוגלים להתנתק מהם.

פוליטיקאים מקומם בלשכת עבודה

לו היינו קצת פחות עדריים היינו שולחים את כל הפוליטיקאים, בדיוק כפי שהם: עם השביעיות, הדילים, הנקניקיות, הוועדות המסדרות, המקורבים והבוחשים - היישר ללשכת העבודה. נכנסים אנחנו במקומם בדלת הראשית ועושים סדר. אסור להפקיר את הפוליטיקה לפוליטיקאים! מתי נבין זאת?

אני מעדיף לבחור במפלגה קטנה שלא תעבור את אחוז החסימה ושהקול שלי ייזרק לפח, ובלבד שיהיה לי חופש בחירה ולא אהיה אנוס לבחור רק מה שהעדר מואיל בטובו לאשר. בלאו הכי קול בודד לא נחשב. אם כולם ישקלו כמוני, הבחירה תהיה יותר חופשית ופחות מושפעת מסקרים. מה שאנו חושבים בטעות שזו בחירה חופשית שלנו, זו בעצם תוצאה של מגמות עדריות הנקבעות לא מעט על-ידי מניפולציות.

עם כל הרצון הטוב, גם שלי לא תוכל לחולל מהפכות בקלות, ואם היא תעז לפגוע בטייקונים הם יברחו לחו"ל ויותירו אותנו ליהנות מהפרשותיהם. הביצה הכלכלית סבוכה לא פחות מהמדינית-ביטחונית. בגלל זה בדיוק כיניתי את הטבות המס בכינוי: דמי חסות - פרוטקשן. יש להם תיאבון חולני ואם לא נספק אותו הם ירימו כנפיים. (מצד שני, אם כל העשירים מעלימים מס, אפשר לחוקק חוקים דרקוניים ולהחזיק אותם קצר.)

אקטואליה זה לא אקטואלי

אני רוצה לתת לכם קצת פרספקטיבה פילוסופית כדי לנסות להוציא אתכם קצת מהקופסה. כל החכמים עוסקים באקטואליה, אבל נכון יותר לדמות אותה למים הזורמים בצינור. המים מתחלפים, העיתון כתוב בקרח, שלג דאשתקד, אף אחד לא קונה את העיתון של אתמול, מקסימום עוטפים בו דג מלוח.

מה שבאמת חשוב זה לאן מכוון הצינור. למשל: ישראעדן וישראסדום, בשתיהן יש אקטואליה, איזו עדיפה? בואו נתלבט: בסדום יש מדינה של חזירים מרשימים לובשי חליפות מחויטות, כולם עסוקים במאמץ לשדוד, לעשוק ולנצל איש את רעהו. הכל רקוב ומושחת. מתקשים לדמיין? לא צריך להתאמץ.

כדוגמה לגן עדן ניקח איזו מדינה סקנדינבית דמיונית בה החינוך חינם - חינם, החינוך הגבוה חינם, התחבורה הציבורית חינם, הרפואה חינם, העבודה לא חינם אך בשפע, אין טייקונים, אין פערים קיצוניים, אין שכר רעב ושכר עתק, הכלכלה זורמת בצורה סבירה ויעילה.

גם אזרחי ישראסדום וגם אזרחי ישראעדן שקועים באקטואליה שלהם. ומה שכחנו? כל חברה לחוד זורמת בתוך הצינור שלה ואיש אינו מנסה לחשוב איך לנתב את הצינור כך שיזרום לכנרת במקום לביוב. כלומר הראש כל כך שקוע בתוך האקטואליה הקיימת, שאיש אינו מחפש אלטרנטיבות לשינוי המציאות (למשל על-ידי חלוקת משאבים יעילה, מה שמכונה בשפה מקצועית: צדק חברתי).

הלוואי שלעולם הזה יש תקנה

אפילו אם הבלתי יאומן יקרה והבחירות יביאו הפתעה גדולה - שינוי היסטורי לא יהיה. הדרך היחידה לעשות את החברה הישראלית טובה יותר היא להעלות את נושא תרבות השלטון לתודעה. אגב, לא חייבים את הבחירות לשם כך. כל הנדרש הוא סך-הכל דיון ציבורי להערכת מימדי השחיתות!

מצד אחד הרעיון שהאליטות שודדות אותנו נשמע כמו תיאוריית קונספירציה הזויה, מצד שני (תודו) לא גיליתי שום דבר חדש. כולנו הרי יודעים שלא חסרה אגורה במדינה, פשוט הכסף אינו מחולק בצורה נכונה. מדינה מוכת עוני, שחיתות ובעיות חברתיות אינסופיות, עם יאכטות מקיר אל קיר.

אז מהי תרומתי הצנועה לאנושות? יש עוד הבדל קטן בינינו: אתם יודעים עוד דבר קטן: אי-אפשר לשנות את העולם. את זה אני לא יודע... תודה שהקדשתם מזמנכם כדי להבין היכן אתם חיים.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד אך יודע לחשוב לבד.
תאריך:  11/11/2012   |   עודכן:  11/11/2012
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה יהיה בפברואר (ב')?
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליפז+גימלאי צה"ל
12/11/12 04:23
 
אהרון שחר
12/11/12 09:49
2
אבידן
13/11/12 17:24
3
אבידן
13/11/12 17:33
4
קורןנאוה טבריה
14/11/12 07:58
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הנשיא ברק חוסיין אובמה נכנס להיסטוריה העולמית והאמריקנית בפרט כנשיא הראשון של ארצות הברית שצבע עורו שחור. אך לאובמה עצמו לא היה בכך די. על גבי גלי ההתלהבות וההתלהמות מבחירתו, הוא הוכתר בעיני אוהדיו הנלהבים ובעיני עצמו כ"משיח". כאדם שישנה סדרי-עולם. יעלה את ערכו של ה"שחור" ויקטין את השפעתו של ה"לבן". ובמדיניות החוץ יכונן ברית עם האיסלאם על-חשבון דתות אחרות.
11/11/2012  |  פסח רויטמן  |   מאמרים
בעוד שאמריקה היא ארץ האפשרויות הבלתי-מוגבלות, ישראל היא ארץ המגבלות הבלתי-אפשריות. האמריקנים בחרו להעיף את הרפובליקנים שיצרו את הגירעון ולהפקיד את הכלכלה בידי הדמוקרטים-ליברלים. לעומתם, הישראלים, בוחרים שוב ושוב במדיניות הכלכלית של הרפובליקנים הישראלים ומחלישים את עצמם, מעמיקים את הפערים החברתיים, ומגרשים את התקווה של מעמד הביניים והשכבות החלשות
11/11/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
"ויתרוצצו הבנים בקרבה וגו' ותלך לדרוש את ה'". הגמרא במסכת שבת [כ"ג] אומרת: אמר רבה כל מי שמרחם על תלמידי חכמים זוכה לבנים תלמידי חכמים ומי שמוקיר תלמידי חכמים זוכה לחתנים תלמידי חכמים.
לכל חבר ליכוד קשה מאוד להחליט במי לבחור מבין כ-100 מועמדים לכנסת, שלפחות חציים מועמדים מצוינים ואפילו עם קבלות של ותק ופעילות בשטח. הבעיה הגדולה היא - איזה מבחן יש להעמיד בפני מועמד/ת לכנסת, כדי לברר אם יתאים לשיבוץ ב-13 המקומות שהוקצו לבוחר בפתק ההצבעה יותר מכל האחרים? המבחר כאמור גדול מאוד, יש לפחות 30 מועמדים מעולים, ויש רק 13 אפשרויות. ממש מיטת סדום ועניבת חנק.
11/11/2012  |  זאב בן-יוסף  |   מאמרים
האנושות התברכה סוף-סוף, אחרי מיליוני שנים של שלטון הכוח והעריצות, בברכת הדמוקרטיה. סוף-סוף זכו בני-האדם להשכלה, ולחלקם (הקטן עדיין!) הוענקה הזכות לבחור את שליטיהם ובמידת הצורך להחליפם מעת לעת. לא עוד "כל דאלים גבר", לא עוד מלכים אבסולוטיים ששלטו ברודנות מוחלטת ואשר ראו עצמם כאלים או בני-אלים, או, כמו במלכות ישראל, היו לפחות בחיריו של האל, המשוחים בידי שליחיו-נביאיו.
11/11/2012  |  יוסף אליעז  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי  
ד"ר יהודה דוד: פורש מהמרוץ בשל סרטן  /  עידן יוסף
היום: הקרב על הצמרת ברשימת מרצ  /  איציק וולף
סקר: נתניהו יטפל באירנים טוב מאשר אולמרט  /  עידן יוסף
פרס לפרס  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
הסיפור המסריח של רפי איתן  /  ראובן לייב
שאול מופז, זה בשבילך  /  נרי אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מי משרי הליכוד שאינו מצטרף לשר הביטחון יואב גלנט במאבקו החיוני נגד בנימין נתניהו הופך שותף פעיל לחטאיו של ראש הממשלה
רפאל בוכניק-חן
רפאל בוכניק-חן
במערכות היררכיות דוגמת הצבא, נהוג לייחס משקל עודף לממד פקודות הצבא כאמת מידה ערכית, אף בהינתן צבר של מוניטין שנקשר לדמותו של קצין, בכיר ככל שיהיה
צבי גיל
צבי גיל
ה"נאום לאומה" היה מכוון הפעם לא רק לשני בתי הקונגרס אלא לכל האמריקניים ומבחינה זאת זה היה נאום בחירות מובהק ומוצלח מאוד שזכה לקהל צופים אדיר ששום מועמד במערכת הבחירות לא קיבל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il