|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

"טפו על הפרצוף שלך"

המנטליות הגלותית והחשש מפני 'מה יאמרו הגויים', מונעים מצה"ל להגיב לפרובוקציות משפילות שמחוללות ילדות ערביות, באמצעות חרפות ויריקות, אגרופים ודחיפות, רמיסת כבוד מדי צה"ל וחילול הכבוד היהודי
14/11/2012  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מחזה של השפלה וחרפה [צילום: מתוך הסרטון]

ילדה קיללה חיילים
איציק וולף
חיילים וקצינים מגדוד דוכיפת צולמו סופגים קללות ויריקות מילדה פלשתינית בת 10 שניסתה לגרום לאחד מהם לצאת מכליו אל מול מצלמות של עיתונות זרה * החיילים לא נפלו בפח והגיבו בשלווה
לרשימה המלאה

לראות ולא להאמין. לראות ולהתפלץ. קבוצת ילדים פלשתינים, מתוגברים בהוריהם ובצלמים תאבי-פרובוקציות, 'מתנפלת' על חיילי צה"ל בגידופים בנוסח "טפו על מנד'ראק" ("טפו על הפרצוף שלך"), משפילה אותם ביריקות בוז ובדחיפות, בחרפות ואגרופים, והחיילים הנעלבים שותפים למחזה, קופאים ברוב פחד, מחייכים במבוכה לעבר המצלמות המכתרות את האירוע הביזיוני.

כל הפארסה המטומטמת הזו, שמחלישה לא רק את כושר ההרתעה של החיילים אלא גם משפילה את כבודו של עם ישראל בקרב אומות העולם, מתחוללת לעיני כל, בסרטון של 6.35 דקות המצוי ביו-טיוב, תחת הכותרת: "ילדה פלשתינית מתעמתת עם חיילים ישראלים".

מי שצופה בסרטון, שנפתח בהנפת אגרופים קמוצים בידי ילדה פלשתינית בת 10, ומתפתח עד מהרה ל'מתקפה' מתוזמנת, מבין מהתפתחות האירועים, שהילדים (והוריהם הצופים בהם ממרחק בטוח), יודעים שלא יאונה להם כל רע מידי חיילי השוקולד הישראלים. הילדים יורקים בבוז על החיילים, דוחפים אותם בידיהם, בזים לכלי נשקם ודוחקים אותם בידיים, מנסים לפתוח את הכיסים הרכוסים של החגור הקרבי, מנפנפים באגרופים קפוצים מול פרצופי החיילים, ובעיקר צורחים עוד ועוד בגרון ניחר.

והחייל היהודי בולע חרפתו בשתיקה ובחיוך מאולץ. כאילו כך דרכו של עולם. כל אחד מהשותפים להצגה המבזה הזו ממלא בנאמנות את הוראות הבמאי: הערבים מגדפים ומפעילים אלימות, והיהודים החמושים מכף רגל עד ראש מגיבים על האלימות והעלבונות בחוסר-אונים, בולעים חרפתם ונושכים שפתיהם. הצבר הישראלי לוקה שוב, במין מטמורפוזה מוכתבת מלמעלה, ליהודי גלותי כנוע, עלוב, שמכפיף ראשו בפני תוקפיו, סובל השפלתו באהבה רבה. כמו באלפיים שנות. המנטליות הגלותית טרם חלפה.

חצי מיליון צופים

רק בישראל
איזה חייל אחר היה עומד בשלווה סטואית מול אזרחים שיורקים בבוז בפרצופו. לפחות היה החייל הסביר חולק סטירת-לחי חינוכית לחצופים הקטנים. רק כאן מצטווים חיילי צה"ל, בפקודה, להיות שק חבטות, אסקופה נדרסת, לבלוע חרפתם בשתיקה

הקליפ המתעד את ההפקרות, משודר זה ימים אחדים באתר היו-טיוב, לשמחתם של כל אויבי ישראל. ביום ג' השבוע נכנסנו לאתר ומצאנו ששיעור הצופים בסרטון עד אז הגיע ל-286,910. כעבור עשר דקות בלבד חזרנו אליו, כדי להעתיק עבור קוראינו את כתובתו, וכבר התברר שנוספו לאתר בתוך 10 דקות עוד 600 צפיות, ושיעורן עמד על 287,573. בקצב כזה מותר להניח שכאשר יגיעו שורות אלה לידי הקוראים, ייחצה שיעור צופי הקליפ המשפיל, את קו חצי המיליון, מה שאומר שעד אז כבר ייחשפו לפחות חצי מיליון איש בעולם להצגת הילדות הפלשתיניות עלובות הנפש, המכניעות באגרופים וביריקות, בגידופים ובדחיפות, את הצבא היהודי המהולל.

קשה להאמין שזה באמת קורה בקליפ, אשר צולם לרגלי הכפר נבי סאלח בדרום השומרון. מומלץ לראות.

גם מי שאינו שומע ערבית יבין את רוח דברי הנאצה שבפי הצעקנים, ובראשם ילדה פלשתינית חצופה, בהירת השיער עם גופיה צמודה, כנראה בתם של אב פלשתיני ואם אירופית. הנה תרגום הדברים, על-פי ידיעה של יואב זיתון ב-ynet: "הילדה הפלשתינית צעקה לעבר החיילים בערבית: 'אתה תת רמה, אתה בוגד. אני יודעת שאתה מדבר ערבית. יש לנו חיילים יותר חזקים מהחיילים שלך. אני שוברת לך את הראש'. לאחר שירקה על פרצופו של החייל, צעקה לו: 'טפו על הפרצוף שלך. תשמור על אמא שלך במקום להתעמת עם ילדים קטנים. אתה בוגד והורג אנשים כדי לקבל כסף מהכלבים'".

נסו לדמיין תמונה כזו בסוריה, בירדן, במצרים, באפגניסטן, בצ'צ'ניה, בטורקיה ובעצם בכל מקום אחר על פני כדור הארץ. איזה חייל אחר היה עומד בשלווה סטואית מול אזרחים שיורקים בבוז בפרצופו. לפחות היה החייל הסביר חולק סטירת-לחי חינוכית לחצופים הקטנים. רק כאן מצטווים חיילי צה"ל, בפקודה, להיות שק חבטות, אסקופה נדרסת, לבלוע חרפתם בשתיקה.

המסר העולה מן הקליפ הוא חד-משמעי: על חיילים ישראלים אפשר לירוק, לקלל, לבזות, לרמוס את כבוד מדיהם עד עפר, ולצאת מן הסיפור אפילו ללא מכה יבשה אחת, ללא כל סיכון. ואחר-כך מתפלאים שמיום ליום נשחק כוח ההרתעה של הצבא המהולל, שאינו יודע לשמור על כבודו הנרמס לעין המצלמות. המנטליות הגלותית, כבר אמרנו?

כוחן של מצלמות
שר הביטחון ברק. הופך נחנח [צילום: AP]

מצלמות אמרנו, ולא בכדי. ברור שהמצלמות ממלאות כאן תפקיד מפתח. ברור שהפלשתינים משתמשים באירועים אלה כדי להעלות חמתם של החיילים על-מנת להשיג רגע מצולם שבו ייראו החיילים תוקפנים. הורי הפורעים מבינים שבכל מקרה לא תיפגע שערה משערות ראשם, ודאי לא אחרי שהמצלמות שהופעלו בתקרית שבה כיכב סא"ל שלום אייזנר, הביכו את ישראל והוציאו אותו מן האירוע עם נזקים לא פשוטים, למרות שנהג כראוי על-פי כל קנה מידה. מאז משתדל צה"ל שלא ליפול למלכודת הפלשתינית, גם כאשר בנסיבות אלה הופכים מפקדי צה"ל ושר הביטחון ברק לחסרי-אונים, נחנחים, שערכי היח"צנות ו'מה יאמרו הגויים', עולים בעיניהם על הערך הטמון בזכותם של חיילים להגן על עצמם ולשמור על כבוד אנוש מינימלי.

וכאן ישאל כמובן השואל: אז מה אתה מציע לעשות? לירות בהם? אחד מידידיי, שקיבל ממני את הקליפ בתחילת השבוע, הגיב: "מה אתה רוצה שהם יעשו? שירו בהם? שיכו אותם? בדיוק ככה צריך להתנהג – לעמוד ולחייך". כעבור יום אושש את תסמונת האישה המוכה: "אם אני הייתי שם הייתי מוציא חבילת שוקולד ומחלק לילדים".

אז זהו, שלא צריך לירות בזאטוטים הערבים, וגם לא לנהוג בצלמים בדרכו של הצבא הסורי, שיורה בול ללא שאלות לתוך כל מצלמה שנראית בשטח ולא חשוב מי מחזיק בה (וזו הסיבה שכמות הצילומים המתעדים את ההתקוממות הדרמטית, זעירה מאוד). אבל מכאן ועד חלוקת שוקולד, רחוקה הדרך. יש הרבה שיטות יעילות יותר, שימנעו את ההתבטלות העצמית, החרפה וההשפלה.

תרסיס פלפל

טיפול פסיכולוגי
אפשר להקים יחידת פסיכולוגים מיוחדת שתוכשר לטיפול יעיל בילדים, באמצעים ובאופן שלא יצטלמו גרוע. אם צה"ל יודע לטפל בנשים פלשתיניות באמצעו חיילות מתאימות, למה לא יקים יחידה של פסיכולוגים לטיפול בזאטוטים הפלשתינים?

אפשר להתחיל במישור הפורמלי: למשל, להכריז על השטח צבאי סגור (תעלול נבזי שמופעל בדרך כלל כנגד יהודים) ולמנוע כניסת מצלמות לשטח ההתרחשות. או למשל לעצור ולהעמיד לדין את הורי הילדים, המשגיחים עליהם מרחוק, באשמה של הפרעה לבעל משרה במילוי תפקידו. ויש לכך עילה טובה: מי בכלל מוכן לערוב, שהילדות הללו לא ייהפכו מחר לפצצות מהלכות, שייהפכו ל'שאהידיות', כשיתפוצצו בטווח אפס ממש מחיילי צה"ל? ומי בעצם ימנע מהן לשאת בבגדיהן סכין יפנית ולנעוץ אותה בבטנו של אחד החיילים? מי יכול להבטיח שזה לא יקרה?

אגב, על-פי תחקירים שנעשו באחרונה לגבי הילדה הצעקנית המזנבת עם אחיה אחרי החיילים ברבות מן ההפגנות ברחבי יו"ש, התברר שהוריה בכלל מתגוררים בירושלים המזרחית, והיא מתניידת ביוזמת ההורים לכל מהומה שמתחוללת בשטח, כך שאין כל בעיה להושיבם במעצר לכמה ימים על-פי החוק הישראלי ולהעמידם לדין.

ואפשר למשל להגיע באישון לילה, הרחק מעין המצלמות, לבתיהם של הילדים המפגינים כדי לערוך בו חיפוש אלים שיותיר אחריו מהפכת סדום ועמורה, כזו שלא כדאי לספוג אותה פעם נוספת. אם לא יועיל החיפוש הקפדני בפעם הראשונה, יובן המסר בפעם השנייה או השלישית.

ואפשר גם להקים יחידת פסיכולוגים מיוחדת שתוכשר לטיפול יעיל בילדים, באמצעים ובאופן שלא יצטלמו גרוע. אם צה"ל יודע לטפל בנשים פלשתיניות באמצעו חיילות מתאימות, למה לא יקים יחידה של פסיכולוגים לטיפול בזאטוטים הפלשתינים?

ועדיין לא אמרנו דבר על כך שניתן לצייד את חיילי צה"ל המעומתים מול ילדים, בתרסיס פלפל, או אירוסול אחר מן המקובל במשטרות העולם, אשר מנטרל את הצעקנים מבלי לגרום נזק.

כך שהתשובה לכל השואלים היא, שבוודאי לא צריך לירות בהם. חס וחלילה. די להפעיל כמה אמצעים פשוטים, כדי למנוע את הכלימה, להפסיק את הביזיון.

תאריך:  14/11/2012   |   עודכן:  14/11/2012
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"טפו על הפרצוף שלך"
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יריב דה בוטון
14/11/12 15:08
 
יואבחלב
15/11/12 09:01
 
עטרה שגב קלימי
15/11/12 09:58
2
הפעולה שחסרה
15/11/12 00:33
3
666כנסו
15/11/12 02:26
4
קורןנאוה טבריה
15/11/12 04:44
5
דאגנית
15/11/12 06:38
6
מתפלץ
15/11/12 07:03
7
סיישל
15/11/12 11:29
8
אלון פלג
15/11/12 12:05
9
צבא החמורים לישרא
15/11/12 12:07
10
קיקו שונא שמאל
23/11/12 14:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צוות היח"צנים והדוברים של אולמרט, יצאו בהכרזה דרמטית, כי הערעור על הזיכוי במחוזי, הוא מבחינת רדיפה אישית מתמשכת ויתירה מכך, פגיעה במעמד בית המשפט המחוזי, על שלושת שופטיו הבכירים.
14/11/2012  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
בפרשת השבוע, פרשת "תולדות", נזרעים הזרעים למתח שבין האחים יעקב ועשו. מתח ששיאו בגניבת הברכות בידי יעקב, דבר המוביל להחלטתו של עשו להיפרד מאחיו הצעיר ולהרגו. כך או אחרת, בסופו של דבר יעקב הוא הבן הנבחר, והאמת היא שלא ממש ברור מדוע גם כאן התורה מעדיפה את הצעיר על פני הבכור.
13/11/2012  |  הרב רפי פוירשטיין  |   מאמרים
אני נוסע ברכבי, מאזין ליומן הצהריים של "קול ישמעאל", ובליבי שמחה רבה על הידיעה שח"כ אריה אלדד חבר לבני-בריתו הטבעיים שארץ ישראל חשובה להם, הקימו מפלגה חדשה בשם "עוצמה לישראל". המוטו הוא ארץ ישראל לעם ישראל על-פי תורת ישראל - פשוט, ישר ובלי לגמגם.
13/11/2012  |  עמוס דאי  |   מאמרים
כעובד רפאל לשעבר אני מלא גאווה על היכולת המוכחת של "כיפת ברזל" ביירוט הגרדים כיום, אבל יחד עם זאת יש בלבי ספקות לגבי יכולת המערכת הזו לתפקד בהצלחה גם כיום ובעיקר בעתיד, מול האויבים המקיפים אותנו מקרוב ומרחוק עם יכולות הנשק הטילי שבידם וכמותם.
13/11/2012  |  גדעון הלר  |   מאמרים
ראוי ד"ר יצחק נוי לחופן של מחמאות על התוכנית, שהקדיש ברשת ב' לקרב אל-עלמיין במלחמת עולם שנייה. כל תוכנית של ד"ר יצחק נוי מעשירה את המאזין. הפעם זכיתי כמאזין לערך המוסף של חזרה לרטט חוויות ילדותי במושבה פתח - תקווה, הנצמד יחד עם אימו, זכרונה לברכה, לכל פיסת מידע, שמגיעה מאל-עלמיין.
13/11/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il