|   15:07:40
דלג
  אריאל כהנא  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
נתניהו. ירש מאולמרט חמאס מורתע ומפוחד [צילום: AP]

מבצע על זמן שאול

נתניהו וחברי הקבינט המדיני-ביטחוני יודעים שלמבצע 'עמוד ענן' אין הרבה זמן. הניסיון מלמד שהעולם מעניק לישראל מרחב תמרון של ימים אחדים. לאחר מכן, גם ידידות ישראל המגבות את זכותה להגן על עצמה מאבדות סבלנות
18/11/2012  |   אריאל כהנא   |   כתבות   |   מבצע עמוד ענן   |   תגובות
פרס של מדינה
המסקנה המופיעה בסוף המסמך של משרד החוץ מפתיעה: "אם הפלשתינים יוותרו על הליכה לאו"ם, על ישראל להגיע להסכמה עם הרש"פ על מדינה פלשתינית בגבולות זמניים בתקופת המעבר". אם עבאס מסואב, מושחת ונטול תמיכה עממית כפי שסבור ליברמן, מדוע להעניק לו את הפרס של מדינה בגבולות זמניים?

ביום ראשון שעבר אחר-הצהריים, בהברקה של רגע, החליט ראש הממשלה לזמן את השגרירים הזרים ואת התקשורת הזרה לביקור באשקלון. הכוונה הייתה לתפוס שלוש או ארבע ציפורים במכה. העברת מסר באופן הכי מוחשי שאפשר, לבירות העולם, לדעת הקהל הבינלאומית, לחמאס ולציבור בישראל. הידיעה של הדיפלומטים כי בכל רגע עשוי ליפול על ראשם טיל טובה מאלף שיחות הסברה. זו הייתה הנחת העבודה.

בקודים הדיפלומטיים, האירוע התפרש כאקט של הכנה למלחמה. כך הובן על-ידי השגרירים ועל-ידי כל מי שמצוי בפעילות המדינית, מה גם שההפקה הייתה מרשימה. תוך פחות מ-24 שעות ארגנו מערך ההסברה במשרד ראש הממשלה ולשכת העיתונות הממשלתית את כל הרכיבים הנדרשים. אולם גדול דיו להכיל את הנוכחים; אמצעים טכניים נדרשים עבור המדיה; סרטים ביתיים המתעדים אזעקות ונפילות טילים; ילדים ונערים, דוברי שלל שפות, שתודרכו לתאר את חוויותיהם לעיני המצלמות; ומקבץ שרידי רקטות שנפלו על ישראל.

הזרים נענו. כ-70 שגרירים, בכללם מגרמניה, מצרפת ומהאיחוד האירופי, הגיעו למתחם בית החייל בעיר החוף הדרומית. גם התקשורת באה. סוכנות AP הבינלאומית, 'אל-ג'זירה' ורבים אחרים. לפחות תריסר מצלמות ניצבו על הכן. בתחילה היה נראה שהכול עובד לפי התוכנית. אחר כך הגיעה הפשלה. כמו בכל אירוע שבו משתתף ראש הממשלה, צוותי התקשורת התבקשו להגיע מוקדם ולפרק לגורמים את הציוד. לשתי שעות ההמתנה המתוכננות התווספה חצי שעה בגלל איחור שגרתי של נתניהו. השיא היה הפרת ההבטחה.

נתניהו פתח את דבריו באזהרה פרקטית. "אם תישמע אזעקה", אמר לשגרירים ולמצלמות, "יהיה על כולנו להגיע למקלט תוך 30 שניות. יותר ממיליון אזרחים צריכים לחיות במציאות שבה תוך 15 או 30 שניות הם צריכים למצוא מחסה מפני טרוריסטים שיורים על אזרחים, בשעה שהם מסתתרים מאחורי אזרחים. זה פשע מלחמה כפול. אף אחת מהממשלות שלכם לא הייתה מקבלת מצב כזה", הוסיף.

המסר נקלט. השגרירים רשמו בפנקסים קטנים את דבריו. הגדיל לעשות שגריר אקוודור, ששאל: "האם חמאס יודע שהכינוס איתך מתקיים כאן ועכשיו?" כלומר הפנים לגמרי את הסיטואציה. נתניהו השיב לו: "אתה מבין מה שאתה אומר?! הילדים האלה שנמצאים כאן באולם חיים כך כל הזמן". אבל אחרי שסיים נתניהו את דבריו, ועדיין בעיצומו של האירוע, ביקש מהתקשורת לעזוב את האולם.

מישהו מהכפופים לו, או אולי הוא עצמו, לא תפר כנדרש את הפרטים הקטנים. לשגרירים הובטח מפגש של ממש עם ראש ממשלת ישראל, כלומר ללא נוכחות התקשורת. מנגד, לכתבים נמסר שיסקרו את עצם המפגש עם השגרירים וגם ישתתפו במסיבת עיתונאים עם נתניהו. בפועל הותר לעיתונאים לתעד קטע קצר מדבריו, שממילא הוקלט בידי צלמים רשמיים. כלומר מבחינת התקשורת, הנסיעה לאשקלון, הבדיקות וההמתנה היו לשווא. ההבטחה הופרה.

הזעם - המוצדק, יש לומר - של הכתבים הזרים לא היה חשוב, אלמלא היה יחס של אחד לאחד בינו לבין האופן שבו הם מסקרים את האירועים. המפגש הרי נולד כדי לרתום את התקשורת הבינלאומית לסיפור הישראלי של העימות. התוצאה הייתה בומרנג. באו לקרב, ונמצאו מרחיקים. התבשיל הקדיח.

שאלת השאלות שרצתה התקשורת ורצו הדיפלומטים לקבל עליה מענה היא מה בכוונת ישראל לעשות. אחד השגרירים אכן הפנה לנתניהו שאלה ישירה. הוא נענה בתשובה הבלתי דיפלומטית "בכך אני לא מתכוון לשתף אתכם". בין המפגש ביום שני לחיסול ביום רביעי עברו שתי יממות. השגרירים, התקשורת, הציבור בישראל וגם חמאס חשבו שנתניהו שוב מבליג ומתייחס למטר הטילים הסתווי כיורה. הגשם אכן היה אחת הסיבות לעיכוב המבצע.

היד על ההדק

שלוש שנים וחצי התייחס נתניהו ליריקות מעזה כאל גשם. כשנכנס לתפקיד, ירש מאולמרט חמאס מורתע ומפוחד, הנמנע והמונע ירי טילים על ישראל. נתניהו עמד לסיים קדנציה כאשר חצי מדינה מטווחת כדבר שבשגרה. תחת אפו הלכה ההרתעה והתמסמסה, ככל שחלף הזמן.

נתניהו ערך את אחת מישיבות הממשלה הראשונות בבאר-שבע השלווה. הייתה זו ישיבה חגיגית ששודרה בשידור חי בכלי התקשורת. איש לא העלה אז בדעתו שקפיצה סתמית לבירת הנגב תיחשב כסיור בשדה קרב. אבל לפני ימים אחדים, כשביקר בעיר כדי להעניק בפעם השלישית את פרס ראש הממשלה ליזמות וחדשנות, לשכתו הודיעה כי "חל איפול תקשורתי מלא על הביקור עד לסיומו". ההדגשה במקור, ללמדך שביקור בבירת הנגב המטווחת נחשב אצל מערכת הביטחון כסיור באזור עימות. את המציאות הזאת נתניהו חייב היה להפסיק.

הוא עצמו עמד לפני שנתיים באותו מקום באשקלון ואמר לחמאס: "אל תבחנו אותנו". חמאס בחן ובחן, ונתניהו לא פרע את השטר. בחודש שעבר עמד על דוכן הכנסת והתרברב: "החזרנו את הביטחון לאזרחי ישראל". בתנאים שהתפתחו במרכז הדרומי של ישראל – אשדוד אינה דרום, אם תבדקו במפה – לסלוגן הזה כבר לא היה שם כיסוי. אין ספק שבתעמולת הבחירות היו יריביו מנצלים עד לזרא את הצהרה המהדהדת הזאת, אם לא היה עושה משהו.

אבל לא מדובר רק בחזית עזה. באותו נאום בכנסת אמר נתניהו: "לא עשינו מלחמות בכלל. בשבע השנים שאני מכהן כראש ממשלה, בקדנציה הזאת ובקדנציה הראשונה שלי, לא הייתה מלחמה". נתניהו רואה את עצמו כמנהיג חזק שעומד על האינטרסים הביטחוניים של ישראל, אבל היה מי שהבין את דבריו אחרת. למרות השתייכותו הפוליטית הימנית, לנתניהו הרי יצא שם של אדם חלש. הצטברות השנים שבהן נמנע מהפעלת כוחו של צה"ל, דחיית הקו האדום בנושא האירני ותדמיתו כמנהיג שכוחו בפיו אך לא במעשיו, יצרו גם הם את התחושה שנתניהו מאיים אך לא מיישם. ארבעת ימי ההבלגה שבין שבת לרביעי התלבשו היטב על הדימויים האלה.

ואז הגיע תרגיל ההונאה המושלם, כזה שהזכיר את ישראל של פעם. עשר דקות לפני שחוסל אחמד ג'עברי עוד שוחחתי עם חבר התשיעייה השר משה (בוגי) יעלון. ניסיתי להבין ממנו מדוע, למען השם, הממשלה מדברת אך לא עושה, מפריחה מילים אך לא טילים. יעלון, שהיה כמובן בסוד העניינים, לא הסגיר ולו רמז אודות התוכניות העתידיות.

"לא אכנס לשאלה מה החלטנו ומה לא החלטנו. לא הכול צריך לפרט ולא צריך לשטוח את כל השיקולים", הדף את טענותיי. "המדיניות שלנו ברורה. לנוכח ההסלמה, צריך לגְבּות מחמאס מחיר כזה שיבין שההתגרות בלתי משתלמת מבחינתו. חמאס ספג מכה. ימים יגידו אם היא מספיקה או לא. אם היא לא מספיקה, נפעל באופן כזה שיבהיר שלא כדאי להם להמשיך. בארגז הכלים של צה"ל ושל ישראל יש די כלים. זו המדיניות, וימים יגידו אם היא נכונה".

לא היה צריך לחכות ימים. תקיפת חיל האוויר בסודן (על-פי טענת הסודנים) ומבצע 'עמוד ענן' מחקו ברגע את הדימויים השגויים של נתניהו. בסוף, רגע לפני שממשלתו השנייה עומדת לסיים את כהונתה, הוכיח שיש ערך למילה שלו. "לא עשינו מלחמות מיותרות. לא הייתה לנו יד קלה על ההדק, הייתה לנו יד איתנה על ההדק", הכריז נתניהו בכנסת. השטר נפרע. ההתחייבות כובדה. כעת נותר להמתין לתוצאות.

מיליון דולר משכורת

ביום רביעי בערב, שעות ספורות אחרי שהמבצע יצא לדרך, כינס נתניהו את הקבינט המדיני-ביטחוני לישיבת עידכון בקריה. חלק מהשרים, לאו-דווקא המתונים שבהם, תבעו לסיים את המבצע בתוך ימים – לא משום שהם מרחמים על חמאס, אלא בשל האקלים המדיני. הניסיון מלמד שהעולם מעניק לישראל מרחב תמרון של ימים אחדים. לאחר מכן, גם ידידות ישראל המגבות את זכותה להגן על עצמה מאבדות סבלנות.

והזירה הבאה היא אכן מדינית. בעוד שבועיים צפויה העצרת הכללית של האו"ם לדון בבקשת יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס, לשדרג את מעמדה ממשלחת משקיפה למדינה שאינה חברה. ישראל נמצאת בעיצומו של מאמץ דיפלומטי להקטין ככל האפשר את מספר המדינות שיתמכו בבקשה הפלשתינית. במקביל הוכן במטה של שר החוץ ליברמן מסמך המפרט את סכנות המהלך הפלשתיני.

המטה של ליברמן מורכב מפקידי משרד החוץ, אך גם מאנשיו של ליברמן; כלומר הוא משקף את עמדת השר לא פחות מאשר את עמדתו המקצועית של המשרד. פרטים לא מועטים מהנייר המעניין הזה דלפו לתקשורת. הפרק שניתנה לו מעט תשומת לב נוגע לשחיתות של מחמוד עבאס וחבורתו. ישראל טוענת כבר שנים שאבו-מאזן מושחת לא פחות מערפאת. עד היום נמנעה במכוון מלחשוף ברבים את קלונו, מתוך אינטרס ששלטונו לא יתמוטט. הפעם החליטו במטה של ליברמן ללכת עד הסוף.

החשדות פורטו במסמך אחד לאחד: "משכורתו והוצאותיו של אבו-מאזן נאמדות במיליון דולר בחודש, בערך (לשם השוואה, נשיא ארה"ב משתכר כ-400 אלף דולר בשנה). באתר האינטרנט INLIGHT PRESS נכתב שלאבו-מאזן כמה חשבונות בבנקים ירדניים (מס' אחד מהחשבונות: 500/111444), ובהם יש למעלה מחצי מיליארד דולר, רובו מכספי משלם המסים הפלשתיני.

"החשבונות אינם נתונים לשום ביקורת או פיקוח לאומי או בינלאומי. לאחרונה עבאס מפעיל לחץ רב על מוסקבה לספק לו מטוס נשיאותי חדיש ומשוכלל בשווי 55 מיליון דולר, אף שברשותו מטוס 'גלובל אקספרס' חדש, שנקנה ב-53 מיליון דולר. בנוסף, ברשותו מטוס מדגם צ'לנג'ר 504.

"באתר גם נכתב שבקרוב יפרסם דוח שהוכן עבור המדינות התורמות על פיו הוצאותיו האישיות של אבו-מאזן בשמונה השנים האחרונות עלו על מיליארד דולר, ורק מחצית מסכום זה עבר ביקורת.

"בפורומים שונים באתר נכתב כי שום פרויקט כלכלי ברש"פ אינו מקודם מבלי שבניו של אבו-מאזן יקבלו את ליטרת הבשר שלהם באותו מיזם, ואין זה משנה אם מדובר בפרויקט בנייה או בהקמת רשת סלולרית. הדבר מסביר מדוע אבו-מאזן ניסה לקדם פרויקט תיירות בים המלח במימון מפרצִי (הכוונה לנסיכויות במפרץ הפרסי, א"כ), שמרווחיו היו אמורים ליהנות גם בניו. הטענה היא כי בניו קיבלו חוזים בסדר גודל של יותר מרבע מיליארד דולר.

"עוד נכתב באתר כי אבו-מאזן הכין לפני יותר משנה תוכנית בריחה מהרש"פ, וכי בכוונתו להעביר לירדן את בני משפחתו המחזיקים בדרכונים ירדניים. לאבו-מאזן נכסים גם בירדן. לביתו שבעמאן נרכשו עתיקות בסך 400 אלף אירו ששולמו ע"י 'קרן העם הפלשתיני'. על-פי טענת השגריר הפלשתיני בבלגרד, מוחמד נבהאן, העתיקות נרכשו והוברחו באמצעות השוק השחור. שווי נכסי עבאס ומשפחתו בירדן, בעזה וברמאללה נאמד ב-22 מיליון דולר.

"מבחינת המדינות התורמות, הפרט החמור ביותר הוא שסכומי כסף גדולים שנועדו, מבחינתם, לסייע לאוכלוסיה פלשתינית במצוקה, נגנבו והועברו לקרן השקעות שמנוהלת על-ידי עושה דברו של אבו-מאזן, מוחמד מוסטפה, ולאיש אין מושג להיכן נעלמו הכספים".

נותנים לעבאס מדינה

המסמך אומנם מייחס את המידע לאתרי אופוזיציה פלשתינים, אך מציין כי "הפרסומים המפורטים הנ"ל נראים אמינים. הנתונים תואמים במידה רבה את הממצאים המצויים ברשותנו. (בנוסף) על-פי מקורות אירופיים, פגישת אבו-מאזן עם ראש ממשלת נורווגיה בניו-יורק הייתה רעה, על-רקע הדיווחים על שחיתות ברשות. ישנם גם דיווחים כי בכירים אמריקנים דרשו ממנו במהלך ביקורו האחרון בוושינגטון לשים קץ לשחיתות בניו ומקורביו".

הכתישה האישית הזאת צריכה הייתה לכאורה להביא את ליברמן למחשבה שעבאס צריך ללכת לבלי שוב, וכך הוא אכן כותב. "המטרה העיקרית של מדינת ישראל בהתמודדות עם האתגר הנ"ל הִנה הרתעה שתביא את אבו-מאזן להימנע מנקיטת צעד זה. אם המאמץ ההרתעתי לא יישא פרי, על ישראל לגבות מחיר כבד מאבו-מאזן, לרבות אפשרות להפלת שלטונו ופירוק הרש"פ".

עד כאן, רצף הדברים נשמע הגיוני. לכן, דווקא המסקנה המופיעה בסוף המסמך מפתיעה. "אם הפלשתינים יוותרו על הליכה לאו"ם, על ישראל להגיע להסכמה עם הרש"פ על מדינה פלשתינית בגבולות זמניים בתקופת המעבר", נכתב.

הכיוון הזה לא ממש מתיישב עם השכל הישר. אם עבאס מסואב, מושחת ונטול תמיכה עממית כפי שסבור ליברמן, מדוע להעניק לו את הפרס של מדינה בגבולות זמניים? האם מדינה כזו לא תסכן את ישראל?

לשכת ראש הממשלה סירבה להתייחס למסמך של מטה ליברמן. מנגד, אותו נתניהו של מבצע 'עמוד ענן' בחן באותו פורום תשיעייה שורה של צעדי ענישה לפלשתינים, אם אכן ינקטו את המהלך החד-צדדי בעצרת. ראש הממשלה אומנם אינו מדבר בקולו על העניין, אולם נראה שכמו בהיבט הצבאי, גם בהקשר המדיני אפשר לשמוע בדברי בוגי יעלון מהי עמדת נתניהו. "אסור לנו להיסחט על-ידי איומים מסוג זה או איומים בכלל", אומר יעלון על הצעת ליברמן אודות מדינה בגבולות זמניים, אם ייסוגו מהמהלך באו"ם.

"מאז הסכמי אוסלו, הפלשתינים התרגלו לאיים ואז לסחוט תמורה. אני לא נבהל מאיומים ואני נגד להיסחט. לא על-ידי המהלך באו"ם ולא על-ידי האיומים במדינה דו-לאומית". את עצם המהלך הצפוי בעצרת הכללית מגדיר יעלון כ"הפרה של הסכמי אוסלו".

הוא אומר: "נצטרך לשקול כיצד אנו מתייחסים להסכמים מכאן ואילך, ומה הצעדים החד-צדדיים שלנו, בתגובה למהלך החד-צדדי של הפלשתינים". אחרי שנתניהו איים ומימש בתחום הצבאי, אפשר להעריך שגם במישור המדיני לא יישאר פראייר.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  18/11/2012   |   עודכן:  18/11/2012
אריאל כהנא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מבצע על זמן שאול
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישראל עזה
19/11/12 09:45
2
בבון זה קוף
19/11/12 10:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפרעות שינה הינן תופעה שכיחה באוכלוסיה. בין 30% ל-35% מהאוכלוסיה יסבלו במהלך חייהם מהפרעות שינה, כאשר השכיחות עולה עם הגיל. הסובלים מהפרעות שינה נאבקים בהשלכות של חוסר השינה על תפקודם היום-יומי.
18/11/2012  |  ד"ר אולג שומייקו  |   כתבות
לאה גוטליב, (94), הלכה אתמול (שבת, 17.11.12) לעולמה, בביתה ברחוב אורי בתל אביב. היא הייתה מייסדת חברת האופנה גוטקס שהייתה משך שנים חברה בעלת מוניטין ענק בתחום בגדי ים ובעלת שם עולמי. חברת גוטקס נמכרה בשנת 1997 ללב לבייב ומאז החליפה בעלים וירדה ממעמדה. המעצבת האנרגטית, למרות גילה המופלג, המשיכה לעצב קולקציה קטנה של בגדי ים לגוטקס תחת המותג "לאה" כמעט עד הרגע האחרון.
18/11/2012  |  שולמית קיסרי  |   כתבות
כמעט ארבע שנים אחרי 'עופרת יצוקה', מדהים היה להיווכח לפני כחודש שצה"ל נשלח למבצע בתחילת שנת 2009 ללא יעדים מוגדרים מראש. בעלי התפקידים אז - הרמטכ"ל גבי אשכנזי, שר הביטחון אהוד ברק, שרת החוץ ציפי לבני, אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט ומפקד חיל האוויר עידו נחושתן - חשפו, בזה אחר זה, בכנס מרתק, מה התרחש מאחורי הקלעים. בשורה התחתונה: המבצע יצא אז לדרך מבלי שיעדיו הוגדרו מראש.
18/11/2012  |  עמיר רפפורט  |   כתבות
חשוב להכין את הגוף. על-פי הרפואה הטבעית, הכנה נכונה של הגוף, תאפשר לגוף להתגונן מפני וירוסים, חיידקים וזיהומים אחרים, וכך ניתן לעבור את החורף בשלום, עם מינימום של מחלות וזיהומים אחרים.
18/11/2012  |  ד"ר ראול רודריגז  |   כתבות
הפגזים הישראלים פגעו פגיעה ישירה במשגרי המרגמות הסוריים. הירי הישראלי, שבא בתגובה לנפילת הפגזים הסוריים בגולן, שבר שקט של 39 שנים בגזרת הגבול הישראלי–סורי אך לא הצליח לשבור את השקט התקשורתי בארמון הנשיאותי בדמשק. שם המשיכו לשמור על דממת אלחוט, ובאופן מחשיד לא הגיבו לאירוע. "הפגזים שצה"ל ירה לעבר כוחות הארטילריה של אסד היו קטלניים וגרמו לפגיעה אנושה", אומר מפקד הכוחות בגזרת הדרום בצבא סוריה החופשית.
18/11/2012  |  אסף גבור  |   כתבות
רשימות נוספות   /   מבצע עמוד ענן  /  מי ומי    / 
הירתמות למען תושבי הדרום!  /  עדי וילדר
צה"ל השתלט על תדרי חמאס  /  איציק וולף
מסייעים לתושבי הדרום  /  יפעת גדות
עמוד ענן - הכניסה הקרקעית  /  אבישי אפרגון
שפה אחת ודברים אחדים  /  אברהם בן-עזרא
כן, לחפש את מחט השלום!  /  ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
הגליל והכינרת בטבורו, שבעונה זאת של השנה פורח ומרהיב בשלל צבעים ובמיים זכים הזורמים בנחלים - נראה עצוב ורדום ביופיו ומשווע לתושבים העקורים ולתיירים שישובו אליו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
חיים רמון
חיים רמון
החד-ממדיות של תוכנית "עובדה" משקפת רק חלק מהאמת ובכך מחזקת את התחושה בקרב תומכי נתניהו כי עורכי התוכנית לא מעוניינים בהצגת התמונה העובדתית המלאה אלא מעוניינים אך רק באשמתו של ראש ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il