לקופת חולים מכבי יש שירות מצויין, שנקרא מכבי ללא הפסקה או שירות זימון תורים. אני מניח שגם לקופות החולים האחרות יש שירות דומה. נזקקתי לטיפול אלטרנטיבי והחלטתי לנצל את שירותי קופת החולים בתחום זה ופניתי אליהם בטלפון. ביקשתי לקבוע תור בסניף קריית אונו, כי ידעתי שבאחד המסדרונות יש גם מכבי טבעי. המוקדנית האדיבה השיבה לי שאין מכבי טבעי בקריית אונו והפנתה אותי אל סניף תל אביב, ברמת אביב.
במועד המתאים הגעתי בערב אל רמת אביב, ולמרות השעה המאוחרת - חניה לא היתה. סיור דחוס בסמטאות שליד רחוב ברודצקי מצא לי חניה לא כל כך חוקית, על המדרכה. ברירה לא הייתה לי, אלא לנסוע בחזרה הביתה...
אחרי התייעצות עם רופאה, אמרתי לפקידת הקבלה שאני זוכר שדווקא יש מכבי טבעי בקריית אונו. "כן, יש", אמרה בתמיהה, כמו רוצה לומר: "מה אתה עושה אצלנו"... היא הוציאה פתק קטן ורשמה עליו את מספר הטלפון של הסניף. כך, פשוט.
למחרת, התקשרתי שנית לשירות זימון תורים. רציתי לוודא וכעת השיב לי מוקדן, שאין מכבי טבעי בקריית אונו. שלפתי את הנשק הסודי ומסרתי לו את מספר הטלפון 6225088. הבחור השאיר אותי על קו הטלפון והלך לאיבוד לזמן ממושך למדי. כאשר חזר, הודה בפתיעה רבה שאמנם יש למכבי מרפאה כזאת.
התקשרתי אל הסניף ופקידת הקבלה קבעה לי מיד תורים לטיפול ונדהמה לשמוע שמכבי בלי הפסקה איננו מכיר אותם. "פעם ראשונה אני שומעת את זה".
פניתי אל דובר קופת חולים מכבי, כי בכוונתי לפרסם את הסיפור בבלוג שלי. תשובה לא הגיעה, אבל החלטתי לעשות ניסיון והתקשרתי היום אל מכבי ללא הפסקה וביקשתי לקבוע תור לקריית אונו. הפעם התשובה הפתיעה אותי: "אנחנו לא קובעים תורים למכבי טבעי", אמר המוקדן.
האם זאת תוצאה של התערבותי הלא טבעית?
רצו לקלקל לי את סוף החופשה
לפני חודשיים טסתי לחופשה ברודוס. חברת
קווי חופשה הציעה דיל טוב ונהניתי במשך שבוע. אבל כאשר נחתנו, החלו תקלות קטנות בארגון והם הוסדרו מיד. אבל אצלי זה עורר חשד, שכן חוק מרפי אומר: במקום שעלולה להיות תקלה - היא תקרה. נהג האוטובוס הוריד אותנו - שני נוסעים למלון פלאזה - ברחוב צר ושלח אותנו ברגל: "מאה מטרים, שם ברחוב"...
נוכח הליקויים הצפויים, שלחתי דוא"ל אל החברה בארץ וביקשתי להודיע לנו באיזה כתובת בדיוק ובאיזה שעה יחכה לנו האוטובוס בחזרה. פעמיים שלחתי דוא"ל ותשובה לא הגיעה. אפילו לא אישור פורמלי.
נהניתי בחופשתי, אבל בערב האחרון התקשרתי בטלפון אל רוברט, הנציג ברודוס. הוא ניסה בעקשנות לשכנע אותי שהאוטובוס יחכה במקום שהוריד אותנו. אמרתי לו שאינני יודע באיזה סמטה מן הסימטאות סביב המלון הוריד אותנו האוטובוס. שיח החרשים הסתיים בכך שרוברט נענה לדרישתי, התקשר אל חברת האוטובוסים ובירר את העניין. אחר כך חזר אלי והכתובת שקיבלתי הייתה שונה לחלוטין מן ההדרכה העקשנית "איפה שהורידו אתכם".
למחרת בבוקר, האוטובוס חיכה לנו, אבל לא בסמטה אלא בטיילת, מרחק כמה מאות מטרים מן המלון.
לא היה נעים להרגיש נטושים כשצריך לשוב בטיסה.
פניתי במכתב אל מנכ"ל חברת קווי חופשה בע"מ. למחרת התקשרה אלי מזכירתו והבטיחה תשובה תוך... 45 יום. חודשיים עברו ובחברה טרם הצליחו לברר.
האם השירות ללקוח מסתיים בעת שמקבלים ממנו את התשלום?