|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

הניצחון החלקי והסיכון של קווינקו

הבורר דן ביין הכריע בפסק ביניים בין חברת מילומור שבשליטת פרדי רובינסון לבין קווינקו שבשליטת יגאל זילכה קווינקו, שנקלעה בפועל למצב של חדלות פרעון, ניצחה בשלב זה אך היא עלולה/עתידה להידרש לשלם לרשויות המס עשרות מיליוני ש"ח
19/01/2013  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   תגובות
דן ביין. פסק ביניים [צילום: המרכז האקדמי כרמל]

זילכה. הצרות בדרך [צילום: יח"צ]

רובינסון. בוררות נוספת [צילום: יח"צ]

פסק ביניים שניתן לפני מספר ימים על-ידי הבורר, השופט (בדימ.) פרופ' דן ביין, בתביעת חברת מילומור בע"מ (בשליטת פרדי רובינסון, נמצאת בהסדר נושים) קובע כי חברת (י.ז.) קווינקו בע"מ (בשליטת יגאל זילכה) אינה חייבת בתשלום מיידי של הסכום שנתבע ממנה - כ-60 מיליון ש"ח בערכים של היום - או חלק ממנו. הסכום נתבע כתשלום למילומור ו/או לרשויות המס.

עם זאת קובע הבורר, כי שאלת גובה המס בגין עסקה שביצעו הצדדים ("עסקת רסידו", כיום QLI) נותרה פתוחה, והוא, כבורר, יוכל להכריע בה לבקשת אחד הצדדים, וכי שומת המס הסופית, כמו גם היתרה שתידרש קווינקו לשלם למילומור, תיקבע לאחר שינהל הוא עצמו מו"מ מול רשויות המס ובכפוף לדרישת רשויות המס.

הבוררות בין הצדדים התקיימה לאחר סחבת ממושכת מצד קווינקו, שבעטיה שוחרר רו"ח-עו"ד אודי ברזילי מתפקידו כבורר ומונה כאמור הבורר דן ביין. את מילומור ייצגו בבוררות זו משרד עוה"ד חן זפט-פייגלין ואח'; את קווינקו ייצג משרד עוה"ד גיל ברנדס ואח'. בפסק הביניים חוייבה מילומור לשלם לקווינקו 80 אלף ש"ח בתוספת מע"מ.

בין זילכה לרובינסון מתקיימת בוררות נוספת בפני השופט (בדימ.) אורי גורן. במסגרת התביעה שהוגשה על-ידי רובינסון מואשם זילכה בגניבת 60 מיליון דולר מעסקי הקבוצה בחו"ל.

מכירה עתידית/רעיונית?

המחלוקת בין הצדדים - שהובאה להכרעת הבורר, היא: מהי משמעות הפיסקה: "מכירה עתידית/רעיונית של מניות רסידו" על-ידי החברה [היא שחר המילניום]; והאם מועד מכירה רעיונית הוא מועד הנפקת מניו רסידו, כטענת קווינקו, או שמא מועד עתידי מאוחר יותר, כטענת מילומור, ואם כן - מהו מועד זה?

הבורר התבקש להכריע בין החלופות השונות:

  • האם כשמדובר על "הפחתת שיעור המס" - האם הכוונה היא לאחוז המס המשולם, או שמא מדובר בהפחתת סכום המס הסופי האמור להשתלם בדרך כל-שהיא?

  • האם אותה הפחתה של המס צריכה להיעשות רק בדרך של פנייה לרשויות המס או האם קיימת גם אפשרות לחישוב מס רעיוני (ללא מכירה בפועל) או גם בדרכים אחרות של תכנון עסקת המכירה כגון מכירה "פנימית" בפועל של מניות רסידו שהוחזקו בידי שחר המילניום לידי קווינקו?

  • האם יש היתכנות למהלך של סגירת הסכם עם רשות המיסים המתייחס למכירה רעייונית של מניות בלי שמתבצעת מכירה בפועל?

שאלת חבות ועיתוי קביעת גובה המס נובעת מעסקה שבוצעה מחוץ לבורסה, במסגרתה מכרה מילומור את אחזקותיה (46% ממניות ההון ו-36% מזכויות ההצבעה) בחברת שחר המילניום בע"מ. במסגרת העסקה נכרת הסכם המחאה בין מילומור לקווינקו שבו המחתה מילומור כממחה, לקווינקו כנמחה, את כל הזכויות והחובות מכל מן וסוג הנובעים מהחזקה בנכסים. במקביל, קיזזה קווינקו בהסכמת מילומור סכום של 46 מיליון ש"ח (במחירם אז) כתשלום עתידי לרשויות המס בגין רווחי הון בהנפקת רסידו-QLI. סכום זה נקבע כשיעור של 25% מרווחי ההון שנוצרו לחברה המוכרת - שחר המילניום. מילומור טענה בבוררות, כי היא זכאית לקבל את ההפרש שיווצר, ככל שיושג חיסכון בתשלום המס; וכי היא תהא זכאית לקבל תוספת תמורה אם וכאשר תונפק QLI במחיר גבוה יותר מזה שנקבע לה במסגרת העסקה.

פצצת זמן נוטרלה לזמן קצר

פסק הבורר מחזיק 43 עמודים. בשלב זה ניתן פסק ביניים, שסילק - נכון לעכשיו, את הסכנה מחיובה המיידי של קווינקו בתשלום כספים שהיו עלולים למוטטה. המדובר בניצחון חלקי לטובת הקו של יגאל זילכה מול פרדי רובינסון. ואולם, פצצת הזמן נוטרלה למועד מוגבל יחסית - עד שיכריע הבורר בדבר גובה המס והכספים שתידרש קווינקו לשלם לרשויות המס ו/או למילומור.

"במחלוקת שנפלה בין הצדדים בשאלת עיתוי המכירה שלפיה ייערך חישוב המס", קובע הבורר, "הגעתי לאחר התלבטויות לא מעטות למסקנה כי הדין עם קווינקו וכי הצדדים התכוונו לקבע את מועד ההנפקה כמועד המכירה, וחישוב המס ייערך על-פי ההפרש שבין עלות ההשקעה של שחר המילניום במניות רסידו לבין מחיר מניות אלה במועד ההנפקה". הבורר מציג שמונה נימוקים עיקריים להחלטתו, ובסיכומו של דבר קובע כי חישוב המס התיאורטי חייב להיעשות בהנחה שחברת שחר מילניום מוכרת את מניות רסידו שברשותה ביום ההנפקה.

השאלה המהותית הנוספת התלויה ועומדת בפני הבורר היא: האם מכוח אותו הסכם, שבו ניתנו לבורר-מוסכם סמכויות כמומחה מס לקבוע מהו "שיעור המס" - האם אותה סמכות התיחסה רק "לאחוז המס או שמא מדובר על כל צעד שבכוחו להפחית את הסכום הסופי של המס לתשלום". הבורר ביין קובע, כי הצדדים התכוונו לפירוש השני, המרחיב, של סמכות הבורר. "הכוונה הייתה להפחתת סכום המס בכל דרך בין על-ידי הקטנת הרווח על-ידי קיזוז הוצאות והפסדין בין על-ידי פשרה או הסדר כלשהו עם רשויות המס או בכל דרך אחרת ולאו-דווקא רק על-ידי הקטנת המס החל הכל כמובן בכפיפות לאמור לעיל לגבי מועד המכירת התיאורטית". הבורר ביין קובע עוד בהמשך, כי הוא אינו מוסמך, כבורר, להורות לקווינקו למכור מניות של שחר המילניום שבשליטתה כדי לשלם מיסים. כמו-כן קבע, כי כוונת הצדדים בהסכם שכרתו הייתה ליתן לבורר (שהוא מומחה במיסים) סמכות לבצע חישוב תיאורטי על-סמך נתונים שיומצאו לו לפי דרישתו כגון: נתונים על הוצאות והפסדים שבגינם הוא יוכל לערוך קיזוז רעיוני.

זילכה קיבל פסק זמן

הבורר הכריע בשורה של שאלות סבוכות הנוגעות לעסקה, וזאת לאחר ששמע את עמדות הצדדים, ובראשם את רובינסון מזה וזילכה מזה, ועדים נוספים שהביאו. בסופו של דבר שיחרר "חבל הצלה" לזילכה-קווינקו, אך זאת בערבון מוגבל, כאמור:

  • ראשית - הבורר שלל את דרישת מילומור לקבל סכומי כסף גדולים עכשיו, כתמורה נוספת. בכך שיחרר את קווינקו מהוצאה משמעותית נוספת בשלב זה, שאינה יכולה לעמוד בה;

  • שנית - הבורר קובע כי הוא מוסמך להמשיך ולנהל בוררות בשאלת היקף המס שתשלם קווינקו. במסגרת זו, הוא קובע, רשאי הבורר "לפעול להפחתת סכום המס אם במישור של חישוב תיאורטי ואם במישור של הגעה להסדר עם רשות המיסים ככלש הדבר מתאפשר בנסיבות העניין". אלה חדשות רעות לקווינקו-זילכה, שעשו ככל יכולתם למסמס את תהליך הבוררות, לדחות את הקץ וכך גם את התשלומים.

בשורה התחתונה:

הבורר דן ביין קיבל מנדט לנהל מו"מ מול רשויות המס בדבר סכומי המס בהם תחוייב שחר מילניום (חברה-בת של קווינקו) לשלם לרשויות המס. ומכיוון שמדובר בצפי לחבות מס בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח, עולה השאלה: מנין תשלם זאת קווינקו, אם בכלל, כשקופתה ריקה וכבר היום, וגם על-פי דיווחיה, היא אינה עומדת בהתחייבויותיה. ושאלה נוספת, שכבר התרגלנו להציג: מדוע נמנעו קווינקו-זילכה ממתן דיווח מיידי על פסק הבורר, שהינו, כפי שאנו רואים, מהותי ביותר לעסקי החברה.

פסק ביניים, בורר פרופ' דן ביין: מילומור נ' קווינקו
פסק ביניים בתביעה שהגישה חברת מילומור (בפירוק) שבשליטת פרדי רובינסון נגד חברת קווינקו שבשליטת יגאל זילכה. תביעת מילומור לקבל תוספת תשלום בגין מכירת שחר מילניום נדחתה, בשלב זה, אך במקביל החליט הבורר לנהל מגעים עם רשויות המס כדי לדון בתשלום מיסים שיש להטיל על קווינקו

תאריך:  19/01/2013   |   עודכן:  20/01/2013
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הניצחון החלקי והסיכון של קווינקו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרשויות בישראל מגלות עניין מיוחד בשורה של טייקונים שפעילותם העסקית מוצנעת מעיני כל או שעלו סימני שאלה באשר למקורות כספם. המטרה: לחייבים בתשלום מיסים כמתחייב ובמקרה הצורך לנקוט צעדים נוספים.
19/01/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
"מילה אחת שלך", שבתרגומו העברי של דלי רום יצא לאור ב-2011 (אחוזת בית), הוא רומן המתאר מערכת קשרים בין רוסריו ומילגרוס - נשים צעירות במדריד של ימינו, שהכירו בילדות המוקדמת בביה"ס היסודי, וחידשו את הקשר מאוחר יותר. הסיפור מתאר את חייהן בהיותן ככל הנראה בשנות ה-20 שלהן, מנקודת מבטה של רוסריו.
18/01/2013  |  אלדד שידלובסקי  |   כתבות
תמ"א 38 היא "המילה האחרונה" בשוק הנדל"ן. מאות בתי מגורים ואלפי דירות, נמצאים בהליכי חיזוק הבית והטבות לדיירים, שבתמורה יתנו ליזם זכויות בנייה על הגג ובקומת העמודים. עו"ד אביב טסה, 40, נשוי פלוס 5, בקי בנושא: הוא היועץ המשפטי של איגוד החברות לתמ"א 38, שבו 20 חברות מובילות, בהן קרסו מבנים, קריגר, התחדשות עירונית, אגם-שביט ואחרות. טסה גם מרצה על בדיקות קנייניות, התנהלות מול המפקחת על בתים משותפים ונושאים דומים. ממשרדו בן תשעת העובדים מקדם שורת תוכניות. בראיון ל-News1 הוא מדבר על בעיות וסיפורים מאחורי הקלעים.
18/01/2013  |  אלעזר לוין  |   כתבות
לפנינו כמה ימים בהם אנו פזיזים ופועלים במהירות, בלי לחשוב, מה שמגדיל את הסכנה לתאונות דרכים ולתאונות בכלל, לכן נסו להעריך מצבים מראש, זה יעזור לכם לשמור על הביטחון. אלה מכם האוהבים לעסוק בספורט אתגרי, לרחף, לדאות או לגלוש, מומלץ להימנע מכך בעיקר בין התאריכים 21.1-18.1. הישמרו גם כשאתם מטפלים במכשירים מכאניים המכילים סכינים, קצוות חדים וגלגלי שיניים.
18/01/2013  |  טובה ספרא  |   כתבות
ממרס 2009 מתמיד ברק אובמה בביקורת על מדיניות ישראל בהקשר הפלשתיני. אבל, ממרס 2009 - למרות הביקורת הקשה - מתרחב שיתוף הפעולה האסטרטגי לתועלת - הדדית במיוחד בתחומי היתרון היחסי של ישראל: מודיעין, לוחמה בטרור, ביטחון המולדת, הגנה נגד טילים, תרגילים ואימונים משותפים, טקטיקות קרב, רפואה קרבית ואזרחית, מחקר ופיתוח, חלל, תעשיות ביטחוניות ואזרחיות והצבה מראש של ציוד אמריקני. ארה"ב וישראל אינן מתכוונות לשעבד אינטרסים קריטיים לנושא משני.
18/01/2013  |  יורם אטינגר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
[צילום: AP]
ד"ר רפאל בוכניק-חן
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך?    מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטו...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
את תבונתו של קהלת יש להפעיל באלו הימים, כשאנחנו מנהלים את המלחמה הצודקת נגד החמאס הרצחני והאכזרי, שרצח ביום שבת בתשרי תשפ"ד 1,400 יהודים, אנשי עמל ובני נוער שחגגו, ושכל "חטאם" בעינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il