|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

שישה בשישי

יש להם חסינות

מדוע הארץ לא צריך לחשוש מחקירה פלילית מדוע ערבים יכולים לבנות שלא כחוק ולהתפרע בהר הבית מדוע חברי ועדים אינם צריכים לחשוש למקומות עבודתם מדוע פושטי רגל אינם פורעים חובות מדוע פרשני הכדורסל יכולים להאשים את כולם מדוע רוכבי אופנועים ואופניים השתלטו על המדרכות בתל אביב התשובה - בכותרת
12/04/2013  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
עיתון שולי הנמצא בגסיסה [צילום: פלאש 90]


הארץ
מסיתה שלא ייעשה לה דבר [צילום: פלאש 90]

עמיתי איציק וולף קרא כאן ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להעמיד לדין את עמוס שוקן, אלוף בן ועמירה הס בעקבות מאמר ההסתה של האחרונה, בו עודדה את הפלשתינים לידות אבן על חיילים ואזרחים. הוא כמובן צודק לגמרי, אך תהיו בטוחים שזה לא יקרה.

לחבורת הארץ יש חסינות תמוהה, שלא לומר שערורייתית. כאשר ברח אורי בלאו ללונדון, אחרי שרמס ברגל גסה את ההסכם עם השב"כ בפרשת ענת קם, לא עשתה המדינה את המובן מאליו: לבקש מבריטניה לעוצרו ולהעבירו ארצה. עמוס שוקן, אשר מימן את שהייתו של בלאו בלונדון, אפילו לא נחקר בנוגע לשיבוש ההליכים לו היה שותף. ואחרי כל זה, בלאו זכה להסדר טיעון מגוחך של שישה חודשי עבודות שירות.

בפרשת בן זיגייר הפר הארץ את צו איסור הפרסום, והיה צורך בפנייה של הפרקליטות לעורכי דינו כדי שהפרסום הבלתי-חוקי ייפסק. וינשטיין החליט שלא להעמיד איש לדין, באומרו שהוא מסתפק באזהרה. אז עכשיו היועץ הרופס הזה יעשה משהו? הוא הרי ימצא ק"ן טעמים לטהר את השרץ ולכנותו "הבעת דעה", "חופש הביטוי" וכל שאר הביטויים – שמשום מה מופעלים בדרך כלל בעיקר לטובת צד אחד של המפה הפוליטית.

אולי כדאי להזכיר לרשויות אכיפת החוק שני דברים. האחד: עיקרון השוויון בפני החוק. השני: הארץ הוא עיתון שולי הנמצא בגסיסה, אז תפסיקו לפחד ממנו ו/או לתת לו את הכבוד הבלתי-ראוי.

ערבים
קודם כל מפנים את היהודים [צילום: AP]

14 שנים מצליח עזאם גאנם להחזיק ברשותו מבנה בלתי חוקי שהקים בשכונת סילוואן שבירושלים, בשטחו של הגן הלאומי עיר דוד. 14 שנים של פסקי דין והחלטות וצווים ומה לא – והמבנה עודנו עומד על תלו. איך זה קורה? משום שהמשטרה מפחדת לפעול במזרחה של ירושלים בכלל ונגד עבירות בנייה בפרט. הרי הכל יודעים, שכדי להרוס מבנה כזה יהיה צורך בגיוס של עשרות שוטרים, מתוך חשש שאכיפת החוק תביא למהומות לאומניות שסופן מי ישורנו. אז למה להסתבך? מוטב שהמבנה יעמוד שם, כי הוא הרי אינו מפריע לאיש.

הפחדנות הזו מעניקה חסינות לעבריינים, כמובן בתנאי שהם שייכים למגזר האתני הנכון (ערבים ישראלים, בדואים, פלשתינים); המשטרה יודעת יפה מאוד לפעול נגד בנייה בלתי חוקית של מתנחלים. שלא תבינו אותי לא נכון: אני נגד עבירה על החוק בלי שום קשר לזהותו הפוליטית של העבריין, ואין להשלים עם בנייה בלתי חוקית בשכם, בהרצליה או בבית אל. אך כאשר יש מי שמקבלים חסינות משום שהם בריונים – הופכת העבריינות לנורמה.

מעניין לעניין כמעט באותו עניין. כמה מאות מטרים צפונה מסילוואן, מעניקה מדינת ישראל חסינות לפורעים מוסלמים בהר הבית. די בכך שהם יזרקו כמה אבנים כדי שההר ייסגר למבקרים יהודים – שגם כך אינם מורשים להתפלל או אפילו להניע את שפתותיהם, מחשש שהמוסלמים יתרגזו. ואם מטח האבנים מתגבר, עשויים כוחות הביטחון לפנות את רחבת הכותל. לא את המתפרעים שעל ההר, אלא את קורבנותיהם שלרגליו. מישהו פה השתגע.

חברי ועד
שגב. אומר א' וכנראה מתכוון לב' [בוצ'צ'ו]

"הגם שאין חולק כי יו"ר ועד אינו נהנה מחסינות או מפריבילגיות מיוחדות שעה שבאים לשקול שינוי ארגוני, הרי שהוא בהחלט ראוי להתייחסות רגישה יותר". דברי שופט בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אורן שגב, בעניינו של חגי מטר, יו"ר ועד עובדי מעריב שלא נקלט מחדש בעיתון לאחר מכירתו לשלמה בן-צבי. שגב דחה את בקשת ההסתדרות לכפות על בן-צבי להעסיק את מטר, אך לא הסתיר את דעתו: היה מקום שההחלטה תהיה הפוכה.

התחושה למקרא הדברים היא, ששגב אומר א' ומתכוון לב': הוא אומר שאין חסינות ומתכוון שיש חסינות. נכון, הוא קורא לזה "מאמץ מיוחד", "יתר רגישות", "התייחסות רגישה יותר" – אך המנגינה ברורה מאוד. אם הכיוון הזה יימשך, כל מה שיצטרך לעשות עובד כדי להבטיח את מקום עבודתו, הוא לפעול במסגרת הוועד – ואז יוכל לטעון במקרה של פיטורים שמדובר בהתנכלות. כמו במקרה של עובדות בהריון, נטל ההוכחה עובר משום מה למעביד, שצריך להוכיח מה שלא עשה – שלא פיטר את חבר הוועד בשל היותו כזה.

עם אמירות משונות וחד-צדדיות כאלו, בל יתפלאו שופטי בית הדין לעבודה על כך שהמעסיקים רואים בו יותר ויותר שלוחה של הארגונים המקצועיים, ומנסים שוב ושוב לבטל אותו.

פושטי רגל
לכלוא אותם עד שיתעשתו [צילום: פלאש 90]

אפשר להתווכח על הצעד הקיצוני בו נקטה השבוע השופטת ורדה אלשיך, כאשר הגיעה לביתה של פושטת הרגל רחל סופר וקיימה שם דיון, אך במהות היא צודקת לגמרי: אסור להעניק לחייבים חסינות מפני פרעון חובותיהם. הלב היהודי מתעורר למראה פושטי הרגל, שהם אשר באים לבית המשפט ומבקשים לסייע להם וללכת לקראתם. זה בסדר גמור, אך אסור לשכוח את הנושים – מי שהלוו להם כספים, בדרך כלל בתום לב, וכעת ניצבים בפני שוקת שבורה. לכן, במקרים הקיצוניים של זלזול מתמשך בבית המשפט ובהוראותיו, וכאשר ברור שהחייב יכול לשלם אבל לא רוצה, בהחלט יש מקום לשלוח אותם לבית הסוהר עד שיתעשתו ויצייתו.

פרשני כדורסל
דברי הפרשנים מן הסתם חלחלו [טלספורט]

אחרי התבוסה של מכבי תל אביב לריאל מדריד (יום ד', 10.4.13), עסקו הפרשנים בניתוח הסיבות, וכרגיל מצאו שכל העולם ואשתו אשמים – חוץ מהם. שמעתי וקראתי לא מעט פרשנים לפני המשחק, וכמעט כולם אמרו שלמכבי יש סיכוי טוב, ריאל לא מי-יודע-מה חזקה, מכבי באה במומנטום חיובי בעוד אצל הספרדים המומנטום שלילי, דווקא טוב להתחיל את הסדרה במשחקי חוץ, שיתרון הביתיות של ריאל הוא בעצם חיסרון ועוד ועוד.

הקשקשנות הזאת מלמדת, לפחות נכון לעכשיו, שהפרשנים הללו לא ממש מבינים ו/או שהם חיים תחת מנטרת "הקבוצה של המדינה". ומה שיותר חשוב: מותר להניח שהשאננות והיהירות הללו חלחלו גם לשחקנים ולמאמנים, כי אם כולם אומרים – כפי שקבעו הגששים ב"אופסייד סטורי" – כנראה שזה נכון. אבל מובן שבהפסד אשמים רק דייוויד בלאט וליאור אליהו ושון ג'יימס; לפרשנים יש חסינות.

הרוכבים
ינזפו בהולכי הרגל המפריעים להם

חוקי התנועה וההיגיון לא חלים על רוכבי אופניים ואופנועים בתל אביב. עובדה: הם נוסעים על המדרכה וחונים עליה כאילו הייתה כביש לכל דבר. הפקחים – אם בכלל יש כאלו ברחובות העיר – מעניקים להם חסינות מוחלטת. בעוד מכונית החונה באדום-לבן תיקנס, אופנוע החוסם את המדרכה יעמוד לו בשלווה. בעוד נהג מכונית שיסע על המדרכה מסתכן בדין פלילי, נהג אופנוע (שלא לדבר על אופניים) שיעשה את אותו הדבר, ינזוף בחופשיות בהולכי הרגל המפריעים לו. תמיד אומרים שאצלנו מתעוררים אחרי שמתרחש אסון; דומה שזה המצב גם כאן.

תאריך:  12/04/2013   |   עודכן:  12/04/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יש להם חסינות
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורי פ
12/04/13 09:35
 
מקס פאואר
13/04/13 12:27
2
ירון זכאי 1
12/04/13 11:04
 
מיכאל ב
12/04/13 12:30
3
מיכאל ב
12/04/13 12:01
 
ירון זכאי 1
14/04/13 00:39
4
חשדנית
12/04/13 12:52
5
שקלא
12/04/13 13:17
6
שמעון ב.
12/04/13 16:48
7
קידי
12/04/13 17:24
 
שכחת?
12/04/13 23:33
8
61zviw
12/04/13 17:48
9
הניה
12/04/13 18:01
10
קורןנאוה טבריה
13/04/13 06:37
11
קורןנאוה טבריה
13/04/13 07:01
12
קורןנאוה טבריה
13/04/13 11:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
בעשור האחרון, הלכו ארגוני הטרור ופיתחו שיטות אורבניות להטמעת הטרור על האוכלוסיה המקומית, תוך ניצול ציני של ילדים ונשים פלשתיניות. הטקטיקה החדשה של ארגוני טרור אלו, הביאה את צה"ל להתמודדות מאתגרת יותר, בעיקר במלחמה על דעת הקהל העולמית ועל המוסר והערכיות של הצבא עצמו.
11/04/2013  |  עומר דוסטרי  |   מאמרים
לישראל יש יד ארוכה וזיכרון ארוך עוד יותר, כפי שלמד על בשרו אחד הרוצחים ממלון פארק במקביל, עלינו להראות לעולם את האמת אל מול השקרים שצצים מדי יום, כמו למשל בעניינו של האסיר אבו חמדיה
11/04/2013  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
התמיכה הגורפת לה זכתה הבקשה של הפלשתינים להתקבל לאו"ם במעמד של מדינה משקיפה, הייתה מהממת. רוב סוחף תמך בבקשה שהייתה הפרה בוטה של הסכם אוסלו, כלומר רוב מדינות העולם תמכו בהפרת הסכם אוסלו. למעט בודדים ובראשם ארה"ב (האם לא מגיעה לנשיא אובמה סליחה על הזובור שעשינו לו בזמן מערכת הבחירות שלו?), הנציגים של רוב מדינות העולם גילו כלפי ישראל בין אדישות לזלזול דרך מיאוס ועד שנאה. זו לא הייתה תמיכה בגלל הנפט הערבי, תירוץ שמצאנו תמיד כדי להסביר את התמיכה בפלשתינים. זו הייתה תמיכה מכל הלב, בהתלהבות ובכוונת מכוון לפגוע בנו למרות ואולי מתוך כוונה להפר את הסכם אוסלו.
10/04/2013  |  אילן ריס   |   מאמרים
הרשות הפלשתינית הרשמית היא העומדת מאחורי אינתיפאדת האבנים ובקבוקי התבערה, ועיתונאית הארץ, עמירה הס, הפכה מזמן לדוברת הבלתי רשמית של הפלשתינים. כשכתבה השבוע את מאמרה בזכות יידוי אבנים, היא השתלבה במסע המאורגן של הרשות הפלשתינית לייצר מטריית הגנה לבריונים הצעירים ש"יורים" אבנים ובקבוקי תבערה. הם, שפצעו אנושות את התינוקת אדל ביטון ליד אריאל, והם שפצעו קשות בראשה לפני ארבעה חודשים (מי זוכר!) את ציונה, רעייתו של הזמר איציק קלה ליד ביתר עילית. כל התקריות אירעו ב"גושי ההתיישבות", ללמדכם שהפלשתינים לא מפלים אזורים לטובה.
10/04/2013  |  מאיר אינדור  |   מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר (יום ג', 9.4.13) כי הוא נחוש להגיע להסדר קבע עם הפלשתינים. הוא ציין כי הוא רוצה שהצעדים הראשוניים בכיוון יתמקדו בתחום הכלכלי.
09/04/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
צפו: "צבע אדום" באמצע הטקס  /  עידן יוסף
הורסים את החוק  /  איתמר לוין
טורקיה תתבקש לתווך בין ישראל לפלשתינים  /  עידן יוסף
הפרובוקציה הפלשתינית החדשה  /  יחיאל אמיתי
לעצור את הנסיגה השקטה  /  בעז העצני
תנו לקיסר את אשר לקיסר  /  ד"ר רון בריימן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il