|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

האם יגלוש הגולש ההונגרי גם לרומניה?

הייתי מציע לארגונים היהודיים בעולם ובישראל ולרבנים השונים לחדול מלגבות את הפדרציה הפרובוקטיבית של אאורל ווינר משום שחס ושלום, הגולש האנטישמי מהונגריה עלול לגלוש לרומניה
12/05/2013  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
רומניה. רותחת מאנטישמיות

הקולות הבוקעים מהונגריה מביאים לנו שוב את ה"צרמוניה" האנטישמית הגולשת בלבת ה"חזרה" היהודית-ישראלית-ציונית למזרח אירופה העשנה. איש לא למד לקח ממה שאירע לפני השואה ואילו החוגים החרדים בארץ עסוקים בתחרות אחר הציונות - מיהו הלאומני ביותר, במקום להביא את תוכחת גדולי ישראל מלפני השואה כנגד ההתגרות באומות העולם ומעללי אלה מבין היהודיים החילוניים שרצו להיות "שוים בין שוים" בקרב הנוכרים והמיטו שואה על ישראל.

הונגריה - לאומניות ועם קשה עורף

לא במקרה הלבה ההונגרית רותחת יותר מכולם. הונגריה ידועה כמדינה לאמונית ביותר, עם עם קשה עורף שגם הקיסרות האוסט-הונגרית לא שבעה מהם נחת בימי ה"אחדות" שלהם. אבל מה שקורה בהונגריה עלול לעבור לשאר מזרח אירופה ומישהו כמובן "יגזור קופון" כשהצעקות תהיינה "לעלות לישראל". הראוותנות של ה"ישראלים החדשים" במזרח אירופה היא מעל ומעבר למה שמהגרים אחרים מרשים לעצמם בארצות העולם. לא מעט ישראלים קונים שם נדל"ן בראוותנות ומכניסים את ה"ציונות" לחלון הויטרינה העסקי שלהם. אחרים הפכו לבעלי עסקי הימורים ותועבות ואף אינם מתביישים לפרסם את עסקיהם בעברית!, לא מעט מבעלי העסקים הישראלים מחזיקים פילגשות ומנופפים עימן לאור יום לפני בני עמן. וישנו גם הניסיון המותר להרבות בתעמולה ישראלית-ציונית לצד אילוץ חוזר של ארגונים מקומיים להתנצל על היות עמם מעורב בשואה המרה.

הנוכרים - שתמול שלשום ראו את הקומוניזם נכנס לארצם בעזרת ראשים יהודיים ושהיום שוב אינם בטוחים אם היהודי המקומי נאמן למדינתם או לישראל, מתחילים שוב לרחוש את האנטישמיות הישנה ולהוציאה מה"בוידם". העם ההונגרי הוא כאמור, העם העז ביותר מבין עמי מזרח אירופה וכבר בשנת 1956 מרד בסובייטים, ולכן הוא יוצא למלחמה הראשונה. קביעת ה"קונגרס היהודי" בבודפשט ההונגרית רק עלולה לחזק את המפלגה הפשיסטית- השלישית בגודלה במדינה, ולהופכה אף לראשונה במעלה. ואילו ארגוני רבני אירופה שיטתם היא כשיטת "פני הדור כפני הכלב" - לרוץ לפני המחנה היהודי הבלתי אחראי ולקרא קריאות מתגרות יותר. זו לא הייתה זו דרכם של אדמו"רי מזרח אירופה, של שושלת רבני בריסק ושל גדולי רבני ליטא לפני השואה המרה.

פדרצית מתבוללת של יהודים ברומניה

אינני בקיא יותר מדי בפרשייה ההונגרית או הפולנית (ויש גם כזו...) אבל פרשיית רומניה נהירה לי מזה למעלה משני עשורים. מכל עמי מזרח אירופה הרי שהעם הרומני הוא החלש יותר, הפחדן יותר והנוטה להיעלב ולצחוק על עלבונו אך לא לעולם חוסן וזאת כבר הוכח בעבר. גם ברומניה רוחשים גלי אנטישמיות והם עולים מפעם לפעם אך מושתקים שוב ושוב. לא מעט מה"שקט" הרומני נובע מהיות מדינה זו חלשה כלכלית וזקוקה לעזרה אמריקנית, ששם היהודים הם הרוחשים והבוחשים. אבל מנגד כבר קמו בעבר מנהיגים רומנים שהיו לא רק אנטישמים אלא גם טיפשים והיו מוכנים שארצם תרעב תמורת פגיעה ביהודים. זה אירע כאשר וולכיה ומולדביה אוחדו לרומניה, זה אירע לפני מלחמת העולם הראשונה וזה אירע בין שתי המלחמות ובמלחמה עצמה. הפוגרומים בדורוהוי, יאסי ובוקרשט הם העדויות האחרונות הזכורות ביותר.

ומדוע הבאתי כל זאת לכתב?

זאת משום שבשני העשורים האחרונים מתנהגת הפדרציה המתבוללת של יהודי רומניה יותר מאשר בחוסר אחריות משווע. ראשי הפדרציה הם אלה שבתקופת הקומוניזם הביאו את הסטליניזם ממש לרומניה בראשות שרת החוץ היהודייה דאז - אנה פאוקר ("בת השוחט"), ולימים היו לתומכיו הבלעדיים של צ'אושסקו. הם רדפו דתיים וציונים על כל שעל אבל משנפל הרודן שלהם הם וצאצאיהם הפכו פניהם והחלו להיות "לאומנים יהודים" קיצוניים ו"ציונים" אדוקים יותר מהרצל וז'בוטינסקי. מידי תקופה בתקופה הם שוב ושוב מאלצים את הרומנים לקבוע כנסים בנושא השואה וב"דרך אגב" להכריחם להודות כי יד הרומנים הייתה בנרצחים ושוב ושוב להתנצל על כך. כך למשל קיים בבוקרשט ארגון "נגד אנטישמיות" בראשות ישראלי ממוצא רומני בשם מקסימיליאן כץ (הנתמך ע"י ארגון בני ברית") שעוקב אחרי כל שיר ששרים במסיבה של כומר זה או אחר ומיד הוא קופץ ומאיים במשפט על אותו הכומר שבביתו שרו את "שירי הלג'יונרים"(ארגון האנטישמים הפרו-נאצי של רומניה מלפני השואה).

התרסה אחרת של אותם מתבוללים היא כנגד המרשל אנטונסקו

לאומנים רומנים תומכים בו ולא משום אנטישמיות, תוך בקשה לנתץ כל תמונה ופסל שלו. נראה לי כי ההתרסה הזו באה משום היות ראשי הפדרציה אישים קומוניסטים לשעבר ואילו אנטונסקו היה שייך לימין. פרשה אחרת הייתה בביזויו של חבר פרלמנט ודובר ממפלגת השלטון ברומניה על אשר תהה האם לרומנים אומנם היה חלק במחנות ההשמדה. מיד קפצו עליו ה"פוליטרוקים" של זקני הפדרציה הסטליניסטית וביקשו ממנו להתנצל ואם לאוו ידאגו להדיחו מתפקידיו ע"י לחץ יהודי מארה"ב על רומניה הענייה.

לראשי הפדרציה הזו יש לא מעט אינטרס ברעש הפרובוקטיבי הזה משום שבנוגע ליהדות הם אינם עושים דבר וזו עבורם ה"פעילות היהודית" היחידה. כיום הם עסוקים בהגדלת אנשיהם ע"י "גרי" חלומות בעזרת "בית דין" מפוקפק מבני ברק שאף עובר על החוק הישראלי ו"מגייר" גם כאלה שאין להם תעודת זהות ישראלית אלא הם אזרחי רומניה ו/או אוקראינה בלבד. זהו בית הדין שמזכירו הוא שמולי'ק קרליץ מבני ברק. בתי הכנסת ברומניה התרוקנו מספרי תורה ומתשמישי קודש והפכו לתצוגות עירום של נרצחי השואה. למרבה העניין הרי שראש הקהילה של יאסי (המנוח...) הואשם לפני מספר שנים בסחר בעצמות קורבנות השואה ומכירתם לאוניברסיטת יאסי ולסטודנטים בעיר.

את הביטחון לכל התגרויותיה שואבת הפדרציה הזו מכפיית אירועיה ודעותיה על השגרירות הישראלית אך גם מרבנים חרדים שעבור כספי קרנות יהודיות נתנו תמיכתם למכירת בתי עלמין. בין השאר עומד בראש הגיבוי הזה רב זקן מלונדון בשם אליקים שלזינגר הידוע כמניפולטור היסטורי ורב אחר מבני ברק בשם יואל טוביאס (שבישראל הוא דווקא פוסל את "אישורי היהדות" של הפדרציה הזו בטוענה כי "גם את ראשי הפדרציה צריך לבדוק אם הם יהודים").

ה"רב הראשי" של היום הוא יהודי בני ברקי שמשמש "בובה" למתבוללים משום מצוקותיו הכלכליות, ושמו רפאל שפר. מי שקדם לו ושימש כעשור "רבה של רומניה" - אך שהה בתשעים אחוז לערך מהזמן בישראל...) היה ח"כ לשעבר ממפלגת העבודה, מנחם הכהן. הוא העניק גיבוי לאנשי הפדרציה הזו לעשות כל אשר ברצונם מאחר שמונה לשם כך ע"י היו"ר הקודם , ניקולאי קאז'ל, ללא בחירות.

אבל גם לישראלים שחיו וחיים ברומניה חלק לא קטן בהרתחת האנטישמיות. לא מעט מהם מנהלים בתי תועבה, בתי הימורים וסרסרות, אחרים כמובן מנקרים את עיני הרומנים בפילגשות הרומניות שלהם ואחרים מגחכים ומנסים לבטל את תפילת "הנותן תשועה למלכים" בימי שבת ובחג בבתי הכנסת ברומניה. ישנם שם גם לא מעט ישראלים שהפכו את הרמאות והלעג לרומנים לדרך חיים ואינם חוששים שיום אחד זה, חס ושלום, יתפרץ. והיה שם גם חבר פרלמנט מישראל - נתי מאיר שמו, שעלילותיו לא הוסיפו כבוד ליהדות ובמיוחד ניסיונו הנואל להפוך לנשיא רומניה.

הייתי מציע לארגונים היהודיים בעולם ובישראל ולרבנים השונים לחדול מלגבות את הפדרציה הפרובוקטיבית של אאורל ווינר משום שחס ושלום, הגולש האנטישמי מהונגריה עלול לגלוש לרומניה.

תאריך:  12/05/2013   |   עודכן:  12/05/2013
הרב אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם יגלוש הגולש ההונגרי גם לרומניה?
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דאגנית
12/05/13 18:45
2
אלוהים=אל ברבים
14/05/13 03:36
 
אליהו קאופמן
16/05/13 08:58
3
עופר פו
14/05/13 04:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הטיל 300-S נולד לפני 35 שנה (!) ועד היום שופר בהדרגה ונבנו כבר 6 דגמים ממנו- - מטווח של 50 ק"מ הוא מגיע כיום לטווח של 200 ק"מ, וראש נפץ עלה מ-100 ק"ג עד 150 ק"ג, והמערכת מופעלת על-ידי מכ"מ חצי אקטיבי. בעצם ה-300-S דומה מאד בביצועיו כיום לטיל הפטריוט המשופר מתוצרת ארה"ב. עד היום 15 ארצות רכשו אותו מרוסיה (ביניהן ארצות שיש לנו קשרים מאד טובים איתן...) זוהי מערכת טובה, אבל הניסיון להציג מערכת זו כמשהו מיוחד במינו, מוגזם בהחלט. למעשה עד היום, לא הכרתי מערכות נשק, שבמוקדם או במאוחר ,לא נמצאו להן פתרון.
12/05/2013  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
תקלה לא נעימה אירעה הבוקר (א', 12.5.13) למשרד השיכון ולשמאי הממשלתי הראשי, איש משרד המשפטים: הם פירסמו בו-זמנית נתונים על מחירי הדירות בישראל, יד ראשונה ושנייה, ברבעון ינואר-מרס השנה. והנה מתברר שיש סתירות, לעתים מוזרות, לעתים מהותיות, בין שני המשרדים, גם לגבי מחירי הדירות וגם לגבי שיעור עליית מחיריהן בשנה האחרונה.
12/05/2013  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
אדוני שר האוצר, לא נראית במיטבך במסיבת העיתונאים ההזויה עם עופר עיני. בעוד שהוא נראה רגוע על סף אדישות, המבטים שלך אמרו הכל. לרגע בוודאי חשבת לעצמך, אילו הייתי בצד השני של האולם, זה ששואל את השאלות, את שר האוצר שהיה עומד במקומך. היית בוודאי "קורע" אותו בשאלות על ימין ועל שמאל. גם הראיונות שהענקת לחבריך מערוץ 2 , לא היה משכנע.
12/05/2013  |  יהודה קונפורטס   |   מאמרים
הצעת השלום הממוחזרת של הליגה הערבית מהווה מלכודת דבש המשעבדת מציאות להרהורי-לב. ההצעה מתבססת על החלטת עצרת האו"ם 194 (שיבת הפליטים הערבים מ-1948) ועל גבולות 1967 עם חילופי שטחים, נמצאת על סדר היום מ-2002, אומצה למעשה ע"י ברק ואולמרט ונדחתה ע"י ערפאת ומחמוד עבאס.
12/05/2013  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
משרד הביטחון הוא המשרד הגדול ביותר מבחינה תקציבית, זה ידוע לכל. לכן, כשצריכים לקצץ בתקציב, פקידי האוצר טוענים באופן אוטומטי שלמשרד הביטחון יש כסף, והרבה, ולכן צריך לקצץ ממנו, הרי הוא מנופח וההוצאות שלו לא שקופות לכל. אם זה לא מצליח, מנסים להשיג לחץ ציבורי על הממשלה לקצץ באמצעות ספינים כאלה ואחרים. צה"ל ובכירי המשרד יטענו בתגובה שכל שקל חשוב, מאחר שהכסף נועד לפיתוח, מאגרי נשק ומשכורות. המסקנה היא, שבין פקידי האוצר למשרד הביטחון יש קונפליקט מתמשך, מה שמשפיע כמובן על שני השרים העומדים בראש המשרדים, ראו שטייניץ וברק בממשלה הקודמת.
12/05/2013  |  דוד אוחנה  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il