|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

הצעת החלטה לועדת שרים לענייני הפרטה בעניין <br>בתי זיקוק לנפט

26/12/2004  |   News1 News1   |   מקורות   |   תגובות
   רשימות קודמות
  מס הכנסה - אפשר גם אחרת
  מפלגה חזירית
  אוזלת היד של האוצר
  הפסיכולוגיה של הכלכלה
  לסגור את ה"ביטוח" הלאומי

מחליטים:

בהמשך להחלטת ממשלה מס' 126 מיום 22.8.99, להחלטת ועדת שרים לענייני הפרטה מס' מח/2 מיום 20.10.1999, להחלטת ממשלה מס' 2796 מיום 25.11.02, להסכם שנחתם בין המדינה לבין בתי זיקוק לנפט בע"מ (להלן - "בז"ן") ולבין החברה לישראל בע"מ (להלן - "החברה לישראל") מיום 2.12.02, לרבות נספח ג' שלו (אשר יתוקן בהתאם ובכפוף להחלטת הקבינט חברתי-כלכלי), בכפוף לקבלת האישורים הנדרשים (להלן - "ההסכם"), להחלטת ממשלה מס' 787 מיום 15.09.03, להחלטת ועדת שרים לענייני חברה וכלכלה (קבינט חברתי-כלכלי) מס' חכ/107 מיום 29.07.04 (לעיל ולהלן - "החלטת הקבינט החברתי-כלכלי"):

להפריט את בז"ן כמפורט להלן:

פיצול

1. בז"ן תפוצל לשתי חברות, כך שתוקם לבז"ן חברת בת שתיקרא "חברת בית זיקוק לנפט - אשדוד בע"מ", בהתאם לתנאים המפורטים במסמך המצורף כנספח א' להחלטה זו (להלן - "בז"א"), באופן שיחתמו הסכמים לפיהם נכסים, זכויות, עובדים והתחייבויות כפי שיוחלט, הקשורים לפעילות בית הזיקוק באשדוד וכפי שיקבע בהתאם לסעיף 12 (ד) להלן, יועברו לבז"א (להלן - "הפיצול"); ההסכמים הנ"ל לא יבוצעו ונכסים, זכויות, התחייבויות ועובדים הקשורים לפעילות בית הזיקוק באשדוד לא יועברו אלא בכפוף ובמועד השלמת המכירה של בז"א כמפורט להלן.

מכירת בז"א

2. 2.1. לאחר ביצוע הפיצול, כל מניות בז"א, לרבות המניה שתוחזק על ידי המדינה, יימכרו במכירה פרטית, כמקשה אחת, למשקיע ו/או לקבוצת משקיעים מהארץ ו/או מחו"ל (להלן - "המכירה הפרטית").

2.2. המכירה הפרטית תתבצע, בין היתר, בתנאים הבאים:

א. תאגידים ממשלתיים (כפי שיוגדרו בנוהל המכירה) לא יורשו להשתתף בהליך המכירה הפרטית, במישרין או בעקיפין, לבדם או ביחד עם אחרים, והכל כפי שייקבע בנוהל המכירה הפרטית.

ב. רוכש בז"א יצהיר כי הוא רוכש את בז"א כ"עסק חי" ויתחייב לפעול מכח אחזקותיו בבז"א כך שפעילות בז"א תמשיך לתקופה שלא תפחת מעשר שנים ממועד המכירה.

2.3. הליך המכירה ינוהל על ידי רשות החברות הממשלתיות (להלן - "הרשות") כמקובל בהליכי מכירה פרטית של מניות המדינה בחברות ממשלתיות המתבצעים על ידי הרשות, ויתבצע על ידי בז"ן והרשות, לפי כללים שייקבעו על ידי הרשות ובאישורה, בהתבסס, בין היתר, על הערכות שווי מטעם הרשות.

מכירת בז"ן


3. 3.1. לאחר השלמת הפרטת בז"א לפי סעיף 2 לעיל ולפני ביצוע ההנפקות כאמור בסעיף 3.2 להלן, תדווח הרשות לועדה על התקדמות הליך ההפרטה.

3.2. מיד לאחר השלמת הפרטת בז"א לפי סעיף 2 לעיל, יימכרו כל אחזקות המדינה בבז"ן ביחד עם כל אחזקות החברה לישראל בבז"ן, באמצעות הצעה/הצעות לציבור, לבד או בשילוב עם גיוס הון לחברה, בדרך של הנפקת ניירות ערך לציבור על פי תשקיף בבורסה לניירות ערך בתל אביב (להלן - "ההנפקות") ו/או בדרך של מכירה פרטית של חבילות מניות בארץ ו/או בחו"ל.

ההנפקות ייעשו בהיקף, בחלוקה ובמועדים שייקבעו על ידי הרשות, בהתחשב בין היתר במצב שוק ההון.

3.3. ההנפקות ייכללו מניות ו/או ניירות ערך המירים, כפי שייקבע על ידי הרשות.

3.4. הוועדה קובעת כי, בנסיבות העניין, החלת סדרי טיפול נפרדים בבקשה להתרת פרסום תשקיף בהתאם לסעיף 12(ד)(1) לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968, חשובה לקידום הפרטת החברה.

3.5. הליך מכירת בז"ן כאמור לעיל ייתבצע על ידי הרשות, בהתבסס, בין היתר, על הערכות שווי מטעם הרשות.

עובדים


4. לפעול לכך, שעם ביצוע הפיצול העובדים הקשורים לפעילות בית הזיקוק באשדוד אשר יעברו לבז"א, המועסקים בבז"ן לפי הסכם קיבוצי, יהיו מועסקים לפי תנאי הסכם קיבוצי שיהיה בתוקף ערב הפיצול.

5. רוכש מניות בז"א יתחייב לפעול כמיטב יכולתו לכך שיקוימו במלואם ובשלמותם כל ההסכמים הקיבוציים ו/או ההסדרים הקיבוציים ו/או הנוהג/ים המחייב/ים בעלי התוקף שיחולו על עובדי בז"א, שיוכחו על ידי הצד המבקש לקיימם, ו/או ההסכמים האישיים, בכפוף להוראות כל דין, זכויות וחובות חוזיות.

6. בז"ן תשלם לעובדי בז"א תגמול הפרטה בגין הפרטת בז"א ולעובדי בז"ן ינתן תגמול הפרטה בגין הפרטת בז"ן, והכל לפי "נוהלי מתן תגמול לעובדים של מניות המדינה", בהתאם לדרך ההפרטה הרלבנטית, בסמוך לאחר הפרטת כל אחת מהחברות, בהתאמה, ובכפוף לביצועה; ככל הניתן, התגמול לעובדי בז"א ולעובדי בז"ן יהיה שוויוני, ושר האוצר יפעל ככל הנדרש לשם כך.

משק הדלק ורגולציה

7. במסגרת הפרטת בז"א והפרטת בז"ן כאמור לעיל, יינתן ביטוי לתנאים שנקבעו בעמדתו של הממונה על הגבלים עסקיים בהודעתו המצורפת כנספח ב' להחלטת הקבינט החברתי-כלכלי, לגבי כל אחד מבתי הזיקוק, וכן למכתב רשות ההגבלים מיום 17.11.2004, המצורפים שניהם להחלטה זו כנספחים ב 1' וב 2' בהתאמה.

8.
א. לרשום את הודעת שר התשתיות הלאומיות בדבר כוונתו להביא לחקיקת חוק משק הדלק, אשר יעסוק, בין השאר, בהסדרת הרגולציה במקטעים השונים במשק הדלק, בין היתר, ובכפוף להליכי החקיקה על פי הדין, בהתאם לעקרונות המפורטים בנספח ג' להחלטה זו. תוכן נספח ג' האמור יובא לידיעת המתמודדים במסגרת הליכי המכירה של בתי הזיקוק.

ב. הועדה רושמת בפניה את האמור בסעיף 7 להחלטת הקבינט החברתי כלכלי, לפיו "לאחר מכירת בית הזיקוק באשדוד אין מניעה עקרונית לפעילות של בית זיקוק כלשהוא בתחומי ייצור החשמל והתפלת המים, בהתאם ובכפוף לכל דין".

9. להטיל על שר האוצר ושר התשתיות הלאומיות לתקן תוך 7 ימים מיום קבלת החלטה זו, את צו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, התשנ"ג-1992, באופן שבו לאחר ביצוע הפיצול והפרטת בז"א כאמור לעיל יוסר הפיקוח על מחירי התזקיקים בשער בתי הזיקוק, פרט לפיקוח על מחיריהם של תזקיקים שלמעלה מ-50% מהיקף צריכתם בשוק המקומי נמכרים על ידי אחד מבתי הזיקוק ובמקביל פחות מ-15% מהיקף צריכתם בשוק המקומי נמכרים על ידי בית הזיקוק השני.

לאחר הסרת הפיקוח כאמור, הטלת פיקוח מחדש על מחירו של תזקיק כלשהוא בשער בתי הזיקוק תיבחן לאור תנאי התחרות שיישררו במקטע הזיקוק במשק הדלק, ולפי כל דין.

אינטרסים חיוניים של המדינה

10.
10.1 הרשות תגבש, בתאום עם הגורמים הנוגעים בדבר לרבות משרד התשתיות הלאומיות ושירות הבטחון הכללי, את האינטרסים החיוניים של המדינה בבז"ן ו/או בבז"א, ותגיש את המלצותיה ואת דרכי ההגנה הנדרשות לדעתה, לרבות לפי פרק ח-2 לחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה- 1975 (להלן - "החוק") לועדה, תוך 60 יום ממועד החלטה זו ולפני מועד הגשת הצעות המחיר בהליך המכירה לפי סעיף 2 לעיל, ולפני פרסום התשקיף לפי סעיף 3 לעיל.

10.2 במסגרת גיבוש ההמלצות לפי סעיף קטן 10.1 לעיל יבחנו ויגובשו הדרכים המתאימות לעיגון העקרונות המפורטים בסעיפים 10.3 ו-10.4 להלן במסגרת הפרטת בתי הזיקוק:

10.3 כל אחד מבתי הזיקוק לא ירכש על ידי מי שכתוצאה מהרכישה יחזיק 5% או יותר מאמצעי השליטה או שליטה באחד מבתי הזיקוק וגם באחד או יותר מאלה:

(1) 5% או יותר מאמצעי השליטה או שליטה בבית הזיקוק האחר.

(2) 5% או יותר מאמצעי השליטה או שליטה בתאגיד המחזיק בתשתית נמלית לייבוא או לייצוא של מוצרי נפט.

(3) 5% או יותר מאמצעי השליטה או שליטה בחברת פי גלילות מסופי נפט וצינורות בע"מ (להלן - פי גלילות), ו/או במסוף ניפוק הידוע כ"מסוף אשדוד" של פי גלילות ו/או במסוף ניפוק הידוע כ"מסוף ירושלים" של פי גלילות ו/או בתאגיד, שאינו בית הזיקוק, שלמעלה מ-50% מהכנסותיו מקורן בעיסוק בניפוק, בהזרמה או באחסון של מוצרי נפט בישראל, והכל אם לא נקבעו במסגרת הליכי המכירה הסדרים לפיהם יחדל להחזיק כאמור בפי גלילות ו/או באחד המסופים כאמור ו/או בתאגיד אחר כאמור תוך פרק זמן (לאחר הפיצול) כפי שיקבע על ידי הרשות, בתאום עם משרדי התשתיות הלאומיות, אגף התקציבים במשרד האוצר והמשפטים.

10.4 בנוסף לאמור בסעיף 10.3 לעיל, במועד ביצוע המכירה וההנפקות לפי סעיפים 2 ו-3 לעיל, על פי מדיניות הממונה על הגבלים עסקייים, אשר באה לידי ביטוי בנספח ב' להחלטה זו (ר' להלן בסעיף 7) בז"ן תוכל להתמזג עם חברת דלק שחלקה בשוק אינו עולה על שיעור שהוא סביב 15% מכלל הדלקים (בנזין או סולר) המשווקים בתחנות תדלוק בישראל;

ככל שהדבר יידרש, השרים, כמשמעותם בסעיף 59ח לחוק, יהיו רשאים לקבוע בצו לפי פרק ח-2 לחוק, כאמור בסעיף 10.1 לעיל, מגבלות נוספות על רכישת בז"ן על ידי מי שמחזיק אמצעי שליטה או שליטה בתאגיד אחד או יותר, העוסק בשיווק מוצרי דלק, בשיעורים זהים או אחרים מעמדת הממונה. קבעו השרים שיעורים בצו כאמור, תוגבל הרכישה לפי השיעורים המחמירים יותר מבין עמדת הממונה לבין קביעת השרים בצו כאמור.

כללי


11. להסמיך את הרשות לבצע את כל הפעולות הדרושות לביצוע החלטה זו, לרבות לענין הפיצול ולרבות הליכי המכירה בבז"א ובבז"ן בהתאם לאמור בהחלטה זו, על כל הכרוך בכך.

12. להסמיך את הרשות להורות לבז"ן, לרבות לפי סעיף 59ה לחוק, לבצע, לפי שיקול דעתה של הרשות ובתנאים שתקבע, את כל הפעולות הדרושות ליישום החלטה זו, ובכלל זה:

א. הכנת תוכנית להפרדת פעילות בז"א מבז"ן לעניין רכש, זיקוק וכו', לרבות בכל הנוגע למעבר בתי הזיקוק לפעילות על פי מודל אופטימיזציה נפרד לכל אחד משני בתי הזיקוק, החל ממועד שייקבע על ידי הרשות.

ב. הכנת ו/או הגשת כל מסמך ו/או מידע הנדרשים ליישום החלטה זו, לרבות כל מידע המתייחס לבז"ן ו/או לבז"א, פעילותה, נכסיה, זכויותיה והתחייבויותיה, הנדרש לדעת הרשות.

ג. הקמת בז"א כחברה חדשה, בכפוף לקבלת כל האישורים הנדרשים לכך על פי דין.

ד. ביצוע כל הפעולות הדרושות לשם הפרדת נכסים, זכויות, התחייבויות ועובדים בין בז"ן לבין בז"א, חתימת הסכמים להעברת נכסים, זכויות, התחייבויות, עובדים וזכויותיהם, שקשורים בפעילות בית הזיקוק באשדוד לבז"א; ההסכמים הנ"ל לא יבוצעו ונכסים, זכויות, התחייבויות ועובדים הקשורים לפעילות בית הזיקוק באשדוד לא יועברו אלא בכפוף ובמועד השלמת המכירה של האחזקות בבז"א לפי סעיף 2 לעיל.

ה. הכנת ההסדרים הנדרשים בקשר להתקשרויות בז"ן עם נושיה, לקוחותיה וספקיה, לרבות לעניין הלוואות שקיבלה בז"ן, אם הן עלולות להגביל או להתנות בדרך כלשהי יישום החלטה זו.

ו. עריכת הסכמים והסדרים הנדרשים בין בז"ן לבין בז"א לצורך ביצוע החלטה זו, בינן לבין עצמן ובין כל אחת מהן עם התעשיות הפטרוכימיות, ככל שיידרש, בתאום עם אגף התקציבים והחשב הכללי במשרד האוצר ועם משרד התשתיות הלאומיות, וזאת בכפוף לאישורים שידרשו על פי חוק ההגבלים העסקיים התשמ"ח - 1988.

ז. קבלת כל ההיתרים, האישורים וההסדרים שיידרשו ליישומה של החלטה זו, לרבות עם מנהל מקרקעי ישראל (אם וככל שהדבר נדרש).

ח. ביצוע איחוד הון המניות ו/או שינוי הזכויות הצמודות למניות בז"ן, הגדלת הון המניות הרשום וביצוע שינוי מסמכי ההתאגדות של בז"ן, הכל כפי שיידרש לפי שיקול דעת הרשות לצורך ביצוע החלטה זו.

ט. לעשות כל פעולה נדרשת אחרת, לפי שיקול דעת הרשות, לביצוע החלטה זו.

13. חבויות מס, אגרות, היטלים ותשלומי חובה אחרים (אם וככל שיהיו) וכל תשלום אחר הנובע מביצוע החלטה זו, אם יהיה, יחולו על פי הקבוע בדין.

14. אין באמור בהחלטה זו כדי לגרוע מעמדת המדינה לפי ההסכם לפיה מכח האמנות המנויות בתוספת לפקודת אמנות השמן האנגלו איראניות מס' 34 משנת 1938 הרי בתום תקופת הזכיון של בז"ן (18.10.2003) כל נכסי בז"ן חוזרים לבעלות המדינה חינם.

15. החלטה זו מהווה גם אישור הממשלה לכל האמור בה, ככל שנדרש בהתאם לחוק.

16. החלטה זו כפופה לאישור ועדת הכספים של הכנסת, ככל שנוגע לדרך ההפרטה האמורה בסעיף 59ב(ח) לחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975.

17. החלטה זו באה במקום החלטה מח/19 מיום 22.9.88 ובמקום סעיף 2ב' להחלטת ממשלה מס' 94 מיום 25.03.03.

נספח א'


הועדה מאשרת בזאת, לפי סעיף 5 ו-6 לחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975, הקמת חברת בת לבתי זיקוק לנפט בע"מ בתנאים המפורטים להלן:

שם החברה

"חברת בית זיקוק לנפט - אשדוד בע"מ" (להלן - "בז"א"), או אם שם זה לא יאושר על ידי רשם החברות - שם דומה שיאושר על ידו.

מטרות החברה

מטרות החברה הן המטרות המנויות להלן בלבד:

לעסוק בזיקוק נפט גולמי וייצור תזקיקים ובכל עיסוק אחר, ככל שיותר לה על פי כל דין.

החברה לא תהיה רשאית לפעול אלא למען מטרות אלה.

החברה תהיה רשאית ליזום ולבצע כל פעולה הדרושה לה לשם ביצוע מטרותיה.

אופי החברה

החברה תהיה חברה פרטית מוגבלת במניות.

הון החברה

הון המניות הרשום של החברה יורכב ממניה רגילה א' יחידה בת 1 ש"ח ע"נ וממספר מניות רגילות ב' בנות 1 ש"ח ע"נ כ"א, כפי שייקבע על ידי בז"ן באישור הרשות. הון המניות המונפק והנפרע יורכב ממניה רגילה א' יחידה וממספר מניות רגילות ב', כפי שייקבע על ידי בז"ן באישור הרשות.

המניה הרגילה א' תוקצה למדינת ישראל.
כל המניות הרגילות ב' שיוקצו - יוקצו לבז"ן.

הזכויות הצמודות למניות החברה

למניה רגילה א' תוצמד הזכות למנות את כל הדירקטורים בחברה, הזכות להצביע באסיפות הכלליות של החברה והזכות ל-1 ש"ח מעודפי החברה במקרה של פירוק. למניות רגילות ב' תהינה צמודות הזכויות לחלוקת רווחי החברה כדיווידנד וליתר עודפי החברה בפירוק.

עובר למועד השלמת המכירה תצביע המדינה באסיפה הכללית של החברה באופן ש:

א. הון מניות החברה יאוחד ויהיה מורכב ממניות רגילות בנות 1 ש"ח ע"נ כ"א בלבד, שוות בזכויותיהן לכל דבר וענין.

ב. עם ביצוע האמור בסעיף קטן א' תחזיק המדינה במניה רגילה אחת של החברה וכל יתר המניות יוחזקו על ידי בז"ן.

השקעות בחברה

ההשקעות בחברה יהיו הנכסים והזכויות שיועברו לחברה במסגרת הפיצול, כמשמעותו בסעיף 1 להחלטת הועדה.

דירקטוריון החברה

מספר חברי דירקטוריון החברה לא יפחת מ-1 ולא יעלה על 2 אשר ימונו על ידי המחזיק במניה רגילה א'. מתוכם דירקטור אחד ימונה מקרב עובדי המדינה.

השר האחראי על עניני החברה

השר האחראי לענייני החברה הוא שר התשתיות הלאומיות.

מסמכי ההתאגדות של החברה

תקנון ההתאגדות של החברה יהיה תואם את הוראות חוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975, יכלול את ההוראות הכלולות בהחלטה זו ויאושר בידי רשות החברות הממשלתיות לפני רישום החברה.

בתקנון החברה תכלל הוראה המסמיכה את האסיפה הכללית ליטול את סמכויות הדירקטוריון לפי סעיף 50 לחוק החברות, התשנ"ט-1999.

עם הקמת החברה תפעל המדינה לנטילת סמכויות הדירקטוריון לפי סעיף זה לעניין פיצול בתי הזיקוק בהתאם להחלטת ההפרטה, חתימת כל ההסכמים לפיהם יועברו לחברה כל הנכסים, הזכויות, התחייבויות והעובדים הקשורים לפעילות בית הזיקוק באשדוד, כאמור בהחלטת ההפרטה, ולעניין מכירת החברה.

תחילת פעילותה של החברה

החברה תחל בפעילותה לאחר השלמת ביצוע הפיצול, עם מכירת מניות החברה בהתאם להחלטת הועדה.

תאריך:  26/12/2004   |   עודכן:  26/12/2004
ועדת השרים להפרטה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחר כשלוש שנים של מיתון, הצמיחה בשנת 2004 צפויה להסתכם בכ-4 אחוזים, עפ"י אומדני הלמ"ס. התרחבות הפעילות נתמכה ע"י השיפור בכלכלה העולמית, השיפור במצב הביטחוני ומדיניות כלכלית נכונה, והובלה ע"י הביקוש החיצוני והצריכה הפרטית. המשלחת צופה המשך הצמיחה, אם כי בקצב איטי במקצת מזה של 2004.
ערב טוב לכולכם,
16/12/2004  |  אריאל שרון  |   מקורות
אדוני היו"ר, חברי הכנסת,
הפיוט, " אשְׁאַל אַדוֹן עוֹלָם " ֶחִיבֶּר הַדַיָין, רֹאשׁ בֵּית דִּין שֶׁל מְחוֹז שַׁרְעַב, הַמְשׁוֹרֵר, הַמְקוּבָל, מוֹרִי דָּוִד בֶּן מוֹרִי יוֹסֵף בֶּן מוֹרִי חַיִים צַאִירִי זצ"ל, אָבִיו שֶׁל יִשְׂרָאֵל וְסָבוֹ שֶׁל דָּוִד וְנִינָיו דָּוִד וְיוֹסֵף צַאִירִי זצ"ל, בְּכַוְוָנַת הַתְקִיעוֹת בְּרֹאשׁ הַשָׁנָה עַל דֶּרֶך הַסוֹד; הקורא מוזהר שלא לבטא בשפתיו את כל הכוונות המובאות בפיוט אלא יעבירם במחשבתו אך את מילות הפיוט יקרא בקול ובהטעמה ובניגון ככתבן;
14/09/2004  |    |   מקורות
1.כללי:
25/08/2004  |  אוריאל לין  |   מקורות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il