|   15:07:40
דלג
  דוד חרמץ  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
מעדיף שעשועים על פני לחם. ברקת [צילום: פלאש 90]
יו"ר ועדת הביקורת בעיריית י-ם מאשים:

נוסחת ברקת: פחות לחם - יותר שעשועים

מאיר תורג'מן מלא טענות כרימון כנגד ברקת: "סדרי העדיפויות שלו מעידים על ניכור חברתי. הוא מעדיף מירוצי מכוניות על פני דאגה לשכבות החלשות והעממיות בעיר" הוא גם מאשים את ברקת בהעברת תקציבים למיזם לפיד המכבייה בדרכי רמייה ובמחטף ברקת: "המיזמים שלנו מוסיפים מקומות עבודה ומסחר לעיר; תקציב לפיד המכבייה הועבר כדין בוועדת הכספים ובמועצת העיר"
13/06/2013  |   דוד חרמץ   |   כתבות   |   בחירות - רשויות מקומיות   |   תגובות
אופוזיציונר יחיד לברקת. תורג'מן [צילום: יח"צ]

"מדובר בבזבוז משווע". שמחיוף [צילום: בוצ'צ'ו]

אובססיה לתחרות
תורג'מן: "הבעיה היא שברקת אחוז אובססיה להתחרות בחולדאי ובתל אביב. אם בנוקיה יש 11 אלף מ"ר, אז אצלנו בארנה יהיו 40 אלף מ"ר. למה? כי אנחנו צריכים משהו גדול יותר. יותר מקומות ישיבה מנוקיה. בתקופת לופוליאנסקי כשהגו את התוכנית הצנועה דיברו על תקציב של 124 מיליון ש"ח. אצל ברקת זה קפץ כבר ליותר מפי שלושה!"

"ירושלים עושה היסטוריה", אמר השבוע ניר ברקת ראש עיריית ירושלים כשהוא התכוון למירוץ המכוניות הראשון בארץ, פורמולה 1, שנערך בימים אלה בבירה.

"האירוע הזה מסמל יותר טוב מכל דבר אחר את טיב שיקוליו והחלטותיו של ברקת", אומר מאיר תורג'מן, חבר מועצת עיריית ירושלים ויו"ר ועדת הביקורת שלה. "ברקת דוגל בפחות לחם ובמקום זאת הוא מייצר הרבה, הרבה מאוד שעשועים להמונים".

"קח לדוגמה את מירוץ המכוניות פורמולה 1 שמתקיים השבוע", אומר תורג'מן. "הסיפור הזה התחיל לפני כמה חודשים בישיבת מועצה. ברקת, שהוא חובב מירוצי מכוניות מושבע, אמר שהמיזם הזה לא יעלה לעירייה שקל. שבוע מאוחר יותר אני רואה סעיף של רכישת בטונדות ב-2.5 מיליון שקלים, לטובת המירוץ. עובר עוד קצת זמן וכבר מדברים על 14.5 מיליון שקלים, אבל ברקת מרגיע ש-12 מילון ש"ח יחזרו מחסויות. ולנו זה יעלה 'רק' 2.5 מיליון ש"ח. ונגיד - וזה בסימן שאלה ענק - שזה יעלה רק 2.5 מיליון שקלים, בשביל מי עושים את זה? הירושלמים הרי לא יגיעו כדי לראות את המירוץ הזה".

אתה רוצה להגיד שהירושלמים, בנוסף להחלפת המאתיים במאאתיים, שונים מכלל הציבור הישראלי?

"בוודאי. אצלנו בירושלים יש 33 אחוז חרדים, 25 ערבים והשאר מתחלקים באופן די שווה בין הכיפות הסרוגות לחילונים. על כל אחד שאולי היה רוצה להגיע, שלושה לא ירצו בכלל להגיע. אבל גם אותו אחד מארבעה לא יגיע. ואתה יודע למה? כי הכרטיס הכי זול לפורמולה נמכר ב-350 ש"ח וזה למקומות הכי גרועים. אם אתה רוצה מקום טוב, תצטרך לשלם 700 ש"ח. כמה ירושלמים יכולים לשלם את זה? מתי מעט".

אז הכיסאות יישארו ריקים?

"את זה לא אמרתי. יגיעו 'מורעלים' על הנושא הזה ממקומות אחרים בארץ. סליחה, אני צריך לממן את אותם אורחים על חשבון תושבי ירושלים?!"

אבל ירושלים, כבירת ישראל, צריכה לספק גם פעילויות תרבותיות.

"בוודאי, אלא שבמקום הכסף שנשפך על הפרויקט הזה ניתן היה לבנות כיתות לימוד חדשות; או לסלול כבישים חדשים בעיר; או לרכוש מכונות חדשות לשטיפת רחובות; או להתקין מזגנים בכיתות ולשפץ גני ילדים מוזנחים ועוד ועוד. אלה סדרי העדיפויות שלנו?!"

"הבעיה היא", מוסיף תורג'מן, "שגם את המדיניות של העדפת השעשועים על פני הלחם עושה ברקת לעיתים בדרכי רמייה ובמחטפים". כדוגמה הוא מביא את סיפור לפיד המכבייה. "לפני כמה שבועות", מגולל תורג'מן את הפרשה, "בוועדת הכספים של העירייה עלה סעיף שהוגדר 'לפיד המכבייה' - משׂואה שידליק ניר ברקת בפתיחת המכבייה הקרובה, שתיערך בסתיו הקרוב. עלות אותו מיזם: מיליון ומאה וחמישים אלף שקלים. חברים שונים, ואני בתוכם, שאלנו את יו"ר ועדת הכספים, דוד הדרי, מה הסעיף הזה ולא קיבלנו תשובה. הוא אמר שהוא בעצמו לא יודע. ברוב של שבעה נגד ארבעה הורדנו את הסעיף הזה מסדר היום. ראש העירייה שמע את זה, הגיב בהשתוללות והחליט להעביר את זה שוב בפורום בכיר יותר - בישיבת המליאה. באותה ישיבה חזרתי וביקשתי מברקת לדון בנושא הזה. הוא אמר לי שבהמשך הישיבה זה יעלה, אך זה לא קרה. לקראת סוף הישיבה כששוב חזרתי והעליתי את הבקשה הוא אמר שהנושא הזה כבר נידון ואושר. קפצו עליו גם חבריו לקואליציה וצעקו לו שהוא נוכל, דיקטטור ושקרן".

עדות נוספת, דומַה, למה שהתרחש באותה ישיבה מספק אלי שמחיוף, חבר המועצה מטעם שס ואיש הקואליציה: "לגופו של נושא אני חושב שמדובר בבזבוז משווע. מה פתאום להקצות למעלה ממיליון ש"ח לטובת איזה לפיד. שאלתי את ברקת ממה עשוי אותו לפיד - מזהב או מיהלומים שזה עולה כל כך הרבה. אני וחברים אחרים דיברנו בתקיפות נגד ההקצאה הזו. ואז יצאנו, כהרגלנו, לתפילת מנחה שנמשכת כמה דקות. כאשר חזרנו מהתפילה שאלנו את ברקת מתי עולה הסעיף הזה להצבעה ובאדישות הוא עונה לנו שזה כבר אושר, כשהיינו בחוץ. ברקת מתנהל בהחלט כמו דיקטטור, שמנהל את הישיבות איך שבא לו. לא רק במקרה הזה. הוא מאיים על החברים שאם לא יצביעו בניגוד למצפונם הוא יפטר אותם או ייקח מהם סמכויות".
סיכום דוח ביקורת מיוחד בנושא: ניהול פרויקט הקמת היכל הפיס ירושלים / עיריית ירושלים
מסמך לכתבה של דוד חרמץ, "נוסחת ברקת: פחות לחם - יותר שעשועים"

תחרות מול תל אביב בכל מחיר
אהוד על 42% מהציבור. לופוליאנסקי [פלאש 90]

תורג'מן משתף אותנו בסקר (בחירה מרובה) שלא פורסם, שממנו עולים נתונים מאוד מעניינים:
ברקת - 30 אחוזים; אריה דרעי - 30 אחוזים; חביב הירושלמים, ובגדול, הוא אורי לופוליאנסקי שזוכה לאהדת 42 אחוזים מהציבור. ומי נמצא בתחתית הדירוג? אלי ישי עם 8 אחוזי תמיכה בלבד

"לפיד המכבייה זה שעשועים בקטנה", מוסיף תורג'מן, "כספים משמעותיים יותר נשפכו ונשפכים על היכל ארנה, שנבנה במלחה ואמור להיות היכל הכדורסל של בירת ישראל".

על פניו, מודה גם תורג'מן, אין כל רע בבניית היכל ספורט ייצוגי בבירה. "הבעיה היא שברקת אחוז אובססיה להתחרות בחולדאי ובתל אביב. אם בנוקיה יש 11 אלף מ"ר, אז אצלנו יהיו 40 אלף מ"ר. למה? כי אנחנו צריכים משהו גדול יותר. יותר מקומות ישיבה מנוקיה. אתה יודע, אני הולך דרך קבע למשחקים של הפועל ירושלים באצטדיון הנוכחי במלחה. יש שם כולה 2,500 מקומות ישיבה. אבל רק פעמיים בשנה יש שם תפוסה מלאה - כשמכבי תל אביב מגיעה להתארח. אז בשביל מה הגרנדיוזיות הזו?! אם אתה עשיר - תפאדל, שיהיה לך לבריאות, אבל אנחנו עיר ענייה. זה בא על חשבון שכבת המצוקה העבה מאוד שחיה בירושלים. והמניע הזה להִתחרות בתל אביב משבש את דעתו של ברקת וגורר אותנו לבורות תקציביים. ואת זה לא רק אני אומר, אלא דוח של מלכה דרור, מבקרת העירייה, שפורסם בחודש שעבר".

ואמנם דוח המבקרת מציין [הדוח מצורף מעלה], באותיות מודגשות, כי "ריבוי הגורמים שהנחו את המתכננים והיעדר גורם אחד מנהל ומתכלל, יחד עם היעדר פרוגרמה, גרמו לשינויים בלתי-פוסקים בכל שלבי הפרויקט, לחריגות בתקציב ולעיכוב בלוחות הזמנים".

בכמה חרג התקציב? בהמשך אומד דוח המבקרת את הסטייה התקציבית ב-92.5 מיליוני שקלים. אלא שלדברי תורג'מן מה שכתבה המבקרת בדוח היה רלוונטי לחישובים של שנה שעברה. "לפני חודש הופיע בוועדת הביקורת של העירייה אהרל'ה בן-נון, מנהל אגף למבני ציבור, ולשאלתי הוא ענה שהתקציב - הסופי לדבריו - עבור הפרויקט מסתכם ב-395 מיליון ש"ח. הנה תראה את זה כתוב שחור על גבי לבן בסטנוגרמה של הישיבה. רק כדי שתבין את גודל ההשתוללות: בתקופת אורי לופוליאנסקי כשהגו את התוכנית הצנועה, דיברו על תקציב של 124 מיליון ש"ח. אצל ברקת זה כבר קפץ ליותר מפי שלושה!"

תורג'מן לא מתקומם רק על הבזבוז כהגדרתו ועל הדרך בה ההחלטות הללו מתקבלות. הוא מעיד על עצמו שמה שמקומם אותו אלה סדרי העדיפויות. "אין לך 300 אלף ש"ח להסעות לחינוך מיוחד, אבל יש לך 400 מיליון לפרויקטים ראוותניים?!"

ואותם סדרי עדיפויות, משוכנע תורג'מן, נובעים מאטימות חברתית. "תראה", הוא אומר, "כשאהוד אולמרט היה ראש עירייה הוא היה נוסע בכל שנה לפדרציה האמריקנית ומביא משם תרומה בסדר גודל של 10 מיליון ש"ח, לטובת סבסוד קייטנות לילדי העיר. כל ילד שילם, בזכות תרומה זו, 200 ש"ח בלבד לקייטנה של שלושה שבועות. ולכל ילדי העיר הייתה פעילות, במקום להסתובב ברחובות חודשיים ימים. גם לופוליאנסקי הביא, פחות אמנם, אבל הביא. ברקת, זה לא בראש שלו. הוא לא הביא כל תקציב לסבסוד הקייטנות. וכך יוצא שכל ילד צריך לשלם מחיר מלא של 1,700-1,500 ש"ח לקייטנה. לתושבי רחביה ובית הכרם אין בעיה לשלם, אבל לרוב רובם של תושבי העיר, אלה סכומים גבוהים, ובמיוחד למשפחות ברוכות ילדים. אז אני חוזר ושואל - מירוצי מכוניות כן, אבל ילדים בקייטנות לא?!"

אם אתה יודע טוב כל כך מה צריכים להיות סדרי העדיפויות, למה שלא תרוץ לראשות העירייה אנחנו שואלים, ותורג'מן עונה שאולי זה יקרה ואולי זה יקרה רק בעוד כמה שנים. "לא באתי הנה להיות בהכרח ראש עירייה, אבל כן באתי לכאן כדי לשרת את השכבות העממיות".

תורג'מן (60) נשוי ואב לארבעה ילדים. הוא פנסיונר של העירייה ומאז יציאתו לגמלאות החל בפעילות ציבורית. בתחילה היה חבר בסיעתו של ברקת ("עד שפרשנו שלושה מהסיעה, כי ברקת מחפש סביבו רק יס-מנים"). כיום הוא משמש כאופוזיציונר יחיד במועצת העיר ובשל עובדה זו מכהן כיו"ר ועדת ביקורת העירייה וחבר בכל ועדות העירייה. "בהתנדבות", הוא חוזר ומדגיש בפניי. "בוא ללשכה שלי ותראה בכל יום עשרות מתושבי העיר, שבאים לבקש ממני עזרה".

גם בתקשורת הכלל-ארצית מגלים עניין בסוגיה מי יהיה ראש עיריית ירושלים הבא. לאחרונה פורסם שבנימין נתניהו ואביגדור ליברמן פועלים להרצתו של משה ליאון לתפקיד. "יש לו סיכוי", אומר תורג'מן, "כי הוא יכול לכנוס סביבו את החרדים, הדתיים-הלאומיים והליכודניקים. אבל אם אתה שואל אותי - בולדוזר הוא לא. אני לא רואה בו דמות שיכולה להזיז מיזמים גדולים בעיר".

לבנט יש אסטרטגיה לכבוש בבחירות המוניציפליות הקרובות כמה ערים. יש מצב שאחת מהן תהיה ירושלים, שאלנו. "הבעיה עם הדתיים-הלאומיים כאן, אומר תורג'מן חובש כיפה סרוגה בעצמו, שהם גם מתפלגים בינם לבין עצמם - נבחרו לעירייה שלושה ברשימה אחת וכיום הם התפצלו לשלוש סיעות שונות... ובנוסף הם גם מתנהגים כמו שבְשבת: אם ברקת יהיה חזק - ילכו איתו; אם ליאון יוביל - ילכו איתו ואם לופוליאנסקי יהיה הטרנד - ילכו איתו. הם פשוט אפסים", הוא מסכם.

תורג'מן מעריך שהסיכויים של לופוליאנסקי הם הטובים ביותר. ומה עם אלי ישי, אנחנו מתעניינים. "אין לו הרבה סיכויים ולכן זה לא מפתיע שהוא לא מכריז על ריצתו", הוא אומר. בשלב זה משתף אותנו תורג'מן בסקר פנימי (בחירה מרובה) שלא פורסם, שממנו עולים נתונים מאוד מעניינים: ברקת קיבל באותו סקר כ-30 אחוזים של תמיכה, אריה דרעי (הסקר נערך לפני שדרעי מונה להיות יו"ר יחיד של שס ולפני כניסתו של משה ליאון לבורסת השמות, ד"ח) אף הוא מעורר אהדה בקרב כ-30 אחוז מתושבי העיר. חביב הקהל הירושלמי - ובגדול - באותו סקר, הוא אורי לופוליאנסקי, שזוכה לאהדת 42 אחוזים מהציבור. ומי נמצא בתחתית הדירוג? אלי ישי עם 8 אחוזי תמיכה בלבד.

תגובת עיריית ירושלים

"ארנה - ראש העירייה ברקת הוציא את הפרויקט מהקפאה של עשור ומהקשיים בו היה מצוי וגייס כספים ממקורות רבים לבנייתו, כך שתושבי ירושלים יזכו בתחילת 2014 לארנה הגדולה בארץ ומהמתקדמות בעולם, שתוכל לארח מאות אירועי תרבות וספורט לאומיים ובינלאומיים אין כל חריגה בפרויקט כולו על כל שלביו מעבר לממוצע בפרויקטים בסדר גודל עצום כזה של 10%. הליקוי עליו הצביעה המבקרת הוא בהפרדת העלויות בין השלב הראשון לשלב השני, אך הסכום קרוב לסכום הכולל שתוכנן והוקצה מראש לפרויקט. הדוח נכתב לבקשת ראש העירייה ומרבית הליקויים שעלו בו, טבעיים בפרויקט בסדר גודל עצום כזה, כבר תוקנו תוך כדי תנועה כבר לפני כשנה. רקע נוסף: מבחינת העליות פר מטר אנחנו מגיעים לכ-8,500 ש"ח למ"ר, שזו העלות ממוצעת וסבירה בעולם הבנייה הישראלי.

"פורמולה - מדובר באירוע ספורטיבי והיסטורי שלא היה מעולם בישראל. ירושלים מצטרפת לערים מובילות בעולם שעורכות אירועי ספורט מוטורי בינלאומיים, עם מכוניות פורמולה 1 ותצוגת רכבי-על, אליהם מגיעים מאות אלפי צופים המביאים לתרומה עצומה לכלכלת העיר, לתיירות ולמיתוגה של ירושלים בעולם. במסגרת האירוע יהיו 100 אלף מקומות צפייה בחינם ועוד אלפי מקומות בתשלום. ההשקעה חסרת התקדים שמוביל ראש העירייה, באירועי תרבות ואמנות, היא אחת הסיבות המרכזיות לתוספת המשמעותית של 50 אלף מקומות תעסוקה בעיר במהלך הקדנציה האחרונה - 17 אלף מתוכם רק בשנה האחרונה, לכך שהעסקים עובדים בשיא הכוח ולכך שבתי המלון נמצאים בתפוסה מלאה. יש לציין כי תקציב הפיתוח העירוני של 2.5 מיליון ש"ח הוא השקעה חד פעמית שתשמש את העירייה לרכישת ציוד לשנים רבות גם לאירועים נוספים. הטענה כי לטובת הפורמולה קוצצו תקציבים אחרים אינה נכונה. ההשקעה העירונית בפורמולה היא מתקציבי פיתוח, שבכל מקרה אינם תקציבים שניתן להשתמש בהם בתקציב העירוני הרגיל והשוטף.

"לפיד המכבייה - חבל שמר תורג'מן מנסה להכשיל בכל דרך ומשיקולים של ערב בחירות את אירוע פתיחת המכבייה אשר יתקיים בירושלים! כנהוג באירועים ספורטיביים מודלק בראשית המשחקים לפיד שעשה דרכו לירושלים דרך קהילות יהודיות בעולם. מדובר באחד מרגעי השיא של האירוע ולצורך קיומו ייבנה בתוך אצטדיון טדי מתקן ענק מעוצב שבו תבער אש הלפיד. כל טענותיו של מר תורג'מן בעניין זה הם עורבא פרח. הן ועדת הכספים והן מועצת העיר אישרו את סעיף התקציב למתקן אש הלפיד בהצבעה כחוק.

"קייטנות - העירייה מובילה בקיץ תוכנית רחבה של מגרשים פתוחים שעלותה רק 10 ש"ח לילד ליום הנותנת מענה לאלפי ילדים ופועלת בכל השכונות מזרח ומערב בהובלת המינהלים הקהילתיים ותנועות הנוער. כמו-כן פועלת העירייה לתמרץ את תנועות הנוער להפעיל קייטנות בעיר שיאפשרו להעניק לכלל ילדי העיר ימי אתגרים במימון עירוני. העירייה מעמידה לנושא 400 אלף ש"ח ועמֵלה לגייס כספים נוספים".

תאריך:  13/06/2013   |   עודכן:  13/06/2013
דוד חרמץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נוסחת ברקת: פחות לחם - יותר שעשועים
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דן ה
13/06/13 18:49
2
ירושלמי חילוני
13/06/13 18:50
 
פופי
21/07/13 15:15
3
גלית-ש
13/06/13 18:50
4
גורנישט
13/06/13 21:05
5
אלחנן הרמתי
13/06/13 21:40
6
דן חסכן
14/06/13 00:00
7
יהורם
14/06/13 10:32
8
ירושלמי ותיק
14/06/13 17:57
9
מאיפה הבלוף הזה?
15/06/13 05:26
10
שרית ראובן
16/06/13 11:59
11
שונמית
3/07/13 21:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות - רשויות מקומיות
ערב הבחירות הצפויות לרשויות המקומיות בארץ, רובצת עליהן יותר מאי פעם בעבר עננה כבדה של חשדות לשחיתות. אחרי שמבקר המדינה, המשטרה ואמצעי התקשורת כבר אמרו את דברם בנושא, חושף עכשיו גם סקר חדש של מכון-סקרים ממצא מדאיג במיוחד, שעל-פיו מחצית הציבור הישראלי אינה רוחשת אמון מינימאלי לעיריות ולמועצות המקומיות ומשוכנעת שהן פשוט מושחתות.
05/06/2013  |  ראובן לייב  |   חדשות
דומה שעוד לא הספקנו להתרגש מהבחירות לכנסת ה 19 וכבר אנו בפתחה של מערכת הבחירות לרשויות המקומיות. דומה שלמרות החשיבות הציבורית שיש לבחירות הארציות, הבחירות הלוקאליות, בכך שהם מאפשרים מעורבות של כלל רבדי העם, סוחפות יותר מערבות של הציבור.
02/06/2013  |  עו"ד אלון קוחלני  |   מאמרים
יו״ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג׳ובראן, הורה (יום ה', 30.5.13) על ביטול נאומו של ראש עיריית ראשון לציון דב צור בכנס ראשון מתוך סדרת כנסי תושבים שצור יזם.
30/05/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
המטר של חשדות, מעצרים והעמדות לדין מעבר לפרופורציה נורמלית של ראשי רשויות מוניציפליות צריך להדליק יותר מ"אור אדום" רגיל. מעפולה ועד חתולה כל יום מגיעה ידיעה חדשה על ראש רשות עירונית שסרח - מלקיחת שוחד "פשוט", ועד איומים ברצח על החושפים ובעיקר על גזבר הרשות... רשימה ראשי הרשויות שסרחו ארוכה ובין השאר היא מכילה את כל "שדרות העם" - אשכנזים וספרדים, חרדים וערבים, אנשי ימין ושמאל וכמובן נמצאות ברשימה ה"מכובדת" הזו גם ערים גדולות וגם עיירות שכוחות. חלק מהחשודים הם ממש מזניחי יישוביהם אך חלק אחר דווקא פעל וטיפח את העיר בזקיפות קומה ו"על הדרך" לקח לעצמו תשר.
27/05/2013  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
ראש עיריית פתח תקוה, אורי אוהד, תובע מיליון שקל מהעיתון כלכליסט בטענה ללשון הרע. התביעה הוגשה (9.5.13) לבית משפט השלום בתל אביב.
24/05/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
חגי קמרט
חגי קמרט
באמצעות המניפה מראה המשוררת את השימוש בה אצל האדם, החי והצומח    הילדה הקטנה המכווצת לנקודה סטטית עצובה וכואבת מתעוררת אל ריקוד במרחב ושמלתה כמניפה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
איתמר בן-גביר, השר לביטחון לאומי, מייעד לתפקיד המפכ"ל את קצין המשטרה אבשלום פלד, שעסק בבנייה לא חוקית בביתו תוך סיפוח שטח פתוח לביתו וגידורו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il