|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

נְאֻם יֹדֵעַ דַּעַת עֶלְיוֹן

ח"כ ישראל אייכלר מינה עצמו לדוברו של בית דין של מעלה, ולמנהל החשבונות של היושב במרומים שֹׁמֵעַ אִמְרֵי אֵ-ל
24/07/2013  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   תגובות
ישראל אייכלר. קיבל מינוי של דובר היושב במרומים? [צילום: פלאש 90]

השבוע החמיצה התקשורת את סקופ השנה: נתגלה דוברו של היושב במרומים, ושמו ישראל אייכלר, איש סיעת יהדות התורה. השבוע חשף הח"כ שנטל לעצמו את המינוי השמיימי המכובד לדברר את בית דין של מעלה, ידיעה מרעישה בדבר אופן ניהול חשבונותיו של הקב"ה. כך בדיוק אמר:

"היום נפגשתי עם ראשי הבית היהודי, ואמרתי להם, שהקב"ה שלח להם כמה אזהרות ברורות: מסעו של שר החוץ האמריקני לעקירת ישובי יהודה ושומרון, והחלטת האיחוד האירופי בצום תשעה באב על החרמת ההתנחלויות. העיתוי נועד להרתיעם, שלא יתנו יד ולא ירימו יד כנגד תורת ישראל ולא ירעיבו את ילדי תלמודי התורה. אני מקווה שהם יבינו את המסרים הברורים מהשמיים, כי שום דבר אחר לא יכול לעזור. אני מקווה שהיראים לדבר ה' מקרב בוחרי הבית היהודי והליכוד יעצרו את גזירת הגיוס בטרם פורענות".

מעניין מניין שאב אייכלר את עזות המצח למנות עצמו להיות דוברו של בורא עולם, לדברר את "המסרים הברורים משמיים", כלשונו. היתכן שזכה בהתגלות נבואית? או נחה עליו רוח הקודש? ואולי המלאך גבריאל לחש לו רז זה?

שהרי אחרת, אי-אפשר להבין כיצד פתר ידידנו ועמיתנו אייכלר בהבל פיו סוגיות שבכבשונו של עולם, תהיות שחכמי כל הדורות לא הצליחו לפתור. הם, כל חכמי הדורות שלפניו, הותירו שאלות אלה פתוחות תחת הכותרת: "בהדי כבשי דרחמנא למה לך?", וניחמו עצמם בכך ש"אין אנו יודעים חשבונות שמיים" (כך ניחם הגר"ח קנייבסקי משפחה שכולה ברחובות, שאיבדה בדליקה נוראה אב וחמשת ילדיו), ובפסוק כִּי לֹא מַחְשְׁבוֹתַי מַחְשְׁבוֹתֵיכֶם, וְלֹא דַרְכֵיכֶם דְּרָכָי נְאֻם ה'. אפילו החכם מכל אדם לא הצליח להבין את החשבונאות האלוקית: אֶת הַכֹּל רָאִיתִי בִּימֵי הֶבְלִי יֵשׁ צַדִּיק אֹבֵד בְּצִדְקוֹ וְיֵשׁ רָשָׁע מַאֲרִיךְ בְּרָעָתוֹ (קוהלת ז', ט"ו).

אבל אייכלר מבין. נהירין לי שבילי דשמיא כשבילי דנהרדעא. מַחֲזֵה שַׁ-דַּי יֶחֱזֶה

וכך פתר הדובר המיומן והרהוט צ'יק-צ'אק את התעלומה: החרם האירופי והלחצים של קרי אינם אלא עונש משמיים. נְאֻם שֹׁמֵעַ אִמְרֵי אֵ-ל וְיֹדֵעַ דַּעַת עֶלְיוֹן, מַחֲזֵה שַׁ-דַּי יֶחֱזֶה נֹפֵל וּגְלוּי עֵינָיִם. אייכלר יודע שזה עונשם של שותפים לדרישה לחייב גם את בני המיגזר החרדי לקיים בפועל את מצוות הכל יוצאין למלחמת מצווה להצלת ישראל מיד צר, שעליה נאמר שאפילו חתן יוצא מחדרו וכלה מחופתה.

נכון אומנם שמובטחים אנו שיש דין ויש דיין, ויש מערכת שכר ועונש: "והיה אם שמוע תשמעו", ו"אם בחוקותי תלכו", וכך גם במקומות אחרים. ואולם באף מקום לא לימדה אותנו התורה כיצד בדיוק פועלת המערכת. ומתי קורה מה. בוודאי שהיא אינה פועלת, כפי שכמה פתאים חסרי דעת נוטים לחשוב, כמערכת דמויית מכונת קוקה קולה, שפולטת אוטומטית פחית משקה בתגובה מיידית להטלת מטבע לתוכה. שיטת תן מטבע וקבל פחית, אינה דרכו של בי"ד של מעלה. לא כל מי שמחלל שבת בפרהסיה חוטף בו במקום מכת ברק קטלנית. ולא כל מי שממית עצמו באוהלה של תורה, מקבל מיד משמים שולחן של זהב. מערכות שמים אינן מתיישבות כלל עם קוצר השכל האנושי ועיני הבשר.

יכולים אומנם אייכלר וחבריו להיתלות בדברי חז"ל: "הרואה אדם שיסורין באין עליו - יפשפש במעשיו" (ברכות ה' א'), אבל דוק ותמצא, ידידי אייכלר, כי הדברים נאמרו לגבי חשבון הנפש האישי של האדם עצמו. לא במכונת קוקה קולה אוטומטית. ולבד מזאת, טוב לו לאדם שיפשפש במעשיו-הוא, ויניח לאחרים לפשפש במעשיהם. יכה אדם תחילה על לוח ליבו, לא על לבם של אחרים.

אנחנו, בניגוד לח"כ אייכלר, קטוֹנּוּ – מה לעשות - מלהבין חשבונות שמים. איננו יכולים לקבוע, למשל, שאסון הבונים הנורא, ב-1985, שבו נקפדו חייהם עשרים ושניים בני אדם, בהם 19 ילדים, אירע בשל חילולי שבת בפתח תקוה או מחמת מזוזות פגומות, כפי שניסו אז לטעון בני השקפתו של אייכלר. כל מי שמנסה כך להסביר את דרכי ההנהגה האלוקית, איננו אלא, במחילה, שוטה גמור.

הבגידה בארץ ישראל

זאת ועוד. אם כבר לנקוט בשיטת ח"כ אייכלר, למה לא לחשוב בדיוק הפוך, אבל ממש ממש הפוך? למה לא להניח למשל, שמה שמכונה 'גזירות על עולם התורה', הן דווקא גזירות משמים על עולם התורה, שנתן ידו לעסקה המכוערת של נטילת שלמונים בסך 290 מיליון שקל 'למען עולם התורה', בתמורה לתמיכה בגירוש מגוש קטיף? למה שלא נחשוב, לשיטת אייכלר, שהחשבון הוא כזה: אלה שבגדו באורח כה מחפיר בארץ ישראל ומסרו נתחים ממנה לשלטון איסלמונאצי, ואלה שנתנו יד פושעת לעבירות כה חמורות שבין אדם לחבירו, כמו עקירה וגירוש וגזל והרס, ושליפת מתי ישראל מקברותיהם וחילול בתי כנסת וחורבן בתי מדרש הומי תורה, אולי באמת הם אלה שראויים לתגובה הולמת, תרתי משמע, מידי שמים?!

השבוע תהה אחד החרדונים, מאלה הנוהגים לפאר את הח"כים החרדים ולהכתיר את כולם ל'רבנים', איך לא רעדה ידם של ח"כי הבית היהודי כשהצטרפו למהלכים בעניין השיוויון בנטל. ושמא גם כאן, לשיטת אייכלר, השאלה צריכה להיות בדיוק הפוכה: איך לא רעדה ידכם, רבותי הח"כים החרדיים, כשתמכתם בחורבן ובגירוש ועקירת יהודים שומרי אמונים מאדמת ארץ ישראל, תמורת אתנן ומחיר כלב?

האם לא למדתם שארץ ישראל נוקמת ונוטרת בכל מי שפוגע בה? הלא הדברים מפורשים בתורה (פרשת המרגלים) ושנויים בנביאים ומשולשים בכתובים, וחקוקים בספרות התורנית, ההגותית וההלכתית לדורותיה. וּבַדָּבָר הַזֶּה אֵינְכֶם מַאֲמִינִים??? הלא עיניכם הרואות מה גורלו היום, 8 שנים בדיוק אחרי הגירוש, של מחולל הפשע אריאל שרון, שמוטל זה 7 וחצי שנים כאבן שאין לה הופכין, ונשמתו עדיין מיטלטלת בכף הקלע, מפרפרת בין חיים למוות, בין שמים לארץ.

"כיבה מאור הדת"

ולמה לא לחשוב שהגזירות על עולם התורה באו בשל הפיכת התורה קרדום לחפור בה, או אמצעי להשתמטות מכל חובה חברתית-ציבורית אנושית, שעליה כבר פסק מורינו הרמב"ם, ש"כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה. אמרו חכמים: כל הנהנה מדברי תורה, נטל חייו מן העולם, ועוד ציוו ואמרו: אל תעשם עטרה להתגדל בהן ולא קרדום לחפור בהן. ועוד צוו ואמרו: אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות, וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עוון, וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות" (רמב"ם, הלכות ת"ת, פ"ג, ה"י). אולי דווקא זה הגורם לבואו של הסער הגדול הזה על הציבור החרדי, אם כבר מנסים לפענח את החשבונאות השמיימית?

ואולי דווקא בשל הפיכת הישיבות לערי מקלט המוניות לבטלנים ותמהונים, שאינם לומדים בהן אפילו חצי שעה ביום, אך רשומים כתלמידיהן רק כדי להשתמט מגיוס, באו עליכם הגזירות? או אולי משום שהפרתם אפילו את הנחיותיהם הברורות של החזון איש זצ"ל והרב שך זצ"ל, שקבעו במו פיהם, שמי שאינו לומד בישיבה והופך אותה לעיר מקלט, הוא בבחינת רודף עולם התורה ועליו להתגייס לצבא?

לו הייתי אנוכי הקטן מתבקש להשיא עצה לידידי ח"כ אייכלר, בטרם פסק את פסוקו, הייתי ממליץ להתרחק מהארגומנטציה הזו. שהרי אפילו לשיטתו שמתיימרת לדעת דעת עליון, עניינים כמו האיום האירופי (שלדעת מומחים אין לו כמעט שום משמעות מעשית) והשלום המדומה של קרי (שממילא לא יצלח בשל הסרבנות הערבית המתמשכת זה 120 שנה), הם באמת כסף קטן ולא עושים רושם על-אף אחד.

תאריך:  24/07/2013   |   עודכן:  29/07/2013
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נְאֻם יֹדֵעַ דַּעַת עֶלְיוֹן
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
החלילות השתלטה עלינו. החלילות בעיתונות, החלילות במדיה, החלילות בשלטון, החלילות בכל מקום.
24/07/2013  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
לא מעט נכתב ודובר על שלטי החוצות ושלטי פרסום גדולים המציפים את רחובות וכבישי ערינו, ועל כך שהם מכערים את הסביבה ואם לא דיי בכך גם מהווים סכנה לבטיחות הנוסעים בכבישים.
24/07/2013  |  אלי אלון  |   מאמרים
במאמר מיליטנטי למדי וראוי לציון בעבור האומץ לומר את האמת, המתפרסם באתר ynet, העיתונאי החרדי פיני רוזנברג מבהיר לכל מי שרוצה לשמוע: לא יהיה גיוס חרדים, לא יהיה שוויון בנטל, לא יצליחו החילוניים לכפות, רחמנא לצלן, שום תרבות "מופקרת" על כלל החברה החרדית. והוא צודק. מי שאיננו מבין שהבעיה של החרדים אינה האומץ להתגייס לצה"ל אלא האמונה הצרופה שגיוס משמעותו התבוללות וחיסול החברה הדתית, כי אז ראוי לפשפש בתולדות היהודים בתקופה המודרנית, מאז האמנציפציה באירופה ועד היום. אם נבין זאת, כי אז אפשר לגשת לפתרון ריאלי ולא מתלהם, לא פופוליסטי ופוליטי, כאחד.
24/07/2013  |  צ'לו רוזנברג   |   מאמרים
זאת תעודה עניות למיליון תושבי ירושלים כאשר מצניחים לעיר, את משה ליאון תושב עיר אחרת (גבעתיים) כדי לרוץ לראשות עירית ירושלים. בכך אנחנו יוצרים תקדים מביש, לפיו תושב שגר בעיר אחרת יוכל לנהל עיר אחרת , מבלי להיות קודם לכן תושב קבע בעיר, מבלי לגור כאן לפחות כמה שנים ולהגיע לירושלים ,כפי שמשה ליאון עושה על תקן של "אורח נוטה ללון".
24/07/2013  |  יחיאל אמיתי  |   מאמרים
יותר מדי מאוחר עולה על סדר היום הציבורי שלנו ההכרח להירתם לפתרון של שתי מדינות לשני העמים. שתי מדינות לשני עמים אומרים בנימין נתניהו ודב חנין, נשיאי ארצות הברית לשעבר וכיום, ראשי ממשלה בישראל בעבר וכיום. אך לא כולם מוכנים לאימוץ הפתרון שיעשה צדק לעם הנמצא במציאות של עם נשלט על-ידי עם אחר.
24/07/2013  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בימים אלה, כנהוג בתקשורת בטרם בחירות, משאלי דעת הקהל עוסקים, כמובן, בשאלה: איזו מפלגה תזכה לרוב בפרלמנט בווסטמינסטר (הרובע בלונדון המארח את בנייני הפרלמנט).
מיכאל מירו
מיכאל מירו
ישראל נכנסה לעזה בלי תוכנית מסודרת. הרצועה הפכה לאיי חורבות, אזרחים עזתים נהרגו ובאמת לא משנה אם מדובר בשלושים אלף או בפחות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il