|
לא מוכנים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
אני מצטרף למברכים את משרד החינוך על ההישג שבעליית שיעור הזכאים לתעודת בגרות ב-1.7% בשנת הלימודים תשע"ב. זה הישג נאה של משרד החינוך, שהגיע לכך שכמעט 50% מתלמידי כתות י"ב זכאים לתעודת בגרות.
זה השיעור הגבוה ביותר של תלמידים במדינת ישראל הזכאים לתעודת בגרות בשמונה השנים האחרונות. אומנם זה הישג צנוע, צנוע מאוד, אך יש לברך על כך את משרד החינוך ואת כל העושים במלאכת ההוראה.
למשרד החינוך אסור לנוח על זרי דפנה של הצלחה. לצערי, לצד הנתונים המחייכים מופיעים נתונים דומעים, שמחייבים להדאיג את מערכת החינוך.
המאה ה-21
משרד החינוך חייב לתת מענה מיידי רב מערכתי לעובדה כואבת של גידול בנשירה של תלמידי כתות י"ב. משנת 2010 ועד שנת 2012 חלה ירידה מדאיגה של כמעט 3% במספר התלמידים הלומדים בכתות י"ב.
משרד החינוך חייב להתמודד עם עובדה מכאיבה. אנחנו נכנסים למאה ה-21, כשלמעשה למחצית מילדינו בגיל בוגרי תיכון אין תעודת בגרות. במלים אחרות אנחנו פוגעים במחצית מילדינו, המקבלים ארגז כלים פגום לקראת יציאה לחיים. העדר תעודת בגרות בארגז הכלים של כל ילד שני במדינת ישראל הוא העדר כלי להתמודדות עם אתגרי המאה ה-21.
אודה, שאני מודאג מדבריו של שר החינוך
שי פירון אתמול, כאשר "בישר" לנו "כי במצב החברתי הנוכחי יהיה קשה להעלות את אחוז הזכאים לתעודת בגרות".
עם הקושי הזה יש להתמודד, כי תלמידי ישראל זכאים לארגז כלים מלא ומצויד היטב לקראת אתגרי המאה ה-21.