|   15:07:40
דלג
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הפלא העשירי

זהו הפלא העליון, אין מופלא ממנו בעולם. למאדים האנושות הצליחה להגיע, אבל להעלות על דעתה שמה שקורה תמיד בכל מקום ובכל זמן, קורה גם כאן ועכשיו? שום סיכוי, גם לא תחת לחץ רוחני מתון פלא מטורף מצויין כחשבון נפש לימים הנוראים
06/09/2013  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   תגובות
אנושות ככתה טיפולית [צילום: פלאש 90]

הפלא העשירי מתוך שבעת פלאי עולם הוא המדהים מכולם. הוא מורכב מאוד ולכן נחלק את הדיון בו לשניים: בשלב זה נסתפק בניסיון (כושל) להבינו. רק לאחר שנתפלא היטב, נחטוף שוק ונכנס להלם (מעצמנו), נגלה בשלב הבא את הסוד המרתק: איך בכלל אפשר להסביר קיומו של פלא מופלא שכזה?

האם המדע הוא גולם?

תארו לכם את האנושות ככיתה טיפולית בבית ספר לאוטיסטים, כולם גאוני מחשב, אך אינם מסוגלים להבין היכן הם חיים. לחלופין דמיינו סטודנט סקרן השואל את הפרופסור: מה הסיכוי שמה שקורה תמיד בכל העולם קורה גם אצלנו? האינטיליגנט מתבונן על הסטודנט בעיני עגל ושואל: למה שיקרה?

כפי שלמדנו אך זה לא מכבר, חוק הטבע מספר אחד הוא חוק הג'ונגל: החזק מנצח. המדע המפואר של האנושות (שהגיע ללא מעט הישגים, לא צריך לספר לכם) אינו מצליח להעלות על דעתו שחוקי הטבע מתקיימים...

לא סתם חוקי טבע, האקדמיה אינה מצליחה להעלות על דעתה לבדוק האם יכול להיות שחוק הטבע מספר אחד מתקיים! (בוודאי תאמרו שזו הגדרה פרטית שלי ועם כל הכבוד לי המדע עדיין לא מחוייב להגדרות שלי. צודקים, עם זה אני לא יכול להתווכח, אז נתווכח על משהו אחר).

שימו את ההגדרות בצד, עזבו חוקי טבע, עזבו טרמינולוגיה. עובדתית, מעשית: מאז ומעולם, בכל זמן ובכל מקום, לאורך כל ההיסטוריה, על פני כל היבשות, תמיד וללא יוצא מן הכלל האנושות התנהלה כך שהחזקים ניצלו את הכלל. לא חייבים לרוץ לספרי ההיסטוריה, זו לא תופעה כה נדירה, גם בתקופתנו ניתן להציץ לעולם השלישי ולצערנו לראות זאת באופן ברור להפליא.

בכל המדע לא נמצא ולו אינטיליגנט בודד לרפואה, שיצליח להעלות על דעתו את השערת המחקר הנועזת: האם יתכן שמה שמתרחש תמיד בכל מקום, מתרחש גם עתה אצלנו?

מי בודק את האפשרות שגם אצלנו (בעולם הנאור, המערבי, המודרני) החזקים השתלטו על הכלל? אפילו להעלות על הדעת את הרעיון המקורי אף גאון לא מצליח. זה גולם.

לא מבחינים בפלא התשיעי

כפי שאמרנו הפלא העשירי רחב מאוד והוא כולל דברים רבים, למשל עצם העובדה שבכלל לא מבחינים בפלאי העולם.

במאמר הקודם דיברנו על כך שהאנושות נמצאת בתהליך קריסה חברתית כוללת ואיש אינו מרים גבה. לכולם זהו הדבר הטריוויאלי ביותר שיכול להיות. האנושות הגיעה למאדים, מסוגלת להשתיל פנים, פיתחה מדעים מדהימים רק כדי להכשל בכל העולם בכל התחומים החברתיים. בוודאי זה מתבקש, לא?...

לא! מישהו היה צריך לתהות: איך הצלחנו להכשל באופן כה יסודי? אבל מסתבר שאפילו צדיק אחד אין. הפילוסופים מעופפים ביקומים מקבילים, השאר מתבוננים בפאניקה על מדינות אחרות שמצבן גרוע יותר ומבסוטים עד הגג שעדיין לא התדרדרנו לשם. למעגל הקסמים הזה אין סוף כי תמיד יכול להיות יותר רע.

בינתיים כולם רצים קדימה בלי לדעת לאן עם הראש עמוק באדמה, עסוקים במאמצים נואשים לפתור את הבעיות. לא מצליחים אז מנסים שוב, לא מצליחים אז מנסים שוב, לא מצליחים אז... גולם, אולי כדאי לקחת 2 דקות הפסקה לחשבון נפש?

קנאי הבורות

באופן כללי ההגדרה של הפלא העשירי היא: כל מה שאנחנו לא יודעים, לא יודעים שלא יודעים, ומתעקשים בתוקף להמשיך לא לדעת!

אין לנו מושג בשום דבר השייך לתחום (שאני מכנה) "תרבות השלטון". אנחנו לא יודעים כמה עולה השחיתות, אנחנו בכלל לא יודעים מי זו השחיתות האימתנית הזו שתמיד מביסה את כוווולנו, אנחנו לא יודעים למה אנחנו תמיד נכשלים (אפילו לא יודעים שאנחנו נכשלים), אין לנו מושג מה שורש הבעיות החברתיות, ואכן התוצאה הטבעית של בורות זו היא שכל מאמצינו עולים באופן סדרתי בתוהו.

אנחנו גם לא יודעים שאנחנו לא יודעים. מישהו ידע לפני מאמר זה שהוא לא יודע כמה עולה השחיתות? מישהו ידע שהוא לא יודע מה זה בכלל שחיתות? מישהו ידע ששחיתות זה לא רק מושחתים אלא גם תרבות? מישהו ידע שלא יודעים למה תמיד נכשלים? מישהו ידע בכלל שאנחנו נכשלים? כולנו גלמים, כולנו בורים, ו... כולנו מבסוטים.

נו, אז עכשיו נדע? גם לא! זהו הפלא העשירי בשיא תפארתו. גם אחרי שהכל כתוב לפניכם שחור על גבי עיתון, כולכם תמשיכו להתעקש על זכותם הלגיטימית להמשיך לא לדעת.

אני בא וצועק: עצרו, חסר מידע! לא נורא, יש לכם אלף ואחת דרכים להפטר ממני באלגנטיות: אתם מרגיעים אותי שמי שצריך לדעת יודע, שזה לא חשוב, שלא צריך לדעת, שאי-אפשר לדעת, או פשוט מתעלמים. אבל על דבר אחד אני מוכן להמר במיליון דולר: תמיד תתעקשו בקנאות להמשיך לא לדעת.

חשבתם פעם למה יש לכם צורך בלתי נשלט לברוח ממני? האנושות בתקופתנו נמצאת בצרות צרורות. אני בא ואומר: יש תחום שחור ענק שטרם התגלה, תחום תרבות השלטון מופקר לחלוטין. מה תגובתכם? להתווכח איתי אתם לא יכולים, אז אתם מחפשים מתחת לקש דרכים לסתום לנודניק את הפה... למה כולכם נסים בפאניקה מאתגרים? מנסים לפקוח לכם את העיניים, אתם מתעקשים לסגור.

פלאות

בגדול הפלא העשירי הוא כל מה שאנחנו לא יודעים, לא יודעים שלא יודעים, ומתעקשים להמשיך לא לדעת. אין המדובר בתקופת האבן בה לא ידעו על הפיזיקה הקוואנטית, אלא על תקופה מאוד מתקדמת בה האנושות כעדר אחד מתעקשת בתוקף שלא להעלות על הדעת את האפשרות שחוקי הטבע מתקיימים.

כ-100% מן הנורמות על פיהן פועל המשק בתקופתנו פועלות לטובת האליטות על חשבון הציבור. איש אינו מבחין בכך. זה פלא!

אפשר לשטות בחלק מן הציבור כל הזמן, בכל הציבור חלק מן הזמן. אך כיצד יתכן שהאליטות משטות בכל האנושות כל הזמן? זה פלא!

90% מן ההון של האנושות נמצא בידי 10% מן האנשים. איש אינו מצליח להעלות על דעתו את האפשרות שאנחנו שודדים את עצמנו לדעת. זה פלא!

כל פעם מחדש אנו עסוקים באבק נצחי נגד 120 הנציגים שלנו שבחרנו במו ידינו, כדי שיפסיקו לדאוג לחבריהם בעלי ההון, ולא מצליחים להעלות על דעתנו שמשהו מוזר קורה כאן. זה פלא!

כל תקופה מחדש גדולי האומה התורנים יוצאים מגדרם כדי לעזור לנו, וכל פעם הם מצליחים רק לעזור לעצמם ולחבריהם. זה פלא?

לא קולטים שלא יודעים

כמו כיתה למפגרים צעירים, לא נמצא בכל האנושות ולו גאון אחד שיצליח להעלות על דעתו את האפשרות שכמו בכל מקום ובכל זמן, גם אצלנו האליטות עושות את מה שהן תמיד עשו: ניצלו את הציבור. במקרה שלנו: השתלטו על הכלים לניהול חברה וכיוונו אותם כך שיפעלו למענם.

אין מידע! אתם קולטים? אף אחד לא יודע כמה עולה השחיתות. מה כל כך קשה להבין? לעבור את מהירות האור אתם יודעים? לא, אבל לפחות אתם יודעים שאתם לא יודעים. בנוגע למימדי השחיתות אנחנו לא מסוגלים לקלוט שאנחנו לא יודעים (שהמדינה לא יודעת, שאף אחד לא יודע).

איפה בדיוק נתקעתם? מדוע כה קשה לקלוט שלא יודעים? אתם כן יודעים? בבקשה תגידו: כמה עולה השחיתות? אתם לא יודעים! ודאי שלא יודעים, אז למה כל גאוני האנושות מתעקשים על זכותכם הלגיטימית לא לקלוט שהמידע חסר? מדוע אני היחיד בעולם המעוניין לקבל את הנתון הזה? למה אין עניין לציבור? מדוע כולם משתעממים לדעת כמה שודדים מהם?

אי-אפשר לאמוד? באמת? אני רוצה אינטיליגנט אחד שיגיע לתקשורת ויכריז: אמדן של השחיתות הוא מעשה כה בלתי אפשרי שהמדע מרים את ידיו כי הוא לעולם לא יצליח לעשות זאת. היכן הגאון הזה? הלך לישון. מתי בפעם האחרונה ניסיתם? אף פעם, אבל כולכם "יודעים" שזה בלתי אפשרי.

איך מסבירים את הפלא?

התפלאתם? הצלחתם להפליא את עצמכם? כעת הגענו לשלב הקשה באמת: חתיכת פלא, איך מסבירים אותו? מהי הסיבה לכך שכל האנושות נפלה על הראש? להגיע למאדים אין לה בעיה, אבל להעלות על דעתה שהיא ממשיכה לעשות את מה שהיא תמיד עושה (שודדת את עצמה), היא לא מסוגלת. הפלא מדהים, השאלה קשה, אך אל דאגה. התשובה כה טובה ומשכנעת, שמהר מאוד תרוצו חזרה להתנהגות המפליאה.

האמת היא שלא תעזבו אותה אפילו לרגע. מה שמעניין בפלא הזה, שאנחנו יכולים לבדוק אותו על עצמנו בשידור חי. אנחנו מתנהגים באופן בלתי רציונאלי בעליל, וגם כשמסבים את תשומת לבנו לכך זה לא עוזר, כולנו מתעקשים בקנאות להמשיך לעצום עיניים. אין דבר כזה, אין עוד פלא כזה בעולם. גמר חתימה טובה, חשבון נפש לאומי מוצלח.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך להתפלא יודע.
תאריך:  06/09/2013   |   עודכן:  21/10/2013
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפלא העשירי
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע_הראל
8/09/13 10:15
 
אהרון שחר
8/09/13 20:57
 
ע_הראל
10/09/13 04:04
2
יריב דה בוטון
8/09/13 16:29
 
אהרון שחר
8/09/13 21:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אם זה לא היה כואב וטרגי כל כך הייתי פורץ בצחוק רועם ומתגלגל. מראש חודש אלול ועד הושענא רבא כולם מכים על החזה עם פטיד של 5 ק"ג וזועקים "חטאנו, עוינו , פשענו"... ובמיוחד מדגישים את עניין החרטה מ"לשון הרע" ו"הוצאת שם רע" שעוללו אך בדיוק 5 דקות אח"כ אחד מגדולי הרבנים מגרש רב אחר מביקור החולים שערך אצלו , כאילו היה האחרון שליחו של פרעה הרשע, במשפט "לא תוסיפו לראותם עוד לעולם".
04/09/2013  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
יש דמיון אחד בין הישוב של טרום מדינה לבין המצב היום בכול הנוגע לעורף. לקראת מלחמת יום העצמאות ובמהלכה, כול העורף היה בפועל חזית. וזה כלל את ירושלים, תל אביב, חיפה, השרון, הדרום, הצפון, הנגב הצפוני... בעצם כול השטח שבו חיו היהודים. כיום היישובים העירוניים והפריפריאליים, לא מוקפים ישובים ערביים או חוליות לוחמות ערביות שאורבות בדרכים ובסביבה. כיום יש טילים של מדינות, כמו סוריה או של ישויות כמו חיזבאללה בצפון, והחמאס ואחרים בעזה שיכולים לפגוע בכול מקום במדינת ישראל.
04/09/2013  |  צבי גיל  |   מאמרים
אודה ולא אבוש, אני לא סובל את יאיר לפיד, לא סבלתי את האבא שלו, הזחיחות שלהם, והפה שלהם היה משהו שהוא מעבר לכוחותיי.
04/09/2013  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
במשנה, במסכת ראש השנה, פרק א' אנחנו קוראים "בראש השנה כל באי עולם עוברים לפניו (הקדוש ברוך הוא), שנאמר: היוצר יקר לבם המבין את כל מעשיהם". בתוספתא מודגש שכל ברואי עולם "נידונין בראש השנה וגזר דינם מתחתם (נחתם) ביום הכיפורים".
04/09/2013  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
שירת האזינו מתקשרת באופן מופלא לכתוב בסוף פרשת וילך "כיתבו לכם את השירה הזאת", שבו התורה עולה מדרגה פיוטית ונקראת שירה. מדוע נקשרו לתורה כתרים של שירה? אומנם הטקסט המקראי הוא בהחלט טקסט ספרותי ממדרגה ראשונה, המשמש מקור השראה לסופרים ולמשוררים, אך ברור שלא זאת מטרת התורה, המהווה בראש ובראשונה טקסט אלוקי מקודש. לא בגלל הלשון והאמצעים הספרותיים מכוּנה התורה שירה. הסיבות הן מהותיות, הקשורות למהות התורה.
04/09/2013  |  ציפי לידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il