בחוף המזרחי של ארה"ב יש רק שלושה נמלי מים עמוקים – ניו-יורק, בולטימור ונורפולק. כל הנמלים הללו הם בצפון-מזרח המדינה. בשבוע שעבר הוגש בבית הנבחרים החוק לפיתוח משאבים ימיים שכולל העמקת המים בשני נמלים בדרום-מזרח – צ'רלסטון וסוואנה.
נמל ג'קסונוויל בפלורידה לא הוכנס לחוק למרות תחינות מרובות. למעשה מדובר במכה כלכלית קשה לנמל ג'קסונוויל משום שלהביא אוניות מכולות לרציף ללא מים עמוקים יותר, מחייב טעינה באופן חלקי בלבד, דבר המגדיל את עלויות שינוע המטען בכ-80 אחוזים. כעת רצים כל נציגי מדינת פלורידה כדי לנסות ולשנות את רוע הגזירה.
בישראל
משרד התחבורה מוכן לדון על העמקת המים בנמלים הקיימים כדי שיוכלו להתחרות בנמלים העתידיים. השר ישראל כ"ץ כתב בפייסבוק: "לא תתיישרו, לא תדברו - לא תקבלו. הנמלים החדשים ייבנו ואתם תישארו עם נמלים מיושנים, בלתי יעילים, שאף ספינה לא תעגון בהם".
למה להגיע למצב של נמל ג'קסונוויל? אפשר עכשיו לדון עם משרד התחבורה, אבל האנרגיות של עובדי הנמל מופנות משום מה לנסות לבטל את הקמת הנמלים החדשים.
הקמת הנמלים החדשים היא צורך ברור של מדינת ישראל. כדאי לעובדי הנמלים ללמוד מעובדי נמל ג'קסונוויל. הם לא מנסים לפגוע במתחרים שלהם אלא מבקשים תנאים הוגנים לתחרות. כך צריכים לנהוג גם עובדי הנמלים בישראל.
עובדי הנמלים צריכים לקרוא היטב מה כתב השר כ"ץ באופן פומבי בפייסבוק. הוא מוכן לתת לכם כלים לתחרות. עליהם להפנות את האנרגיות שלהם לאפיקים הנכונים.