|   15:07:40
  צבי גיל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
זינגר בביתו

זינגר ממשיך לשיר

בביקורי האחרון בווינה היה חשוב לי עוד אלמנט, לאו-דווקא ווינאי טיפוסי - לפגוש את אחד הכוכבים הגדולים שזהרו בשמי הבידור הישראלי: גדעון זינגר
25/09/2013  |   צבי גיל   |   מאמרים   |   תגובות

מי שמזדמן לווינה, בירת הממלכה האוסטרו-הונגרית של פעם, ולו לביקור קצר, יודע פחות או יותר מה הוא רוצה מלבד השטרודל הווינאי וה"זאכר" טורט" המפורסם. זאת בשעה שה"ווינר שניצל" הקלאסי זכרו לברכה מוגש היום מחזה עוף כמו בישראל, או מבשר לבן. אם זה מעֵגל, זה מוזכר באותיות גדולות בחזית המסעדה. מבלי לציין את המחיר. שערו בנפשכם - לאן הגענו.

לי, בביקור האחרון, חשוב היה עוד אלמנט, לאו-דווקא ווינאי טיפוסי, אבל הוא הפך כבר לאיקון מוכר. מדובר במודע ומכר משכבר הימים, אחד הכוכבים הגדולים שזהרו בשמי הבידור הישראלי בשנות החמישים, השישים וגם השבעים. גדעון זינגר. הבס בריטון הבלתי נשכח, אצלי, שמתנשא לגובה של מטר ותשעים לערך, חבר בצ'יזבטרון ובעוד תיאטראות וברביעיית מועדון התיאטרון הידועה, לצד יענקל'ה בן סירה, בשני ראשים למטה, ושמעון בָר וראובן שפר באמצע.

הגענו לווינה, בתי ראומי ואני, לביקור קצר ובערב האחרון, גדעון ושירה רעייתו אספו אותנו מן המלון לארוחת ערב. חשבנו שיארחו אותנו באיזו מסעדה טובה שבין הקארלספלאטס לבין סוף המדרחוב ב"יוזפלאטס", זרוע במסעדות משובחות ובתי קפה למהדרין. אבל הסתבר לנו שאם הזינגרים מארחים מישהו הם לוקחים את אורחיהם לא למסעדה, גם אם היא טובה - במרכז העיר. המסעדה האהובה עליהם ולשם הם מסיעים את אורחיהם היא בפאתי העיר מצפון, בגרינצינג. גרינצינג - אף שהיא מחוז בווינה רבה, נמצאת באזור כפרי, ליתר דיוק באזור של כרמים ובוסתנים כאשר המישור הווינאי הופך לגבעות רכות ובינתם עושה המכונית את דרכה בפיתולי המעלות והמורדות. מסביב, משובצים בוסתני פירות ושורות גפנים מסודרים כמו גדודים פרוסיים. האור הדלוח משהו עלול להטעות אתכם, שאתם נמצאים באיזה קצה של שום מקום.. אבל בתוך האזור הזה חבויים יקבים, מיטב בתי היין, בתי בירה, מסעדות, וילות, חוות והרבה אקשן בכול הנוגע לזלילה וסביאה. חיי הלילה של וינה. המסעדה שאליה אנו הובאנו נמצאת ב-probusgasse, שנושאת בחזית את הנשר האוסטרי ומתחתו הכתובת של הבעלים מלפני 250 שנה. weingut & heuriger - שימו לב לשם וויינגוט, כלומר "יין טוב". טוב היין. יש שם גם weingasse.

בזה הרחוב, או הסמטה, רוב בתי הארחה היו פעם בתי משקה. ומי שרצה לסעוד את לבו, ולא רק לשתות יין, הביא עמו אוכל. פיקניק. חלום רטוב של כל ישראלי. במקום יש גם גינה גדולה מקורה לאלה שמעדיפים בחוץ, בימים ובלילות של הקיץ. חלום ליל קיץ. נכנסנו פנימה ובתי נשמה נשימה עמוקה. הגברים במכנסי שלושת רבעי וחזיות, וגם כובעים צבעוניים. הנשים מגובסות במחוכים והמלצריות והמלצרים בצבעי וורוד רקום. וינה של פעם. כיום לא מביאים אוכל. אבל הוא ישנו במקום ועוד איך ישנו.

טעם של פעם

האוכל מוצג בסגנון של מזנון מאחורי זכוכית במבחר גדול מאוד של כול המנות. הגודל הוא לא רק בכמות, אלא גם באיכות. ככה למשל פולק'ה של עוף על המדף נראית כאילו משהו במשקל כבד שמתמודד מול משקל נוצה של השוקיים בארץ. השניצלים הם לא רק גדולים אלא גם כרסתניים, הלשון כשהיא נפרסת, כול פרוסה היא בגודל של קערה בינונית. ועוד סוגי בשר שונים מככבים וכול שעליך לעשות – זה להצביע. ככה גם התוספות, המרקים - כול אלה מובאים לשולחן על-ידי הסועדים עצמם כשהמלצרים מסייעים לשאת את הכבודה.

האולמות הפנימיים מקומרים והשולחנות דחוסים, והאורות והעיצוב הם בהתאם כדי שלא רק תדע שזה בית יין בן 250 שנה אלא גם תחוש ככה. שני נגנים, אחד שמנגן בכלי תריסר מיתרים, מסורתי ואישה עם אקורדיון מנעימים את הסועדים במיטב הרפרטואר העממי המוכר ואלה מצטרפים לנגינה בשירה אדירה. בקיצור, הובאנו למקום לפני צאתנו מווינה ואיש לא יוכל לקחת מאיתנו את ההשתבחות שהיינו במסעדה אוטנטית. זה, פלוס גדעון זינגר, אוטנטי לגמרי גם במרום שנותיו, ורעייתו שירה, שצעירה ממנו ב-35 שנים, שהביאו אותנו לשם.

כאשר גדעון הופיע בפתח המסעדה, הבעלים, גבר בגיל עמידה שנראה יותר כעו"ד מאשר מסעדן, קדם אותו בחום ובחיבוק. וכמה מן הסועדים ניגשו אליו מי מהם טפח לו על השכם ומי לחץ את הידיים. גדעון זינגר עדיין כוכב בווינה, ובעצם באוסטריה. הוא מופיע עדיין בתיאטרון Theater i Der Josefstadt ("התיאטרון ביוזף שטאט"), שהוא תיאטרון עירוני. בסדרת המופעים האחרונה, המשתתפים הם ארבעה גברים ושלוש נשים, שמשתמשים מעט במלל ולרוב בזמר. כול אחד מהם משמיע שירים אהובים של הקהל בשפות רבות וגדעון מכיוון שהוא יהודי משמיע בין היתר שיר או שניים ביידיש. והרי יידיש דומה לגרמנית ששם מקורה, תוך שילוב ביטויים עבריים ומקומיים בעיקר פולניים. גדעון גם יודע טוב יידיש ובדיחות ידישאייות.

"אני רוצה לומר לך שכאן באוסטריה, גם במוסדות השלטון, המדיני והמוניציפאלי,יש לא רק הערכה לישראלים אלא גם הערצה. אני אומנם רואה מדי יום את החדשות מן הארץ, אבל רשתות הטלוויזיה באוסטריה לא פוסחות גם על איזו ידיעה טריוויאלית מישראל. זאת בשעה שעל טביעת מאות בפיליפינים, אין זכר. אני לא יכול לומר זאת לגבי היחס ליהודים שלפי ההערכה מספר אנשים בקהילה נע בין 10,000 ל-15,000" – אומר גדעון בנימה של understatement, במעין רמז ליחסו שלו לקהילה היהודית. ישָי סימנסקי, שליח ההסתדרות הציונית ו"בני עקיבא" בווינה, שאותו פגשנו בעת הכנת סוכה ברובע היהודי, סבור שיש כ-7,000-8,000 יהודים. עם זאת קיימות שתי תנועות נוער ציוניות, "בני עקיבא" ו"השומר הצעיר".

עם זאת, מציין גדעון זינגר, כי בקרב פשוטי העם קיימת האנטישמיות, אף שכרגיל באוסטריה היא צבועה. בעניין זה האוסטרים לא דומים לגרמנים בגילוי הלב שלהם. על כך מספר גדעון בדיחה שמיוחסת לשחקן האנגלי רוסי - פיטר יוסטינוב בכול הקשור לצביעות הזאת. בסיפור, יהודי מתקרב לתחנת הרכבת בווינה וחש בשלפוחית שלו ורוצה שמישהו ישמור על המזוודות כאשר הוא נכנס להתרוקן. הוא פוגש אוסטרי אחד ושואל אותו: "איך אתה מסתדר עם היהודים". "או" - עונה לו האיש - "אני לא רק מסתדר, אני גם מחבב אותם". "תודה" - אומר לו היהודי ופונה לאחר שמזדמן ושואל אותה את אותה השאלה וזה משיב "החברים הטובים ביותר שלי הם יהודים". היהודי מודה לו ונתקל בשלישי ושואל אותו וזה לא מהסס לרגע. "יהודים!" - גוער בו האיש - "אני שונא אותם". "איזה יופי" – מתמוגג היהודי, "אודה לך אם תשמור על המזוודות שלי לרגע. אתה האיש הישר ביותר שעד כה פגשתי". אבל אוסטרים מסוג זה לא מפריעים לגדעון. הוא לעתים קרובות לא פוגש בהם ואם כן אז מקרב הקהל בתיאטרון שבו הוא מופיע ושם הם מריעים לו. ווינה היא כיום עיר שבה אוכלוסיה רב גונית, כמו בערי מטרופולין רבים באירופה. ודי לך לטייל במדרחוב האלגנטי כדי להיווכח באמיתות המציאות הזאת. לא מדובר בתיירים. מדובר בתושבים.

זוכרים את זינגר

כשחזרתי הביתה וסיפרתי לילדיי ולנכדיי שפגשתי את גדעון זינגר אמרו במקהלה "את רב-פקד לפקוביץ'?". גדעון שיחק את התפקיד בסרט "תעלת בלאומילך" של אפרים קישון שעד היום נחשב לאחר הסָטירות הקולעות והחכמות של קישון על הביורוקרטיה הישראלית , ונכדיי יצטטו אמירות מן הסרט הרבה יותר בשטף מאשר פסוקים מן התנ"ך. בין אם זה שרגא פרידמן, בומבה צור, שייק'ה אופיר או גדעון זינגר.

גדעון זינגר נולד בצ'כוסלובקיה בשנת 1926 ובשנת 1940 נמלטה משפחתו בדרכה לארץ. בבואו לארץ למד שירה ונגינה אך לצורך הפרנסה למד גם ליטוש יהלומים. במלחמת העצמאות הוא שרת בפלמ"ח ונמנה עם להקת הצ'יזבטרון. אגב, ב"שיר הרעות" שהיה כה אהוב על יצחק רבין, זינגר היה הסולן. בשנות ה-50' וה-60' הוא נמנה עם להקת מועדון התיאטרון שהוקמה תחילה במסגרת התיאטרון הקאמרי ואחר כך ביוזמתם של דן בן אמוץ וחיים חפר הועברה ל"חמאם" ביפו. לא היה תיאטרון בארץ או מופע מוסיקלי, כמו מחזמר, שגדעון זינגר לא הופיע בו, שכן בהכשרתו כשחקן, בכישורי קולו האדיר, בגובהו הוא היה כוכב זוהר. הוא הופיע בתוכניות טלוויזיה, בסרטים. הוא זכור לרבים במיוחד מן המחזמר "האיש מלא-מאנשה" – דון קישוטה של סרוונטס, שחולם את החלום הבלתי אפשרי. בסוף שנות ה-70' ובראשית שנות ה-80' הוא הוזמן גם לאירופה, בעיקר לאוסטריה, שכן הוא דיבר גרמנית רהוטה, והוא היה מבוקש שם מאד.

מכול ענפי האומנות שבהם עסק והצליח, אך דווקא התיאטרון משך אותו והוא שיחק בתיאטרון הלאומי "הבימה". בשנת 1983 הודיעו לו שהוא מפוטר. "אני לא פוטרתי משום שהייתי שחקן לא טוב. פוטרתי מכיוון שאילו נשארתי עוד חודשיים הייתי מקבל קביעות וזאת רצו למנוע ממני" - אומר לי גדעון בנימה של עובדה בלי שום תוספת של השמצה. "אבל אתה חש שזה פצע שלא הגליד וספק אם ייסגר אי פעם". אז הצעד הזה גרם לו זעזוע כה עמוק שהוא חש שהדרך היחידה להגיב על העוול שנגרם לו הוא לצאת והוא יצא לווינה.

את הסיפור המלא השלים ידידו וידידי, שמואל עצמון. גדעון ביקש מתיאטרון הבימה לאפשר לו לנסוע לווינה על-פי הזמנה להופעה קצרה. נאמר לו שאם הוא ייסע, וזאת בשעה שנותרו לו עוד חודשיים עד קבלת קביעות, הוא עלול לאבד את מקום העבודה.

הנסיעה לווינה הייתה חשובה לו אבל להמשיך ב"הבימה" היה חשוב לו יותר. "ישבנו על חוף הים" - מספר לי שמוליק - "והוא נועץ בי בעניין הזה. ואני אמרתי לו גדעון: סע! על כוכב כמוך הם לא יכולים לוותר. לאחר ניתוח העניינים הוא אמר לי 'עם כול הכאב, ואפשר ההפסד לטווח רחוק בווינה, אני החלטתי לא לקחת סיכונים. אני נשאר'". כאשר גדעון חזר להבימה עם ההחלטה שהוא לא יוצא לחו"ל והקשה האם הקביעות מובטחת לו, השיבו לו ש'על כך צריך לדון'. כאמור כעבור חודשיים הוא פוטר. אני משלב פרטים אלה כדי להדגיש שלא צריך להתרפק על נוסטלגיה, שפעם היה טוב יותר, גם לא בכול הקשור לתיאטרון הלאומי שלנו. אני פוטרתי, מהבימה מבלי שיטרחו להודיע לי" - מספר לי שמוליק עצמון. "זה קרה כשהתעניינתי מדוע מעוכבת המשכורת שלי. כאשר ניגשתי לחָשֶבֶת ושאלתי לפרש העיכוב, היא אמרה לי: "מה, אתה לא יודע? אתה פוטרת, ואנו הודענו על כך לביטוח הלאומי". לבסוף, הצעד השערורייתי הזה לא השתלם לתיאטרון לא במוניטין וגם לא בכסף, כי הם נאלצו לשלם לשמוליק סכום גדול מזה שהיו משלמים אילו הודיעו לו שהוא מפוטר. הבימה של החיים.

גדעון לא סיפר לי את כול הסיפור הזה, וגם לא על גודל הצלקת. כשהוא בא לארץ, סיפר לי עצמון, הוא נמנע מלעבור על פני תיאטרון הבימה. עד כדי כך. אשר לגדעון, גם אם כוונתו הייתה לשהייה לתקופה זמנית, מאז 1987 הוא חי בבירת אוסטריה. כאילו כדי להוכיח לי שגם בעיניי אמנים אחרים הצעד שלו התבקש הוא סיפר לי שבמאים ושחקנים (שאת שמם הזכיר) צלצלו אליו ואמרו לו "אתה צודק גדעון". כיום הוא מתייחס לדברים במידה של הומור, אף כי קצת מריר. בכלל, בשיחה האיש משרה נועם, נוחות, אווירה טובה, ואי-אפשר שלא לחבב את האדם הזה שאומר על עצמו "תמיד היה לי אף בולט אבל עם השנים הוא כמעט מכסה את כול הפנים שלי ואם עושים לי תמונת תקריב רואים רק את האף". זאת אמר כאשר לפני צילום משותף גם אני מבקש שלא לעשות תמונת תקריב, שכן גם האף שלי לא עשה אתי חסד. אבל אי-אפשר לטעות. השיער הוא אותו השיער הארך, ואפילו כובע הקסקט הנצחי שלו שהוא חובש.

משנת 1987 הוא משחק ב-Theater in der Josefstadt כשחקן קבע וכחבר כבוד, כבוד שהוא זוכה לו גם מן הקהל עד עצם היום הזה. מלבד זאת, הוא מופיע בתיאטרוני קיץ, וגם בטלוויזיה כאשר מאחוריו סדרה של סרטים שבהם השתתף והופקו באוסטריה ובמקומות אחרים.

הבית, השבט והגעגועים

לגדעון ארבעה ילדים שניים בישראל ושניים בארה"ב ושמונה נכדים. בארץ הוא בדרך כלל מבקר פעמיים בשנה. אחד הבנים שחי בארה"ב הוא יואל זינגר, מאדריכלי הסכמי אוסלו שהיה היועץ המשפטי של משרד החוץ, אשר הוליך את הצד המשפטי של הסכם אוסלו, שבימים אלה מלאו לו 20 שנה. הוא היה חבר במשלחת הישראלית לצד ד"ר יאיר הירשפלד, רון פונדק ומנכ"ל משרד החוץ אורי סביר. יואל סיפר לאביו שהוא גאה בכך ש"מצד אחד הכירה ישראל בארגון לשחרור פלשתין כשותף בשעה שאש"ף התחייב בכתובים לפעול למען השלום בין שני העמים ולמחוק מן האמנה הפלשתינית את הסעיפים שקוראים להשמדת ישראל". הסכם אוסלו, ולא משנה איך יזכרו אותו, הביא למגע בינינו לבין הפלשתינים, מגע שקיים מאז. בדיוק כמו הסכמי קמפ דיוויד פתחו לנו את השערים לשכן ממזרח ולפתיחות גדולה יותר כלפינו מצד העולם הערבי המתון. יואל עצמו הוא שותף כיום באחד ממשרדי עורכי הדין הידועים בוושינגטון. בן אחר והמשפחה נמצאים בסאן דיאגו בחוף המערבי, והם חושבים על שיבה לארץ. פעמיים בשנה, בראש השנה ובפסח, נפגש כול השבט בכול חג במקום אחר.

גדעון ורעייתו שירה גרים בדירה צנועה, ברובע החמישי, גם הוא צנוע. הדירה היא דופלקס ויש בה גינה. אבל היא לא צועקת. להפך. וזה מתאים לגדעון, גם אילו היה מיליונר, שהוא אינו. הבית מלא בציורים של רעייתו שירה וצילומים מעניינים מאוד, בספריה ובמזכרות יקרות ערך ממקומות שונים בעולם. פה ושם מצויה גם יצירה משלו. גדעון לומד את מלאכת הויטראז'ים ובבית ניתן לראות כמה אהילי מנורות פרי יצירתו.

וככה הישראלי, נווד חלקי, מחופש לתייר, מוצא לו תחנות של מכרים שהם נוודים קבועים, בווינה, גדעון זינגר, שבָע שנים ויצירה ומלא חדוות חיים, בקרקוב - יוסי ווירצר מומחה למנהל ומנהל מלון גדול , או בוורוצלב - לב שטרן, אדריכל ידוע וכיום צייר ופסל. לכולם משפחות בארץ, והם עצמם שחיים בחוץ - ישראלים. מיליון ישראלים חיים בארה"ב. הם כבר לא "נמושות". הם ישראלים בחו"ל, כמו אירים, איטלקים, פולנים ואחרים שהגיעו לאמריקה. מבחינה זאת, אנו מדינה נורמלית. אלא שבניגוד להגירה בעת העליות הראשונות, אנו כאן יותר משמונה מיליון. אם יהיה שלום ואם נהפך לחברת ערכים יחד עם השמירה על הביטחון, נהיה גם ארץ נחשקת, ארץ חמדת אבות כפי שחלמו אבותינו בניכר, וכפי שהיא מצטיירת באותו שייר ביידיש ששר גדעון זינגר בתיאטרון בווינה (מילים: א. קורטנייר. לחן: א.שטרוק).

ווי אהין זול איך גיין, ווער קען ענטפערן מיר
ווי אהין זול איך גיין - אז פארשלוסן יעדער טיר
ס'איז די וועלט גרוס גענונג - נור פיר מיר איז ענג און קליין
וואס צושטערק יעדר בריק - וו אהין זול איך גיין.

דורט אהין זול איך גיין - אין מיין לאנד ווס איז פריי
דורט אהין וועל איך גיין - ווס איז אלץ פון דאסניי
א לאנד וו ידישקייט בליט - לעבן ווערט דורט פריי דער ייד
ישראל איז אונגזער הוים - דער יידי לעבד פריי און אנגענייענם
דורט אהין וועל איך גיין.

ובתרגום חופשי:

לאן אלך לאן אלך - מי יכול לומר
לאן אלך - כאשר נעול בפני כול שער
העולם הוא גדול - אך אותי לא קולט
וכהרף עין, שימי לב - איך הגשר מתמוטט
לאן אלך לאן אלך.

לשם אלך לשם אלך - לארצי ארץ הדרור
לשם אלך לשם אלך - שם מפציע האור.
שם חי היהודי בארץ נודעת
ארץ שבה היהדות מבעבעת

ישראל היא ביתי וביתֵך
בה חי היהודי בחופש ובועם
לשם אלך, לשם אלך.

והשערים מזמן פתוחים, והגשרים מזמן מתוחים, ומי שצריך לחפש את הדרך - אלה אנחנו.

תאריך:  25/09/2013   |   עודכן:  25/09/2013
צבי גיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זינגר ממשיך לשיר
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מתי (מתתיהו) דוד
25/09/13 11:35
2
ירדנה
26/09/13 15:08
3
עובר אורח
26/09/13 21:18
4
יהודה.
27/09/13 22:08
 
נתין מדמנת ישראל
28/09/13 18:24
5
יהוידע
29/09/13 09:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דִבְרֵי פְּרֵדָה
25/09/2013  |  אברהם הללי  |   מאמרים
עוד לא התאוששנו מהרצח האכזרי של הילדים בירושלים, בידי האם מאוקראינה, וכבר נחת עלינו בעיצומו של החג רצח נוסף של ילדי אלי גור.
25/09/2013  |  ציפי לידר  |   מאמרים
סיפורי מודיעין מפסטיבל מספרי סיפורים בגבעתיים: עוד ידיעה שנפלה קורבן לקונספציה של ערב מלחמת יום הכיפורים; שני הישגים לא ידועים ממלחמה זו; מה הדבר הכי גרוע שיכול להביא לגיוס סוכנים; שילושו של סוכן; ומהו תאריך השחרור של פולארד
25/09/2013  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
בשעה שרון חולדאי הפקיע את המרחב הציבורי של העיר תל אביב-יפו לטובת משתתפי מרתון "סובב תל אביב אופנים", שלא הוגבל לתושבי תל אביב-יפו בלבד, אבל פוגע ברווחתם ובניידותם של תושבי העיר, תל אביב-יפו, בעיקר, ערב חג שמחת תורה, נטלתי לידי את עיתון הארץ, מאותו בוקר ונחרדתי. אחת מהכותרות קבעה, כי: "בשב"ס ובמערכת המשפט מזהירים מגידול במעצרי שווא של אזרחים".
25/09/2013  |  חיים שטנגר  |   מאמרים
שני חיילי צה"ל נהרגו השבוע מידיהם של נתיניו של אבו מאזן, ה"מתון" ו"שוחר השלום": בכפר בית אמין שבשומרון נפל סמל תומר חזן מידיו של חברו לעבודה במסעדה בבת-ים. בחברון נפל סמ"ר גבריאל (גל) קובי מכדור שירה בו צלף ערבי. כל זה, במקביל לשיחות "השלום" המתנהלות במחשכים בין ציפי לבני לבין נתינים אחרים של אבו מאזן, מכחיש השואה. צעדים בוני אמון מטעם ישראל נענים בצעדים בוני אסון מטעם האויב. הדדיות: יתנו - יקבלו! הם נותנים אש ואנו נותנים קורבנות, וכך מועלים קורבנות "השלום" על מזבח "השלום", לחרפת מדינת ישראל.
25/09/2013  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il