בשש השנים האחרונות מספר התלמידים בבתי הספר התיכוניים גדל, אבל לעומת הגידול במספר התלמידים חלה ירידה מדאיגה במספר התלמידים, שניגשו לבחינות הבגרות במתמטיקה של 5 יחידות.
בשנת 2006 לדוגמה ניגשו לבחינות הבגרות במתמטיקה מוגברת קרוב ל-13.000 תלמידים. כל שנה הלך ופחת מספר התלמידים שניגשו לבחינת בגרות מוגברת. רק 8.869 תלמידים ניגשו בשנת 2012 לבחינת בגרות במתמטיקה של 5 יחידות. ירידה של יותר מ-4.000 תלמידים.
מי שאחראי לצניחה הזו, חייב להסיק מסקנות מהציון בלתי מספיק, שרשום בתעודה שלו בתחום האחריות ללימודי המתמטיקה. מסתבר, שמשרד, התוחם עצמו במיטת סדום קטלנית של תקציב ותקנים ההולכים ומצטמקים, מקבל כיתות שאין בהן הכנת תלמידים לחמש יחידות.
ברוסיה לדוגמה חל איסור מוחלט, שמורה בבית ספר תיכון ילמד מתמטיקה, אם אין לו השכלה אקדמאית במתמטיקה. ואילו בישראל דוח
מבקר המדינה האחרון מצביע על כך, שרק 35% מהמורים למתמטיקה בחינוך הממלכתי-יהודי הם בעלי תואר אקדמי בתחום.
ציון בלתי מספיק מגיע למי שאחראי ללימודי המתמטיקה במיוחד לנוכח מספרים מבהילים, שנוקב מבקר המדינה לגבי מספר המורים שלא הוכשרו בכלל ללמד את המקצוע.
על-פי דוח מבקר המדינה בחינוך הממלכתי-דתי התמונה מדאיגה אף יותר, שם כרבע מהמורים למתמטיקה בבתי הספר העל יסודיים לא הוכשרו כלל ללמוד את הנושא.
לצערי, קשה לקבל את ההסבר של משרד החינוך, שפורסם בעיתון הארץ - "כי משרד החינוך שם דגש נרחב לשיפור המצוינות ולהגדלת מספר הנבחנים ברמה מורחבת ...".
נראה, שאין אחראי לתופעת הירידה של למעלה מ-4000 תלמידים בבחינות הבגרות במתמטיקה. הכל מתנקז למלל עקר בתגובה מבישה של משרד ממשלתי האמון על החינוך, ויודע לשחרר עצמו מאחריות למחדל. חבל.