בחודש יוני האחרון ניגשו תלמידי ישראל לבחינת הבגרות אשר נחשבת קשה ומאיימת: הבחינה במתמטיקה. לאחר שיצאו מן הבחינה טענו מרבית התלמידים כי היא הייתה קשה ומסובכת. היו מורים שהגיבו בזלזול לטענות התלמידים, אך מנכ"ל משרד החינוך דאז דלית שטאובר החליטה למנות ועדת בדיקה אשר קבעה שהטענות של התלמידים מוצדקות.
כתוצאה מכך, החליט משרד החינוך לתת תוספת ציון המכונה "פקטור" לתלמידים אשר נבחו במתמטיקה במועד א' ברמה של חמש יחידות. כך, למשל, בשאלון 806 הוחלט לתת פקטור של תשע נקודות לכל ציון, וכן נבחרו ארבע התשובות הטובות ביותר (במקום שש). בשאלון 807 נבחרו שתי התשובות הטובות ביותר מתוך שלוש, וכן נוספו ארבע נקודות לציון שניתן מלכתחילה.
המקדם היה אמור להוסיף עד 40 נקודות למי שסיים את הבחינה. חשוב לציין, כי מי שהתייאש ולא סיים את הבחינה לא יקבל תוספת ציון.
בעקבות הפרשה החליטה המפקחת על לימודי המתמטיקה אירמה ג'ן על שינויים עתידיים ברמת הבחינה. כלומר, התלמידים יצטרכו לענות על חמש שאלות מתוך שמונה (ולא על ארבע מתוך שש כפי שהיה נהוג עד-כה). ולגבי שאלון נוסף הוחלט כי לא יופיעו שאלות המשלבות מושגים שונים כדי לא לבלבל את התלמידים.
לאחר שנתיים סוערות, כולי תקווה שהלקחים תוקנו ובשנה הבאה התלמידים יצליחו להתגבר על הפחד ולעבור את המכשול בהצלחה.