|   15:07:40
דלג
  אורן פרסיקו  
מבקר עיתונות העין השביעית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

זיכוך

נמצא צידוק לדיון מחדש בפרשת הרפז "ישראל היום" מגונן על מפכ"ל המשטרה סבר פלוצקר אינו מתעייף מלהגן על שמם הטוב של העשירים
03/11/2013  |   אורן פרסיקו   |   כתבות   |   העין השביעית   |   תגובות
בועז הרפז [צילום: פלאש 90]


להבת אש ברנז'אית
אילה חסון [צילום: לע"מ]

פרשת הרפז חזרה בימים האחרונים למשוך את תשומת לבה של התקשורת הישראלית, וזאת לרגל ראיונות שהעניק גיבור הפרשה, בועז הרפז, לידיעות אחרונות ולערוץ 1. נדמה כי מרבית הציבור בישראל איבד עניין בפרשה לפני כמה שנים, סמוך להתפוצצותה, וכי גם רוב העיתונאים בישראל הותשו מאז אף הם. אולי משום כך בגלגול הנוכחי של הפרסומים מרבים העיתונאים לעסוק בנושא היחיד שממנו לעולם לא יתעייפו - הם עצמם.

בראש שער "ישראל היום" מתנוססת כותרת המוקדשת לראיון שערכה אילה חסון עם בועז הרפז, ששודר ביום שישי האחרון בתוכנית "יומן" של ערוץ 1. "השערורייה הגדולה מכולן לדמוקרטיה", נכתב בגופן לבן על-רקע אדום בין שני תצלומים - בועז הרפז מחד וגבי אשכנזי, במדי רמטכ"ל, מאידך.

הכותרת המבטיחה מובילה לטור מאת הפרשן דן מרגלית, שתופס את כל עמ' 5 בעיתון. "האולפן של אילה חסון בערוץ 1 דמה בערב שבת ללהבת אש חדשותית", כותב מרגלית ברצינות גמורה. "היא פירסמה את גרסתו של בועז הרפז מפיו ובשמו ובקולו". לפי מרגלית, "אי-אפשר להעלות על הדעת תיאורים מאוסים יותר מאלה שהיו בפי הרפז".

מרגלית מזכיר בפתח הטור את חלקו בפרשה. כיצד היה הראשון להזהיר מפני זיוף "מסמך גלנט", כיצד כינה את המסמך "מכתב זינובייב", כיצד כתב עם ד"ר רונן ברגמן את הספר "הבור" וכיצד חתנו אילן שילוח פירסם את "מודעת הפוטש". מרגלית מעלה תמיהה באשר לסיקור המצומצם שניתן להסכם הפשרה בין בניהו לשילוח. "מדוע דווח על כך רק במשורה?", הוא שואל, "האם מפני שיש לבניהו חברים בתקשורת?". עוד מבקש פרשן "ישראל היום" מעמיתיו אמנון אברמוביץ', אמיר אורן ורוני דניאל להודות כי שגו כשפיקפקו בכך ששר הביטחון אהוד ברק "נהג בנקיון כפיים" ביחסיו עם אשכנזי. לפי מרגלית, "לא נעים, אבל גם לא נורא להתייצב מול הצופים והקוראים והמאזינים ולומר - 'טעיתי'. זה מזכך".

בין לבין מתייחס מרגלית גם למבקרי העיתון שבו הוא כותב. "אתמול כתב רביב דרוקר בסגנון תמוה כאילו בנימין נתניהו זיהה באשכנזי מתחרה ו'שילח את עלון התעמולה שלו במתמודד העתידי'", כותב מרגלית. "אני מעיד כי יותר מכל אחד אחר ב'ישראל היום' מתחתי ביקורת על התנהלות אשכנזי בפרשה זו. לא בהנחיה של נתניהו או מישהו מטעמו. פשוט לא היה ולא נברא". גם אם מרגלית לא קיבל הנחיה של נתניהו או מי מטעמו (קרי: אהוד ברק) למתוח ביקורת על התנהלות אשכנזי, בחינת המסגור והבולטות שהעניק "ישראל היום" לביקורת הזו לעומת היחס בזמן אמת לביקורת על שר הביטחון ברק מעלה כי הפרשן הבכיר של "ישראל היום" מצא את עצמו משרת היטב את גרסת סיפור המעשה שקידם העיתון שבו הוא מועסק.

מבין העיתונאים העוסקים בפרשה, מרגלית הוא דווקא אחד מאלה שכוחו מעולם לא תש. שוב ושוב הוא חוזר ודש בפרטי הסיפור, ומעודד את הרשויות לחקור אותו לעומק. גם בטורו הנוכחי מדגיש מרגלית את הגילויים המדאיגים שחשף הרפז באוזני חסון. בין היתר הוא מתייחס לטענתו של הרפז כי קיבל מרעיית הרמטכ"ל אשכנזי חומרים נגד יואב גלנט במטרה למנוע את בחירתו לרמטכ"ל. מרגלית מבהיר כי יש לבדוק "במסרקות של ברזל" את גרסת הרפז, אך טוען כי אם היא נכונה, הרי ש"חבורת אשכנזי חייבת התנצלות [...] לגלנט, שממנו נטלה בדרכי לסטים את תפקיד הרמטכ"ל".

"פשע נגד העיתונות", לשון כותרת בשער מעריב, מתחת לתצלום של אילה חסון. כל התוכן המערכתי בכפולת העמודים 10-11 מוקדש לטור מאת קלמן ליבסקינד, שפירסם סדרת תחקירים שהובילה בסופו של דבר לפסילת גלנט משירות כרמטכ"ל. ליבסקינד מפרט את מהלך האירועים שהוביל אותו להתעניין בתעלולי הקרקעות של גלנט ומסביר מדוע לא היה לכך כל קשר ל"חבורת אשכנזי".

"אילה חסון, כמו עיתונאים אחרים, יודעת שלעובדה שגלנט איננו הרמטכ"ל אין שום קשר לעניין מסמך הרפז. הוא בכלל לא רלוונטי לעניין הזה", כותב ליבסקינד. "אלא מה? שהיא ערכה ראיון עם הרפז, והרפז, מה לעשות, יכול לתת לה בראיון איתו רק סיפורים על המסמך. ומכיוון שהמסמך, כבר אמרנו, לא רלוונטי לביטול המינוי, הלכה חסון ועשתה סלט בין שתי הפרשיות בתקווה שתצליח לבלבל את הצופה. עד כדי כך עשתה סלט, שבסוף התוכנית הרפז אפילו מבקש סליחה מגלנט, וכולנו אמורים לחשוב שלגלנט נעשה עוול כי אשכנזי תפר לו משהו. אז חשוב להזכיר לצופיה של חסון וגם לחסון עצמה שגלנט איננו רמטכ"ל כי גלנט השתלט על קרקעות שאינן שלו, כי גלנט ציפצף על החוק, כי גלנט הגיש לבית המשפט מסמכים שאינם מחוברים לאמת".

מבחינת ליבסקינד, "מה שמטריד זה שעיתונאים כמו חסון, שמכירים את החומר ובקיאים בו היטב, משתפים פעולה וביודעין עם השקר - ועל עיתונות כזו קשה מאוד לסמוך".

גם בשער ידיעות אחרונות יש התייחסות לראיון עם הרפז. בתחתית השער, באופן חריג, מופיעה רצועה דקה המפנה את הקוראים לטור ביקורת הטלוויזיה היומי מאת עינב שיף. "הראיון המוזר: לאן נעלמה המצלמה של אילה חסון", לשון הכותרת בשער. נראה כי ידיעות אחרונות, שבימי פרוץ הפרשה היה מזוהה עם מחנה אשכנזי, מבליט הבוקר את טור ביקורת הטלוויזיה לא משום החשיבות שהוא מייחס לחשדות שמציף הרפז, אלא בשל החשיבות שהוא מייחס לעובדה שהרפז התראיין גם (וקודם כל) אצלו.

בטור ביקורת הטלוויזיה מתלונן שיף על הברברת באולפן "יומן" לפני ובמהלך שידור הראיון של חסון עם הרפז, אך בעיקר מבקר את העובדה שהראיון כלל את קולו של הרפז בלבד, ללא תצלום שלו מדבר עם חסון. "כאילו הראיון נערך עם אדם שמתחבא בערבות אפריקה ולא גר עם משפחתו בעיר מודיעין", כותב שיף, ומבדיל זאת מ"הראיון האמיתי של הרפז (ב'ידיעות אחרונות')".

אתמול הסבירה אילה חסון את הסיבה לראיון במתכונת שמע בלבד. "הרפז היה בחשש גדול שאם יצטלם לטלוויזיה, הקולגות מהערוצים האחרים ירדפו אותו", כתבה חסון בעמוד הפייסבוק שלה. "הוא קיבל עשרות בקשות לראיונות, כמה מהבקשות לוו באיומים מה יקרה אם לא תתראיין אצלנו... הוא חשב שאם זה רק סאונד זה יעבור לו בשלום. הוא טעה בענק, איומים, השמצות וכולי".

"יחסית לאדם שמיוחס לו תחכום רב כמו הרפז", כותב שיף בידיעות אחרונות, "זה תירוץ סתום. 'הכלב אכל לי את המצלמה', היה נשמע משכנע יותר".

מי שחתום הבוקר על טור ביקורת הטלוויזיה של מעריב, אביעד פוהורילס, מזכיר כי זו גרסת חסון לראיון, לא גרסת הרפז. לו יש גרסה משלו, שלפיה הראיון לחסון התקיים בלא אישורו וכנקמה על כך שהעניק ראיון לידיעות אחרונות ("עיתון אחר", בלשונו של כתב מעריב).

מבקר הטלוויזיה של הארץ, מורן שריר, אינו מתייחס לסיבות שהובילו לעריכת ראיון טלוויזיוני בלא תצלום של המרואיין מדבר, אולם רואה בכך אמצעי יעיל להעברת מסר. שריר מייחס בטעות לחסון ולצוות "יומן" חופש מערכתי להחליט על אופן הצגת הראיון כפי שהוצג. "זה היה ראיון מרתק לא רק בגלל התוכן של הדברים, אלא גם בזכות אופן ההצגה שלו", כותב שריר. "הכתבה נערכה כך שלאורכה כמעט לא ראינו את הרפז, רק שמענו אותו נותן את גרסתו כשעל המסך מופיעים קטעי ארכיון וצילומי אילוסטרציה רלוונטיים. העריכה הזאת העבירה את התחושה שהרפז, מפוקפק או לא, הוא לא הסיפור פה. הוא רק מקור, גרון עמוק שמספר מה קרה בחדרי חדרים. ההחלטה הזאת יצרה כתבה מאלפת, ועל הדרך גם שירתה נארטיב".

בחצר המלך

חמי שלו מדווח בהארץ כי "ההנהגה המרכזית של הארגונים היהודיים באמריקה תעניק לממשל חודשיים של שקט תעשייתי ותימנע מלחצים פומביים לשכנע את הקונגרס להחריף את הסנקציות על אירן".

"הנכונות של ראשי הארגונים היהודיים להעניק לאובמה מה שמכונה 'שקט תעשייתי' בעניין הסנקציות בתקופה הקרובה היא מבישה", כותב אמנון לורד במאמר המערכת של "מקור ראשון". לדבריו, אם בעבר ידעה יהדות ארה"ב לנהל מאבקים למען יהודים ברחבי העולם, היום היהודים שם "מנמיכים פרופיל ומתנהגים בצורה מפוחדת". לפי לורד, "הסיבה היא שקמה בארצות-הברית סקציה של יהודי חצר, לא יותר מקומץ אליטיסטי, שהצליח ליצור את הרושם בתקשורת של פיצול בדעת הקהל היהודית. הפיצול מוביל לקיטוב".

בעוד שקומץ אליטיסטי מקרב יהדות ארה"ב מציג מראית עין של פיצול בסוגיית הסנקציות, רק לאחרונה הציע שלדון אדלסון, מהיהודים העשירים והמשפיעים ביותר במדינה, לשגר פצצת אטום לעבר אירן למטרות הרתעה. ב"ישראל היום", עיתונו של אדלסון, לא מדווח היום על החלטת ראשי הארגונים היהודיים.

מזל טוב!

"למרות הכל: מתנה מארה"ב", נכתב בכותרת גג לידיעה מאת אורלי אזולאי בידיעות אחרונות. כתבת העיתון בוושינגטון מדווחת כי "בצל המתיחות הדיפלומטית, בעלת הברית לא מפסיקה לחלק מתנות: וושינגטון תספק לישראל שישה מטוסים מתקדמים מסוג וי-22 - ותהפוך את צה"ל לצבא הזר הראשון שמקבל את כלי הטיס הזה". לפי אזולאי, "מטוסי הווי-22 מסוגלים להמריא ולנחות באופן אנכי, בדומה למסוקים, בעזרת שני מנועים בעלי פרופלורים".

ב"ישראל היום" מעניקים לעסקת המטוסים מקום בשער העיתון. אהרון לפידות, מומחה הבית לענייני תעופה, מדמה את המטוס המתקדם למתאגרף מיומן. "כמו בשיר הידוע על המתאגרף האגדי מוחמד עלי, ש'מרחף כמו פרפר ועוקץ כמו דבורה', גם שילוב התכונות של האוספרי מעניק למפעיליו יתרונות גדולים, במיוחד כשמדובר על מבצעים עלומים ומיוחדים".

בשני הדיווחים, הן זה של ידיעות אחרונות והן זה של "ישראל היום", לא מוזכרת כלל סוגיית עלות המטוסים. מידיעות אחרונות, המגדיר זאת "מתנה", אף ניתן להבין כי חיל האוויר הישראלי יקבל אותם בלא תשלום. בהארץ, לעומת זאת, מדווח אמיר אורן כי "חיל האוויר ירכוש שישה מטוסי וי-22". לפי דיווחו, עלות כל כלי טיס מוערכת בכמעט 70 מיליון דולר. חישוב מהיר מעלה כי חיל האוויר ירכוש כלי טיס חדשים בעלות של קרוב למיליארד וחצי שקל, למעלה ממחצית התוספת לתקציב הביטחון שאושרה בשבוע שעבר.

לפי אורן, "המשמעות המבצעית של קליטת וי-22 בצה"ל תהיה יכולת להטיס במבנה של כלי טיס אלה, המסוגלים להמריא ולנחות אנכית ולרחף כמסוקים, פלוגת כוח מיוחד ליעד מרוחק, כולל אירן, לבצע משימה ולצאת מגבולותיו במשך לילה אחד".

להוריד מישהו
זירת הפיצוץ באשקלון [צילום: פלאש 90]

ידיעות אחרונות ו"ישראל היום" מקדישים את הכותרות הראשיות לפיצוץ שאירע באשקלון, ככל הנראה ניסיון חיסול במסגרת מלחמות הפשע המאורגן בישראל. הנושא זהה, הגישה שונה.

בידיעות אחרונות מדגישים את חוסר האונים של המשטרה ואת מצוקת האזרחים. "הפשע משתולל", נכתב בכותרת הגג לראשית. שער העיתון מפנה לטור מאת ניצב בדימוס אריה עמית, שמופיע תחת הכותרת "לא סופרים את המשטרה".

עמית כותב על "חולשתה של המשטרה במלחמה בתופעה", והכתבים ירון דורון ומתן צורי אינם חוסכים אף הם ביקורת, תוך הפנייתה ישירות למפכ"ל. "רק לפני שבוע וחצי הכריז מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו על 'מלחמה בלתי מתפשרת' נגד ארגוני הפשיעה", הם מזכירים. "[...] במשטרה הבטיחו להפשיל שרוולים ולהחזיר את הביטחון לרחובות? אז הבטיחו".

הכתבים מזכירים כי המפכ"ל הגיע גם אתמול לזירת האירוע, אך לא מצטטים מלה מדבריו. במקום זאת הם שבים ומדגישים כי "הפיצוץ שאירע אתמול גרם להרבה מבוכה במשטרה". עמוד נוסף בעיתון מוקדש לדיווח מאת מאיר תורג'מן, שבילה "עם התושבים המפוחדים". "המשטרה חסרת אונים", נכתב בכותרת הגג לעמוד. "המשטרה צריכה להגן עלינו, אבל היא מפשלת", מצוטט תושב העיר מאיר ביטון. "המפכ"ל מגיע רק אחרי שהמטען התפוצץ".

ב"ישראל היום", לעומת זאת, מעניקים את הכותרת הראשית למפכ"ל עצמו, ששוב יוצא בהבטחה: "המלחמה בפשיעה - כמו בטרור". דנינו, יש להזכיר, העניק לפני כחודשיים "ראיון חג מיוחד" לכתב ועורך העיתון. הם גמלו לו בזמן אמת בדברי חנופה עזים, ונראה כי עדיין שומרים לו אמונים.

גדי גולן ואיציק סבן מביאים בהרחבה את הדברים שאמר דנינו בזירת האירוע, ומוסיפים כמה ציטוטים בלעדיים מפיו. "ניסיון החיסול באשקלון הוא תוצאה של הגברת הלחץ על ארגוני הפשיעה", מסביר המפכ"ל. "[...] אנחנו עובדים בצורה אינטנסיבית ובהצלחה לא מבוטלת. אני לא יודע למנוע פיצוצים באופן הרמטי. [...] כשמישהו רוצה להוריד מישהו קשה למנוע את זה במאה אחוז". הפחד שמלווה את חייהם של תושבי אשקלון מוזכר בשורות האחרונות של הידיעה, בלי מלת ביקורת אחת על המשטרה.

נותני שירות

הכפולה השנייה של מעריב מוקדשת לממצאי בדיקה של עמותת אם-תרצו על הקליניקות המשפטיות של אוניברסיטת חיפה. קלמן ליבסקינד מגיש את עיקר הממצאים ("גוף שמסייע למחבלים ולקידום אג'נדות קיצוניות של ערביי ישראל ושל הפלשתינים, במסווה של פעילות אקדמית"), ובן-דרור ימיני מוסיף טור דעה בנושא האקדמיה האנטי-ציונית בישראל ("ישראל הולכת ומאבדת את החופש האקדמי לרעת בולשביזם אקדמי").

הדים מרוסיה הסובייטית אפשר למצוא גם בטור שמפרסם הבוקר הפרשן הכלכלי הבכיר של ידיעות אחרונות, סבר פלוצקר, במדור הדעות של העיתון. פלוצקר מקדיש את טורו לסרטו האחרון של וודי אלן, "יסמין הכחולה". לפי פלוצקר, אלן "נופל קורבן לרוח הרעה של התקינות הפוליטית" משום שהוא מתאר בסרטו בצורה שלילית אשה עשירה ובצורה חיובית אשה שאינה עשירה. אלן משווה את עיצוב הדמויות שעולה מהסרט לתעמולה סובייטית משנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת. כותרת הטור: "יסמין הכחולה ואלן האדום".

במוסף "זמנים בריאים" של ידיעות אחרונות מדווחת גאיה קורן על ניתוח פלסטי שצובר פופולריות בדרום-קוריאה - ניתוח להרמת זוויות השפתיים היוצר חיוך קבוע. לפי דיווחה, הניתוח "פופולרי מאוד בקרב נשים וגברים בני 20 ו-30 דווקא ורווח במקצועות כמו דיילוּת, ייעוץ ועוד מגזרים שבהם חשוב לתת שירות עם חיוך".

בשולי החברה

א. כתבת השער ב"ממון" מוקדשת לוורדו אדנה ומקונן ונה, עובדי חברת הניקיון המשרד-נקי. נעם ברקן מדווחת כי שניהם מבצעים אותה עבודה, אך החל מהשבוע רק ונה יקבל העלאת שכר, קרן השתלמות, הגדלת קרן הפנסיה ותנאים משופרים נוספים, בעוד שאדנה ייאלץ להסתפק בשכר מינימום ותנאים סוציאליים בסיסיים. ונה עובד כמנקה בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ואילו אדנה עובד כמנקה בקניון הראל במבשרת-ציון. חוק עובדי הקבלן, שנכנס השבוע לתוקפו, חל אך ורק על עובדי המגזר הציבורי.

ב. חיים ביאור ממשיך להתעניין בגורלם של העובדים השובתים במפעל טבע-טק. הבוקר הוא מדווח ב"דה-מרקר" כי ועד העובדים במפעל דחה את הצעת ההנהלה לתוספת שכר של 31.5%, וזאת משום שההצעה כללה העלאת שכר לא-שוויונית. "צוות ההנהלה, בראשות הסמנכ"ל מרק סבג, התנה את תוספת השכר בכך שהיא תשולם באופן לא אחיד לכל העובדים, אלא לפי מפתח דיפרנציאלי", כותב ביאור. "עובדים שפריונם גבוה יותר לדעת מנהלי המחלקות יקבלו תוספת גבוהה מהממוצע, בעוד שעובדים שפריונם נמוך יותר יקבלו תוספת פחותה. נציגי ההסתדרות הסכימו לתשלום הדיפרנציאלי, אך הוועד סירב לכך, וההסכם לא נחתם".

ידיעות תצלום בלעדיות
שר הביטחון במרוץ אופניים [פלאש 90]

בידיעות אחרונות מתפרסת ידיעת תצלום בלעדית מאת איתמר אייכנר, ולפיה סגן שר החוץ זאב אלקין זכה לשמוע מראש ממשלת גאורגיה את מי הוא מייעד להיות יורשו. אלקין זכה לכך "בזכות קשריו המיוחדים" עם ראש הממשלה, מדווח אייכנר. התצלום של אלקין לוחץ את ידו של היורש המיועד אינו מלווה בקרדיט.

ב"ישראל היום" מתפרסמת ידיעת תצלום בלעדית מאת דני ברנר ושלמה צזנה, ולפיה שר הביטחון משה יעלון נטל חלק במירוץ "דור-אלון סובב כינרת", על שמו של יוסי דור ז"ל ובחסות חברת דור-אלון וחברת ספידו. התצלום, מאת רון שלף, מציג את יעלון מדווש באופני ידיים.

ענייני תקשורת

ליאור זילברשטיין מדווחת בידיעות אחרונות כי שני עיתונאים צרפתים נחטפו ונרצחו אתמול במאלי.

במדור חדשות החוץ של הארץ מתפרסם דיווח מתורגם מאת סטיבן לי מאיירס מה"ניו-יורק טיימס" על שגרת יומו של אדוארד סנודן ברוסיה. "הוא מבלה את ימיו בלימוד רוסית ובקריאה. הוא סיים לאחרונה לקרוא את 'החטא ועונשו'. חייו רחוקים מלהיות חופשיים".

תאריך:  03/11/2013   |   עודכן:  03/11/2013
אורן פרסיקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זיכוך
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שורשה לפאם
4/11/13 15:22
פורום: העין השביעית כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זה שלושה שבועות לא הופיע המנהיג הרוחני העליון באירן עלי חמינאי ברבים בשום אירוע. משקיפים באירן ומחוצה לה סבורים כי המנהיג בן ה-74 חולה במחלה קשה, בלי להזכיר מהי. אין זו הפעם הראשונה שמוזכרת מחלתו. במרוצת 5 השנים האחרונות דובר על כך שהוא חולה בסרטן.
03/11/2013  |  מנשה שאול  |   כתבות
בשבוע הקרוב יתחדשו בג'נבה השיחות בין קבוצת P5+1 חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה לבין אירן בסוגיית הגרעין. סבב שיחות זה יהיה השני במספר לאחר בחירתו של חסן רוחאני כנשיא אירן ובהמשך לשיחות שהתנהלו בחודש האחרון.
03/11/2013  |  נחמן פביאן  |   כתבות
ההכנות לקראת פתיחת שגרירותנו הראשונה בקהיר התנהלו בירושלים בקדחתנות. שאפנו לפתוח את השגרירות לפני ה-26 בפברואר 1980 - המועד שנקבע בחוזה השלום להגשת כתבי ההאמנה של שגריר מצרים בישראל ושל שגרירנו בקהיר. אך הדבר לא הסתייע, בגלל קשיים שהערימו המצרים. בינתיים, אישרה הממשלה את מינויו של ד"ר אליהו בן אלישר לשגריר בקהיר. בן אלישר כיהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה והיה איש אמונו של ראש הממשלה מנחם בגין. המינוי אומנם זכה לתמיכה בממשלה, אך גם לביקורת בקרב מנהיגים של יוצאי ארצות-המזרח. "במערכה", הביטאון של ועד עדת-הספרדים בירושלים, פרסם בפברואר 1980 מאמר שבו קבל הכתב, כי למרות המסורת של משרד החוץ המפלה את יוצאי ארצות-המזרח מלכהן בתפקידי שגרירים בארה"ב ובאירופה, היה מקום למנות במצרים שגריר מבני עדות-המזרח, המכיר את "אורחם ורבעם של שכנינו ומדבר בשפתם". אומנם בן אלישר לא ידע ערבית ולא הכיר את עמי המזרח התיכון, אך לזכותו ייאמר, כי במהלך שירותו הקצר בקהיר עשה מאמצים להתיידד עם המצרים, בסיועה הרב של רעייתו ניצה.
03/11/2013  |  צבי גבאי  |   כתבות
בבוקר שלמחרת הבחירות המוניציפאליות של 2003, בישרה הכותרת הראשית ב'ידיעות אחרונות' ש'רוב ראשי הרשויות ימשיכו לכהן בתפקידם', אבל מקריית-מלאכי דרומה, הכותרת הזאת הייתה מנותקת לגמרי מהמציאות. בקריית-גת, קריית-מלאכי, דימונה, ירוחם, מצפה-רמון ואופקים הודחו אז ראשי ערים ומועצות מכהנים. בשדרות התקיים אז סיבוב שני, בערד נבחר אז ראש עיר חדש ושני הערים היחידות שראשיהם נותרו בתפקידם היו באר-שבע ונתיבות. בבחירות 2013 הסיפור הזה חזר על עצמו. כותרות העיתונים שוב בישרו לנו ש"מה שהיה הוא שיהיה", כשהכוונה היא בעיקר לשלושת הערים הגדולות ולמרבית ערי גוש דן, אבל בדרום שוב התחוללו סופות. בדימונה, מצפה-רמון, שדרות ואשקלון הודחו ראשי ערים מכהנים. באופקים ובקריית-מלאכי נבחרו ראשי ערים חדשים. בערד ובירוחם לא התקיימו בחירות, ושוב שתי הרשויות הכמעט יחידות ששמרו על יציבות היו באר-שבע ונתיבות.
03/11/2013  |  אלישיב רייכנר  |   כתבות
בתל אביב ובנתניה מתכוונת המדינה לערוך ניסוי של הסקייטראן (SkyTran), רכבל המורכב מקרוניות דמויות ביצה שניתן להכניס אליהן שניים-שלושה אנשים. בתכנון ובהקמת המיזם שותפים משרד האוצר, משרד התחבורה וחלק מחברות הביצוע שלו וכן התעשיה האוירית.
02/11/2013  |  עידן יוסף  |   כתבות
כמנהג המקום  /  אורן פרסיקו
מעשה קיצוני  /  אורן פרסיקו
הכה את המומחה  /  אורן פרסיקו
על גבול המיינסטרים  /  אורן פרסיקו
אנחנו והם  /  אורן פרסיקו
שרי הכפולה  /  אורן פרסיקו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il