|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

היו שלום בנק דיסקונט וריקי בכר

בהתנהגותכם כורתים אתם את העץ שעליו אתם יושבים. ריבכם אינו ריבי. מלחמותיכם אינן מלחמותיי, ומכאן ואילך אין מצפה אני לשום הבנה מכם
01/01/2014  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   תגובות
דיסקונט. שלא יפנו אלי בכלל [צילום: פלאש 90]

חשבון חדש
אין אני יפני ואין אני מבצע חרקירי כלכלי בנכסיי הכלכליים. אם בעת העיצומים וגם/או השביתה הקודמת של עובדי בנק דיסקונט - שהייתה אגרסיבית פחות מעיצומים וגם/או סמי שביתה נוכחית זו - רק שקלתי לפתוח חשבונות בבנקים נוספים ולא ביצעתי זאת, הפעם ברור לי שאעשה זאת

הבנקאי הראשון עימו היה לי שיג ושיח בתחילת דרכי המקצועית, היה יחזקאל, מנהל הסניף המיתולוגי שלי, בסניף "לב דיזנגוף", ששכן - אותם ימים - ברחוב דיזנגוף, קרוב לרחוב גורדון. באתי אל חדרו בסניף במטרה לבקש ממנו הלוואה כשיסדתי את משרד עורכי-הדין שלי. לא היה לי שפע מזומנים מיותרים וחלקות הנדל"ן היחידות שזיקה של בעלות משנה הייתה לי אליהן, היו נחלות הקבורה של שני הוריי ז"ל, בקרית-שאול. "מה הערבויות שיש לך כדי להבטיח את החזר ההלוואה?", שאל אותי יחזקאל כשביקשתי ממנו הלוואה לתקופה של מחצית השנה. "ערבויות?", ספק שאלתי, ספק תמהתי. "ערבויות?", חזרתי ושאלתי. "אה, כן", התעשתתי ואמרתי, "השם הטוב שלי?".

יחזקאל הבנקאי העירקי המשופשף והשנון, הביט בי - נער שזה עתה סיים את בחינות לשכת עורכי-הדין, דל לקוחות ודל ניסיון בשיג והשיח הכלכלי באותם ימים. כנראה משהו בכנות ובישירות שלי מצא חן בעיניו. יחזקאל אישר בקשתי להלוואה לכמה עשרות אלפי שקלים, ללא כל בטחונות שהם. אז עוד יכלו יחסים אישיים לכסות על חסרון בטחונות. משהגיע מועד הפירעון והעסקה שחיכיתי כי תתממש טרם התממשה ולא יכולתי לפרוע ההלוואה שנטלתי, במועדה, ביקשתי מיחזקאל ארכה למחצית שנה נוספת. יחזקאל נענה בחיוב. לבסוף ארבעה חודשים, קודם המועד המוארך לפירעון ההלוואה, התממשה העסקה, קיבלתי את חלקי וקורן כולי רצתי לחדרו של יחזקאל בסניף, לפרוע חובי לבנק.

לא היה מאושר ממני אותם ימים. יחזקאל שלף ממגירת שולחנו בקבוק עם משקה אלכוהולי תוצרת בית ושנינו יחד שתינו לחיי הצלחתי בעתיד. מאז, כמעט שלא נזקקתי להלוואות מהבנק. וכשנזקקתי, קיבלתי אותן תמורת בטוחות ראויות, בחפץ לב ובהסברת פנים. כשהודיעו לי שהסניף "שלי" עובר לדיזנגוף סנטר, הודעתי למנהל הסניף התורן על הטלת חרם ועל כך שאני עוזב את הסניף. לא היה לי חשק לחנות בחניון דיזנגוף סנטר כל פעם שנזקקתי לשירותיו השוטפים של הבנק, אם לצורך הפקדת המחאה ולא לכל צורך אחר. לבסוף מצאנו סידור שהניח דעת שני הצדדים. בקיצור, גדלתי עם בנק דיסקונט וסניף זה היה ביתי השני.

כשאליס מאיר עברה לנהל את סניף השרון סירבתי "לאשר לה" לעזוב. לא עזרו הסבריה שדליה אברבנאל שהחליפה אותה, טובה הימנה. לבסוף, דליה הוכיחה עצמה - ובגדול! היא הצמידה אלי את טלי ברוך כפקידת אח"ם אישית ובזכות שתיים אלה ושאר עובדי סניף "לב דיזנגוף" של בנק דיסקונט, נהניתי - עד לפרוץ העיצומים - משירות שוטף נפלא.


פתאום שביתה ועיצומים


ופתאום הודיעו על עיצומים ושביתה חלקית בבנק דיסקונט. בתחילה לא ייחסתי לכך כל חשיבות, מה לי ולהם. מה לי ולסכסוך עבודה בין הנהלת וציבור עובדי הבנק. עד שבאו ריקי בכר וחברי ועד העובדים "הגאוני" של הבנק והוכיחו לי, באותות ומופתים, שוועד עובדים יכול גם לחבל - לטעמי ולהבנתי שלי - בפרנסתם של מי ששלחו אותם לייצגם. אפילו שמליצות ומילים גבוהות - גבוהות עד מאוד - בפיהם. פתאום איני יכול עוד להפקיד המחאות בבנק שלי. פתאום נאלץ אני לסור, כל יום - מחדש - לבנק מרכנתיל ולהציג עצמי בפני פקיד האשנב, כי בבנק זה אין מכירים אותי ואת עובדי משרדי וכל פעם שאני נאלץ להפקיד המחאה עלי לעמוד שעות בתור, בסניף בנק מרכנתיל המצוי באזור כיכר רבין, בו משרתים שני פקידים (ולעתים שלושה) ציבור של עשרות לקוחות נזעמים של בנק דיסקונט. לקוחות אלה הוכרחו בעקבות פעילותו של ועד עובדי בנק דיסקונט "למען עובדי הבנק" להפסיק עיסוקיהם השוטפים ולהזדהות בפני פקידי האשנב בסניפי בנק מרכנתיל השונים ברחבי הארץ, כדי להפקיד ממסרים בנקאיים אישיים שלהם.

הבוקר, כפי שנמסר לי, הרי יהיה סניף הבנק שלי - סניף "לב דיזנגוף" סגור לחלוטין עקב החרפת העיצומים לאור הוראות חברי ועד עובדי בנק דיסקונט, שבראשו עומד ה"ה ריקי בכר. יושב-ראש ועד עובדים מיליטנטי זה, כפי המפורסם בעיתונים, עומד לסיים את תפקידו בבנק דיסקונט, בשלהי חודש מרס 2014.


"אתם מזיקים לעצמכם"


מאז ומתמיד הייתה לי סימפטיה לחלש ולנגזל. דומה בעיניי שאין זו המציאות בעניינם של עובדי בנק דיסקונט. גם אם טועה אני וזו הינה המציאות בעניינם של עובדי בנק דיסקונט, הרי ההתנהלות המיליטנטית בה מולכים עובדי בנק זה, בידי חברי הוועד שלהם, מסירה כל אהדה מליבי הניתנת לשובתים ואפילו שביתתם מוצדקת, אם בכלל. שביתה הפוגעת בלקוחות בנק דיסקונט, על-ידי עובדי בנק דיסקונט, בגיבוים של חברי ועד העובדים של בנק זה, אינה יכולת להיות מוצדקת בעיניי, כלל וכלל, ואפילו אם הבסיס לה הוא צודק מלכתחילה. מי שפוגע בלקוחות מעבידו, אל יצפה להבנה ולסימפטיה מלקוחות מעבידו, ובענייננו אנו, מלקוחות הבנק. הגיע הזמן לשים קץ, בכל הכבוד הראוי, להפקרות זו של עובדי בנק דיסקונט, הפוגעים בלקוחות הבנק בחסותה של "קדושת השביתה".

שיא השיאים התרחש, מבחינתי אני, יום אתמול. עייף ומיוזע שבתי לתל אביב בתום דיון מפרך ומתיש, בפני הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט העליון. מזכירתי הבהירה לי, כי טרם שלמה מלאכתי ועלי לחוש לסניף בנק מרכנתיל, כדי שיזהו אותי אישית ואוכל להפקיד המחאות שייכללו בהכנסות השנתיות שלי, בשנת הכספים 2013, ביום האחרון שניתן לעשות כן, יום אתמול - תאריך 31.12.2013. כמה המחאות היו המחאות מוגבלות שלא ניתן היה להסב אותן, אלא אך ורק בסניף האישי שלי. הפקידה האדיבה בבנק מרכנתיל, הציעה לי להפקיד ההמחאות במעטפת "אלתור" ולשלשלה באשנב בסניף הבנק שלי. היה ברור לי שאת הזיכוי לשנת המס 2013, כבר הפסדתי. לא רציתי להסתכן בכך שמעטפה זו תאבד, או - במקרה הרע - תיגנב, כפי שאירע למי מלקוחותיי, במקרה דומה, בבנק אחר. באוזני עוד הדהדו מילותיו של לקוח זועם של בנק דיסקונט שהטיח אותן כלפי פקידת האשנב של בנק מרכנתיל דווקא ואמר: "אתם לא מבינים שאתם מזיקים לעצמכם. מיד בתום השביתה אני עוזב את הבנק".

אין אני יפני ואין אני מבצע חרקירי כלכלי בנכסיי הכלכליים. אם בעת העיצומים וגם/או השביתה הקודמת של עובדי בנק דיסקונט - שהייתה אגרסיבית פחות מעיצומים וגם/או סמי שביתה נוכחית זו - רק שקלתי לפתוח חשבונות בבנקים נוספים ולא ביצעתי זאת, הפעם ברור לי שאעשה זאת, מיד כשאתפנה מעיסוקיי המקצועיים השוטפים. לא ריקי בכר ולא אדם אחר מעובדי בנק דיסקונט יפגע בי כלכלית ומקצועית, בבזבוז זמן עבודה יקר, בעמידה מיותרת בתורי בנק מרכנתיל וגם/או באי-יכולת להפקיד ממסרים בנקאיים, במועד, בשל "קדושת השביתה" שלהם.


מפסיק להיות פראייר


ואתן, דליה אברבנאל וטלי ברוך, יקרות ומסורות שלי, ושאר עובדי סניף "לב דיזנגוף" המסורים של בנק דיסקונט, אל תצפו שאתחשב בבנק "שלכם" ושעה שיציע לי בנק אחר מבצעים אטרקטיביים דוגמת "בנק ירושלים", אתעלם מהם ואפסיד הטבות, בזכות "השירות הטוב המוענק לי בסניף". סביר שבבנקים החדשים שבהם אפתח - עוד היום! - חשבונות חדשים ומקבילים, ינסו לפתות אותי בהטבות שלא יוכל בנק דיסקונט לתת לי, ואני מודיע לכם - מראש ובשער בת-רבים - כי אתפתה להן גם אתפתה.

התנהגותם של ריקי בכר ושאר חברי ועד העובדים של הבנק שלכם - שלכם! - ולא שלי! - הוכיחה לי שהייתי והתנהגתי, עד כה, כפראייר גמור. אף אחד לא אוהב להיות פראייר ואפילו לא אני עצמי. היו שלום בנק דיסקונט והיו שלום ריקי בכר ויתר חברי ועד העובדים המיליטנטי של בנק זה, שבהתנהגותכם כורתים אתם את העץ שעליו אתם יושבים. ריבכם אינו ריבי. מלחמותיכם אינן מלחמותיי ומכאן ואילך - אין מצפה אני לשום הבנה מכם.

יחזקאל מנהל סניף הבנק שלי, מצוי - זה שנים - בעסקים פרטיים ומדליה אברבנאל מונעים אתם, ממילא, מלתפקד במלוא יכולותיה, כמנהלת סניף בנק אוטונומית ומוכשרת. אם תמשיכו בדרך "חכמה ויצירתית" שכזו, לא רק ריקי בכר יעזוב סופית את הבנק בסוף חודש מרס 2014. גם אנחנו הלקוחות הנאמנים והטיפשים של הבנק, נעזוב אתכם, בלי להסתכל - אפילו פעם אחת - לאחור.

ואל תשלחו אלי את עובדי הסניף שלי - אל תעזו להציע לי לפתוח תוכניות חסכון או לקחת הלוואות בתנאים מצוינים - אל תפנו אליי בכלל, מהסניף או מכל גורם אחר שהוא, בבנק דיסקונט, מיוזמתכם אתם, שלא לצורך שמירת ענייניי האישיים הבנקאיים, מכוח חוק, כדי למנוע ממני טריקת טלפון בפניכם. לכם - לכם בלבד אני עדיין רוחש טיפת כבוד ואיני רוצה לנקוט בדרך זו, אולם גם טיפת כבוד זו, היא - מכאן ואילך - טיפת כבוד על תנאי.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  01/01/2014   |   עודכן:  01/01/2014
עו"ד חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היו שלום בנק דיסקונט וריקי בכר
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כל ישראל חברים
1/01/14 17:05
2
יוא"ב
1/01/14 18:52
3
מיש מיש
1/01/14 19:33
4
מנדלה משינקין
1/01/14 20:13
5
אלעד תא
1/01/14 20:17
6
יוסי אבידור
1/01/14 22:28
7
גיא עוז
2/01/14 15:39
8
יחזקאל ג
2/01/14 16:34
9
די לשביתות
2/01/14 21:23
10
אחד אחד
5/01/14 09:26
 
מומי
5/01/14 14:37
11
מקס פאואר
5/01/14 12:09
12
קולגה עורכת דין
12/01/14 14:04
13
פקיד
19/01/14 18:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בסכסוך המזרח-תיכוני, במו"מ המדיני, כל הצדדים עומדים על שלהם - חוץ מן הצד הישראלי.
01/01/2014  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
מפאת כבודו של העיתון, אשר גם אני נמנה עם המנויים בו, לא אציין את שמו אבל השבוע עשתה מי מנציגת השירות שלו (מן הסתם בהנחיית הממונים עליה) מעשה מקומם, משפיל ובעיקר - לא אנושי.
01/01/2014  |  אברהם שרון  |   מאמרים
מה המשותף למוטי זיסר, נוחי דנקנר ובנק הפועלים? - כולם חטפו מכות כואבות בנסיונותיהם לפעול בחו"ל. זיסר שהתמקד בפעילות נדל"ן במזרח אירופה איבד את אלביט הדמיה, דנקנר עומד לאבד את אי.די.בי בין היתר בשל ההשקעות בקרדיט סוויס ובלאס וגאס, ולמזלו של בנק הפועלים - הזבנג שחטף בטורקיה לא היה משמעותי ובנק ישראל מנע ממנו מפלה דומה בקזחסטן.
01/01/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
הג'יהאד העולמי אינו דבר כל-כך חדש. הוא קיים כבר כמה עשרות שנים והוא אחראי לכמה פעולות ראווה גדולות של טרור בניו-יורק (מגדלי התאומים), בפריז, במדריד ובלונדון (תחנות רכבת), וכיום הוא פועל בתימן, בכמה מדינות אפריקניות, בעירק, בסיני ובסוריה, וגם באפגניסטן ובפקיסטן (שם הוא זוכה לחסות ממשלתית ולמימון סעודי).
01/01/2014  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
תהליך המתן ומתן המתנהל מול הרשות הפלשתינית - הגלגול האוסלואידי של אש"ף (הארגון לשחרור פלשתינה כולה!, שנוסד עוד לפני מלחמת ששת הימים ושקר "הכיבוש") - מתפתח בכיוונים צפויים מראש (לא על-ידי נציגת ישראל) ומסוכנים. להלן דוגמאות אחדות:
01/01/2014  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il