|   15:07:40
דלג
  מאיר אינדור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

טיול תג המחיר, הלינץ', החילוץ והבושה

אם רוצים לחסל את פעולות תג מחיר צריך לקרוא את הערת השוליים קצובר: את המניע לפעולות תג מחיר צריך לחפש במשרד המשפטים ובפרקליטות הצבא
11/01/2014  |   מאיר אינדור   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
פעולות תג מחיר [צילום: פלאש 90]

הטענה של הצעירים היהודים שהוכו על-ידי פלשתינים, בלינץ' האבנים והמקלות, שהם לא ביצעו "תג-מחיר" ורק מטומטם הולך לבצע פעולות של תג מחיר – ביום סבירה.

להפתעתי מקור צבאי באגדת איו"ש מחזק את הדברים: לא הייתה הוכחה לגרפיטי או שריפת מכוניות. אבל הוא חולק על המונח "טיול" שהצעירים אימצו לעצמם. המקור הצבאי אומר "מי שמטייל אחרי שהרסו לו יקב ושעה אחרי שהתעמת עם תושבי הכפר הסמוך והולך להסתובב בכפרים, תסכים איתי שזה עצמו 'תג מחיר'!"

'רגע רגע, אני שואל אותו, למה בכלל הפלשתינים יורדים מהכפר שלהם לכוון 'אש קודש', בדיוק בעת שהטרקטורים של צה"ל עוקרים את השתילים היהודים? למה מג"ב לא מגרש אותם בעת שהם באים לרקוד על דמיהם של היהודים. הצעירים היהודים הרי חסכו פרוטה לפרוטה, למה אפשרו לפלשתינים לחגוג ולקחת משם שתילים. הוא אינו מכיר את התחלת האירועים ואין לו תשובה.

נחזור לתג מחיר שלא היה

אחד הצעירים שהשתתף באירוע מספר: מדובר היה בהפגנה ספונטנית בשטח ב'טיול'-'צעדה'. גוש אמונים ותנועת ההתנחלות התמחו בצעדות וטיולים של הפגנת בשטח. הוא גדל על כך. 'גם ללכת בא"י היא מצוות כיבוש והיא תשובת המשקל ותיקון לחטא שנעשה בגרושם מהחלקה. אנחנו נראה שאנו הולכים וכובשים את כל הארץ'.

אני מוכן לקרוא לכך 'הוצאת זעם'. נעלה את המחיר –התגרות!

הצעירים התגרו ובצעו סיור מופגן ליד הכפרים, אחרי שערביי כיסרה עשו להם 'נא בעין' וחגגו ליד היישוב את מפלת החקלאים הצעירים שנאחזו ברגבי הרי יהודה הקשים. עכשיו תשאלו מה היה קורה -בעיקר אצל כלי התקשורת – בתמונת ראי. אם צעירים ערבים היו נתפשים משוטטים ליד ישוב יהודי והם היהודים היו מבצעים בהם באופן דומה- לינצ', באבנים ומקלות...

ובכן זה קורה! קורה הרבה. אבל לא הלינצ'ים. פלשתינים חודרים לשטחי ישובים כעניין של שגרה להתגרות. להתגרות. שלא לדבר לגנוב או לפגע. בדרך כלל הם באים בשבתות וערבי שבתות –ביחד עם ארגוני שמאל ומתנדבים זרים-נעים בטווחים הרבה קרובים לישובים. באזורים שליד הגדר ואם אין גדר לשטחי הבתים הקיצוניים. אף אחד מהתושבים לא חושב לבצע בהם לינץ'. מי שמטפל בהם הם צוות הכוננות וקצין הביטחון.

ולמה הם אין לינצ'ים? קודם כל בגלל האופי הבסיסי של המתיישבים: שומרי חוק שרוצים לראות את מערכת החוק פועלת במקום לקחת אותו לידיים. המתיישבים מוכנים לעיתים לשלם את המחיר של חולשתו של הממשל שלא מגיב, גם לא על השתלטות גוברת על שטחי סי.

אפשר להתווכח אם זה בעצם סוד חולשתם של היהודים, שניתן לבצע בהם את מה שהממשל חושש לעשות מול הבדויים בדרום והערבים שהשתלטו על אדמות המדינה במשולש ובגליל. אבל זו המציאות.

היו פעם שלושה צעירים יהודים שהבריחו את הפלשתינים באלות, מהשטח הצמוד לישוב בדרום הר חברון. הם צולמו נעצרו מייד והועמד לדין. המסר הועבר. גם לתוככי הקו הירוק. לא תראו את הצעירים היהודים בקווי התפר בירושלים פועלים מול הפורע הערבי שמגיע לשכונת הגבעה הצרפתית ולהר הצופים לאוניברסיטה העברית בירושלים, מיידה בהם אבנים. אבל מה קורה עם הצעירים חמי המזג, אלה שרואים איך מערכת החוק קורסת מול המסה של פעילות אלימות של הפלשתינים?

הם רואים שהאלימות והטרור מנצחים והממשלה מחפש עמם שיח ופשרות במקום להפעיל את החוק! הם רואים שבעימות בין העם היהודי לערבי על הארץ מי שאלים מצליח לכבוש אותה ולהכניע את מערכת החוק!.

אבנים ומקלות

ראשיתן של האבנים והמקלות של ערביי הכפרים באירוע הדמים בבנימין היה באזעקת ההמונים ברמקולים במסגדים. פעם הם היו בשליטת הממשל הצבאי. אבל עם הסכמי אוסלו המסגדים הועברו לשליטת הרש"פ ומאז הפכו לכלי הסתה בידיהם ביחד עם מערכת החינוך והתקשורת המגויסת. המשטרה הפלשתינית הייתה שותפת סוד להתארגנות של המתקפה ההמונית אבל דאגה שיהיה בעימות מבוקר.

ואיפה היה הצבא הישראלי? לקח זמן לצבא להגיע וכשהגיע הלינץ' הפלשתיני המשיך להתנהל לעיני מג״ד צה״ל ולעיני חייליו. הצבא התנהג כמו מהאו"ם, כך אומרים המותקפים.

לא מדויק; הוא התנהל לפי הפקודות של הכלת ארועים –שיטת אלוף פקוד מרכז. לכן הוא לא הפעיל אמצעי לפזור הפגנות. גם כשהצעירים היו בסכנת חיים. לא שהמפקדים נחו, הם היו עסוקים. המקור הצבאי הסביר לי ש'התנהל מו"מ עם אנשי המשטרה ו"זקני" הכפר ועם נציגי הפלשתינים בוועדה המשותפת', כלשונו.

מה שמזכיר את המו"מ עם ג'בריל רג'וב על חילוץ הלוחם הדרוזי מדחת יוסוף מקבר יוסף שבסוף מת מצעיו בעוד המו"מ ממשיך.

אני שואל את המקור הצבאי המתדרך: גם אני כלוחם ומפקד נקלעתי לאירועים בהם הייתה צפיפות של מפגינים ופורעים. אבל אנו קראנו להתפזרות מיידית ואם לא התפזרו פעלנו בנחישות והפגנו משילות.

בארוע הזה רואים שהצבא מגיע, המג"ד לא תופש פיקוד על השטח לא מכריז על 'שטח צבאי סגור' ולא מפנה את הצעירים הפלשתינים שסוגרים על הבית ומיידים מיד פעם עוד אבנים, מעל ראשו. הוא "מסייע" לפלשתינים להוציא את הפצועים.

מי שמוביל את הפצועים הם "זקני הכפר" בני 40-50 אלה שהיו במו"מ ועתה מגינים על הפצועים מפני הצעירים. הצעירים היהודים טוענים שזו הייתה ההצגה. האיש עם החליפה שבולט בצילומים הוא שוטר הפלשתיני. לפני כן השתתף בזריקת אבנים עליהם. כך גם חלק מהצלמים עם הווסטים ואפילו הפלשתינים בעלי הווסטים של הצלב האדום השתתפו. השוטרים הפלשתינים אומנם הגנו עליהם מול המעגל החיצוני של הצעירים, אבל הם לא טרחו לחסל את המתקפה, אלא למזער אותה.

אז למה המג"ד והכח הגדול שלו לא התערב, אני שואל את המקור הצבאי. תשובה מוכרת מתורת 'לחימה בעצימות נמוכה' שחשבנו שכבר חלפה מהעולם לאחר מבצע "חומת מגן". המשימה של הצבא לא הייתה להסלים את המצב אלא לחלץ את הצעירים, בעדינות ומבלי לגרום לעוד נפגעים.

אני מסתכל בסרטים של המבנה הצפוף בחיילים קצינים ו-14 צעירים פצועים ולכודים ומסביבם ממרחק מטר ויותר עשרות צעירים ממשיכים ליידות בהם אבנים ומקלות. "תגיד לא חששתם שחייל ייפגע מסכין?

"היה להם אפודים קראמיים!"

על הצעירים היהודים שממשכים לספוג מכות- לא שאלתי. בכל אותו זמן התנהלו זריקות אבנים, במרחק 400 מטר על שלושה צעירים שלא הגיעו למבנה והיו נצורים על-ידי עשרות ערבים. באחד מהם הוטלה אבן שפצעה אותו והתעלף. כל זאת לעיני מפקדי הכח שמנה כ-100 חיילים.

מפקדים ביו"ש הודו שהצבא צריך להפיק לקחים מהארוע אבל 'המג"ד התנהג נכון'. האם ההנחיות הנוכחיות והרוח הנושבת ממרחבי המו"מ המדיני לא היו ברקע? המרחב המדיני – היא שאלה הפוליטית ענו. וזה לא הצבא שאני וחבריי הכרנו, אמרתי.

נעזוב את המתנחלים שדמם מותר... אבל הסרטונים של "הרב" זכריה- הפלשתיני, מארגון "רבנים זכויות אדם", אלה שמסייעים לפלשתינים בסכסוכי הקרקעות (סכסוך אחד הסתיים ברציחתו של דב דירבן הי"ד בדרום הרי חברון); כעת מופצים בכל העולם הערבי ובמרחב הפלשתיני כסרטי גבורה ונצחון לאומניים. סרטים שמעודדים צעירים בעתיד לקחת את האבן ולהיצטרף גם לזורקי האבנים על הדרכים והנוסעים ביו"ש בירושלים המזרחית ולאחרונה גם בכביש הצפון.

יש יהודי אחד שיכול לשנות כוון. שמו שי ניצן מהפרקליטות. האם יורה על חקירת הפלשתינים שמופיעים בתמונות כשהם מכים את היהודים בשעה שהם מובלים בידי החוצה לעיני חיילי צה"ל? האם יימצא שותף לכך בלשכת אלוף פקוד מרכז? בינתיים צריך להתייחס לכך בספקנות. עד כה נעצרו 4 צעירים יהודים. לא שמענו על מעצר ערבים שהשתתפו בהתקפה.

בעניין ההפליה מערכת המשפט –הפרקליטות ובתי המשפט- נוהגים בשיטתיות, למשל בסוגיות של התקפות בנשק קר על היהודים. השבוע הוטל עונש מגוחך של שנת מאסר (9 ח' בשני שליש) על פורעים ערבים שהכו שני ברסלבים, ליד שער שכם. מדובר בצעירים שתמונותיהם והסרטונים עליהם -הופצו בכל העולם הערבי. על פחות מכך, קיבלו צעירים בזמן ההינתקות גם 3 שנות מאסר! בינתיים לא שמענו -על מעצר עד סוף הליכים של הפורעים הפלשתינים בחבל בנימין.

אם רוצים לחסל את פעולות תג מחיר צריך לקרוא את הערת השוליים הבאה של בני קצובר מראשי המתיישבים: את המניע לפעולות תג מחיר צריך לחפש במשרד המשפטים ובפרקליטות הצבא. הם פיתחו את האכיפה והענישה הסלקטיבית לדרגת אומנות. הם אלה שפתחו שיטה דרקונית של הרס חלקות חקלאיות בהמצאה משפטית הזויה של "צו שימוש מפריע".

כשהצעירים היהודים רואים אכיפה סלקטיבית ביחס לבניה בלתי חוקית הם עושים דין לעצמם! זה לא בסדר. זה לא חוקי. אבל מי שמבעיר את הבערות ביו׳ש הם היוצרים של המציאות ולא אלה שרואים בכך סוג של 'הגנה מן הצדק'.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
הכותב הוא סא"ל במיל. ויו"ר ארגון נפגעי הטרור "אלמגור"
תאריך:  11/01/2014   |   עודכן:  13/01/2014
מאיר אינדור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טיול תג המחיר, הלינץ', החילוץ והבושה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלון פלג
12/01/14 20:21
2
זקן
13/01/14 15:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
שר האוצר, יאיר לפיד, הולך ומסמן עצמו באופן חד יותר כסמן השמאלי של הממשלה. לאחר שהודיע כי יפעל לפטר את הרבנים הראשיים לאחר שאלה אשררו החלטה ישנה האוסרת גיוס בנות לצה"ל, אמר לפיד כי הוא מתחייב לכך שמפלגתו תעשה הכל כדי לחסום את בנייתן של 1,400 יחידות חדשות בשטחי יהודה ושומרון, מעבר לקווי 1967.
10/01/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
"הסכם עם הרשות הפלשתינית יקבע שגוש-עציון ומעלה אדומים ישארו בתוך ישראל, ובתמורה ניתן להם שטחים אחרי". כך אמר (יום ו', 10.1.14) ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג. הוא דיבר במועדון המסחרי והתעשייתי בתל אביב. הרצוג לא אמר האם מדובר במידע חשאי שהגיע אליו, אך הזכיר כי נפגש לפני מספר ימים עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי.
10/01/2014  |  אלעזר לוין  |   חדשות
1. "היכנס להיסטוריה", הם מאיצים בו, אחרת תיזכר רק כ"הערת שוליים". כך פרשנים ועיתונאים רבים. ואנחנו מבינים שכוונתם היא להגשמת חזון האימים המדיני של השמאל הישראלי. כמו לא עברנו עשרים שנה מאז ההסכם האומלל באוסלו, כמו לא טפחה המציאות על פניהם של מטיפי חורבן ההתיישבות, אלה המכנים את נחלת אבותינו "גדה" (כמה קילומטרים מערבה מנהר הירדן נחשבים עדיין לגדתו?)
10/01/2014  |  דרור אידר  |   מאמרים
המתנחלים עסוקים בהפגנות, בפגיעה בערבים, בהתגרות בחיילים. כל מה שיש להם בראש זה יישוב ארץ ישראל, והם חושבים רק על הדרך בה יוכלו להמשיך ולהתגורר בשטחים. זהו הדימוי הנפוץ בתקשורת, שכידוע ברובה לא ממש נוטה לימין המפה הפוליטית. גם מי שמשתייך לימין, כמו כותב שורות אלו, לא רגיל לחשוב על אותם מתיישבים כמי שמתחבטים בבעיות יום-יום וכמי שיש להם תפישות עולם שמעבר לפוליטיקה.
10/01/2014  |  איתמר לוין  |   כתבות
מוטי בן-משה מתחיל את שליטתו באי.די.בי בהטלת חרם על אמצעי תקשורת המסתננים הם עבריינים שלא יכולים לטעון שפוגעים בהם עם הפלשתינים בכלל אי-אפשר להתחיל לדבר שופט נוקט עמדה פוליטית פסולה אלי גוטמן מתחיל קדנציה כברירת מחדל אמונות טפלות הפכו למקור הכנסה לנוכלים
10/01/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
במימון ממשלתי: קמפיין נגד ג'ון קרי  /  עופר וולפסון
מחבלים ירו פצמ"רים על כוח צה"ל  /  איציק וולף
הרצוג: אם לא יהיה הסדר נספוג חרם  /  איציק וולף
מדינת ישראל וזכויות העם היהודי  /  אליקים העצני
טרור פמיניסטי  /  אריאל י. לוין
תוכניתו הבזויה של אבו-מאזן  /  יהודה דרורי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לצערי, מנהלי המשא-ומתן לפדיון 133 יהודים, הנמצאים כבר מאה ותשעים יום בגיא ההריגה העזתי, אינם משתחררים מיצר הנקמה
ראובן דינור
ראובן דינור
חדר בבית מלון, ממומן בידי המדינה, או דירת מגורים זמנית אינה מענה הולם אלא אקט רנדומלי שמעצב ביתר שאת את הגלות בתוך הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il