|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות

שישה בשישי

אשרי המאמין

את שתי המילים שבכותרת, צרפו בבקשה לסיומו של כל אחד מהקטעים הבאים. לפעמים האמונה היא מתוך תקווה, לפעמים היא מתוך ספקנות. על אפיפיור השואה, עתידו של מעריב, הרשויות המקומיות, הלקח של בית שאן, התוכנית "עובדה" ומשפט הולילנד
24/01/2014  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות - רשויות מקומיות   |   תגובות
שמר על שתיקה

עוד משהו קטן
מה דעתכם: פיצוץ בלון הגז השבוע בירושלים אירע בבית היחיד, אבל היחיד, בישראל שבו תחזוקת בלוני הגז היא רשלנית?


פיוס ה-12
המסמכים נעולים כאן גם אחרי 70 שנה [צילום: AP]

האם הוותיקן יפתח סוף-סוף בצורה מלאה את הארכיונים שלו מתקופת השואה? השבוע היו שוב דיבורים על כך, אם כי מעשים עדיין לא ראינו. שנים רבות נשמעת דרישה זו, לבצע מהלך שבכל מדינה מתוקנת נעשה בצורה אוטומטית: לתת לחוקרים גישה למסמכים בני 70 ומעלה (תקופת החיסיון המקובלת היא 30 שנה בלבד). אבל הוותיקן פתח עד כה רק את המסמכים שהוא עצמו בחר, והותיר סימני שאלה ענקיים סביב התנהלותו של האפיפיור פיוס ה-12 בשנות השואה.

עובדה מספר 1: פיוס היה נציג הוותיקן בגרמניה הנאצית לפני שהתמנה לאפיפיור בשנת 1938, וחתם על הסכם סטטוס-קוו עם ממשלתו של היטלר; עובדה מספר 2: פיוס שתק כמעט לחלוטין בזמן השואה; עובדה 3: פיוס נחלץ לעזרתם של יהודי רומא בשנת 1944. על עובדות מרכזיות אלו אין מחלוקת; השאלה היא האם יש קשר ביניהן ו/או האם ניתן ליישב ביניהן.

יש מי שאומרים, כי לפיוס לא היה הרבה מה לעשות בזמן השואה ושתיקתו נועדה להגן על אינטרסים חשובים של הכנסייה הקתולית. יש המאשימים אותו בתמיכה בנאצים ובשתיקה שנבעה לכל הפחות מאדישות לגורל היהודים. קרוב לוודאי שהמסמכים שבוותיקן יכולים להכריע לכאן או לכאן או לאיזשהו מקום באמצע. העובדה שכל האפיפיורים סירבו להתיר גישה אליהם, עשויה לרמז מה יש בהם. האם פרנציקוס יהיה מי שישבור את חומת הסודיות?

עיריות: בחירות
יישר כוח גדול ליהודה וינשטיין [צילום: פלאש 90]

מגיע יישר כוח גדול ליהודה וינשטיין, על נחישותו בנוגע לביטול הבחירות בנצרת ובבית שמש. שנים מדברים על כך שבמגזר הערבי ובמגזר הערבי יש זיופים ואי-סדרים בבחירות, אבל איש לא עשה דבר – עד וינשטיין. צריך לא מעט אומץ ציבורי כדי להתעמת עם שני המגזרים הללו, שלא ממש ידועים בחיבתם לבתי המשפט ושבחלקים משמעותיים בהם האלימות היא דרך חיים. וינשטיין הוא שפעל במהירות רבה והוא שהחליט לבקש לבטל את התוצאות בשתי הערים, ולכן הוא שזכאי למלוא המחמאות. עליו להשלים כעת את המהלך במישור הפלילי ולמצות את הדין עם מי שאחראים לאותם מעשים.

השאלה שלי היא מה יקרה בעתיד – הן בבחירות לכנסת והן בבחירות המוניציפליות. אפשרות אחת היא, שהזייפנים למיניהם יפעלו ביתר תחכום, יפיקו לקחים מכשלונותיהם באוקטובר 2013 וינסו למנוע מהמשטרה לעלות בעתיד על עקבותיהם. איכשהו נדמה לי, שזו האפשרות הסבירה יותר. אבל אולי – רק אולי – יהיו גם מי שיבינו שמה שהיה הוא לא מה שיהיה, שאי-אפשר להמשיך להביא מתים ואסירים להצביע, שמי שינסה לעשות זאת ישלם מחיר אישי וציבורי כבד. האם זו תקווה מציאותית?

עיריות: ביקורת
לא עשה דבר בעקבות הדוח הקודם [צילום: פלאש 90]

ממש לא הופתעתי מהדוח של יוסף שפירא על השלטון המקומי שפורסם השבוע. בגדול, אותם ליקויים ואותם אי-סדרים ולפעמים גם אותן שחיתותיות, חוזרים על עצמם בדוחות המבקר בנושא זה. לכל היותר מתחלפים השמות, הסכומים וכמה פרטים. השלטון המקומי היה ונשאר החצר האחורית המסריחה של המשטר בישראל.

יש רק תקווה אמיתית אחת לשינוי: פיקוח אמיתי ואפקטיבי מצידו של משרד הפנים. שפירא עמד על נושא זה בדוח השנתי שלו והראה, כי שרי הפנים לדורותיהם לא רוצים ללכלך את הידיים בשלטון המקומי, ולא ממש משנה למה. וכך יכולים השריפים המקומיים לעשות כמעט ככל העולה על רוחם: לקבל טובות הנאה, ליטול הלוואות במיליארדרים, לקיים אירועים בזבזניים, לצפצף על חובת המכרזים ועוד כהנה וכהנה. האם גדעון סער – שלא עשה דבר בעקבות הדוח הקודם – יתעורר כעת?

מעריב
למעשה נמחק [צילום: פלאש 90]

אי-אפשר להפריז במשמעות נתוני חשיפת העיתונים שפורסמו השבוע בידי TGI. לפי הנתונים הללו, מעריב למעשה נמחק. עם חשיפה של 5%-4% מעריב מתקרב לטווח טעות הדגימה, כך שעוד מעט ניתן יהיה לומר בציניות שייתכן שאיש אינו קורא אותו – ולא רחוק היום שזו עלולה להיות האמת. אם כך יקרה, זה יהיה יום עצוב ביותר לתקשורת הישראלית ולדמוקרטיה הישראלית. זה יהיה יום בו נישאר עם שלושה עיתונים גדולים ומוטים: ישראל היום הפרו-ביבי, ידיעות אחרונות האנטי-ביבי והארץ שלא צריך לומר עליו דבר.

שלמה בן-צבי טוען, שמעריב הפסיק להפסיד בחודש דצמבר ושהנתונים שלו גבוהים מאלו שפרסם TGI. אם לחזור לרגע למחוזות הציניות, אזי באמת די קשה להפסיד אם אתה מדפיס מעט מאוד עותקים, אם יש בך פחות עמודים, אם סגרת מוצרים, אם אתה משתמש במערכת אחת לשני עיתונים ואם הורדת את משקל הנייר. וברצינות: האם בן-צבי מסוגל להציל את מי שפעם היה העיתון הנפוץ ביותר במדינה, וכיום יש לו פחות קוראים מאשר לעיתון-הנישה גלובס?

רעידת אדמה
האם אנחנו מוכנים טוב יותר?

בשנת 749 חרבה בית שאן לחלוטין ברעידת אדמה עזה. את עקבותיה ניתן לראות עד היום בגן הלאומי הנפלא של העיר: עמודי ענק שקרסו, כותרות שנפלו, גגות שהתמוטטו, אפילו פסיפסים שקיבלו צורה גלית. תראו את העמוד הזה, שפשוט נפל ונחצה לשניים ונותר כך במשך 1,200 שנה עד שנחשף בידי הארכיאולוגים.

סקיתופוליס – היא בית שאן – ירדה מעל המפה, אבל השבר הסורי-אפריקני לא הלך לשום מקום ומדי פעם הוא מזכיר את קיומו ברעשים קטנים. משום מה אני לא בטוח, שישראל של 2014 מוכנה טוב יותר מאשר ארץ ישראל של 749 לרעידה הגדולה הבאה. האם אני טועה?

דכנר ודיין
צירופי מקרים [צילום: פלאש 90]

תראו אלו צירופי מקרים. "תחקירו" של רפי גינת על שמואל דכנר – שהתבסס כמעט בלעדית על טענות של הלל צ'רני ועל תביעות של מאיר וענת רבין – שודר ערב החקירה הנגדית של דכנר במשפט הולילנד. הפרופיל של אילנה דיין על דכנר שודר (יום ה', 23.1.14) בעיצומה של הגשת הסיכומים במשפט, כאשר השופט דוד רוזן כבר שוקד על לימוד החומר לקראת מתן פסק הדין – כנראה מתישהו בין פסח לבין פגרת בתי המשפט.

הכתבה ב"עובדה" הייתה אנושית, ציירה את דכנר באור מאוזן - בהחלט לא תופעה שכיחה בתקשורת הישראלית - ואולי אף הטילה אחריות-יתר על אנשים אחרים. הבעיה שלי איננה התוכן אלא העיתוי. דיין כבר הוכיחה בעבר, שאין לה שום בעיה להיות בעת ובעונה אחת החוקר, התובע, השופט והתליין (ע"ע סרן ר'). האם לא היה כאן שום רצון להשפיע - ולא משנה באיזה כיוון - על פסק הדין?

תאריך:  24/01/2014   |   עודכן:  24/01/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אילנה דיין   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הוצאת עיתון הארץ בע"מ   הלל צ'רני   הלל צ'רני   זאב (ולדימיר)  ניישטדט   טל שפירא   טליה דאר   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יהודה וינשטיין   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יוסף חיים שפירא   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   נירה גולן ושות', משרד עורכי דין   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   רפי גינת   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין   תמר אביסירה 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אשרי המאמין
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי מ
24/01/14 08:46
 
צורי
25/01/14 08:13
 
יוסי מ
25/01/14 20:27
2
ש.ד
24/01/14 10:14
 
יוסי מ
24/01/14 13:02
3
מרימה גבה
24/01/14 12:53
4
רון9999
24/01/14 23:06
5
קורןנאוה טבריה
25/01/14 07:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות - רשויות מקומיות
בעיר נצרת לא יתקיימו בחירות חוזרות לראשות העיר. כך קבעה (יום ד', 22.1.14) שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת, נחמה מוניץ.
23/01/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, סבור שיש לבטל את תוצאות הבחירות לראשות עיריית נצרת. עמדתו של וינשטיין הוגשה (יום ג', 21.1.14) לבית המשפט המחוזי בנצרת.
21/01/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט העליון כלל אינו צריך לדון בערעורים על ההחלטה לפסול את תוצאות הבחירות לעיריית בית שמש. כך סבור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. עמדתו של וינשטיין הוגשה (יום ג', 21.1.14) לבית המשפט העליון בידי פרקליטות המדינה.
21/01/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
יוסי דולה, ראש מועצת כפר תבור (קדנציה חמישית), הגיש לבית משפט השלום בנצרת תביעת דיבה בסך 100,000 שקלים כנגד איציק משעלי, תושב כפר תבור, שלדבריו פעל-כנגדו במהלך מערכת הבחירות האחרונה במטרה לפגוע בו באופן אישי.
09/01/2014  |  יצחק דנון  |   חדשות
סיעת חב"ד בעיריית בית שמש מבקשת מבית המשפט העליון להשיב על-כנן את תוצאות הבחירות בעיר, אשר בוטלו בידי בית המשפט המחוזי בירושלים. לסיעה זו מושב אחד במועצת העיר.
09/01/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר ...
נתן חץ [צילום: יוסי זליגר]
תומר קורנפלד
בחברה ביקשו לגייס 400 מיליון שקל אך במכרז המוסדי הגיעו ביקושים של כ-2 מיליארד שקל
יוסף אליעז
יוסף אליעז
השתמטות חרדים משירות בצבא    דברי הרב הראשי יוסף על ירידת אברכים מהארץ    דברי הרב יוסף נוגדים את הדת היהודית, את המוסר הכללי והיהודי, לרבות הצו "לא תעמוד על דם רעך", אלה לוחמים ונופ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il