|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

ה"נייעס" של הסטליניסטים

העיתונות קמה כדי להעניק אינפורמציה לכל - אינפורמציה שאותה הסתירו מהכלל המעמדות השליטים. מנגד קמה בעולם עיתונות הפוכה - שכל כולה לחסום את האינפורמציה הזו מלהיות חופשית
24/01/2014  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
עיתונות [צילום: פלאש 90]

ההתקפה הבוטה שספגו ערוצי חדשות הרדיו - פלפונים החרדיים (ה"נייעס") מידי מפעילי התקשורת הסטליניסטית ביהדות החרדית טעונה כולה בצביעות. ההתקפה הזו לא באה משום יראת שמים מיותרת ולא נעשתה כנגד אי-יראת שמים. ההתקפה הזו באה מכיוון אלה שנכשלים במתכוון בייצוג אינטרסי היהדות החרדית מתוך נפלם לשוחד השילטון, ואשר היו שמחים שאיש לא יספר זאת לאחרים. כדי להבין את כל ההמולה צריך להבין מהי העיתונות החרדית ומהו ולמי הצורך בה.

העיתונות קמה כדי להעניק אינפורמציה לכל - אינפורמציה שאותה הסתירו מהכלל המעמדות השליטים. מנגד קמה בעולם עיתונות הפוכה - שכל כולה לחסום את האינפורמציה הזו מלהיות חופשית. העיתונות שמנגד הייתה בדרך כלל סוג של עיתונים בבעלות או בהשפעת הממסד שבאו להלבין שחורים כעצמם ולהשחיר את מתנגדיהם הלבנים. זו הייתה העיתונות מטעם. העיתונות מטעם המשיכה בכל כוחה במיוחד במדינות מזרח אירופה הקומוניסטיות ובבריה"מ לשעבר עד שנת 1992, עת קרס הקומוניזם. בוויאטנם, קמבודיה וצפון קוראיה נשאר הסגנון הזה - של עיתונות מטעם, זו המפארת את הדיקטטורה ומסתירה את האמת מההמונים. מהימים הגדולים של הסטאליניזם הסובייטי ועד לנפילתו נודע בבריה"מ לשעבר העיתון ה"ממלכתי" ששמו "פראבדה" כדוגמה לכלי תקשורת שמשקר למען השלטון כדי להעלים את האמת המרה ביותר מהעם. מאז דבק הכינוי "פראבדה" בכל כלי תקשורת מניפולטיבי שמטרתו הייתה לסמא עיניים ושבו לא היה מדרך רגל לדעות אחרות ו/או לדיווח אמת.

מאז אותם ימים ועד היום עברו מים רבים בנהרות ובאוקיאנוסים ולא רק כלי התקשורת הקומוניסטים נעלמו אלא גם אותם כלי תקשורת ישראלים שהיו כמותם נעלמו. כמו העיתונים המפלגתיים של "דבר" (מפלגת העבודה), "על המשמר" (מפ"ם), "קול העם" ו"זו הדרך" ( של הקומוניסטים הישראלים) ואחרים ובמקומם קמה אומנם תקשורת יותר אמיתית יותר, עם כל בעיות השליטה עליה,ובמיוחד ללא תעמולה מפלגתית בלבד. רק במקום אחד בעולם נותר ציבור שלם שבוי בידי ממשיכי ה"פראבדה", וכשמדובר בעיתונות מפלגתית המעלימה את האמת ומנגד משכנעת ישרים ותמימים לקנות אותה (למרות שקריותה ורמתה הנמוכה...) "כדי שלא יקראו עיתונות אחרת שתקלקל אותם".

המקום היחיד הזה הוא הציבור החרדי הנאנק מתחת עולם של חמישה עיתונים (ארבעה יומיים והחמישי עומד לחזור למתכונת היומית) מפלגתיים (של ארבע מפלגות בלבד...) שמטרתם לסמא עיניים ולשקר לטובת כמה עסקנים ממולחים שבדרך אגב מצליחים גם להתל ברבניהם, ומנגד ללא עיתון אחד יומי לרפואה שיהיה עצמאי! מעת לעת.

כשקמים אמצעי תקשורת חרדיים שמנסים לספר את האמת מיד יוצאת ה"מאפייה" המפלגתית הזו ב"מלחמת קודש" נגד התקשורת החרדית החדשה וכמובן מחתימה במרמה את הרבנים "למען יראו" ובעיקר ל"מען יראו". כך עשו זאת ל"ערב חדש" ול"יום השישי" למשל, שהיו בסה"כ שבועונים. למנוח - הרב ישראל יצחק ירחמיאל דאמב מלונדון הבריטית, היה הסבר מקורי ומעניין מדוע ה"גדולים" עטים לחתום לטובת העיתונים שלהם, למרות שהאחרונים אינם טובים מאלה שנגדם מיועדות החתימות השליליות.

בספרו "העתקות" (שיצא לאור בראשית שנות ה-70 של המאה ה-20) כותב הרב דאמב בפרק "הגדולים והעיתונים" כי כמו שכל עיתון ביהדות החרדית זקוק ל"גדול" שיאשר אותו כדי שהציבור החרדי יקרא בו, כך גם כל "גדול" זקוק לעיתון כדי שהציבור ידע מי הוא באמת "גדול הדור". הרבה סערות עורר הפרק הזה - כמו כל הספר, באותם ימים אבל רק מעטים ביהדות החרדית יודו כיום כי הספר הזה, ובמיוחד הפרק הזה, נכתבו ב"רוח הקודש" או אולי גם על-פי הפסוק ש"עדיף חכם על נביא". פתיחת השבועון "המחנה החרדי" הייתה נגד "המודיע", אח"כ נפתח "יתד נאמן" נגד אותו "המודיע", ובהמשך פתחו "יום ליום" נגד "יתד נאמן", ואילו "המבשר" נפתח אף הוא כמרד בעיתון "המודיע" עד שהגענו לפני יותר משנה לקרב ב"יתד נאמן" על הכתרת "גדול הדור" ומשום שני "גדולים" שהתפלגו התפלג גם "יתד נאמן ולצידו קם ה"פלס". ההיסטוריה הזו הוכיחה כי דבריו של הרב דאמב ניחנו בראייה מרחיקת לכת עד למאוד.

קשה היה להאמין בעירק של המאה ה-19 כי ייתכן כל קשר ביו ה"בן איש חי" הקדוש לאיזה עיתון לבלרי עלוב של כמה בעלי בתים יהודים בבגדד הבירה, ושהם יקבעו לגבי גדולתו. ומי היה מאמין שגדלותו של ה"חפץ חיים" בפולין תקבע ע"י איזה עיתון יהודי של "חרדים" מהשוליים הסהרוריים? אבל בימינו המצב השתנה. כשנפטר מן העולם הרב אלישיב למשל היו כל ה"חרדים" דרוכים מי יתמנה לגאנגסטר החדש או הישן ב"יתד נאמן" ואת מי יכתירו הלבלרים המתגוששים שם כ"גדול הדור". בראש העיתונים הללו לא יושבים "מלאכי שרת" ולא פעם הם מחתימים את ה"גדולים" כדי לשמור על מעמדם שלהם ומספרים ל"גדולים" הללו כי בעצם הם נאבקים בהחתמה זו גם על מעמדם של הללו כ"גדולים".

חמשת העיתונים הללו הם עיתוני שקר שגם אם לפעמים לא רק שקר הם כותבים הרי שזו חצי אמת, שכולנו יודעים שהיא שקר. לפני שהללו מתחילים להאשים את קווי ה"נייעס" ב"סטייה מדרך ההשקפה הטהורה" הרי טוב יעשו אם יבדקו את עצמם קודם לכן. קחו למשל את עיתון "המודיע". כל עסקן שם - של חוג זה או אחר, ובמיוחד של גור, רשאי להכניס לעיתון שקרים ושטויות במסגרת "שמור שקר ואשמור לך כזב". כך היתל שנים רבות ח"כ לשעבר שמלק'ה הלפרט בציבור הקוראים על פעולותיו - שלא היו ולא נבראו, בארץ מולדתו רומניה. כך מפארים חסידי גור את ליצמן ללא קבלות אמיתיות.

כך מספר שם יואל טוביאס מבני ברק על "הצלת קברים" ברומניה בזמן שהוא שותף לביזויים ולמכירתם. קחו למשל את עיתון "המבשר". העיתון הזה אפילו לא מתבייש לצאת לשוק בלי "ועדה רוחנית" רשמית ומבלי ש"גדול" רשמי שיהיה אמון עליו.

ה"גדול" שם הוא ח"כ מאיר פרוש שפתח את העיתון הזה משום שב"המודיע" לא רצו להזכיר את שמו בין החיים. בעיתון הזה כותבים רק מה שפרוש מכתיב ו/או מה שהוא מדמיין. וישנו גם העיתון ה"מיתולוגי" "יתד נאמן" שכבר החליף פנים, עורכים ומנהלים והעיקר - "גדולים". העיתון הזה שולל תארים רבניים ממתנגדי השקפתו ומעניק אותם ללבלריו ועסקניו. בעיתון הזה ששים אלי קרב כדי להוכיח נגד "גיורים" של ספרדים ובעלי כיפות סרוגות אבל כשזה מגיע לבית הדין של האח של בעל ההשפעה שם - מוטלה קרליץ, מיד הפיות נסתמים, האוזנים נסגרות והעיניים מתכסות.

קצת מוזר כיצד משוים הסטליניסטים את ה"נייעס" ל"אינטרנט החרדי", שהרי אותם המשמיצים את ה"נייעס" אינם מתביישים לפרסם באותו ה"אינטרנט החרדי" שמושמץ על ידם פרסומי בחירות לקראת בחירות ובחילות. מכאן שהמלחמה של הסטליניסטים נגד ה"נייעס" איננה באה ממקור קדוש אלא מכך שב"נייעס" - כמו בעבר בעיתונים "ערב שבת" ו"יום השישי", מפרסמים את האמת שחמשת היומונים הסטליניסטים מונעים ממנה לצאת לאור. היומונים הללו אינם מסחריים באמת אלא איילי הון וטייקונים אינטרסנטים מחזיקים אותם כי כך הללו מחזיקים את המפלגה של העיתון וכך בעקיפין הופך בעל ההון גם לאיש החזק אצל ה"גדול"...

אז באמת חברים לא יקרים עזבו אותנו מסיפורי ה"השקפה" שלכם ותפסיקו לאיים עם ה"גדולים" שלכם כי אתם יודעים יותר טוב מכולם שכל הסיפורים שלכם הם עורבא פרח ולכן תנו לעוד הרבה יהודים טובים להקשיב ולשמוע כי אריה דרעי, יענקי ליצמן, מוישל'ה גפני, שרוליק אייכלר, מנדי מוזס, אלי ישי וחבריהם הם רק עדת "מעכרים" ולא "שלוחא דרנן", וכי "דרבנן" שאתם טוענים הם לא "דרבנן" מאורייתא, שאחרת הייתם עפים על ידם לאלף אלפי עזעזלים כשאתם עטופים בעיתונים הסטליניסטים שלכם שרק בקוריאה הצפונית, בויטנאם ובקמבודיה ניתן למצוא כמותם. אבל שם לפחות הרמה העיתונאית ורמת הלבלרים גבוהה לאין שיעור מרמת ה"עיתונים" וה"עיתונאים" שלכם, שאפילו לכתוב בלי שגיאות כתיב קשה להם.

תאריך:  24/01/2014   |   עודכן:  24/01/2014
אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ה"נייעס" של הסטליניסטים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
י.ש
25/01/14 10:01
 
בכמה שנים
29/01/14 12:28
2
בר דג
25/01/14 19:45
3
ב.ל
25/01/14 23:37
 
איריס כהן
26/01/14 09:52
4
איריס כהן
26/01/14 10:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אינני נגד תיקון עוולות, בין אם ברמת השכר ובין אם במינויים בכירים, ובלבד שיהיו ענייניים. כעניין של עיקרון, אני שולל אפליה מתקנת, משום שהיא מכתיבה נורמה שלילית בקבלת ה
24/01/2014  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
השייט בנמל יפו מסוכן. המסלולים צולבים, אין פיקוח והכוונה, אין מערכת כריזה ואין כל בקרה ואכיפה. כלי השייט הבאים זה לקראת זה מסכנים מאוד את הנוסעים ויוצרים צוואר בקבוק של מחדל תעבורתי.
24/01/2014  |  דרור עמית  |   מאמרים
שיעור ב"דאגה" של שר האוצר לשכבות הביניים קיבלנו במלוא ההדר בהתנגדותו הנמרצת והתקיפה להצעת החוק לאסור על הבנקים לגבות עמלה מלקוח על שירותים בסיסיים.
24/01/2014  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
רבות נכתב על התעמולה של גרמניה הנאצית שהופנתה נגד בעלות הברית על רקע המתיחות ביניהן לפני מלחמת העולם השנייה, ובהמשך – בזמן המלחמה. הנאצים פתחו בתעמולה זו בתחילת שנות ה-30' של המאה ה-20, והיא נפסקה בתום מלחמת העולם השנייה, עם תבוסתה וכניעתה של גרמניה. תעמולה זו שהופנתה נגד בעלות הברית זכתה למחקרים רבים, מעמיקים ומגוונים. אך בניגוד לכך, רק מעט מאוד נכתב על התעמולה הנאצית שהופנתה לעולם הערבי, בשפה הערבית, במטרה לזכות בתמיכתם של מנהיגיהן הערביים של מדינות ערב. תחילתה של התעמולה הנאצית בארצות הערביות נעוצה במאבקים בין המעצמות על רקע שאיפותיהן להשתלט על המזרח התיכון, ביניהם המאבקים שהתפתחו בין אנגליה לבין איטליה וגרמניה, החל מאמצע שנות ה-30' של המאה שעברה. באותה עת קיבלו איטליה וגרמניה החלטה לנהל תעמולה אנטי-בריטית ואנטי-צרפתית בכל הארצות שהיו תחת שלטונן של האחרונות. מטרתה העיקרית של תעמולה זו הייתה לעורר מהומות בקרב האוכלוסייה המקומית, להקשות על הניהול הסדיר של הממשל הזר, מתוך כוונה לחדור מדינית וכלכלית למזרח התיכון.
24/01/2014  |  אדי כהן  |   מאמרים
הסופר הצרפתי גי דה מופאסאן מתאר את תחושות ההשפלה, הכאב וחוסר האונים של "אנשים ללא גב". הוא עושה זאת בסיפורו 'אבא של סימון'. בסיפור זה, מתאר הסופר, כיצד צלצולי שעת הצהריים נדמו, שער בית הספר נפתח והילדים נחפזו החוצה, דוחפים זה את זה, מתעקשים לצאת ראשונים. אבל במקום להתפזר ולשוב הביתה לארוחה, כפי שנהגו מדי יום ביומו, נעצרו לא הרחק מבית הספר, התגודדו בחבורות והחלו להתלחש. בבוקר ההוא הגיע לכיתה בנה של בלאנשוט.
24/01/2014  |  משה חסדאי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il