|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

רעידת אדמה במשרד התחבורה

המכרז התפור בוטל; האוטובוסים ללא פיקוח

שירותי התחבורה הציבורית צפויים להישאר לפחות שנה ללא פיקוח לאחר שבוטל מכרז הבקרה התפעולית משרד התחבורה אומר שפקחים מטעמו יבצעו בקרה אולם מדובר במספר זעום של פקחים שרובם לא קיבל הכשרה לתפקיד
27/01/2014  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
בקרה למראית עין [צילום: אגד 02]

עידן יוסף
מחטף? תנאי המכרז נותנים יתרון ל"ריבה"

בכיר במשרד התחבורה הושעה מתפקידו
עידן יוסף
מנהל הבקרה על תחבורה ציבורית שלמה כץ חשוד בהטיית מכרז לטובת חברת הבקרה "ריבה" שבה מועסק חבר ילדות שלו
לרשימה המלאה

עידן יוסף
מהיום: אין בקרה על התחבורה הציבורית

כמעט חודשיים אחרי כניסתו לתפקיד, מבטל ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, את אחד המכרזים הגדולים של המשרד -המשפיע על אופן התנהלות התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ. מדובר במכרז הבקרה על התחבורה הציבורית.

כפי שפרסמנו ב-News1, מדובר במכרז שתנאי הסף שלו נותנים יתרון משמעותי לחברת יחזקאל ריבה ושות' על פני חברות אחרות. חברת ריבה ביצעה את הבקרה בעשור האחרון וקיבלה מעל לרבע מיליארד שקלים מכספי משרד התחבורה. בנציבות שירות המדינה חוקרים את הקשר הממושך והתמוה שבין משרד התחבורה לחברת ריבה, עליו הופקד שלמה כץ, בכיר באגף תחבורה ציבורית, שהושעה מתפקידו לאחר שנחשד בהטיית מכרז לטובת ריבה, שבה מועסק חבר ילדות שלו.

מאז חודש אוקטובר לא מתבצעת בקרה על פעילות האוטובוסים. על-פי הודעת ועדת המכרזים, ביטול המכרז "יגרור תקופה של כשנה ללא בקרה".

למרות שמדובר באירוע מהותי ממדרגה ראשונה, נמנע דובר משרד התחבורה מלפרסם הודעה בנושא. הסיבות האמיתיות לביטול לא נמסרו ומשרד התחבורה פוטר את השואלים בטענה שמדובר ב"שינויי נסיבות שמהמשרד לא יכול היה לאמוד עם יציאתו למכרז", ובהם האפשרות לבקרה אלקטרונית על זמני אוטובוסים באמצעות נווטן (GPS), שעשויה לחסוך למדינה כסף, וכן שינויים בקטגוריות הבקרה שמבקשת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית להחיל ובהן גם "איכות השירות ושביעות רצון הנוסע". הכנסת הדרישות האמורות למכרז הייתה אמורה להיות דבר מתבקש מאליו שכל בר-דעת מבין, ואי-הכנסתן מעידה כי הגורמים שחיברו את המכרז במשרד התחבורה ראו לנגד עיניהם את טובת קופת חברת ריבה ופחות את טובת הנוסע, באופן שגרם להם להשמיט דרישות בסיס.

על-פי פרסום של העיתונאי דניאל שמיל, המכרז העתידי, שישלב בקרה אוטומטית וסקרי שביעות רצון, עשוי לתרום לשירות האוטובוסים. רק לפני שלושה שבועות, אמר שר התחבורה ישראל כ"ץ בכנסת, במענה לשאלתו של ח"כ אורי מקלב, כי המשרד פועל נמרצות לסיום הליכי מכרז 17/12 למתן שירותי הבקרה התפעולית.

כ"ץ ציין כי במקביל, משרדו נערך לביצוע בקרה על מפעילי התחבורה הציבורית באוטובוסים באמצעים שעומדים לרשותו, וזאת עד לתום הליכי המכרז ובחירת הזוכה. לדבריו, "בין היתר תבוצע הבקרה באמצעות יחידת הפיקוח של המשרד, בשיתוף עובדי אגף תחבורה ציבורית, ככל שיידרש, וכן באמצעים טכנולוגיים, ככל שניתן".

התברר כי ה"בקרה" של משרד התחבורה החלה ב-1 בינואר 2014, אך היא אינה מתקרבת לקצה-קצהו של פעילות חברת הבקרה, שהפעילה בזמנו כמאה בקרים. למשרד התחבורה אין כיום שום יכולת דומה.

בשבוע שעבר שלח News1 את השאלות הבאות למשרד התחבורה:

1. כמה עובדים מונה יחידת הפיקוח, וכמה מתוכם מבצעים עבודת שטח?
2. כמה משמרות בוצעו מתחילת החודש?
3. כמה עובדים קיבלו הסמכה והכשרה לתפקיד?
4. האם הבקרה מבוצעת באמצעות מסופונים, המתממשקים למערכת הרישוי?
5. מה אחוז הדגימה של עבודת הבקרה שבוצעה החודש מתוך כלל הנסיעות?

דובר משרד התחבורה בחר להתעלם מהשאלות ה"לא נעימות", ומסר את התגובה הבאה: "משרד התחבורה החל לבצע בקרה באוטובוסים, באמצעות עובדי המשרד עד לסיום ההליך המרכזי של חברת הבקרה. העובדים תודרכו על-ידי אגף התחבורה הציבורית, והמידע שמתקבל מהאגף יעובד על-ידי יחידת הפיקוח שבאגף תחבורה ציבורית. בקרי משרד התחבורה פועלים בהתאם לתוכנית עבודה שנקבעה להם ואמורים לסייע ככל שניתן בתהליך הבקרה ולא להחליף את חברת הבקרה. הבקרים פועלים תוך מתן מענה הולם לצרכי הציבור. מספר הבקרים אמור לכלול כמה עשרות עובדים המבצעים כל אחד משמרות של מספר שעות".

אולם ל-News1 נודע, כי ה"בקרה" של משרד התחבורה אינה יותר ממס שפתיים. מדובר בעובדים בודדים ללא תוכנית סדורה וללא הכשרה מתאימה. את מספר העובדים באגף הבקרה, שקיבלו הכשרה לביצוע המשימה ניתן למנות על כף-יד אחת! [לא ברור מהיכן מביא הדובר, בהזדמנות אחרת, שמאה עובדים מבצעים בקרה]. בראש אגף הבקרה עומד דודי יוסף. האגף כולל כשלושה חוקרי תלונות בעבודה משרדית ורק חוקר שטח אחד בשם שרון חסיד, כמו-כן, הפקחים אינם מצוידים במסופונים אלקטרוניים המתממשקים בזמן אמת למערכת הרישוי ודרושים להם למילוי תפקידם. באגף תחבורה ציבורית כולו, לרבות פקידות ורכזי לשכה, אין עשרות עובדים.

נוסף לכך, בקרה באמצעות המערכת האלקטרונית המספקת מידע בזמן אמת אינה יעילה, שכן מדובר במערכת מיושנת של חברה עימה מצוי משרד התחבורה בהתקשרות הפטורה במכרז. הנתונים שהיא מספקת סובלים לא פעם מטווח סטייה קשה שלא ניתן לקנוס על פיו. כדי לקנוס חברות שמוציאות קווים באיחור או מוקדם מדי יש צורך במערכת מודרנית.

על-פי משרד התחבורה, המכרז החדש לבחירת חברה שתבצע את הבקרה התפעולית בתחבורה הציבורית צפוי להתפרסם בתוך כחודשיים. כאמור, לפחות עד סוף 2014 אמורה התחבורה הציבורית להיות ללא בקרה, דבר שעלול להוביל לפגיעה בציבור נוסעים גדול, ולהחזיר אותם עשר שנים אחורה.

תאריך:  27/01/2014   |   עודכן:  28/01/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המכרז התפור בוטל; האוטובוסים ללא פיקוח
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיור
28/01/14 06:38
2
עובד ציבור
28/01/14 07:36
3
אהרון שחר
28/01/14 09:08
4
ירושלמית
28/01/14 09:21
5
עוז 77
28/01/14 11:20
 
ים תיכונית
28/01/14 13:14
6
משרד התחבורה עלוב
29/01/14 07:37
7
אאאא
29/01/14 19:33
8
פיצפקע
30/01/14 00:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
ביום ראשון ה-02.02.14 יושק קו 13 החדש של חברת "דן" שיחבר בין מערב העיר ת"א לבין צפון העיר ואוניברסיטת ת"א בפרט. הקו החדש ייצא מהכרמלית, יעבור לאורך רחוב בן יהודה, דרך שדרות רוקח, תחנות האוניברסיטה ויסיים בקריית החינוך לוינסקי שבצפון ת"א.
27/01/2014  |  שיר כהן  |   הודעות כלליות
שוטר באגף התנועה של המשטרה מנע מנוסעים שהמתינו בתחנת אוטובוס לעלות אליו תוך שהוא מפר את החוק. ל-News1 נודע כי לפני שבועות אחדים עצרה ניידת של משטרת התנועה במפרץ התנועה לתחבורה ציבורית בצומת אחיהוד, ותפיסת המקום הצר מנעה מקווי תחבורה ציבורית החולפים במקום לעצור בתחנה.
27/01/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר התחבורה ישראל כ"ץ ומשרדו מתעלמים מהבקשות לפתוח מוקד שירות בתחבורה הציבורית, שייתן מענה ראשוני לנוסעים שנתקעו בשל אי-הגעה של אוטובוס או רכבת קלה או בגלל אי-עצירה בתחנה.
26/01/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
מהיום (א', 25.1.14) יחולו שורה של שיפורים בתחבורה הציבורית, שעיקרם הקלה בקווים הבין-עירוניים הארוכים בבני ברק. העיר החרדית סובלת מבעיה קשה של פקקים, ולכן כדי לקצר את משך האיסוף בתוך העיר ינותבו הקווים לרחובות שאינם פקוקים. מדובר בקווי הצפון 984, 981, 980, 969, 951 ובקווי הדרום 558, 557, 550, 549. הפרטים המלאים באתר אגד.
26/01/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
התנועה לאיכות השלטון פנתה (יום ה', 23.1.14) למבקר המדינה יוסף שפירא, בקריאה להמליץ בפני היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפתוח בחקירה פלילית כנגד חברת יפה נוף, האחראית על הקמת פרויקט המטרונית בחיפה.
23/01/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il