מאבקם של תושבי העיר ביתר-עילית ופעילותה הממושכת של עיריית ביתר-עילית לשיפור התחבורה הציבורית בעיר, מגיע לסיומו הטוב. בעוד שלושה שבועות ייבחר המפעיל החדש של התחבורה הציבורית ב"אשכול ביתר עילית", הכולל את הנסיעות בתוך העיר, מביתר-עילית לירושלים וחזרה, מביתר-עילית לבית-שמש וחזרה, מביתר-עילית לבני-ברק וחזרה, וכן את ישובי מטה יהודה הסמוכים לביתר-עילית.
ועדת המכרזים של משרד התחבורה קבעה, מי הן שלוש החברות שיתמודדו במכרז על הפעלת התחבורה הציבורית בביתר-עילית וממנה: חברת קונקס, חברת אגד, וחטיבה של שלוש חברות שהתאגדו יחד: שאשא, ז'ק יולזרי וא.נ. נתניה. ההפתעה הגדולה: חברת "ביתר תור", שתושבי העיר סבלו קשות משירותיה הלקויים, לא ניגשה כלל למכרז.
מזה כשנתיים שתושבי ביתר-עילית נאבקים נגד המשך תיפקודה של חברת ביתר-תור בעיר. התושבים העבירו אלפי תלונות למשרד התחבורה באמצעות הלשכה המשפטית של העיריה. העיריה מסרה בעבר, כי מהודעות אלה התעלמו במשרד התחבורה, ואף העניקו זיכיון מחודש, לשש שנים נוספות, לחברת ביתר-תור. זאת, בניגוד לחוק, ולעמדת העיריה והתושבים, ובעיצומו של מאבק ציבורי תקיף נגד השירות הלקוי של החברה.
משהתברר לעיריה, כי משרד התחבורה אינו מתכוון לבטל את החוזה הבלתי-חוקי, החליטו ראש העיר הרב יצחק פינדרוס, ומ"מ הרב מאיר רובינשטיין, להגיש עתירה לבית המשפט בדרישה להורות למשרד התחבורה לבטל את החוזה לשש שנים נוספות עם ביתר-תור, ולקיים מכרז חדש, כחוק, שבמסגרתו ייבחר מפעיל חדש לשירותי התחבורה הציבורית.
בית המשפט קיבל את עתירת עיריית ביתר-עילית, והצדדים הגיעו להסכמה על ביטול החוזה בין חברת "ביתר תור" לבין משרד התחבורה, תוך קביעה של בית המשפט על פירסום מכרז חדש, שנסגר אתמול בשעה 12 בצהרים.
בעקבות התערבותו של סגן שר התחבורה, הרב שמואל הלפרט, התמנה הרב מאיר רובינשטיין כחבר מן המניין בוועדת המכרזים של המשרד, ובמשך שבועות ארוכים נערכו ישיבות רבות וארוכות, בהם הועלו כל הדרישות המיוחדות של המגזר החרדי, תוך התאמתו המירבית לצרכיה הייחודיים של העיר ביתר-עילית.
לאור הניסיון עם חברת התחבורה "ביתר תור", הוכנסו למכרז דרישות רבות, שלפיהן ייבחר המפעיל החדש. בין היתר יהיה חייב הזוכה בשירותי התחבורה הציבורית, לקבוע לוח זמנים שנתי, המותאם לציבור תושבי העיר ביתר-עילית, ובכלל זה ערבי ומוצאי שבתות, ערבי ומוצאי חגים, חול המועד, ימי חופשות, אירועים בחצרות האדמו"רים וכל אירוע מיוחד שיצריך תיגבור מאסיבי של קווי האוטובוסים ליעדים השונים.
בנוסף, החברה הזוכה תחויב לשמור על מחירי הנסיעה למרות התייקרות מחירי הנסיעות בערים אחרות, מסלולי הנסיעות, תחנות קצה, מסלולי הנסיעה בירושלים, אכיפת המשמעת על המפעיל החדש, מחלקת אבדות מסודרת, מהדרין, נוהל הטיפול בתלונות הנוסעים וחיוב מענה למתלוננים תוך שבוע ימים, תדירות, סדרנים ומפקחים בשטח, מענה טלפוני לפונים, סדרן לילה, וכן התחייבות להעסיק אנשי קשר חרדיים מבין תושבי העיר.
כמו כן, מחייב המכרז את החברה הזוכה להחזיק ברשותה צי של לפחות 35 אוטובוסים מוגני ירי לצורך הפעלת שירותי התחבורה הציבוריים, ולא 29 אוטובוסים מוגנים כפי שהיה עד-כה.
ראש עיריית ביתר-עילית, הרב יצחק פינדרוס, ומ"מ הרב מאיר רובינשטיין, בירכו על סיום המכרז, לאחר חודשי הכנה ארוכים, וזאת לקראת בחירת המפעיל החדש בסוף החודש הקרוב. הם הדגישו כי לאחר שנים של סבל אמיתי לציבור התושבים, במקביל לגידול המבורך במספר תושבי העיר, מגיע לתושבי העיר תחבורה ציבורית טובה, ראויה, אמינה, מסודרת ומבוססת, שתסייע לאלפי התושבים העושים את דרכם, יום-יום, להיכלי התורה, מוסדות החינוך ומקומות העבודה בירושלים והערים הנוספות.
כאמור, פירסום שמו של הזכיין החדש צפוי להתפרסם בעוד כשלושה שבועות. עד אז תסיים ועדת המכרזים את דיוניה לבחירת המפעיל החדש, בהתאם ליכולותיו להתמודדות עם אתגרי התחבורה הציבורית בעיר ביתר-עילית, והדבר מעורר דריכות רבה בקרב התושבים, הנאלצים להתאזר בסבלנות יומיומית, עד לייעול היסודי המיוחל של שירותי התחבורה בביתר-עילית.