|   15:07:40
דלג
  רן לוי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

פלשתינים: העם המומצא

"ההיסטוריה" של העם הפלשתיני מתחילה מאז... זו הנקודה שבה "היסטוריונים" ערבים לא מסכימים
17/02/2014  |   רן לוי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
פלשתינים. יש עם כזה?[צילום: פלאש 90]

יש כאלה שאומרים שיש ל"העם הפלשתיני" היסטוריה של 4000 שנים, אחרים אומרים 10,000 שנים, 30,000 שנים, ויש כאילו אפילו, אל תצחקו, 200,000 שנים, מה שהופך את ההולנדים לממש צעירים בהשוואה ל"הפלשתינים המסתוריים".

אבל למרות שהיסטוריונים ערבים לא מסכימים על פרטים "זניחים" כמו הגיל של "העם הפלשתיני", הם מסכימים שהעם הזה הוא מאוד עתיק, עתיק הרבה יותר מאשר יהודים, רומאים או יוונים.

בהיסטוריה המפוארת של "העם הפלשתיני", יש רק בעיה אחת "קטנה"; אף אחד בהיסטוריה לא מצא אותם.

בשנת 721 לפנה"ס, אשור כבשה את ממלכת ישראל. זוהי עובדה היסטורית שאף אחד לא מכחיש. כמובן, "העם הפלשתיני", נלחם בגבורה נגד התוקפים וגרם להם אבדות כבדות?

ובכן, לא בדיוק. בדברי הימים האושרים אין שום תיעוד אחד, אפילו לא לוח חימר אחד, שמזכירים את האנשים האצילים הללו. האם יכול להיות שמאה אלף "פלשתינים" היו נלחמים בגבורה בפולשים האשוריים -והפולשים האלה אפילו לא שמו לב לזה?

במקביל, אותם דברי הימים האשוריים מלאים בדיווחים על הקרבות עם הישראלים. אז, אשורים מצא את הישראלים, אבל לא הבחינו בשום "פלשתיני"?

ובכן, אשורים לא הבחינו בשום "עם פלשתיני" ככל הנראה, משום שהמלך סרגון השני היה ציוני.

ומה לגבי בבלים? אותו המסתורין מחכה לנו כאשר אנחנו מתחילים לקרוא את דברי הימים הבבליים על כיבוש ממלכת יהודה בין 597 ו-582 לפנה"ס. יהודים נמצאים שם בכל עמוד שני. ו"פלשתינם"? אין מילה עליהם. הבבלים גם לא מצאו אותם.

אבל כמובן הפרסים מצאו "פלשתינים" והשאירו לנו תיאור מפורט של אנשים נפלאים אלו, של התרבות העשירה שלה, הרגלים מעניינים, שפה...? אך אבוי. הם לא עשו זאת.

דברי הימים הפרסיים מספרים לנו על יהודים, על איך סיירוס העניק להם את הרשות לחזור לירושלים, על איך מושלים פרסיים שלטו ביהודה וישראל... אבל על "הפלשתינים " - אף מילה.

מה הופך את "המסע כדי למצוא פלשתינים" אפילו יותר משעשע הוא שאלכסנדר מוקדון עבר לכל אורך החוף של פלשתין מצור לעזה ב-332 - אך לא מצא "פלשתיני" אחד: רק יהודים.

איפה לעזאזל "הפלשתינים" הסתתרו?

טוב, בסדר, אשורים, בבלים, פרסים, אפילו אלכסנדר הגדול: זה היה כל כך מזמן! אבל מה עם רומאים קפדנים ושיטתיים? אותו הסיפור.

הרומאים הסבירו בפירוט רב כיצד הם צרו על ירושלים, הקפידו ליידע אותנו על איך יהודים נואשים מגנים עליה. הם מתארים את המרידות היהודיות וכיצד הם דוכאו וספקו מידע על איך יהודים נלחמים נגדם במצדה, על איך הרומאים חלקו את יהודה ושינו את שמה לפלשתינה (Palestine ), על איך הם שינו את השם ירושלים לאיליה קפיטולינה.

הם מספרים לנו על הרבה דברים - אבל הם לא אומרים ולו מילה אחת על כמה "פלשתינים".

יתר על כן, למרות שהם שינו את שם הארץ ל"פלשתינה" (Palestine ), הם המשיכו לקרוא לתושביה כפי שהם נקראו במשך אלפי שנים: יהודים. לכן, "פלשתינה" (Palestine) הפכה לשם הרשמי של הארץ, אבל תושביה נשארו יהודים.

רק רגע, ואיפה היה "העם הפלשתיני" כאשר הערבים הגיעו? שאלת מיליון הדולרים. ערבים מודרניים אומרים שהם "פלשתינים". ומה אותם ערבים של המאה ה-7, מי שכבשו את פלשתינה, אומרים על זה?

האם ידוע לכם על איזשהו מסמך שנכתב בתקופת השלטון הערבי בפלשתינה שאומר מילה על כמה "פלשתינים"? אני לא יודע, ואף אחד לא, כי מסמך כזה לא קיים.

המצב הופך להיות ממש משעשע! ערבים כיום מתרברבים על איך אבותיהם חיו בפלשתינה מאז ומתמיד, ולאבותיהם לא היה מושג על עברם המפואר ועתיק. ובכן, אחרי הכל, השלטון הערבי בפלשתינה לא נמשך זמן רב. רק 300 שנים לאחר הכיבוש הערבי, טורקים, הממלוכים בתחילה, ולאחר מכן העות'מאנים - זרקו אותם החוצה. תחת שמות שונים - הסלג'וקים, ממלוכים, העות'מנים -הטורקים שלטו בפלשתינה 600 שנים. די מספיק זמן כדי למצוא קבוצה אתנית מפוארת וגדולה כגון "העם הפלשתיני". האם הטורקים מצאו אותם?

אך אבוי!

הסטטיסטיקה הרשמית הטורקית תארה במדויק את היהודים, הערבים, הצ'רקסים, הבוסנים בפלשתינה, וספקה מידע מפורט על מספרם של המוסלמים, נוצרים ויהודים - ובכל זאת הם לא הזכירו בכלל את "העם פלשתיני" .

אוקי . אשורים, בבלים, יוונים, רומאים, הפרסים והערבים לא התייחסו מבחינתם לשום "עם פלשתיני" . הטורקים, באותם 600 שנים שהם שלטו בפלשתינה, גם לא מצאו אותם.

ואיפה העם העתיק מאוד, והגיבור הזה הסתתר לאחר 1917? חבר הלאומים ( מאוחר יותר האו"ם ) לא מצא אותם, כל מסמכי חבר הלאומים של אותה תקופה הם רק על יהודים וערבים, אבל אין מילה על שום "פלשתינים" כאנשים נפרדים.

אולי הפוליטיקאים של מדינות המערב דיברו על "הפלשתינים", אז ? לא, הם לא עשו זאת .

נציגים מ-11 מדינות הגיעו לאזור ומצאו את מה שהיו גלוי לעין מזה זמן רב: שתי קבוצות מנוגדות, הערבים ויהודים, ששאיפותיהם הלאומיות לא ניתנות ליישוב .

"פלשתינים" ? מי הם?

אבל הפוליטיקאים של המדינות הערביות, כמובן ... אבוי . הפוליטיקאים של המדינות הערביות היו מאוד ברורים בנושא זה. "אנו רואים בפלשתינה כחלק מסוריה הערבית, כפי שהיא מעולם לא נפרדה ממנה . אנחנו מחוברים אליה על-ידי קשרים לאומיים, דתיים, לשוניים, טבעיים, כלכליים וגאוגרפיי " ( הקונגרס הראשון של מוסלמים ונוצרים עמותות, פברואר 1919 ).

נציג הוועד הערבי העליון לאו"ם הגיש הצהרה לעצרת הכללית של האו"ם, במאי 1947 שאמר, "פלשתינה הייתה חלק מהמחוז של סוריה", וכי, "מבחינה פוליטית, ערביי פלשתינה לא היו עצמאיים במובן של יצירת ישות מדינית נפרדת."

ב-1937,מנהיג ערבי מקומי, עאוני ביי עבדול האדי, אמר לוועדת פיל, שבסופו של דבר הציע את חלוקת פלשתינה: "אין מדינה כזאת כמו פלשתינה !' פלשתינה ' היא מונח שהמציאו הציונים !
אין פלשתינה בתנ"ך. המדינה שלנו הייתה מזה מאות שנים חלק של סוריה". "פלשתינה ועבר הירדן הם אחד." המלך עבדאללה, פגישת הליגה הערבית בקהיר, 12 אפריל 1948

אז הערבים בשנות הארבעים של המאה הקודמת, לא הבחינו בשום "פלשתינים" . יתר על כן, הם לא "התייחסו" לשום "פלשתינה".

אוקי . בשנות הארבעים, הפוליטיקאים הערבים לא מצאו שום "עם פלשתיני" . זה לא מפתיע, אף אחד לא יכל למצוא אותם. אבל אולי הם, "מצאו" את "העם הפלשתיני המסתורי", מאוחר יותר? הם לא עשו זאת.

הנשיא חאפז אסד פונה ליאסר ערפאת, המנהיג הפלשתיני, יושב-ראש הארגון לשחרור פלשתין ( אש"ף ), נשיא הרשות הפלשתינית הלאומית ( הרשות הפלשתינית ), ו "אביו של העם הפלשתיני", ומסביר לו:

"אתה לא מייצג את פלשתינה באותה המידה כמו שאנחנו . לעולם אל תשכח את נקודה אחת זו: אין דבר כזה עם פלשתיני, אין ישות פלשתינית, יש רק סוריה. אתה חלק בלתי נפרד מהעם הסורי, פלשתינה היא חלק בלתי נפרד מסוריה. לכן אנחנו, הרשויות הסוריות, הם הנציגים האמיתיים של העם הפלשתיני".

כמובן, המנהיג הפלשתיני, "אביו של העם הפלשתיני" וכן הלאה, דחה את הרמיזות הללו בזעם ו... למעשה, לא, הוא לא עשה זאת .

יתר על כן, ערפאת עצמו נתן הצהרה מוחלטת וחד-משמעית בנוסח זהה גם בשלהי 1993, כשהצהיר כי "שאלת הגבולות אינה מעניינת אותנו ... מנקודת המבט הערבית, אסור לנו לדבר על גבולות. פלשתינה אינה אלא טיפה באוקיינוס עצום. אומתנו היא האומה הערבית המשתרעת מן האוקיינוס האטלנטי ועד הים האדום, ומעבר לו ...אש"ף נלחם בישראל בשם האיחוד הערבי . מה שאתה מכנה " ירדן " הוא לא יותר מאשר פלשתינה ".

לא לפני זמן רב, עזמי בשארה (חבר כנסת לשעבר שגלה מישראל על עברת מידע רגיש לחיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה ), אשר הוא כל דבר מלבד חבר של ישראל, אמר את אותו הדבר: אין עם פלשתיני .

"האמת היא שירדן היא פלשתינה ( Palestine ) ופלשתינה היא ירדן". - חוסיין מלך ירדן, בשנת 1981

"פלשתינה היא ירדן וירדן היא פלשתינה, יש רק ארץ אחת, עם היסטוריה אחת ועם אותו הגורל", נסיך חסן של האסיפה הלאומית הירדנית צוטט באומרו ב -2 בפברואר 1970.

אבדול חמיד שריף, ראש ממשלת ירדן הכריז ב 1980, "הפלשתינים והירדנים אינם שייכים ללאומים שונים . הם מחזיקים את אותם דרכונים ירדנים, הם ערבים ויש להם את אותה תרבות ירדנית".

אבל הערבים, שחיו בפלשתינה, שכן כפי שהם מבטיחים לנו, מאז ומקדם, כמובן לא נתנו לרודנים סוריים וירדנים לשלול מהם את העבר הפלשתיני הגאה שלהם?

אתם תהיה מופתעים, אבל הם נותנים להם. והיו להם סיבות מאוד רציניות לכך .

האם אתה יודעים שעד 1950, שמו של ג'רוזלם פוסט היה פלשתינה פוסט? שכתב העת של ההסתדרות הציונית של אמריקה הייתה פלשתינה החדשה ? כי שמו המקורי של הבנק הלאומי היה בנק אנגלו פלשתינה ? שהשם המקורי של חברת החשמל לישראל היה חברת החשמל של פלשתינה? שהייתה קרן היסוד פלשתינה והפילהרמונית של פלשתינה ? וכל אלה היו ארגונים יהודים, מאורגנים ומנוהלים על-ידי יהודים .

באמריקה, הצעירים הציוניים שרו את "פלשתינה, פלשתינה שלי", "שיר הגשש הפלשתיני" ואת "שיר האביב הפלשתיני" .

עד שנות השישים המאוחרות של המאה הקודמת, לקרוא לערבי "פלשתיני" הייתי בכוונה להעליב אותו, כי עד ה-60 המאוחרות, המילה "פלשתיני" הייתה נפוצה ומקושרת, פה אחד, בכל העולם, עם יהודים, והעולם כולו ידע: פלשתינה היא פשוט שם אחר לישראל ויהודה, כמו למשל קמט ( Kemet ) היה עוד שם קדום של מצרים. ערבים שחיו בפלשתינה זיהו את עצמם כערבים ונעלבו כאשר מישהו קרא להם "פלשתיני": אנחנו לא יהודים, אנחנו ערבים, והם נהגו להגיב .

בואו להעמיד דברים על דיוק

יש מדינה במזרח הרחוק . האנשים שגרים שם ( והם גרים במדינה הזאת במשך מאות בשנים ), שנקראה "ארץ השמש העולה" .

לאחר מכן המטיילים המערביים והגאוגרפים הגיעו לארץ ונתנו לה שם אחר. למה? אולי הם לא היו משוררים, או אולי הם באו לשם בשקיעה, או אולי הם לא יכלו לבטא את שמו המקורי בשפה המקורית... האם האנשים שחיו שם השתנו, משום שמטיילים מערביים ולאחר מכן פוליטיקאים ועיתונאים התחילו לקרוא את ארצם על-ידי שם אחר ?

לא. הם היו אותם אנשים והם המשיכו לקרוא לארצם "ארץ השמש העולה" .

והמערב קורא לזה יפן.

יש מדינה במזרח התיכון . האנשים שחיו שם במשך מאות בשנים קראו לה "ארץ ישראל" - האדמה של ישראל. ואז האנשים מהמערב הגיעו ונתנו לזה שם אחר . האם האנשים שחיו שם השתנו ?
לא.
הם היו אותם אנשים והם המשיכו לקרוא ארצם "ארץ ישראל" .

והמערב קורא לזה פלשתינה.

מקור:
[קישור]/
תאריך:  17/02/2014   |   עודכן:  17/02/2014
רן לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פלשתינים: העם המומצא
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ושני תיקונים:
17/02/14 11:55
 
סתם 1
19/02/14 17:34
2
רותיא
17/02/14 12:33
3
מקס פאואר
19/02/14 14:43
 
אני בעצמי
19/02/14 16:04
4
דאגנית
19/02/14 21:27
5
יאיר 8
20/02/14 16:08
 
הרצית כאן, אך אף
20/02/14 21:33
6
מורהן ג׳אג
13/03/14 23:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
פעילי "תג מחיר" הוכרזו כהתאחדות בלתי מותרת. כך מסר (30.1.14) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, ליו"ר מרצ, זהבה גלאון.
16/02/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בפעם הראשונה שראיתי את התשדיר המכפיש עליו, נצבט לי הלב. סיקרתי אז מקרוב ובעניין גדול את מסע הבחירות של ג׳ון קרי לנשיאות. זה היה ב-2004 מול ג׳ורג׳ בוש המכהן. לא הסתרתי את דעתי ואני משוכנע בכך גם היום, שבוש גרם נזק קשה והיה נשיא גרוע. וככל שלמדתי יותר על קרי, הערכתי אליו רק הלכה וגברה.
16/02/2014  |  ניצן הורוביץ  |   מאמרים
ברק אובמה, חזור בך, כמוך כפרעה וכאחשוורוש לפני שעשו תשובה וחזרו בהם. גזילת חלקים מארץ ישראל מידי היהודים, והעברתה של ארץ התנ"ך בהר ובבקעה לארגון טרור פושע מלחמה ושונא אדם ועם עולם הקורא לעצמו הרש"פ, הינה כהכרזת מלחמה כנגד אלוהי העברים בורא העולם ומנהיגו. אל תחליף בין אויב לאוהב. האויב שלך ושלנו ושל העולם החי על-פי עשרת הדברות, הוא האיסלאמיזם והטרור. אמריקה ואירופה התעוררו אל מול מתקפת ההשתלטות האיסלאמיסטית.
16/02/2014  |  משה חסדאי  |   מאמרים
גם המצדדים הנלהבים ביותר בהיות הפלשתינים עם, יוכלו לייחס לו היסטוריה הנמשכת לכל היותר כ-90 שנה, מאז שהחלו להופיע אצל מעטים אצלו סימנים ראשונים של מעין תודעה קולקטיבית
14/02/2014  |  אמנון ליכטנשטיין  |   מאמרים
בחודשים האחרונים חווה מדינת ישראל "טפטופים" יומיים, חוזרים ונשנים, של ירי רקטות מרצועת עזה ועולה השאלה המתבקשת, האם מדינת ישראל איבדה את כוח ההרתעה שלה מול חמאס ברצועת עזה, לאחר מבצע "עופרת יצוקה" שהחל בסוף דצמבר 2008, ומבצע "עמוד ענן" בשנת 2012?
14/02/2014  |  עומר דוסטרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il