|   15:07:40
דלג
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

הטור של פריצי

על לשכת הרמטכ"ל ולשכת שרת המשפטים. על החילונית של הבית היהודי ומשהו בעד הזכויות המשפטיות של נאשם ששמו אהוד אולמרט
28/02/2014  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
גנץ. מגיבים לאט [צילום: פלאש 90]


לשכת רמטכ"ל מנמנמת

רב סרן נאורה מאיר, ראש מדור העריכה במזכירות הפיקוד העליון, שלחה לי השבוע אישור על שמכתבי מיום 5 לפברואר התקבל אצלם וכי "פנייתך הועברה לבדיקת הגורמים המוסמכים אשר ישיבוך עם סיום בדיקתם".

נחמד, רק שאת מכתבי הראשון לרמטכ"ל על שהשער הראשי לכניסה חופשית לישראל ללא בדיקת דרכונים מכס ומטענים מצוי דווקא בגדר ההפרדה שהוא ממונה עליה, כתבתי לו כבר ב-13 לינואר. בפברואר כתבתי לו כבר מכתב תזכורת ומחאה על שמכתבי הראשון אפילו לא נענה. אז עכשיו, אחרי כחודש וחצי, יעבירו אותו לראשונה לבדיקת הגורמים המוסמכים. נכון שהיה פשוט יותר לחייג לפיקוד דרום שישלחו לשם ישר איזה מסגר או סתם נחלאי עם פלייר וחוט ברזל שיסגור את הגדר, אבל לצה"ל יש גורמים מוסמכים. טוב. אז נחכה להם ונעקוב. ובינתיים גדר ההפרדה עדין פתוחה לרווחה, אם יש לכם משהו להעביר, או מטען לקבל.


בקשה לתקן ההנחיות ולאפשר הקלטה בבית המשפט / מכתב

לשכה אחרת
משרד המשפטים. שם זה עובד

מי שעונה לציבור בלשכת שרת המשפטים היא כנראה לא רב סרן בכירה, אבל שם זה עובד לגמרי אחרת: ב-12 לינואר כתבתי לשרת המשפטים בבקשה לעגן בתקנות זכותו של בעל דין להקליט בעצמו את הדיון בבית המשפט, והצעתי לה שהדבר יאופשר, ובמיוחד כאשר לכל אזרח יש כיום מכשיר טלפון המסוגל להקליט. כעבור כמה ימים קיבלתי תשובה מיועצת השרה שמכתבי התקבל והועבר לגורמים המוסמכים בהנהלת בתי המשפט, ושהם שיענו לי.

הנה, חשבתי, זה מתחיל. חכה לתשובה בעוד שנתיים.

אבל לא חלפו ימים וב-2 לפברואר קיבלתי מהיועצת הבכירה בהנהלת בתי המשפט מכתב תשובה מסודר ומפורט שהכיל גם הסבר משפטי ומעשי של המצב, כולל פירוט החוקים והתקנות הרלוואנטיים. ככל שאני מבין את התשובה, הרי אין מניעה לבקש בכל דיון מהשופט אישור לבצע הקלטה פרטית. זה אומנם לא יחליף את הפרוטוקול הרשמי המוקלד, אבל בטח אפשר יהיה להשתמש בהקלטה כתמיכה בכל בקשה לתיקון הפרוטוקול שתוגש בתוך 10 ימים, כנקוב בחוק. למעוניינים, ההסבר בקובץ בראש הטור.

מדהים ולטובה. בתוך 20 יום מהרגע שאזרח שולח בדואר מכתב לשרת המשפטים הוא מקבל תחילה אישור מהלשכה שמכתבו נתקבל ומייד בהמשך גם תשובה מכובדת, מקצועית ועניינית.

מרוב התרגשות שלחתי להם מכתב תודה. אני מקווה לא להתחרט על זה.

מסך ההונאות של הגברת שקד
שקד וגנץ בוועדה בראשותה [צילום: פלאש 90]

הגברת שקד מהבית היהודי, זו שעומלת להמציא ולהעביר את חוק ההשתמטות החדש, לא נחה. את השבוע האחרון היא הקדישה למאמץ לקבוע שבעוד 5 שנים, ביום שיתברר (וזה הצפוי) שהחרדים לא שלחו אף אחד משלהם לצה"ל ולא עמדו במכסות הגיוס, הממשלה תוכל להחליט שזה בסדר ושהם עמדו בעצם במכסה.

הודות לגב' שקד והדומים לה, נראה שבעוד 5 שנים הממשלה תהייה כבר בהרכב כזה שלא רק שהיא תשחרר את האברכים מגיוס, אלא שיש סיכוי שהיא תחליט גם שחיילי גולני יחויבו לעשות בחופשות שלהם ביבי סיטר לילדי האברכים בבני ברק ומאה שערים. הדבר היחיד שיוכל אולי למנוע זאת תהייה העובדה שמחציתם של המגויסים לצה"ל בקרוב יהיו רק ילדי עולים רוסיים מזוגות מעורבים שהתחתנו בברית הזוגיות, וחיילים אתיופים, שעד היום במאה שערים איש לא חולם להכיר בהם כיהודים.

התרגיל השני בוועדת שקד הוא הניסיון לספור בין המתגייסים החרדים גם בוגרי מוסדות לימוד שאינם חרדים, מוסדות שבוגריהם ממילא מתגייסים תמיד, וככה אחרים ימלאו את מכסת הגיוס של החרדים. כמו שזה מתפתח וכמו שהגב' ח"כ שקד מובילה זאת, החוק שלה עוד יכריז שהפנימייה הצבאית בחיפה ובי"ס לקציני ים בעכו הם מוסדות חינוך חרדיים, וככה יצא שהחרדים לא רק מילאו את מכסת הגיוס לצה"ל – הם גם תורמים לו את עתודת הפיקוד.
התרגיל השלישי הוא קביעה שגם מי שבין הגיל 14 ל-18 למדו רק שנתיים אקראיות בישיבה יחשבו כחרדים. למי שלא מבין, מדובר כאלה שנפלטו אפילו מהישיבות הכי בטלניות, מה שאנו מכירים כשב"ב חרדי. זה נוער שמזמן נפלט לרחוב והוריד את הכיפה, ושהדבר האחרון שאפשר לומר עליו זה שהוא חרדי או שתורתו אומנותו. תורה הם למדו בפעם האחרונה לקראת ההפטרה בבר מצווה.

את הפרחחים האלה, שבשכונה החרדית כולם מכחישים כל קשר עימם, מנסים עכשיו לכלול כחרדים מתגייסים. שיטת הקומו פלאז החרדית רק מתגברת. ותודה על כך לגב' שקד ולאנשי יאיר לפיד.

בינתיים בוועדת החינוך של הכנסת דווחו השבוע באושר שבתוך שנתיים יגיע מספרם של הסטודנטים החרדים במוסדות להשכלה גבוהה ל-8,000 . זה טוב וחשוב שחרדים ילכו ללמוד ויקבלו השכלה גבוהה. רק סליחה, רבותי: לפני שאתם מתפנים מלימוד תורה ללימודי משפטים ומנהל עסקים, נא לעבור בלשכת גיוס ולשרת תחילה. מי שרוצה להיות עו"ד לא יכול לטעון שאינו יכול לשרת עם בנות, כי יש שופטות בישראל. ומי שלומד מנהל עסקים, ודאי יעשה עסקים גם עם נשים. אז אפשר להתחיל זאת גם בצה"ל. נא להתגייס כמו כולם. ולא בגלל הצבא – אלא בגלל החברה. כי נמאס לנו מהרמאות וההונאה. נמאס לנו מהשחיתות הפוליטית שיצרתם כאן, מעיוות אחר עיוות בחוקי הגיוס, המיסוי, הארנונה ותקצוב מוסדות לימוד. עשרות תקנות וחוקים מושחתים, שנועדו ביסודם לתת העדפות סמויות לאנשי המגזר החרדי נוצרו כאן במשך השנים. זה מגעיל, וזה משמיט את הבסיס מקיומה של חברה הגונה במדינה הזו. זה יוצר תחושה שהכל מסריח ושהמנהיגות שלנו מסואבת (מה שמתגלה כנכון, ביסודו של דבר), ומשדר שהכל בנוי על שקר ומירמה. מה שקורה עכשיו בוועדת שקד הוא רק המחשה של המתרחש, ולכן אסור לנו להסכים עם כך. די.

אז לחברי הבית היהודי, שחברתכם שקד עומדת בראש הוועדה הזו ועושה הכל כדי לאפשר השתמטות חרדית נוספת, אחרי שסידרתם לבניכם שלכם מסלול שירות מקוצר של 17 חודשים בלבד בישיבות ההסדר, כדאי שתתעשתו. אומנם בהיותה החילונית היחידה ברשימה הדתית שלכם היא הגוי של שבת שלכם, זו שעושה עבורכם את העבודה המלוכלכת. אבל זו עבודה מלוכלכת באמת, ולא יעזור לכם: הסירחון של מעשיה ידבק גם בכם. אל תיתממו ואל תשלו עצמכם.

בזכות הזכויות של אולמרט
אולמרט. לחלק יש אובססיה [צילום: פלאש 90]

מרב להיטות ואובססיה להרשיע את אולמרט, חלק מפרשני המשפט הקבועים שלנו בתקשורת הציבורית מסכימים לכל עיוות ופגיעה בפרוצדורה המקובלת. כך הסכימו כולם בזמנו למעשה החריג והמוזר עת העידו בבית המשפט עד תביעה (טלנסקי) עוד לפני שהוגש בכלל כתב האישום. ההיסטריה התקשורתית שנוצרה בעקבות עדותו (שהושמעה כאמור בלי שהוגש כתב אישום ובלי חקירת נגד) הביאה מיידית להדחתו של אולמרט מתפקידו כראש הממשלה. מה שהתברר אח"כ במהלך המשפט כמשהו שלא בהכרח היה בו כדי לחייב הדחת ראש ממשלה מכהן. בסופו של יום, ונכון להיום, אולמרט גם לא הורשע בפרשה זו (אם כי יש עדין ערעור הפרקליטות בנושא). אז בהחלט אפשר לומר שסטייה קשה ומוזרה מנוהלי ופרוצדורות המשפט הביאה להדחת ראש ממשלה. יש מדינות שקוראים לזה פוטש משפטי.

עכשיו אל תחשבו על אולמרט. חישבו על עצמכם: בלא שיגישו נגדכם כתב אישום שתוכלו להכחישו או לנהל מולו הגנתכם, יעידו נגדכם קטינה שתטען שהטרדתם אותה מינית ואנסתם אותה ואת אחותה. העדות תושמע בבית המשפט ותשודר ציבורית. אבל את כתב אישום ויכולת לחקור את העדה ולהפריך עדותה תקבלו רק בעוד שנתיים. בינתיים גם תפוטרו מעבודתכם. עכשיו אתם מוכנים שזה יהיה נוהל המשפט בישראל גם נגדכם?

והנה זה חוזר: נהוג במשפט הפלילי שקודם כל מציגים בבית המשפט ובפני הנאשם את כל החומרים שקיימים נגדו והתביעה משמיעה ומציגה לשופט את כל ראיותיה, ואז הנאשם יכול לחקור, להביא עדים מטעמו ולהפריך את ההאשמות. לכן הנאשם הוא שמעיד ומסכם אחרון. הליכי משפט הולילנד כבר נגמרו. אולמרט הגיב לנטען נגדו וסיים עדותו ונשאר רק שהשופט יפסוק. עכשיו, אחרי שהנאשם סיים עדותו, יבקשו להביא עוד עדה חדשה נגדו. את שולה. אז שוב: אל תחשבו על אולמרט. הוא לא חשוב. חישבו על עצמכם: אחרי שתמסרו במשפט תעבורה שלכם את גרסת ההגנה שלכם (שהיא תמיד תימסר בתגובה רק למה שנטען והוצג נגדכם) פתאום התביעה תקבל זכות לסיבוב נוסף ותוכל להביא עדויות חדשות. הרי לו ידעתם על כך – הייתם מנהלים אחרת הגנתכם. הייתם אולי מספרים את סיפורכם אחרת. אלא שעכשיו, אחרי שהעדתם, התביעה מקבלת מקצה שיפורים. זה כמו שאחרי שיצא פסק דין שמזכה מישהו יגישו נגדו מחדש את כתב האישום בגרסה חדשה.

זו לא שאלה פרוצדורלית טכנית. זו שאלה יסודית בזכויות נאשם. מרגע שהתביעה סיימה להציג את כתב האישום ואת עדויותיה, זכותו של הנאשם להתייחס רק למה שהוצג, ואסור שיינתן לתביעה להביא רטרואקטיבית הפתעות. לא בגלל שולה. לא בגלל אהוד. בגללנו. גם ככה יש לנו משבר אמון קשה עם פרקליטות שמסתירה עדויות וחומרים וממצאים. גם ככה יש לנו בעיה עם שופטים בוגרי פרקליטות ותביעה צבאית שלא תמיד יש להם מנטאליות שנותנת להם יכולת להאמין לנאשם כלשהו. פרופ' סנג'רו, שחקר את העניין, טוען שנכון להיום יושבים בכלא הישראלי כ-1,000 מורשעים שהם לחלוטין חפים מכל פשע. איש לא טען שהוא מדבר שטויות. אז תזהרו. לפני שאתם רומסים את הזכויות המשפטיות של אולמרט כדי לערוף את ראשו, תבדקו אם אתם לא מעלים בזאת בולדוזר קטלני ורצחני על הזכויות שלכם לעתיד. כי את מה שיעשו היום לאולמרט, יעשו לכם מחר, ובקלות.



תאריך:  28/02/2014   |   עודכן:  28/02/2014
אברהם פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
michael123
28/02/14 22:05
2
דודו לנדאו
1/03/14 08:21
3
משה, עורך-דין
2/03/14 06:28
 
הכללים הם:
3/03/14 15:03
 
ע.ג.
4/03/14 03:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גילויי האנטישמיות והטרור כנגד יהודים, ההולכים וגוברים באחרונה בצרפת, הולידו בה היערכות מתאימה. באזורים מועדי פורענות - בעיקר בערים כמו פריז וליון - פזורים כיום משמרות-הגנה, בטיחות ואבטחה. אלה מאוישים בידי צעירים יהודים וכוללים גם יוצאי יחידות מובחרות של צה"ל.
28/02/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
יום שישי היום. בואו ונבדוק מי לקח לנו היום את תל אביב כבת-ערובה? אלה ממרוץ האופנים? לא. אלה כבר היו. החבר'ה העליזים ממצעד הגאווה. לא. זה עוד יהיה, אבל רק עוד כמה חודשים. המתינו להמשך השנה. מה עם אלה מהמחאה החברתית. עזוב אותך מהם. אלה סתם ברברנים. הוציאו אלפים. מה זה אלפים? מאות אלפים לפחות. כאן, פתאום מהאמצע של הלא-כלום, לרחובות והכל - הכל התבזבז. לא חאראם? זה שווה לפחות עשרים וחמישה או שלושים מושבים, אם לא יותר, בכנסת. משהו של חיבור של בנט ולפיד יחד. אה זהו זה. נזכרתי. היום אנחנו שפוטים של מרתון סמסונג תל אביב. אז בואו ונבדוק איזה רחובות חסמו לנו, היום, יום שישי, על הסובאח.
עשרות אוניברסיטאות, מכללות, קורסים וסמינרים בישראל עוסקים בתקשורת המונים שהגיעה לממדים חסרי תקדים שאיש לא חלם עליהם. מאידך מורגש ביתר שאת העדר מסגרות שבהן ילמדו או יפָרשו צרכני התקשורת הזאת, את האופן שבו יש לקלוט את הזרם האדיר בנתיבי המידע של העיתונות הכתובה, האלקטרונית והמקוונת. את הדרך שבה יש להפנים ולהבין אותה, כמידע מהימן או כמידע שתול ומטעה, ובאיזו פרספקטיבה לראותה.
28/02/2014  |  צבי גיל  |   מאמרים
בשבת זו קוראים בתורה את הפרשה האחרונה בספר שמות והיא פותחת בפסוק [שמות כ"ח]: [כא] אֵלֶּה פְקוּדֵי הַמִּשְׁכָּן מִשְׁכַּן הָעֵדֻת, אֲשֶׁר פֻּקַּד עַל-פִּי מֹשֶׁה: עֲבֹדַת, הַלְוִיִּם, בְּיַד אִיתָמָר, בֶּן-אַהֲרֹן הַכֹּהֵן. על הניסוח של הפסוק הזה מתעוררות כמה שאלות ונעמוד כאן על שתיים מהן: 1. מדוע נכתב פעמיים הַמִּשְׁכָּן מִשְׁכַּן ולא פעם אחת: אֵלֶּה פְקוּדֵי מִשְׁכַּן הָעֵדֻת? ושאלה שנייה, מדוע נכתב אֲשֶׁר פֻּקַּד עַל-פִּי מֹשֶׁה ולא כפי שהיה במציאות, אשר פָקַד משה? לשאלה הראשונה משיב רש"י ש"משכן" הוא מלשון "משכון" וההכפלה רומזת לבית המקדש "שנתמשכן בשני חורבנין על עוונותיהם של ישראל". לא נתעכב כעת על השאלה מדוע צריכה התורה לרמוז כבר בעת הקמת המשכן על חורבנות צפויים, אבל אולי בהמשך, כשנצליח בעזרת השם להבין את התשובות של תורת החסידות לשאלות הנ"ל, השאלה האחרונה תתבטל מאליה.
28/02/2014  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
פחות מ-48 שעות לאחר שהרמטכ"ל בני גנץ היטיב לתאר את מה שמתרחש סביבנו בביטוי הציורי "אירן מחלקת לפידים לפירומנים", דיווחו כלי תקשורת בלבנון כי מטוסי ישראל תקפו שיירה של חיזבאללה שבחסות הערפל ניסתה להבריח מסוריה ללבנון טילים לארגונו של נסראללה. מאוחר יותר אישר "מקור ביטחוני ישראלי בכיר" כי ישראל אחראית לפעולה וכי הותקפו טילי קרקע-קרקע.
28/02/2014  |  ישראל רוזנבלט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il