|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

דרעי מכתיר את בוז'י

דרעי בא כשמואל הנביא בשעתו לציין את הברית המחודשת עם העבודה במשחו עלינו לראש ממשלה בעתיד, את בוז'י, הנסיך האחרון של המפלגה המגומדת שתרמה תרומה אדירה לכינונה של מדינת העברים שהושחתה
14/03/2014  |   עמוס אריכא   |   מאמרים   |   תגובות
הרצוג העכבר ודרעי החתול [צילום: פלאש 90]

חיה פוליטית
איך אפשר בכלל להאמין שנער זה בעל יכולת רטורית משכנעת, צליל קולו נעים, וריחוקו מקיצוניות, כלואה בתוכו חיה פוליטית ערמומית ונגסנית מאחורי חזותו המטעה

אני מודה בפתח השורות האלה שמכניסתו של בוז'י הקטן לחיים הפוליטיים, לא חשתי בנוח מול התופעה הזו של "נסיך אצולת מפא"י" בעבר. הוא נראה נעים לעין כמו נער נצחי, אך מהר ניתן לעמוד על טיב מלתעותיו המושחזות - אין אפס אצלו. פוליטיקאי משופשף ושחוק כאחד מזקני הכנסת.

לא פלא שחבר לפואד בן-אליעזר שעשה כמיטבו להביס את שלי יחימוביץ', זו שזיהתה מיד את משקלו האמיתי של האיש הרעבתן הזה לכבוד. התעלול הצליח. עתה הגיעה שעת גומלין ונסיך מפא"י הענוג כבר עושה כמיטבו להכניס את זקן השבט מחלק הצ'פחות לאותו בניין בו כיהן פעם אביו כנשיא השישי המוערך. יד מועכת יד ואהבה גדולה שוררת שם.

דרכו של בוז'י בזירה הפוליטית הוכיחה כי הוא עורך דין מזהיר, היודע לחשק שפתיו ולשתוק כשצריך. כשנחקר בזמנו ביחס לעמותת ברק שידיו גם בחשו בקדרתה, התבונן משועשע בחוקריו שלא הצליחו למלט מפיו מילה אחת. אני משער שהם לא ידעו כי שמו האמיתי הוא יצחק. אכן עשה מהם צחוק מאותם גאוני המשטרה. הם חשבו שילד יושב לפניהם ובוודאי שלא העלו בדעתם כי יום אחד בניהם יחיו כאזרחים במדינה בה יהיה ראש ממשלה הברנש המוכשר הזה.

אין ספק כי הוא איש בעל יכולות. כשהוא נטל על עצמו אחריות ביצועית כח"כ וכחבר ממשלה, הוא הוכיח בתפקידיו בצורה שלא יכולה למלט סתם ביקורת כנגדו, ובוודאי לא כזו שצורבת את המעיים. איך אפשר בכלל להאמין שנער זה בעל יכולת רטורית משכנעת, צליל קולו נעים, וריחוקו מקיצוניות, כלואה בתוכו חיה פוליטית ערמומית ונגסנית מאחורי חזותו המטעה. אכן, אולי היושב במרומים שהוא כנראה מאמין בקיומו, הצמיד לו שובל הצלחה המרנינה את זקני השבט. מכבר נזקקה מפלגת העבודה לזוהר כזה המביא איתו קנדי הישראלי.

אני נזהר בו. מקננת בי תחושה שעקיצתו תהיה גרועה כשל צרעה מסתערת להכאיב. נגיסתו עוד יותר מסוכנת וערמומיותו מרתיעה, שכן הוא כבר גורר את מפלגת העבודה החבוטה למקומות פוליטיים אפלים ומסלידים, והוא ממשיך להתמיד בחיוכו הנערי שובה-לב. מה לעשות? ברכת האל כמו שאמרנו, נסיך הנצרך רק לשמואל הנביא שלו שימשח אותו בשמן. חמורים ואתונות אינו צריך לחפש כשאול בשעתו, שכן לא יתקשה למצוא מספיק מהם בתחומי הכנסת המרנינה את חיינו.

הוא מזכיר לי תמיד ידיד שהיה לי והלך לעולמו לפני שנים רבות, אמנון לור. היה זה איש נעים-הליכות שגם גר לא הרחק מבית הוריו של בוז'י, והיה בשלן מעולה. בין קסמי שליטתו במטבחו היה מעשה היפוכה של חביתה אותה היה מעיף מתוך המחבת לחלל החדר, ולוכד אותה שנית על פניה ההפוכים. כזה הוא בוז'י, ממש בעל כושר להתהפך באתלטיות אלגנטית כשצריך. וצריך, כשמדובר בו עצמו. יש בו גם מתכונת הזיקית המרתקת ביכולתה להמיר צבעיה, להתמזג עם הרקע עד שדומה שהיא נבלעת ואיננה.

יכולת ההתמזגות הזו שלו עם הנוף יכולה הייתה גם להיתפש בדעתי כמעלה, אך סכנתה של זו כארס, כאשר תכונות אחרות של נער הקסמים נועדו להטעות. אני חושב שמי שעשוי לפענחו הוא בוז'י עצמו, אלא מפנה זה עשוי להתרחש רק בתנאים מסוימים. לצערי, הוא לוקה בתכונות אחדות שגם רעו ועמיתו ובוסו בעבר מצטיין בהן. מעולם לא אשכח את הלילה בו התפרסמו תוצאות הבחירות בהן אהוד ברק הביס שוק על ירך את בנימין נתניהו.

הקהל העצום שהתקבץ לחגוג בכיכר רבין את המהפך החשוב הזה היה מורכב ברובו מבני נוער שייחלו בכל מאודם לשינוי שגילם לכאורה אותו ברק דהוי. לא אשכח כיצד הביט מעל הבימה האיש הזה בבוחריו הצעירים והנלהבים שלא מעטים מהם נשאו שלטים עם איזכורים לברק, ובהם היה כתוב באותיות של קידושו "רק לא ש"ס!!!!!". כבר אז, בשנת 1999, תוך רגע אחד הבהיר ברק שהוא בעצם קיים רק עבור עצמו. כשעמד והניף ידו לעבר אותם צעירים תמימים, נושאי שלטי הבקשה הרבים, אמר להם ביהירותו הנודעת לשמצה, "רק עם ש"ס!". חוששני כי אנחנו מקבלים מישהו בראש העבודה כמועמד לתפקיד הנכסף כאותו ברק, שיכה אותנו כמותו בסנוורים עד שנזעק לשמיים.

חופה מבישה
[צילום: פלאש 90]

את שגיאתו הגדולה הפוסלת את עתידו, עשה בוז'י לעיני כולנו השבוע, כשהתנהל כאמן תעתועים בניסיונו להחזיר גלגל ההיסטוריה לאחור, בדרן בה חיבר לפתע, במפתיע, מארב מתוכנן בפיקחות, את מפלגתו, העבודה, עם החרדים אוהבי ציון הנודעים המשתהים בעשייתם למען המדינה. אכן עד כדי כך חשף את התגמדותה של העבודה שלא ידענו עד כמה היא משתוקקת לפרוש מעליה חופה בבואה בברית עם החרדים.

כאילו לא די בכך שהשותפות הזאת נכשלה לאחר שנים ארוכות של ברית ארורה, כעת בא בוז'י ללמדנו שכברק הוא ילמד אותנו מי הם החרדים ומיהי ש"ס. כאילו שאין לנו מושג. זה מה שהיה חסר לש"ס ולפואד כדי להחליק את כניסתו הצורמת למשכן הנשיא; ברית מחודשת עתיקה, מעופשת ומרקיבה עם אוהבי ציון הגדולים.

כלימה תכסה כל-פנים. לא נדע להיכן לשאת בושתנו, ולעזאזל עם מפלגת העבודה בראשותו של נסיך כה-צעיר עם ראש כל-כך זקן.

אתמול ראינו כיצד נגה מעליו אור כחלחל פלאי, מופלא שבמופלאים, ממש מקסם אלוהי, כשלפתע מבין ענני הגשם התגלתה דמותו בענק של איש הבשורה האדמו"ר החדש של ש"ס, בעל תעודת הצטיינות בעבריינות ברמה שלא ידענו כמותה בממשלות ישראל, נוכל עם כנפי מלאך קדוש, אחד המכונה בזמננו הרב אריה דרעי. בא זה כשמואל הנביא בשעתו לציין את הברית המחודשת עם העבודה במשחו עלינו לראש ממשלה בעתיד, את בוז'י, הנסיך האחרון של המפלגה המגומדת שתרמה תרומה אדירה לכינונה של מדינת העברים שהושחתה.

ובוז'י התמוגג. ראו מי משח אותו לראש ממשלתנו! האיש שהיכן שלא שוטט בזירה הפוליטית נחשף כבעל נכלים אמיתי, הדרעי הזה, והשחית את סביבתו, עד שאפילו יצחק רבין, כך הסתבר, נפל ברשתו ושיחת מידותיו עד חרפה. אותו דרעי חסר-בושה חזר לתעתע בכולנו כבחבר-שוטים. האיש הרע הזה לא היה צריך בכלל להימצא כיום בזירה הפוליטית, אילו תכונת הגינות בסיסית הייתה קיימת אצל אלה השואפים להנהיגנו, המכונים כמעט כגידוף, נבחרי ציבור. אלה, לפני כל חוק אחר שהעבירו בתרועה השבוע, היו חייבים לחוקק חוק אחד למען הדור הצעיר, החוק למניעת שובו של עבריין שריצה מאסר של שנים בזירה הפוליטית וחזר כאילו לא קרה דבר. לכל מאה ועשרים חברי הכנסת הנוכחית, אני מציג שאלה פשוטה: האם לבושה אצלכם אין רגליים שאינכם יכולים לפשק אותן בתנוחה זנותית כדי לזהותכם?

שהעבודה תתגלה כפרוצת רחוב? לזה איש לא ירצה להאמין, גם בעמק השפל המוסרי הזה שלה. אבל מה לעשות כשהעבודה התעלמה מחובתה להצביע בעד חוק השוויון האומלל? בוז'י, שהוביל מהלך זה המשובש מרוב עליבות, אינו קולט כיצד ניסר במו ידיו את רגלי כיסאו כשאיפשר לנוכל דרעי להשתעשע בו כחתול עם עכברו, ואחר-כך לסרסר בו באמצעות הכתרתו.

לעבודה לא תצמח טובה כלשהי מהזיווג המכוער הזה. בוז'י או לא בוז'י. בבוא יום כדרכה היא תתנער מבוז'י ותנהג בו כפי שנהגה בקודמיו. חבריה יאשימו אותו בצדק שמכר אותה תמורת אתנן שאין לו כפרה. הדור צעיר בוודאי יוקיר רגליו מחיבור מתועב זה בין מין לשאינו מינו - והעבודה, היא עוד לא החליפה כיסויי יצועה לאחר חופתה המבישה.

תאריך:  14/03/2014   |   עודכן:  14/03/2014
עמוס אריכא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרעי מכתיר את בוז'י
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המפוקח
14/03/14 13:22
2
קנדה+הורים מאמצים
17/03/14 08:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תור דליל. בעמדת הקופה שלי אני בן יחיד. גם כשהצפיפות גדולה אני בוחר, אם בכלל יש ברירת בחירה, לסלק חשבון קניותיי בקופה הזאת מפני שהקופאית, מנוסה, מסבירת פנים, מסייעת - כשאין הבריות הממתינות דוחקות בה להתפנות אליהם - באריזה.
14/03/2014  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
פורים חל השנה ביום א', כך שבמוצאי שבת קוראים את המגילה פעם ראשונה השנה, בהתאם לכלל ההלכתי ש"חייב אדם לקרות המגילה בלילה ולשנותה ביום". ובשבת, ערב פורים, קוראים בתורה את פרשת צַו וגם את התזכורת "זָכוֹר אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק". קביעות כזאת חוזרת על עצמה מדי כמה שנים (מעוברות) אבל זה לא קבוע. בכל אופן כשזו הקביעות, מעניין לבחון מה הקשר בין פרשת השבוע ובין פורים שיוצא בהמשך ישיר אליה. במבט ראשון אפשר להסתפק במה שהזכרנו כבר, שקוראים בספר שני את התזכורת ביחס לעמלק [דברים כ"ה]: [יז] זָכוֹר, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק, בַּדֶּרֶךְ, בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם. והרי המן היה מזרע עמלק, ניסה להשלים את המלאכה שהחל סבו. אבל בדיוק מסיבה זו אנחנו קוראים את הקטע הזה כל שנה בשבת שלפני פורים, בלי קשר ליום שבו חל חג הפורים.
14/03/2014  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
1. השופט אדמונד לוי ז"ל לא צמח בקרב האליטה הוותיקה. הביוגרפיה שלו ואורחות חייו היו שונות. גם מקום מגוריו, רמלה, שלא החליף ובמותו ציווה שיקברוהו בה. ממשרת מחלק תה בבית המשפט הגיע עד ביהמ"ש העליון. והנה, בכל תחנות חייו לא התכופף ולא התבטל בפני כוכבי המערכת המשפטית או בעלי השררה. בחייו קיים את צוואת משה בספר דברים: "לֹא תַכִּירוּ פָנִים בַּמִּשְׁפָּט, כַּקָּטֹן כַּגָּדֹל תִּשְׁמָעוּן, לֹא תָגוּרוּ מִפְּנֵי אִישׁ, כִּי הַמִּשְׁפָּט לֵאלֹהִים הוּא!"; וחכמינו פירשו: "לא תגורו מפני איש - לא תכסו דבריכם מפני פחד איש".
14/03/2014  |  דרור אידר  |   מאמרים
הטור השבוע אינו עוסק בבריונות של ולדימיר פוטין או בזו של עובדי הנמלים, אלא בגורמים ובאירועים אחרים שגם הם מפגינים כוחנות מוגזמת ומעדיפים את השרירים על פני ההיגיון. הבריונות הזו מגיעה גם למשרדי ממשלה ואפילו לבית המשפט
14/03/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בית שמש וירושלים תחילה. חופים לוהטים, רחובות אשקלון, אשמת פליסיאן והסיפור המופלא על הפורלים הכשרים של הדן
13/03/2014  |  אברהם פריד (פריצי)  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il