|   15:07:40
דלג
  צבי גיל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

חבורה קנאית רודפת נגנית עוגב

ארגון "יד לאחים", כמו גופים דומים, לאומניים דתיים-קנאים, שייך לתקופת האינקוויזיציה הם הולכים ומתרבים ושמים לולאה על צווארנו כדי לחנוק את החברה הפתוחה והדמוקרטית בישראל או מה שנותר ממנה הפעם הם "התלבשו" על צעירה ישראלית שכל רצונה הוא להתמחות בנגינה בעוגב
14/03/2014  |   צבי גיל   |   מאמרים   |   תגובות

בקרוב תופיע יאלי ברון (בר-און) בשני קונצרטים לקראת קבלת תואר שני במוזיקה באוניברסיטת תל אביב. אבל לדידה, התואר שמגיע לה הוא בצעידה ב"וויה דולורוזה", מבית היוצר של חבורה קנאית שקוראת לעצמה "יד לאחים", וגם היא כמו גופים דומים, לאומניים דתיים קנאים, שייכים לתקופת האינקוויזיציה. הם הולכים ומתרבים ושמים לולאה על צווארנו כדי לחנוק את החברה הפתוחה והדמוקרטית בישראל או מה שנותר ממנה.

הסיפור עצמו אינו חדש והוא נמסר בשעתו במסגרת התוכנית של ערוץ 1 "מבט שני" בהנחייתה של קרן נויבאך. החידוש הוא בכך שלראשונה היא חושפת את שמה ולא מסתירה את זהותה, כפי שעשתה זאת במשדר הטלוויזיה מחשש שהקנאים יתנכלו לה. והיא מספרת את כול הסיפור. דבר שהמסגרת המצומצמת של הכתבה של המשדר, או העדר רצונה להיחשף יתר על המידה, לא אפשרו זאת.יתר על כן כפי שציינתי במבוא - התופעות הללו הולכות וצצות כמעט בכול התחומים, והם לדעתי סכנה לא פחותה למדינה היהודית מן הגרעין האירני. שכן פיצוץ המרקם העדין של החברה הישראלית יבוא מבפנים.

"במסגרת לימודיי ההמשך האקדמיים שלי במוזיקה ביקשתי להתמחות בנגינה בעוגב. לכן עברתי לירושלים ללמוד באקדמיה למוזיקה, ולנסות לחפש מקום שבו אוכל לתרגל כמה שעות ביום. באקדמיה הדבר לא התאפשר. לאחר חיפושים איתרתי שני מקומות. אחד מהם-מנזר 'מגניפקט' במזרח ירושלים והשני מנזר 'רטיסבון' במרכז העיר. לבסוף קיבלו אותי ברטיסבון שבו אפשרו לי לנגן כמה שעות ביום. אחד מן הנזירים הסכים גם להדריך אותי בכלי שלהם. הכול התנהל כשורה אבל לקראת סיום סמסטר הקיץ אני מקבלת טלפון מאחד הנזירים ובו הוא מודיע לי שלא אוכל לבוא יותר למקום כדי להתאמן. תהיתי מדוע. והוא אמר משהו שנוגע לאזהרה של משרד הפנים. שאלתי אם אני יכולה לדבר עם המדריך, והוא אמר לי שהמדריך בחו"ל. נדהמתי כאשר הוא הוסיף ואמר שלא אוכל אפילו לבוא למקום. הייתי בשוק. אני לפני הבחינות ולפתע מונחית עלי מכה כזאת."

נפש יהודי הומיה
יאלי ברון והעוגב [צילום: יאלי ברון]

עוד לפני שיאלי הספיקה לבדוק ביסודיות את פשר העניין, קבל אביה מכתב זה: "הנני תושב ירושלים שמתגורר עם משפחתי בסמוך למנזר רטיסבון. כמי שחובבים מוזיקה ליטורגית, נוכחנו לא אחת, זוגתי ואני,בקונצרטים אשר התקיימו במנזר. זכור לי במיוחד הקונצרט המיוחד שהתקיים שם, אם אינני טועה ב-25 באפריל. השם יאלי בר און צד את עינינו בחריגותו. שֵם נגנית ישראלית בין שמות אשר ניכר בהם הקשר לאופיו הנוצרי של המקום. מצאה חן בעינינו הפתיחות של אנשי המנזר לנגינת יהודייה ביום שמחתם.שמה ודמותה השברירית נחרטו בזיכרוננו. לאחר כמה זמן ביקשתי להראות את המקום לידיד שהתארח אצלנו. זה היה בסביבות השעה 7 בערב לערך. נכנסנו לכנסייה. היו שם מספר כמרים אשר התפללו את תפילת הערב. לתדהמתנו, ראיתי את בתך עם ספר התפילות ביד. היא לא מנגנת בעוגב אלא יושבת במחיצתם ומתפללת. המראה גרם לי זעזוע עמוק. הרגשתי חובה ליידע אותך במהפך שעוברת בתך. מאחר שאיני מכיר אותך, אני שולח העתקים של מכתב זה אל רב העיר רמת גן, הרב אריאל, וכן אל ארגון "יד לאחים" שהתפרסם כמסייע בהתמודדות עם השפעות המיסיון. הם בוודאי יוכלו לסייע לך במציאת הדרך להשבת בתך לזהותה היהודית. בברכה, יהודי דואב."

לפני שאני ממשיך במסע של יאלי בעולם הימי ביניימי,משהו על רטיסבון. רטיסבון יחד עם טרה סנטה, עוד מנזר בלבה של ירושלים, שימשו כאכסניות של האוניברסיטה העברית מאז קום המדינה לאחר שהקמפוס המקורי בהר הצופים היה נתון לשליטה ירדנית. למדו באותה עת במשכן זה חילונים ודתיים, לימודי חול וגם לימודי דת. ברטיסבון הייתה הפקולטה למשפטים.ואני שלמדתי שנה ראשונה משפטים, עשיתי הכרות, בין היתר, עם המשפט העברי. אני אומנם טעמתי קצת אבל יש בלימוד עיון מעמיק בפניו השונים של עולם המשפט העברי, תוך יצירת מפגש מפרה בין מקורות ההלכה לבין החשיבה המשפטית המודרנית, בשילוב מחקר מדעי .מכול מקום במשפט העברי אין מקום לרדיפת יהודי בשל מעשה זה או או אחר. אין בכלל מקום לרדיפה.

מאז לא שמענו דבר וחצי דבר על ניסיון מצד אותו מוסד דתי נוצרי להמיר דתם של ישראלים. אדרבה, בקרב אלה שחרדים לדת ישראל היה חשש כבד יותר לגבי המורמונים האמריקניים הלא קתולים. אלה שכיום נחשבים לתומכים הגדולים ביותר של הימין הלאומני הדתי הישראלי. והם כשרים למהדרין.גם אם לפי אמנותם בבוא משיח צדקנו,נחזור כולנו בתשובה ונהפך לנוצרים אמתיים. ואכן בשיחה אתי אומרת יאלי שאף אחד במנזר, לא רק שלא דיבר אתה על כך אלא גם לא רמז. להם ולה היה ברור כי שהותה במקום הוא לצורך לימודים ואמונים ולהם בלבד.שלא לדבר על הניסיון המגוחך להדביק לה כוונה להמרת הדת. זאת בשעה שהיא בודקת מרחק במסגרת אפקטים אקוסטיים ויושבת פעם בין הקהל.

וזה מה שקרה בין אם "יד לאחים" פעל עם קבלת מכתב, או לפניו. במקביל לפניית אל אביה ואל רב רמת גן, פנו למשרד הפנים. אגב מהרב אריאל האב לא שמע מאומה. בצורה ישירה או עקיפה איימו על הכמרים לגרש אותם מן המדינה, על-ידי שלילת האשרות שלהם.הכומר המדריך נקרא לשימוע רשמי במשרד הפנים. התוצאה המידית הייתה סילוקה של יאלי מן המקום, שיבוש לימודיה, ולבסוף עזיבתה את ירושלים.

"היד הנטויה"

אכן, כפי שהתברר, מי שעמד מאחורי המסע הזה נגד צעירה ישראלית תמימה אשר מלבד מוזיקה שבכוונתה ללמד, נמשכה לכלי האדיר הזה של מפוחים וצינורות ששמו עוגב-היו במישרין הארגון "יד אחים" ובעקיפין משרד הפנים. או גרוע יותר - להפך. ומי שאפשר לסטודנטית צעירה להתאמן בעוגב, נתפס כמסוכן למדינה, ואויב בגרוש. העוגב, אגב, מוזכר במקרא והוא מיוחס ליובל בן למך "אבי כול תופש כינור ועוגב". הנביא ישעיהו אומר כי "המיית קול עוגב מרנינה כול לב". שערו בנפשכם צעירה משמיעה את יצירתו המפורסמת ביותר של גדול גאוני המוזיקה יוהאן סבסטיאן באך "טוקטה ופוגה ברה מינור". אני משער שאם מלאכי שמיים מעל ויצורי אנוש למטה שומעים את הצלילים האדירים של הטוקטה, אשר מהדהדים מן האולם ועד לרקיעה השביעי,מפסיקים הכול כדי לשמוע את הקולות השמימיים הללו.

ולפי המסופר, מקור היצירה הוא לא דתי. הוא דווקא "טכני". הטוקאטה היא ניסיון להדגים לא רק את הקסם של העוגב אלא יכולתו הוירטואוזית של הנגן בשליטה על הקלידים הרבים. הוא לא קשור כלל לדת או לטקס דתי.הכנסיות הכניסו את הכלי הזה להיכלי התפילה שלהם. בתי הכנסת לא עשו זאת. אולי משום חשש של חילול שבת ומועד.אבל אם זכור לי מתקופות שהותי בארה"ב, בהיכלי התפילה הרפורמיים הגדולים באמריקה, כמו "היכל עמנואל" בניו-יורק היה מצוי העוגב.מעניין שהרבה מנהגים, דת ישראל העתיקה מן הנצרות ודווקא העוגב הוחרם.

באותה כתבה ב"מבט שני" אנשי "יד לאחים" לא זו בלבד, שלא ראו ברדיפתם את הצעירה דבר רע, אלא לֶקח לרבים שיראו ויירָאו. הרב שלום דב ליפשיץ, המנוח שהופיע במשדר אמר: "יש התבוללות גדולה בקרב העם היהודי, ולכן צריך לעשות הכול כדי למנוע פעילות מיסיונרית" ובלי שהוא נשאל לכך הוא ביקש כאילו להקדים תרופה למכה ואמר: "דמוקרטיה, דמוקרטיה, כאשר זאת לא פועלת לפי ההלכה, אין לה שום סמכות. ההלכה היא שקובעת. מדינה יהודית דמוקרטית היא לא זיווג טוב". זאת הוא אמר בהנפת יד של זלזול בדמוקרטיה בכלל ובמשטר דמוקרטי בארץ בפרט. במשדר התברר מעל לכול צל של ספק שמשרד הפנים, זה שבראשו עמד אלי ישי, היה למעשה זרוע של "יד לאחים" או מפעילו. הממונה על מרשם האוכלוסין, כשנשאלה על כך, הפנתה את הכתב ל"יד לאחים". כאילו מי ששולט במדינה הזאת, היא חבורה של וויג'ילנטים קנאים אשר משתמשים במנגנון רדיפה, שכלי האינקוויזיציה המיושנים מחווירים לידם. יש להם יחידות מודיעין, יחידות קומנדו, יחידות מעקב, ברכב וברגל. מנגנון משומן היטב אשר בא להגן על הדת היהודית. זאת בשעה שאין אויב גדול ממנו לדת ולעם היהודי מחבורות קנאיות מן הסוג של "יד לאחים" אשר מרחיקים את הציבור הרחב מן היהדות, מן המורשת היפה שלה.יתרה מזאת התופעה של מה שנקרא בידיש ה"המוּסֶר" או השטינקר בזמננו היא העתק עידן סטאלין. אז גם בנים הלשינו על אבות על שאינם קומוניסטים טהורים. גם אז זה היה בעילום שם כמו אותו "יהודי דואב", שלא היה לו האומץ לגלות את שמו. אביה של יאלי, איש ציבור פטריוט ישראלי, בספק רב אם הוא היה שוחר ליטורגיקה. אולי מחופש בתור שכזה בשרות אותו מנגנון.

"האח הגדול"
מכתב "היהודי הדואב"

המשדר ב"מבט שני" נקרא "האח הגדול והיהודי". לפי המידע ב"וויקיפדיה" הארגון נוסד בשנת 1950 בשם "חבר פעילי המחנה התורתי". בראש הארגון עמד הרב שלום דב ליפשיץ (שהופיע באותו משדר - צ.ג) ופעלו בו גם הרבנים שלמה נח קרול, אברהם רביץ, מנחם כהן ואברהם ארטן. אחד ממורי דרכו הראשיים היה הרב יעקב לנדא רבה של בני ברק.

חלק מפעילי הארגון, בראשות הרב מנחם כהן, פרשו והקימו את ארגון "לב לבנים" שכיום עומד בראשם בנו של הרב ליפשיץ, הרב ישראל, ולצדו אחיו הרב שמואל ליפשיץ והרב יוסף גנץ. בשנים הראשונות הייתה עיקר פעילותו בקרב עולים מארצות המזרח. לאחר מכן עסק הארגון בהפצת תורה בקרבם בעיירות הפיתוח, במסגרת פרויקט "ישיבות לעם".

הארגון עסק גם בתחומים נוספים, בעיקר מאבק במיסיון. לדברי הארגון, בישראל פועלות כ-100 קהילות שהארגון מגדיר כמיסיונריות או ככתות. לארגון מחלקה בת עשרות עובדים ומאות מתנדבים. הם נפגשים עם חברים בקהילות האמורות ומנסים לשכנעם להתנתק מהן. עיקר המאבק של הארגון בתחום זה נסב בשנים האחרונות סביב פעילות יהודים משיחיים עדי יהוה', סיינטולוגיה ועוד. אנשי הארגון מנהלים גם מאבק ציבורי נגד קבוצות אלה. הארגון מבצע "פעילות מונעת" של חיזוק הזהות היהודית, בעיקר בקרב עולים מרוסיה, בעזרת ימי עיון וכדומה.

הארגון איים בשעתו בחרם צרכני חרדי, על חברת "ויטה" כדי שתפטר את אדוארדו קמפוס, מנהל כוח אדם במפעלה באשדוד שהיה פעיל ב" עדי יהוה". בדצמבר 1999 פוטר קמפוס מעבודתו, מה שגרם להתארגנות חרם צרכני נגדי ביוזמת עיתון הארץ וחבר הכנסת אילן גילאון ממרצ. גילאון גם הופיע באותו משדר "מבט שני" והטיח דברים קשים כנגד משרד הפנים שבחסותו פועל הארגון. קמפוס עצמו טען שהוא אינו מנסה לשכנע עובדים אחרים להמיר את דתם, וכי הלחץ שמופעל למען פיטוריו הוא פגיעה בחופש הדת שלו. קמפוס הוחזר לעבודה בעקבות החרם הנגדי, אולם בתנאים לא-נוחים, שהביאו אותו בסופו של דבר להסדר פרישה תמורת פיצויים. הזדרזות חברת "ויטה" להודיע על פרישת קמפוס לארגון "יד לאחים" עוררה זעם רב בקרב יוזמי החרם הנגדי.

בדוח זכויות האדם של משרד החוץ האמריקני משנת 2000 דווח כי הארגונים החרדיים "יד לאחים" ו"לב לאחים" אחראים לחלק גדול מההתנכלויות, איומים והטרדות כלפי נוצרים אוונגליסטים "עדי יהוה" וכן יהודים רפורמים וקונסרבטיביים הקונסרבטיבית

בהקשר זה מעניין להביא את הפתיחה לדיווח של שליח עיתון הארץ בארה"ב, חמי שלו, אשר סיקר את כנס השדולה היהודית אייפק לפני שבועיים, שבו הופיע בין השאר ראש הממשלה, נתניהו: "הקטע המלהיב, המשעשע, ובמידה רבה סוריאליסטי ביותר בוועידת אייפק היה כשהכומר האפריקני-אמריקני כריס האריס וחבורת זמרות מכנסיית 'הכוכב הזוהר' משיקאגו פצחו במזמור גוספל כנסייתי והרימו את הקהל על הרגליים. אלפי יהודים מהוגנים, רובם חנוטים בעניבות ובחליפות, חלקם עם כיפות על הראש, הריעו ממושכות וגם עשו מאמץ לרקוד בקצב הסגנון הנוצרי ”צעד עמי" שמקורו בקריאה לישו להפיג את סבלם של העבדים השחורים בדרום". מזלם של אנשי אייפק, ש"יד לאחים" לא הגיעה עדיהם.

יאלי והמדינה

כיום, לאחר שעברו כמה שנים מאותו אירוע טראומטי, יאלי הספיקה לחדש את לימודיה באוניברסיטת תל אביב בפסנתר, שבו התמחתה גם קודם. "זה בינתיים. לאחר שאקבל את התואר, אני מקווה להיות מורה לפסנתר. אבל בכול הנוגע לעוגב, אני מרגישה שאני צריכה עוד ללמוד, וזה כרוך בהרבה, הרבה נגינה. ואז אסע למקום שבו אוכל לעשות את זה"

אחת מנכדותיי, אשר שרתה ביחידה נבחרת בצה"ל (כמו כול נכדיי עד כה) ועניין סירוב השרות של החרדים צורב לה מאוד - שמעה ממני את הסיפור, וזאת הייתה תגובתה: "הם יהיו פה מבלי לשרת בצבא, וידאגו כביכול לדת היהודית, וצעירים כמו יאלי, ילכו מהמדינה היהודית כי חונקים אותם ולא נותנים להם סיכוי. לומר לך את האמת, גם אני חושבת על זה". לבי היה מר לשמוע דברים אלה. אני בוש ונכלם מיהדות כזאת. אני מתוסכל שאנשי דת אמתיים, שוחרי טוב ורעות, לא עוקרים מקרבם את הפגע הזה. אני גאה מאוד מהישגיה של המדינה בכול התחומים, אבל מתבייש בנסיגה הגדולה בתחומי הדת לימי הביניים. ואני תוהה מאוד, האם כמי שנמנה עם "עופות החול" שעלו מן האפר, ולא באו לניו-יורק, שאליה יכלו להגיע - באו אל הארץ הזאת כשהישוב היהודי קטן, שברירי ושותת דם, האם היו נוחתים במדינה כפי שהיא כיום? כיום היא מדינה מפותחת אבל אזהרת ישעיהו "מהרסיך ומחריביך ממך יצאו" - שרירה וקיימת.

וכאילו לזרות מלח על הפצע, בראשית השבוע ראיתי בערוץ 10, ערוץ מסחרי, את אנשי רשות השידור, נשים וגברים, שבאו להשתטח על קברי צדיקים, במטרה למנוע את רוע הגזירה של סגירת הרשות. חזרה לתקופת הפוגרומים וחמיילניצקי. הנשים בחבורה צעקו כמו בתהלוכה שיעית בטהרן, והגברים מלמלו. בראשם היה ר' אורי רווח, הכתב לענייני שמיים וארץ של ערוץ 1 שהניע את גופו בכוונה גדולה בקריאה אל הקב"ה למנוע את גזירת תשע"ד, גזרת "רשעות השידור". ראו היכן הגיעה הדת שלנו שניתן להשתמש בה בציניות כזאת, בצביעות כזאת על-ידי אנשים שמתיימרים לייצג את השידור הציבורי. כמו שהפוליטיזציה הגיעה אליהם ככה גם הקלריקליזציה הדביקה אותם. כוותיק באותה רשות אני בוש ונכלם מאנשים אלה שמשתמשים במופע זול, כדי לקבל חשיפה מערוץ מסחרי, כשהמגישה של חדשות 10, טלי מורנו, נועלת את הכתבה בחיוך יפה.

כאמור היות "יד לאחים" קבלן של משרד הפנים כהגדרתו של ח"כ אילן גילאון, היה בתקופת השר אלי ישי. הם מאוד פעילים גם היום. אך במשדד הפנים יושב היום גדעון סער, משפטן שמן הסתם אינו חושב שאנו חיים במימי הביניים. הוא עשה מעשה בכך שהאריך לנו את האור בחודש. נקווה שהוא ימשיך לגרש את החושך, בדמות היד שמורמת נגד החברה הדמוקרטית, חותרת תחת האושיות שלה, ומעכירה את פני היהודית - "יד לאחים" ודומייה.

פורסם במקור: אתר המחבר "זרקור"
תאריך:  14/03/2014   |   עודכן:  14/03/2014
צבי גיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חבורה קנאית רודפת נגנית עוגב
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בבון זה קוף
15/03/14 03:58
2
במבה
15/03/14 19:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני מודה בפתח השורות האלה שמכניסתו של בוז'י הקטן לחיים הפוליטיים, לא חשתי בנוח מול התופעה הזו של "נסיך אצולת מפא"י" בעבר. הוא נראה נעים לעין כמו נער נצחי, אך מהר ניתן לעמוד על טיב מלתעותיו המושחזות - אין אפס אצלו. פוליטיקאי משופשף ושחוק כאחד מזקני הכנסת.
14/03/2014  |  עמוס אריכא  |   מאמרים
תור דליל. בעמדת הקופה שלי אני בן יחיד. גם כשהצפיפות גדולה אני בוחר, אם בכלל יש ברירת בחירה, לסלק חשבון קניותיי בקופה הזאת מפני שהקופאית, מנוסה, מסבירת פנים, מסייעת - כשאין הבריות הממתינות דוחקות בה להתפנות אליהם - באריזה.
14/03/2014  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
פורים חל השנה ביום א', כך שבמוצאי שבת קוראים את המגילה פעם ראשונה השנה, בהתאם לכלל ההלכתי ש"חייב אדם לקרות המגילה בלילה ולשנותה ביום". ובשבת, ערב פורים, קוראים בתורה את פרשת צַו וגם את התזכורת "זָכוֹר אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק". קביעות כזאת חוזרת על עצמה מדי כמה שנים (מעוברות) אבל זה לא קבוע. בכל אופן כשזו הקביעות, מעניין לבחון מה הקשר בין פרשת השבוע ובין פורים שיוצא בהמשך ישיר אליה. במבט ראשון אפשר להסתפק במה שהזכרנו כבר, שקוראים בספר שני את התזכורת ביחס לעמלק [דברים כ"ה]: [יז] זָכוֹר, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק, בַּדֶּרֶךְ, בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם. והרי המן היה מזרע עמלק, ניסה להשלים את המלאכה שהחל סבו. אבל בדיוק מסיבה זו אנחנו קוראים את הקטע הזה כל שנה בשבת שלפני פורים, בלי קשר ליום שבו חל חג הפורים.
14/03/2014  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
1. השופט אדמונד לוי ז"ל לא צמח בקרב האליטה הוותיקה. הביוגרפיה שלו ואורחות חייו היו שונות. גם מקום מגוריו, רמלה, שלא החליף ובמותו ציווה שיקברוהו בה. ממשרת מחלק תה בבית המשפט הגיע עד ביהמ"ש העליון. והנה, בכל תחנות חייו לא התכופף ולא התבטל בפני כוכבי המערכת המשפטית או בעלי השררה. בחייו קיים את צוואת משה בספר דברים: "לֹא תַכִּירוּ פָנִים בַּמִּשְׁפָּט, כַּקָּטֹן כַּגָּדֹל תִּשְׁמָעוּן, לֹא תָגוּרוּ מִפְּנֵי אִישׁ, כִּי הַמִּשְׁפָּט לֵאלֹהִים הוּא!"; וחכמינו פירשו: "לא תגורו מפני איש - לא תכסו דבריכם מפני פחד איש".
14/03/2014  |  דרור אידר  |   מאמרים
הטור השבוע אינו עוסק בבריונות של ולדימיר פוטין או בזו של עובדי הנמלים, אלא בגורמים ובאירועים אחרים שגם הם מפגינים כוחנות מוגזמת ומעדיפים את השרירים על פני ההיגיון. הבריונות הזו מגיעה גם למשרדי ממשלה ואפילו לבית המשפט
14/03/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il