מאז משבר הסאבפריים שהוא משבר פיננסי-נדל"ני שעבר על העולם במהלך שנת 2007 ועד לסוף שנת 2008, שינו הבנקים את התנהלותם בכל המישורים.
המשבר נגרם כתוצאה מעליה חדה בשיעור מקבלי המשכנתאות אשר לא יכלו לעמוד בהחזרים החודשיים מה שגרם לעלייה בריבית וכתוצאה מכך להחמרת התנאים שיצרה מחנק באשראי. כתוצאה מקריסת הבנקים למשכנתאות, הגורמים הראשונים והישירים להיפגע היו החברות שהשקיעו בהם, כך אותן חברות וגופים של חברות הקשורות בנכסי נדל"ן הגיעו לכדי פשיטת רגל והמניות צנחו בעשרות אחוזים.
מצב זה הוביל לכך שתהליך פתיחת חשבון בנק בחו"ל הפך להיות מורכב יותר משהיה עד אותן השנים. הבנקים דורשים מידע מקיף יותר על בעלי החשבון הפוטנציאליים ומעבירים אותם סדרת בדיקות למשנה זהירות. אין להסיק מכך שמערימים קשיים על מי שרוצה לפתוח חשבון, אלא להתרשם מההתנהלות הזהירה יותר שעובדים לפיה כיום.
איזה מידע נדרש להעביר לבנק
יש להעביר פרטים אישיים מעודכנים ואמיתיים לבנק, ובכלל זה מידע על העסק, הצגת דוחות כספיים ופרטים רלוונטיים נוספים, מה שיקל על התהליך ויזרז את פתיחת החשבון. במידה ותעכבו את הצגת הפרטים הנדרשים, פתיחת החשבון עלולה לעבור למצב הקפאת התהליך עד להמשך בירור פרטים אלו. ברוב המקרים תידרשו להציג מסמכים או הסכמים המעידים על מקור הכסף, מכיוון שהבנקים לא מעוניינים להיות חשופים למקרים של
הלבנת הון או פעילות בלתי חוקית. הבנקים גם ידרשו לדעת מה תחום העיסוק של החברה או האדם הפרטי המבקש לפתוח את החשבון.
היתרונות בפתיחת חשבון בנק בחו"ל
בעלי עסקים שמעוניינים לפתוח חשבון בנק בחו"ל עושים זאת מכמה סיבות כשבראשן הן הטבות המס המשמעותיות שמעניקות מדינות מקלטי המס השונות. ברוב המקרים יש להיעזר באיש מקצוע מנוסה אשר מלווה את התהליך מראשיתו ועד סופו, כאשר התהליך כולל מספר פעולות:
1. בחירת הבנק המתאים ביותר לפעילות העסקית של החברה או לפעילות הפרטית של המבקש. יש להתאים את אופי הפעילות העסקית או הפרטית למדינה שתיבחר ולבנק המתאים ביותר.
2. הכנה מקצועית של כל הטפסים המשפטיים אשר נדרשים על-ידי הבנק בחו"ל, והגשתם.
3. ליווי אישי וצמוד לאורך כל תהליך פתיחת החשבון, עד לאישור החשבון והקמתו. היכרות עם חוקי הבנקאות המתקיימים במדינת המקלט יכולה לייעל את התהליך ולמנוע עיכובים מיותרים.
4. יצירת קשר עם הבנקאי בבנק והתאמת ציפיות בין בעל החשבון לבנק. ההיכרות המוקדמת של בעלי המקצוע בתחום, עם אנשי הקשר בבנק, היא יתרון מובהק והיא מייעלת את התהליך ומזרזת אותו. כדאי לוודא כי הנציג המטפל יהיה דובר השפה המקומית בבנק.