|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
שלושת הקופים החכמים של האמן ההודי סודרסאן פאטנאיק [צילום: AP]

אולמרט לא שמע, לא ראה ומדבר הרבה מאוד

הרושם המתקבל משתי חקירותיו הרצופות של אולמרט במשטרה ביומיים האחרונים, לפי פרסומים והדלפות מחקירות אלה, בהן נחקר הוא בחשד של שיבוש מהלכי משפט והדחת עד, הוא שבניגוד לפסל שלושת הקופים שאינם שומעים, אינם רואים ואינם מדברים, הרי גם אולמרט לא שמע, לא ראה, אבל הוא מדבר, מדבר, ופעם נוספת - מדבר, והרבה!
09/04/2014  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   משפט אולמרט   |   תגובות
   איתמר לוין, איציק וולף
אהוד אולמרט נחקר באזהרה

   איציק וולף
אולמרט נחקר שוב 8 שעות במשטרה

   איתמר לוין
אולמרט בחקירתו: זקן פעלה כמו סוכן מדיח

משמעות בקשת הפרקליטות לחזרה מערעור זקן
ד"ר חיים שטנגר
ניתוח השתלשלות הדברים לאחרונה - לאחר שנחתם הסדר הטיעון עם שולה זקן - מצביע על כך שמבחינה משפטית מצבו של אולמרט אינו מזהיר, וזאת בלשון המעטה בלבד
לרשימה המלאה

רחוק אני מלקבוע אשמת נחקר, על בסיס הדלפות חלקיות - ואולי אף מגמתיות מחקירתו במשטרה. לצורך כך קיימת מערכת בתי-משפט, המאויישת בשופטים, השומעים ורואים ראיות ומוצגים, ועל-פיהם מכריעים הם וקובעים חפותו או אשמתו של נאשם במשפט פלילי. עם זאת, מי שהינו חף מפשע, אינו מספק שורת הסברים מפותלים ופתלתלים בחקירת משטרה, אינו מסביר לחוקריו מדוע הסבריו נכונים וסבירים הם ואינו - סופם של דברים, בתום חקירתו - מסכם סיכום חקירה, במקום חוקריו במשטרה - סיכום חקירה שמהותו בקצרה הינה: אני חף מפשע, לא שיבשתי מהלכי משפט!

בשמונה השעות בהן שהה אולמרט בחדר החקירות ביחידת להב 433 - שם נחקר הוא, באזהרה, בחשד לשיבוש מהלכי משפט ב"פרשת הולילנד" ובחשד להדחת עד, בחקירה ובעדות - סיפק הוא גרסה שניתן לכנותה אותה בשם "גרסה תמוהה". אולמרט נחשף בחקירתו להקלטות שהקליטה אותו זקן. אולמרט נשמע משוחח עם זקן על המשפט המתייחס למה שקרוי בציבוריות הישראלית בשם: "פרשת הולילנד" ואף מביע דעתו על גירסת שולה זקן, במשפט זה.

טענת אולמרט, בחקירתו במשטרה, לפיה הוא רק הביע עמדתו ולא ניסה להשפיע על שולה זקן לומר דבר זה או אחר, נשמעת תמוהה, שכן אם זהו מצב הדברים, מדוע נפגש אולמרט בכלל עם שולה זקן ומדוע שוחח עמה על משפט שבו מעורבים שניהם, בזמן ניהול המשפט וגם/או סמוך לקיומו? גם טענת אולמרט - בחקירתו - לפיה זקן פעלה, כמו סוכן מדיח, נשמעת - בכל הכבוד הראוי - כטענה הזויה, מפיו של פרקליט ותיק ומנוסה כאולמרט. ההלכה הפסוקה מכירה בהגנה מן הצדק, שעה שהרשות מעורבת במעשה העבירה, נושא האישום. בתי המשפט הכירו בצורך בהפעלת סוכנים משטרתיים כאחת משיטות הפעולה במלחמה בפשע.

בית המשפט העליון קבע בעניין משה מורי נ' מדינת ישראל כי: "הפעלתם של סוכני משטרה סמויים הוכרה זה מכבר בתור כלי נשק הכרחי ולגיטימי במלחמה נגד הפשע החמור בכלל ונגד נגע הסמים בפרט, אולם עם זאת הובהר תמיד, כי יש להציב לאמצעי זה גבולות סבירים. כך נקבע כי אסור שהפעלת הסוכן תשמש פיתוי והדחה, שיש בהם כדי להשחית אדם חף מפשע ולהביא לידי ביצוע עבירות שאחרת לא היו כנראה מבוצעות כלל". לכן, נאסר על המשטרה להצמיד סוכן מדיח לאדם, אלא אם בידי המשטרה מידע אמין, המחשיד אותו אדם כמי הנוהג לבצע פשעים חמורים מהסוג העומד לחקירה, כאשר המשטרה משוכנעת כי אך ורק על-ידי הפעלת סוכן מדיח, ניתן להשיג הראיות הדרושות להעמדת החשוד, בביצוע מעשה העבירה, לדין פלילי.

מאום מכלל המפורט בפסק-הדין בעניין משה מורי לא התקיים בעניינה של שולה זקן, בקשר להקלטות הסמויות שביצעה משיחותיה עם אולמרט, במהלך השנים. זקן לא פיתתה את אולמרט והדיחה אותו לבצע עבירה, לכאורה, שאחרת נראה כי לא הייתה מבוצעת על-ידו, כלל וכלל. מהראיות שסיפקה זקן לפרקליטות ולמשטרה, כפי שפורסם, נראה שאולמרט - שלא ידע שהוא מוקלט בידי שולה זקן - פעל, לכאורה, לשבש מהלכי משפט, כדי להביאה ליצור מצב דברים עובדתי ומשפטי שיפעל לטובתו. טענת אולמרט לפיה אם היה רוצה לשבש מהלכי משפט היה אומר, בשיחותיו עם שולה זקן, לזקן "תשקרי", הינה גרסה תמוהה ובלתי משכנעת, בכל הכבוד הראוי. גם טענתו, לפיה החוקרים יכולים לראות שאין בקלטות דבר, לא היה דבר בלתי חוקי במפגשים בינו לבין זקן, במהלך משפט הולילנד, נשמעת קלושה ביותר. נראה, כי כך גם סוברים חוקרי המשטרה, המתעתדים להזמין את אולמרט - בפעם השלישית - להמשך חקירתו בחשדות הנחקרים נגדו.

גרסת אולמרט בקשר להעסקת שולה זקן בידי מקורבו הקבלן, אלפרד אקירוב, המהווה לטענת המשטרה סוג תשלום, תמורת הימנעות זקן מלהעיד לחובת אולמרט "בפרשת ראשונטורס" ו"בפרשת טלנסקי", הינה תמוהה ובלתי משכנעת בעליל. גרסת אולמרט הינה, כי זקן הכירה את אקירוב, עוד בפרשת רשות המיסים, ביקשה לסדר עבודה לבנה וסידרה - בפועל ולמעשה - לעצמה העבודה אצלו. עוד טען אולמרט, בחקירתו במשטרה אתמול, כי זקן עבדה כמה חודשים אצל אקירוב, תמורת 12,000 שקל ועבודתה הופסקה אצלו בחודש אפריל 2013. אולמרט העיר, כי לא היה כל היגיון בהפסקת עבודתה של זקן כמה חודשים לפני עדותה, אם אכן מדובר היה ב"דמי שתיקה", כטענת חוקרי המשטרה.

בכל הכבוד הראוי, אין אולמרט מעלה כל הסבר סביר, בחקירתו במשטרה, מדוע עבדה, מלכתחילה, שולה זקן בתפקיד שמעולם לא הוכשרה לו, אשר נראה כאילו "נתפר" במיוחד למידותיה. עבור עבודתה בתפקיד זה, שולם לה שכר נכבד, עבור עבודה שהיא לא הייתה מומחית בה כלל וכלל. גם מועד הפסקת עבודתה של זקן אצל אקירוב אינו ממין העניין, בכל הכבוד הראוי, שעה שהיא עבדה אצלו בתפקיד "תפור" לכאורה והשתכרה בגינו ממון רב. אם לא יקבלו חוקריו של אולמרט תשובה עניינית לשאלה זו לשאלות נוספות שעלו - עד כה - בשתי חקירותיו במשטרה, גם בחקירתו השלישית, בקרוב, במשטרה, נראה כי כלה ונחרצה עם הפרקליטות להגיש כתב-אישום, חדש ונוסף, נגד אולמרט - ובקרוב מאוד-מאוד, בסמיכות זמנים קצרה, לאחר חלוף חג הפסח הבעל"ט.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  09/04/2014   |   עודכן:  09/04/2014
ד"ר חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אלפרד אקירוב   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אשר גרוניס / Asher Grunis   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יעקב צבן   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מוסיה ארד   מני מזוז / Meni Mazuz   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   ניל הנדל / Neal Hendel   נעמי גרנות   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט לא שמע, לא ראה ומדבר הרבה מאוד
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמאי קריב
9/04/14 22:44
2
עזרא מנצור
10/04/14 12:10
3
קורןנאוה טבריה
12/04/14 13:00
4
אבידן
12/04/14 20:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט אולמרט
עו"ד נוית נגב עשויה להופיע מטעמו של אהוד אולמרט בערעורו הצפוי בתיק הולילנד. בשלב זה מתקיימים מגעים בין אולמרט לנגב, אשר יחד עם עו"ד גל הררי-גולדמן הביאה לזיכויו בפרשת ראשונטורס.
07/04/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
עו"ד נבות תל-צור, מבכירי הסניגורים בארץ, נחקר באזהרה (יום א', 6.4.14) בנוגע לחשדות לשיבוש מהלכי משפט וחקירה בידי אהוד אולמרט. תל-צור עומד בראש מחלקת הליטיגציה במשרדו של עו"ד רם כספי, המקורב גם הוא לאולמרט.
06/04/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
פסק הדין שהרשיע ראש ממשלה לשעבר באשמת לקיחת שוחד, מלמד כי ישראל היא דמוקרטיה, אבל לא מלאה. ההליך השיפוטי, שבמסגרתו הובאו בשנים האחרונות לדין נשיא לשעבר, ראש ממשלה לשעבר ושר אוצר לשעבר, מעיד על שחיתות מוסרית של אנשים רבים מדי הנמצאים בעמדות מפתח. אין זה מקור גאווה. במדינה שבה חופש הדיבור והמחשבה יותר חשובים מפוליטיקה קטנה, ייתכן כי התנהלות כזו לא הייתה מתרחשת. שכן תקשורת פתוחה באמת - מעמודי התווך של דמוקרטיה מלאה - המונחית על-ידי רצון לגלות את האמת, הייתה מונעת זאת.
עליזה אולמרט, רעייתו של אהוד אולמרט, היא דירקטורית בקרן אלרוב -קרן הפילנתרופיה של אלפרד אקירוב. זוהי עדות נוספת למידת הקירבה שבין אקירוב לאולמרט, הקיימת עד היום.
04/04/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
אלפרד אקירוב יזומן להעיד במשטרה בנוגע לתשלום שהעביר לשולה זקן. ככל הידוע, מדובר ב-80,000 שקל ששילם אקירוב לזקן. בעבר אישרה זקן, כי פנתה לאקירוב בבקשה שיסייע לאחיה יורם קארשי (ממורשעי פרשת רשות המיסים) לפתוח חנות בקניון שבבעלותו בנתניה.
04/04/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
הפרקליטות מבקשת אישור לחקור את אולמרט  /  איתמר לוין
"זקן עוברת תהליך של היפרדות מאולמרט"  /  איתמר לוין
"אולמרט הוקלט לוחץ על זקן"  /  איתמר לוין
כך הורשע אולמרט  /  איתמר לוין
יועץ התקשורת של אולמרט וכלל הסוב יודיצה  /  ד"ר חיים שטנגר
מצעד האיוולת (2)  /  אריה אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il