בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
ללמד על המורשת של העם היהודי. זה האמצעי לפיתוח העצמת הזהות האישית והקבוצתית של האנשים
|
האונ' משדרות כלכלה [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
|
האוניברסיטאות משדרות לנו כבר מזמן שכדי להבטיח לעצמנו עתיד כלכלי טוב יותר עדיף שנלמד כלכלה, ראיית חשבון, משפטים ותחומי ההנדסה לגווניה. שתמיד נתנו ביטוחון כלכלי. תחומי מדעי הרוח לעומם נמצאים כבר זמן רב בתהליך גסיסה מתמשך, איטי וככל הנראה לא תהיה לו תקומה. הרצל, פינסקר, לילינבלום, מוהליבר, ישראל רוקח, מרדכי נמיר ועוד רבים וטובים שהיו נדבך חשוב כל אחד בזמנו, בהקמת החברה הישראלית ובבנייתה. החל מראשית הציונות ועד ימינו. כל אלה נשארו בתור שמות של רחובות בלבד,בלי יכולת להגיד איפה הם נמצאים על הציר ההיסטורי שלנו. את מי אפשר להאשים בכל זה? רק את עצמנו. בשילוש הקדוש שמורכב מההורים, מערכת החינוך והמידיה החברתית עשו יד אחת כדי להשכיח מהילדים של היום מה אנחנו עושים פה במדינה הזו ולמה אנחנו כאן? בגנים ובבתי הספר קראו לפני כמה ימים את סיפור יציאת מצרים, אך האם מדברים על המשמעויות של הסיפור היום? עוסקים בשאלה מי הוא מנהיג? מהי חרות? וכנגד איזה בנים הייתה מדברת התורה בימים האלה? ההורים שרק מושיבים את הילד מול המחשב בשביל שקט תעשייתי במקום לשבת ולדבר.על מהו חג הפסח?, למה קוראים את ההגדה? והאם באמת אליהו הנביא יגיע לסדר או שגם השנה הוא יגרום לכולנו לפתח ציפיות? כך גם המדיה החברתית שלא רק שאינה יוצרת סקרנות אלא מדכאת אותה, לוקחת את בני הנוער למסע רדוד שכל התחברות למכשירים גורמת למוות של תא נוסף במוח. וכאן עולה השאלה האם משהו מפקח על התכנים? אז אחרי כל זה, שאף אחד לא יתפלא שחוגי הרוח באוניברסיטאות נסגרים בזה אחר זה... המקרה האחרון קרה בשבוע שעבר כשהודיעו על סגירת החוג ללימודי צרפתית באוניברסיטת תל אביב. בנוסף גם לימודי ההיסטוריה לא נהנים מרשימת נרשמים ארוכה, למרות שהכל יחסי. הדרך לצמצם את התופעה המצערת הזו היא באמצעות חינוך על ברכי העבר. על המורשת שלנו במדינה הזו, על מסורת של אלפי שני כעם, על היותנו חלק ממשהו גדול ומרשים. העם היהודי. זה האמצעי לפיתוח העצמת הזהות האישית והקבוצתית של האנשים. לחוש גאווה על מי שהם ועל מה שהם מייצגים. עכשיו המקל נמצא אצלנו וזו החובה והזכות שלנו להעביר לדורות הבאים את העבר שלנו במטרה שיהיה לנו עתיד. "בְּכָל דּוֹר וָדוֹר חַיָּב אָדָם לִרְאוֹת אֶת עַצְמוֹ כְּאִלוּ הוּא יָצָא מִמִּצְרַיִם"
|
|
הכותב הוא סטודנט שנה ג' במחלקה למדע המדינה באוניברסיטת בר-אילן
|
|
תאריך:
|
14/04/2014
|
|
|
עודכן:
|
14/04/2014
|
|
אורי סויסה
|
|
אהוד אולמרט: מאיפה צצו 100,000 דולר לזכותי במשרד ראשונטורס? מה שלומו של אחי יוסי? מה שולה זקן עושה שם ועם מי היא מדברת? מה עושה פה בחוץ שמואל דכנר, המאכער עם המקל? מאיפה משה טלנסקי יודע שיוסי בצרות?
|
|
|
ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו, הגדיר את האיומים על מדינת ישראל, כשלושה איומים מרכזיים: איום הגרעין האירני, איום הטילים, איום גולדסטון. האיום השלישי הוא מתן לגיטימציה ליוזמות טרור ערבי, ליוזמת הירי וההרג של יהודים, ולשלילת הלגיטימיות של ההגנה על מדינת ישראל. תחקיר NGO חשף, באמצעות רשם העמותות, מימון זר לאיום השלישי ל -31 ארגונים לא-ממשלתיים. היקף המימון עצום. לדוגמא: הקרן החדשה לישראל חילקה לארגוניה סכום של למעלה מ 140,000,000- דולר.
|
|
|
לג'ון קרי, מזכיר המדינה של ארה"ב והממונה על יחסי החוץ, אישיות קונטרוברסלית. קרי נשלח ליישב את הסכסוך במזה"ת, בתקופה בחייו שבה עליו להחליט, האם הוא מתמודד על תפקיד נשיא ארה"ב הבא, וניצחון פוליטי באזור יכול להוות עבורו קרש קפיצה פוליטי להתמודדות על התפקיד. מהן כוונותיו האמתיות של ג'ון קרי, הפוליטיקאי והמנהיג? האם הוא רוצה לצאת המנצח במאבק השליטה במזרח התיכון, או שבכוונתו להסתפק בפרס נובל לשלום, כדבריו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון.
|
|
|
|
|
|
כחלון לאן? בראיון שנתן כחלון לידיעות אחרונות בשבוע של ה- 6.4.14, מצטייר כחלון כאדם מבולבל שאיבד את דרכו והוא מחפש פלטפורמה מילולית ואידיאולוגית שתקל על חזרתו לפוליטיקה.
|
|
|
|