|   15:07:40
דלג
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

למה אליהו?

יש להתבונן קצת על הבעל החמוד הזה והאשרה המתוקה שאת כוהניהן הרג אליהו לפי חרב
18/04/2014  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   חגים ומועדים   |   תגובות
הנביא שהרג 850 כוהני בעל והפך לשומר ילדי ישראל [צילום: יח"צ]

השבוע הסיבונו לסדר וסיפרנו ביציאת מצרים. מי האיש שהוציאנו ממצרים? אסור לומר. זה סוד. סוד ידוע, סוד מוכר, שמור כדת משה וישראל, אבל עדיין סודי, וכל המרבה בסיפור יציאת מצרים מבלי להזכיר מי הוציאנו ממצרים הרי זה משובח.

מי שלא הוציאנו ממצרים אבל זוכה לכבוד רב הוא אליהו הנביא. מוזגים לו כוס, שומרים לו מקום, פותחים את הדלת, ממתינים שילגום מעט מן המעט, ואומרים שפוך חמתך על הגויים אשר לא ידעוך. כמו אליהו שבחמתו הרג 450 נביאי הבעל ועוד 400 נביאי האשרה.

850 איש? רוצח המונים? הזה האיש שהוא דוגמה לחסד ורחמים וגאולה? האם יעלה על הדעת שכל תינוק זכר ישב על כסאו של אליהו הנביא בעת שהוא מובא בבריתו של אברהם אבינו? האין זה מצדיק כל דבר שטנה שאי-פעם נאמר אודות העם היהודי?



הגלעדי מקלקל את החגיגה

אליהו מופיע בתקופתו של אחאב - המלך הישראלי שהוכיח יותר מכל מלך אחר שאלוהי ישראל מיותר. מספר שמות ואילך עם ישראל ללא הגנתו של האל האחד והיחיד, הוא חסר ישע. במדבר הוא מתגעגע לעבדות; כשהוא מגיע לשולי הארץ הוא נס בפני יושב ההר מערד; בתקופת ההתנחלות הוא סופג מפלה אחר מפלה, אלא אם שולח האל שופט או מנהיג זמני שיגאל אותו מן הנוגש הנוכחי; פלישתים רדו בו בכוח הברזל עד לעלייתו של דוד, ומלכות דוד ושלמה לא שרדה כממלכה מאוחדת אלא בתמיכה אלוהית. זו שודרה מארון הקודש, לאחר מכן מבית המקדש שבו שוכן הארון, וללא תמיכה זו, הייתה הממלכה שפרשה מאלוהי ישראל, ממלכת בית יוסף בשומרון, אמורה לקרוס חיש קל.

והנה בא אחאב והראה כי ממלכה מאוחדת חזקה שוחרת שלום לשכנותיה יכולה להביס אפילו את ממלכת אשור האדירה, בלי הטובות של אלוהי ישראל שבירושלים. אחאב נשא לאשה את איזבל הצידונית (מה שנקרא "השתלב בסביבה", מזרח תיכון חדש), חיזק את הפולחן המקובל והאהוב במזרח הים התיכון, בנה עיר מלכות שלא נפלה מירושלים. הברית שכרת עם צידון, בחסות הפולחן לבעל ולאשרה שאשתו הצידונית תחזקה וחיזקה, אפשרה לו לעמוד בראש אגד ממלכות שנלחם בשלמנאסר בקרב קרקר, ובכך מנע את כיבוש הממלכות הללו, כולל ממלכת יהודה. על אפו ועל חמתו של האל הירושלמי, נקרא אחאב בכתבי ארם ואשור "הישראלי", בעוד שיהודה אינה אלא דוכסות קטנה שפניה אלי מדבר. אפילו פתגמים שליחם לא ינוס לעולם הפיק: אל יתהלל חוגר כמפתח. גם כשניצח בקרב, לא היה לצמא דם, והעדיף ברית עם הארמי המנוצח על פני הרג. אחאב, איזבל והבעל הם שילוש המייתר את אלוהי היהודים.

והנה בא אליהו, הגלעדי, ומקלקל את החגיגה. הוא לבדו מסתובב בממלכה ומניף את נס האל של ירושלים בממלכת ישראל. הוא לבדו טוען שכל מה שמצליח ללא אלוהי יהודה, ובשפה היהודית, אין לו עתיד. הוא דורש מן המלך האדיר שיכול להביא לשדה הקרב 2000 מרכבות ועשרת אלפים חיילים, שיכה על חטא בגין סילוק של חוצפן אחד, נבות היזרעאלי, מדרכו. הוא מנכס לעצמו כוחות עליונים ומביא על שומרון בצורת, לבסוף מסית את העם נגד כל הטוב ורוצח 850 איש שכל חטאם הוא שאינם מאמינים באלוהי היהודים. זה הסיפר המודרני של ישראל המתחדשת והמתנערת מן היהדות הפרושית צרת האופקים שנדבקת לכל איסור משל דבר אלוהים הוא וטעם החיים אינו יותר מגפילטע פיש של מנישביץ. אליהו הנביא הקנא והרצחני כדמות שעליה יש לחנך את ילדי ישראל המודרנית-ליברלית-הומניסטית? חס וחלילה.



הקרבת ילדים למילוי נדר

יש להתבונן קצת על הבעל החמוד הזה והאשרה המתוקה שאת כוהניהן הרג אליהו לפי חרב. האשרה, ובשמה האחר עשתר, הייתה אלה אוגריתית, ואחת מפנתאון האלים הכנעניים. כה מקובלת הייתה עד שצמחה ממש בבית המקדש, והייתה זוגתו של יהוה, אל עליון, על-פי כתבים שנמצאו בשומרון במאה שמינית לפני הספירה הנוצרית. אותו אל עליון שבשמו מברך אברהם את מלכיצדק מלך שלם אלף שנה לפני כן. יהוה תפס אצל העברים את מקומו של הבעל, כיושב-ראש הפנתאון, אך זוגתו לא שינתה את מעמדה. עץ האשרה ומזבח הבעל היו תמיד צמודים, כבמעשה גדעון הכורת את האחד והורס את השני כהוכחת נאמנותו לאל שאין לו זוגיות. את האשרה שירתו הקדשות, המוגדרות כעושות תועבה בכל מקום שהן מוזכרות בתנ"ך, ובמקרה הטוב, לפי בפירושים של כתבים שנמצאו כממצאים ארכיאולוגיים - כסוג של גיישות, מארחות, המשמשות את באי המקדש. הפולחן היה פולחן הפריון וכלל מין פומבי. הקדש והקדשה היו זונות, על-פי האלמן יהודה בן-יעקב שחיפש את הקדשה אשר בעין. חל איסור להביא כמנחה אתנן זונה (חלקו של הסרסור ברווחיה של הקדשה) ומחיר כלב (כינוי לאתנן מיחסים הומוסקסואליים). עדויות למושבות כאלו של קדשים פזורות ברחבי המזרח התיכון.

הבעל הוא יושב-ראש ועד האלים שתפס את מקומו של אל, הבורא המקורי, לאחר מלחמה נוראה בים ומוות. זוהי בתמצית אפוס הבעל בכתבי אוגרית המשויכים לתקופת ההתנחלות. לבעל נבנו מזבחות ומקדשים, בין השאר בבעל בך שבבקעת הלבנון, בתדמור, ועל כל גבעה ותחת כל עץ רענן בארץ ישראל. ירמיה הנביא מקונן על שפולחן הבעל הוא הוא פולחן המולך שבו נתנו תינוקות לבער בין ידיו המלוהטות - להט שהוסק בקרבו בידי כוהני הבעל. על-פי מדרש תנחומא, קורבן התינוק היה הקורבן האולטימטיבי, למי שלא הסתפק בעוף או כבש או פר. חזות המולך הייתה פני עגל, ועל זה אמר הנביא הושע: "זבחי אדם עגלים יישקון". גיא בן הינום על שום מה? על שום הנהמות שהיה משמיע התינוק עד שמסר נשמתו לבורא. התופת על שום מה? על שם התופים שבהם היו כמרי הבעל מתופפים כדי שלא ישמעו ההורים את נהמות ילדיהם. מכל התרבויות שבעולם, התרבות הכנענית היא היחידה שבה קורבן ילדים מרצון הוא חלק מקודש מן הפולחן - פולחן שנדחה בשאט נפש לא רק בתנ"ך, אלא גם בידי הפרסים, היוונים והרומאים. התיעוד הארכיאולוגי של תרבות המולך מצוייה בכל מקום שבו הגיעו שלוחיה של תרבות הפיניקים. בתחילת המאה ה-20 פרסם אייספלד את מציאותם של בתי קברות לילדים בקרתגו, שהוא שלוחה פיניקית של התרבות הכנענית מצור וצידון, צור-מחצבתה של איזבל. הממצא בקרתגו כולל 20 אלף (!) כדים שרובם מכילים עצמות ילדים שרופים. על הכדים והמצבות הוטבעו או נחרתו פניו של הבעל, או בשמו הפיניקי "מולכור", וכתובות בכנענית/עברית עתיקה וקריאה לחלוטין המעידות על תשלום הנדר באמצעות הקורבן. בתבליט פיניקי מספרד המשויך לתקופת דוד המלך מתואר המולך הסועד את ליבו בתינוק המתבשל בסיר על מדורה. מקורות קלסיים כגון פלוטרך, יוסף בן-מתתיהו, קליטארכוס וסופוקלס מתארים ארוכות את המנהג הכנעני-פיניקי של הקרבת ילדים למולך לשם מילוי נדר, בדיוק על-פי התיאורים התנ"כיים, אם כזבח, אם בשיסוף הגרון לפני השריפה ולעתים בבגדי מלכות. קווינטוס קורטיוס רופוס מתאר את הפחד שנפל על הצידונים מפני אלכסנדר מוקדון, ושהניעם לשוב אל המקורות ולהעלות תינוק לקורבן כדי לחלות פני האלים - מנהג שהשלטון הפרסי אסר עליו תכלית האיסור. טורטליאנוס שהיה תושב קרתגו מתאר כיצד העניש המושל בשם הקיסר טיבריוס את שורפי הילדים בצליבה. על פני אלף שנה מזוהה האל שאליו הועלו התינוקות לקורבן כבעל, על גלגוליו השונים.

כמה ילדים נרצחו בידי הכמרים כקורבן למולך-מלקרת-מולוכור-בעל - אין לדעת. כמה טקסי פולחן של פורנוגרפיה פומבית הוצגו בפני ילדי ישראל אין לדעת. אם לדון על-פי ממצאי קרתגו, שלא הייתה אלא שלוחה אחת של התרבות הכנענית, מדובר בעשרות אלפים. אם שני מלכים של עם ישראל, אחז מיהודה ומנשה מישראל, העבירו את בניהם באש בגיא בן הינום, כמה מפשוטי העם עשו זאת, או אולצו למסור את בניהם כתחליף לבניהם של שועי העם? מה היה ההספק הרצחני של 450 כמרי בעל ו-400 כמרי אשרה-עשתר? מי יודע. איש לא הרים אצבע. איש לא צווח, איש לא הסתכן מפני זעמה של איזבל, חוץ מאליהו, שנשאר, על-פי דבריו, הנביא הבודד לאל בורא עולם המתעב את קורבן הילדים.

הייתכן שאליהו, הנביא שהרג את 850 כמרי האלוהות הרצחנית הציל אלפים רבים של ילדי ישראל? הייתכן כי זו הסיבה שאליהו הנביא זכה לכבוד של היות סנדקו של כל יילוד העובר את בריתו של אברהם אבינו ומוגן בפני המולך?

יש מי שהותיר מאחריו את המסורת של הגנה על ילדינו מפני אלילים וגילולים, בעוד שהעממים שסביבנו ממשיכים להקריב את ילדיהם למולך של שנאת ישראל.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
תאריך:  18/04/2014   |   עודכן:  18/04/2014
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
למה אליהו?
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המלך-דוד ה-2
19/04/14 08:33
2
וינטר הניה
19/04/14 09:17
3
חשדנית
19/04/14 10:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
כמו פרחים מושכים נחילי דבורים או כמו שביצה מושכת יתושים ככה ימי חג מביאים אתם "מבצעים" אשר מכסים את המבושות של רשתות המזון, ועמותות של "שנור" אשר חושפות את ערוות השלטון. הדוח של מבקר המדינה לקראת פסח על ממדי העוני בישראל, עשה, כמובן, כותרות.אבל המציאות ידועה זה מכבר. במדינה שלנו, המחולקת בין אלה שיש להם לבין אלה שאין להם, גם חגים כמו פסח הם תזכורת לפער הזה. בשעה שהמבצעים ממסחרים את החג לאלה שיכולים לרכוש את המצרכים "במבצע", הם חושפים את תהומות העוני. העוני עומד בתור אצל העמותות.
18/04/2014  |  צבי גיל  |   מאמרים
מועדים לשמחה חגים וזמנים לששון.
17/04/2014  |  אברהם הללי  |   מאמרים
כשטוענים היום שהאיום האירני מהווה ניסיון להשמיד את היהודים, ממש כמו בזמן היטלר, יש המגיבים על כך שהייתה אומנם שואה נוראה אחת בהיסטוריה של העולם, שלא הייתה כמוה מעולם וגם אין סיכוי שתהיה כמוה, ולכן גם אסור ואי-אפשר להשוות אותה לשום דבר אחר, גם לא לאיומי ההשמדה מצד אירן או מצד שליחיה ובנות בריתה המקיפים את ישראל.
17/04/2014  |  מאת זאב בן-יוסף  |   מאמרים
מן הראוי לבחון האם כל הקולות של עם ישראל, כולל קולן של נשים, בא לידי ביטוי בהגדה של פסח. ההגדה היא סיפור נפלא של סיפור הזיכרון ההיסטורי, שנבנה נדבך אחר נדבך בסיפור הגיבוש והמעבר שלנו ממשפחה לעם.
16/04/2014  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
פסח איננו רק שמו של החג הבא עלינו לטובה, אלא גם שם פרטי, או לחלופין שם-משפחה, שאותו נושאים לא מעט ישראלים מיום לידתם. מסתבר שהשם הזה היה נפוץ, בעיקר, במאות הקודמות, אלא שגם במאה הנוכחית עדיין לא נס ליחו.
16/04/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  /  מי ומי    / 
שלושה נכוו קשה בטקס ביעור החמץ  /  עופר וולפסון
מחסור בארוחות כשרות מעכב את טיסות אל על  /  עופר וולפסון
פסח בפתח: בקק"ל מצפים ל-2 מיליון מבקרים  /  יפעת גדות
ערבי פסחים של המלכות והנסיכות  /  יצחק מאיר
המשפחה שהעליתי ממצרים   /  הרב חיים דרוקמן
לעודד את השואלים  /  הרב שלמה דיכובסקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il