|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

אשמת נתניהו

בתודעת המחנה הלאומי יירשם בנימין נתניהו כמנהיג שהיו לו את כל הכלים למנוע את הגירוש ההמוני מעזה ומצפון השומרון אך ברגע האמת שלו כשל והוכיח שהוא פוליטיקאי חלש, אינטרסנט, אשר בוודאי אינו ראוי להוליך את המחנה הלאומי ולעמוד בראשו - עכשיו זה רשמי המחנה הלאומי חייב להוציא גט כריתות לנתניהו כמנהיגו ולאלתר
20/02/2005  |     |   מאמרים   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות
   מיכאל דבורין
נתניהו - נסיך השפל והשפל

   רשימות קודמות
  "לא עושים עסקים עם טרוריסטים"
  חוסר האחריות של סילבן שלום
  הטרדה מינית - דברים שכדאי לדעת
  דוקטור מני ומיסטר מזוז
  קוים לדמותה של תקשורת סלקטיבית

חמישה שרים עזי מצח במיוחד החליטו להצביע היום נגד ההינתקות ביודעם כי הצבעתם נרשמת אך ורק לצרכי הפרוטוקול וכי הסיבה היחידה שהם מצביעים כך הינה לצרכים פנימיים במרכז הליכוד. הם הרי מעולם לא העלו על דעתם להתפטר, לשכנע אחרים בדעתם, או כל דבר דומה שכזה - למה להם אם במקום זה אפשר שיירשם בספרי ההסטוריה שהם התנגדו מחד גיסא והם יזכו להמשיך ולהתהדר בתואר שר מאידך גיסא.

בראש השרים הללו התייצב בטוח בעצמו כהרגלו מי שכיהן בעבר כראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ובשנים האחרונות מכהן כשר אוצר (מוצלח יש לומר) בממשלתו של שרון.

כבר הקדשתי לאחרונה מאמר על קריסת מעמדו של נתניהו וקריסת ערכיו בזה אחר זה אל מול דורסנותו של שרון ("נתניהו נסיך השפל והשפל" ראו קישור) וזהו כעת מעין מאמר השלמה למאמר ההוא כי חשוב לי כמי שקרוב בדעותיו למה שמכונה המחנה הלאומי (או מה שנשאר ממנו) להבהיר סופית את "סוגיית נתניהו" רגע לפני שמאורעות ההינתקות ישטפו אותנו באופן שלא היה כמותו קודם, תוך יצירת קרע חמור בציבור שידרשו עוד שנים רבות עד אשר יתאחה מחדש.

עם שוך קרבות ההינתקות ועם תחילת האינתיפאדה השלישית או לחלופין לאחר שהעבודה תפרק את הממשלה ונלך לבחירות, יחפשו שרי הליכוד השונים דרך חזרה אל הציבור שלהם ויבקשו ממנו את אמונו המחודש. "אל תשכח שאני התנגדתי" יגיד נתניהו לחבר המרכז התורן שאליו יבוא במימונה, "אתה יודע שלא רציתי בזה וגם העזתי להצביע נגד שרון" יוסיף השר כץ בראיון טלויזיוני שיכוון היטב לאוזנם השומעת של מתפקדי הליכוד בניסיון לקבל את קולם בקלפי.

ואכן, כבר כיום ברור כי כץ, נתניהו ויתר "השרים המתנגדים" (איזו בדיחה המושג הזה, אם זה לא היה עצוב הייתי מתפקע מצחוק), מחפשים לעצמם את פתח המילוט האמור, כדי שבבוא היום לאחר שהכל יעלה בלהבות כפי שהם עצמם צופים (וזה מה שחמור כאן) ויוכח שאבו מאזן הוא לא יותר ממכחיש שואה עלוב הממשיך באדיקות את דרכו של רב המחבלים ערפאת, ושההינתקות הייתה עוד מקסם שווא נוסח אוסלו שהתעלם ללא כל ביסוס מאזהרות גורמי הביטחון על "הרוח הגבית" שיביא לטרור, או אז יוכלו אותם שרים מתנגדים לשלוף את ההצבעה ההסטורית ו"לקדוח" לנו במוח שהם התנגדו ברגע האמת למהלך, ששרון "אנס" אותם להיות חלק מזה, ושהסיבה היחידה שהם לא קמו ועזבו את שולחנה החמים ומלא הבורקסים של הממשלה היה הניסיון הכן שלהם למנוע פילוג בליכוד.

אולם עם כל הכבוד ליתר ארבעת "השרים המתנגדים", הרשו נא לי להתמקד בבנימין נתניהו - האיש שיסתער בעוד זמן לא רב על קולותינו וינסה לשכנענו כי הוא שונה משרון, מופז, אולמרט ויתר החברים שהגו את הנוסחה הגאונית החדשה של המלחמה המודרנית בטרור -"גירוש ללא תמורה".

או אז כשיתחיל לחזר נתניהו אחר "הקול הלאומי", חשוב מאוד כי יובהר לו שמקומו איננו עוד עם מחנה זה. חשוב מאוד כי יובהר לו כי הכישלון המהדהד למנוע את גירושם של 8,000 בני אדם מבתיהם במאה ה-21 שבה אמור היה לעבור רעיון הטרנספר מן העולם, חתום ורשום על שמו של נתניהו, כמי שהיו לו את כל הכלים למנוע גירוש זה, אך כשל ברגע האמת כטירון בן יומו בפוליטיקה הישראלית.

חשוב ללמד את מר נתניהו הנכבד לקח, כי בחירתו המודעת לשתף פעולה עם מהלך הגירוש האמור הופכת אותו לאחראי הישיר, הבלעדי והבלבדי לתקדים ההסטורי שהשמאל הרדיקלי שיווע לו במשך עשרות שנים של פינוי ישובים בשטחי יהודה ושומרון. חשוב להבהיר לו כי הוא האחראי מבחינת המחנה הלאומי לעובדה כי האופוזיציה לשרון התמוססה והתפרקה ללא קרב של ממש, לעובדה כי שרון רמס רוב מוחץ מקרב מתפקדי הליכוד כאשר הלך בניגוד לעמדתם, ולעובדה כי נתניהו שיתף עמו פעולה והחזיר דרך הדלת הראשית את מפלגת העבודה הרצוצה והמבולבלת היישר אל חיקו החמים של השלטון תוך "העפת" בני הברית הטבעיים של הליכוד משם, אחד אחרי השני.

כל אלה ללא יוצא מן הכלל - התרחשו עקב מחדלו האדיר והבלתי נסלח של נתניהו שכשל בייצוג "אנשיו"-בוחריו ששלחו אותו היישר למקום השני והחשוב בליכוד והלכו שבי אחריו במשך שנים ארוכות.

לו היה נתניהו מנהיג ראוי היה הוא מציב בפני שרון אולטימטום ומבהיר לו שלא ניתן לרמוס בצורה כזו את הדמוקרטיה בליכוד ואת עשרות אלפי החברים המשלמים דמי חבר למפלגה, לו היה נתניהו מנהיג ראוי הוא היה מבהיר לשרון שמפלגת העבודה תצורף לממשלה "על גופתו" ושראש ממשלה שמתעלם מכל אזהרותיהם של ראשי מערכת הביטחון שההינתקות תתן דלק חדש לטרור - מפקיר, מפקיר את בטחון ישראל. לו היה נתניהו מנהיג ראוי היה סוחף אחריו את קבוצת המתנגדים הרבה בליכוד שכל שדרוש לה היה מנהיג בעל שיעור קומה שהיה מעמיד את שרון במקום, ומוריד אותו על הברכיים או מותיר אותו ניצב בראש פלג קטן, מיעוט בליכוד, שהפסיד השנה ברוב רובן של ההצבעות החשובות במרכז.

משל למה דומה התנהגותו של נתניהו - דמיינו לכם עורך דין המייצג את לקוחו. הלקוח שולח את עורך הדין לבית המשפט כאשר משימתו היא לייצגו נאמנה שם אל מול היריבים שיחכו לו אשר מטבע הדברים ייצגו בדבקות את הצד שלהם. אך דווקא אז, מגלה הלקוח בהדרגה כי עורך הדין ששלח לא רק שאינו עושה את מה שמצופה ממנו תוך שהוא מתרשל באופן חמור, אלא הוא אף תומך בחלק מהטענות שמעלה עורך הדין של הצד השני, המנוגדות במובהק לאינטרסים של הלקוח שלו. התרשלותו זו של עורך הדין וכשלונו הקולוסאלי לייצג את לקוחו מביאים לתבוסה מוחצת של הלקוח למרות שהקייס המקורי שלו דווקא היה טוב, אפילו טוב מאוד - האם תשכרו את שירותיו של אותו עורך דין "רשלן" שוב על מנת שייצג אתכם לאחר שהוא במו ידיו הפסיד לכם את הקייס המצויין שהיה לכם ואפילו לא נתן קרב ראוי בבית המשפט?

"עורך הדין" המובהק של המחנה הלאומי, בנימין נתניהו, הפסיד למחנה הלאומי את הקייס וגרם לתבוסתו המוחצת בפני השקפות השמאל הרדיקלי שהפכו להיות למדיניות ממשלתית רשמית. אין הפסד כביר יותר. את הנזקים שגרמה התנהגותו יצטרך המחנה הלאומי לתקן במשך שנים רבות וספק אם ניתן יהיה בכלל לעצור את המפולת שאמורה, אם להאמין לדברי השר אולמרט איש סודו של שרון (בראיון לג'רוזלם פוסט), להביא גם להינתקויות משטחים רבים נוספים בואך מזרח ירושלים.

את "עורך הדין" הזה צריך להעמיד במקום ולהבהיר לו אחת ולתמיד שהפעם שום ספין לא יעזור לו, שנתניהו במחנה הלאומי "גמר" סופית. אין דרך אחרת - יש לזכור: למחנה הלאומי נכונו עוד מאבקים רבים גם לאחר שתיושם תוכנית ההינתקות. נכון, מחנה זה המהווה עדיין את הרוב המוחלט בציבור (ולראייה סירובו העיקש של שרון ללכת לבחירות או למשאל עם ולא בכדי) ספג תבוסה מוחצת מידיהם של אריאל שרון והאליטות המגבות אותו, שהכשירו את המהלך האנטי-דמוקרטי שביצע, אולם אם חפץ חיים מחנה זה גם לאחר יישום תוכנית ההינתקות, עליו לבחור כבר כעת מי הם "עורכי הדין" שראויים וצריכים להמשיך לייצגו.

האם רוצה המחנה הלאומי שוב את "עורך הדין" נתניהו כמייצגו בקרבות העתידיים מול אריות השמאל הרדיקלי, שכבר כיום ברור כי אין להם כל כוונה להפסיק אלא בשערי העיר העתיקה - האם ישכיל נתניהו להתנהג באופן שונה מהדרך בה התנהג בסוגיית ההינתקות בקרבות הבאים על דמותה של המדינה יהודית? על ירושלים? על הפליטים? - הצחקתם אותי.

בוודאי תשאלו אותי מי "עורך הדין" שיחליף את נתניהו כמייצגו של המחנה הלאומי? לכך אין לי תשובה מובהקת מהשרוול, אכן ההיצע אינו בשפע. אולם דבר אחד בטוח - לפעמים עדיף שהלקוח, שאיכפת לו מהקייס שלו יותר מכל אחד אחר, ייצג את עצמו, מאשר שעורך דין רשלן ולא איכפתי ייצגו, ויהיה רהוט ומשכנע ככל שיהיה.

__________
הכותב הינו עו"ד ועיתונאי באתר החדשות NFC

תאריך:  20/02/2005   |   עודכן:  21/02/2005
מיכאל דבורין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הזעקות של מתנגדי ההינתקות ומנהיגי יש"ע, תנו לנו "משאל עם", הוא ימנע קרע, הוא ימנע התלהמות והתנגשויות פיזיות ומילוליות, כבר עברו את שלב ההיגיון הבריא - ונסחפות לעבר "מנטרה" של כת מתיישבים ומתנגדי התנתקות המנסים להרדים את עצמם או להפנט את תומכיהם, בפתרון כביכול של מהלך קסם.
20/02/2005  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
פוליטיקאים אינם אוהבים לדבר על "ניהול". זהו מושג נחות בעיניהם. פוליטיקאים עוסקים ב"מדיניות", פוליטיקאים "סוגרים עניינים" בכמה מילים ובפגישות אישיות, פוליטיקאים עושים "עיסקות סיבוביות", הם עוסקים ב"דילים", הם תוקעים כף ולוחשים על האוזן, נתונים מפריעים להם להחליט, אנשים המדברים על ניהול נראים להם כבירוקרטים נחותים - וכך גם נראים חלקים רבים בעשייה הציבורית שלנו.
20/02/2005  |  מוטי שפירא  |   מאמרים
בראיון נוקב שנתן הרב שלום וולפא, מהבולטים ברבני חב"ד, לשבועון "בית משיח", היוצא לאור על-ידי חסידי חב"ד, חושף הרב וולפא פרטים מקורס ההכנה של המשטרה לקראת תוכנית ההינתקות, כפי שנמסרו לו על-ידי שוטר שהשתתף בקורס (איך להכאיב בלי להשאיר סימנים). הוא לא מהסס לתקוף בחריפות את שרון (הביא שואה בפועל), את נתניהו (איך יתכן שאדם כזה יפאר חתונה בכפר חב"ד?), את המפלגות החרדיות (תמורת כסף מוכנות להשלים עם שפיכות דמים) ואת נשיא המדינה (ידמיין לעצמו שאותו רוצח שהוא חותם עכשיו לשחרורו, יעשה פיגוע שבו יהיה מעורב בנו או נכדו)
20/02/2005  |  הרב יעקב חזן  |   מאמרים
ב-21 ליולי האחרון, בהודעה לעיתונות לרגל ההחלטה להעביר עוד 2.5 מיליארד שקל למערכת ההשכלה הגבוהה, שיבחו יו"ר הוועדה לתכנון-ותקצוב של מערכת זו, פרופ' גרוסמן, ומנכ"ל הוועדה רו"ח ברלינסקי, את ה"שקיפות המלאה" של ההשכלה הגבוהה ושל האוניברסיטאות בישראל. אך אין מי שדרך במשעולי האקדמיה שלנו ולו רק חודש אחד, שלא יצחק צחוק רם למקרא הגוזמא הזו: כל התנהלות האקדמיה, על מוסדותיה, היא אפופת סודיות כבדה ופאתטית, במידה שאין לה אח ורע במוסדות בארץ ובעולם (אלא, אולי, הסינוד הקדוש ברומא). המדובר הוא כאמור, במנהלה המשקית והאקדמית, וכמו כן בדיונים בגורלם של אנשי הסגל וקידומם המקצועי.
20/02/2005  |  ד"ר ישראל דויד  |   מאמרים
הודעתו "המפתיעה" של שר הביטחון ולפיה הרמטכ"ל, משה (בוגי) יעלון, יסיים תפקידו בתום 3 שנות כהונה, עוררה לחיים את התקשורת הישראלית, אשר ידעה לנצל את הפתח ולעורר המתים. החלל הריק שנותר עם התחזית השגויה שניבאו החזאים, היה חייב להתמלא בסערה ציבורית תורנית. אולי בצדק.
20/02/2005  |  יוסי עבדי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il