|   15:07:40
דלג
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הטור של פריצי

קונים לביבי מטוס ובונים ארמון. עסקת המאה של ויזה. אש ירושלמית ועשן תל אביבי
24/04/2014  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
ראש הממשלה ובעלה [צילום: AP]


חצר המלכות

ביבי רוצה מטוס. וגם מעון חדש. המטוס הפרטי שלו יעלה לנו כ-140 מיליון שקל, ותחזוקתו עוד כחמישה מיליון שקל לשנה, לא כולל הטיסות עצמן, האבטחה ושאר הנילוות. אחרי 10 שנים המטוס ייחשב כבר כגרוטאה שלא ראויה, ויימכר, במקרה הטוב, בשליש ממחירו המקורי. הנה ככה הלכו לכם 200 מיליון.

גם המעון בירושלים כבר לא טוב לביבי. עכשיו הוא רוצה שיבנו לו קריית ראש ממשלה חדשה, עם משרדים צמודים ומעון פרטי מפואר. כמו האליזה בצרפת, או הבאקינגהם בלונדון. הנה עוד 800 מיליון שקל לבנייה, וזה לפני שהגיעו החשבונות האמיתיים (ובשירות הציבורי יש נוהל שהמחיר הסופי יוצא תמיד כפול מהתכנון המקורי) או חשבונות הריהוט. אז סך החשקים החדשים של ביבי: 1 מיליארד שקל.

ובשביל זה העלו לכם השנה את המע"מ. הגיע הזמן להביט במציאות: אחרי שהורידו לכם מס הכנסה וביטוח לאומי ומס בריאות משכרכם (תבדקו פעם כמה זה), על הדלק לוקחים לכם בלו ומיסוי נוסף, ואחרי שעבור הנסיעה בכביש 6 אתם משלמים בנפרד, כמו עבור החינוך, כמו עבור שירותי בריאות אמיתיים (מעבר לרמת מירשם רופא משפחה בקופת חולים) ואחרי שאתם משלמים בנפרד גם עבור תרבות (אגרת טלוויזיה ממלכתית, בנוסף לכבלים), וצעירים עובדים לא יכולים לממן לעצמם רכישת דירה, אז מתברר שהממשלה לוקחת מכם בנוסף עוד 18% מכל מה שרכשתם: אכלתם במסעדה - שתפו את המדינה בחמישית מהארוחה. קניתם מחשב, תוסיפו 18% למימון שכר הפקידות הציבורית. כאבו לכם השיניים ונזקקתם לטיפול שעלה בוכטה רצינית. תוסיפו עוד 18% לממשלה. לה הרי לא כואבות השיניים מלנגוס גם בשיניים שלכם.

יש משהו לקוי בחברה ששומעת על ראש ממשלה שאשתו עושה קרקס מעובדי המדינה שהועמדו לרשותה ושירותה (כדי להכין לה כוס קפה, לגהץ לה את המצעים, לנקות לה את 2 הבתים) שעוד יש לו את החוצפה לבקש שיקנו לו מטוס פרטי, ועוברת על כך בשתיקה. במדינה בה ישנם אנשים (רבים יותר ממה שאתם מאמינים) שלא יכולים לממן לעצמם טיפול שיניים פשוט או לרכוש מכשיר שמיעה לעת זקנה, ועשרות אלפי צעירים שאין סיכוי שיגיעו אי-פעם לדירה קטנה שלהם, דרישה כזו היא לא רק ניתוק מהמציאות. היא חוצפה. זה אובדן כל דרך.

אין מבקשים מביבי לחיות בצריף, כמו בן-גוריון. גם לא מבקשים ממנו לגור בדירת 2 חדרים כמו בגין. אבל כשרואים כיצד חשבון המים שלו בוילה הפרטית שלו בקיסריה מגיע ל-100,000 ש"ח בשנה והחשבון משולם ע"י המדינה בלי שהוא ישתתף מכיסו באגורה, אז מבינים למה אשתו חושבת שהיא מלכת שבא ומתנהגת מול עובדיה (עובדי מדינה שהועמדו לשירותה) כמו נירון קיסר מול עבדיו. על-רקע תרבות חצרות המלכות של "נבחרי הציבור" שלנו, שהתרגלו לחייב אותנו בכל שגעונותיהם ותענוגותיהם בלי כל פרופורציה או מחסום של בושה, אפשר להתחיל להבין למה ראש ממשלה אחד לשעבר כבר הורשע על שוחד. אולי ראוי להתחיל לחשוב ולשאול איך זה שכמה מראשי הממשלה האחרונים הפכו למיליונרים במקביל לכהונתם. אולמרט, נתניהו, ברק, שרון.

גדולתה שלך הדמוקרטיה היא ידיעתה שאדם בא מהרחוב, מעפר הארץ, ולשם אפשר להחזירו. לא האלים מינו את נבחרי הציבור שלנו, גם לא השכינה, הכמורה והרבנות הראשית. אנו בוחרים באזרח שינהל את ענייננו, ואף מעמידים לו כלים נאים ותנאים נאותים למילוי תפקידו. אבל ברגע שמתברר שהוא עסוק בכלים, בחפצי הנוי ובתענוגות, אנו צריכים להבין שהוא אולי כבר לא עוסק בתפקידו, אלא עסוק רק בעצמו.

זה הרגע לומר לו ללכת. הסימנים ברורים מדי, גלויים מדי, ואסור לטעות בהם. אין לנו ראש ממשלה. יש לנו מישהו שמתחיל לחשוב שהוא מלך. הוא עסוק בשטויות של חצרו, בשגעונות של מלכתו, עד שספק אם הוא מסוגל עוד להבין את המציאות. כולל זו שלנו, של מי שאחרי כל המיסים הקבועים, מישהו לוקח מאיתנו עוד 18% מכל מה שאנו אוכלים או לובשים או רוכשים מכספנו, כדי לקנות לעצמו מטוס ולבנות לו ארמון. אם אלה מעשיו - אז הגיע הזמן לומר לו ללכת. כי ה-18% הללו זה כסף שחסר לנו, שכן בניגוד לראש הממשלה היקר שלנו - אנו, את התענוגות שלנו, כמו את כל הצרכים הבסיסיים שלנו, אנו משלמים מכיסנו. לא מכיס המדינה.

סוף המזומן
[צילום: AP]

חברת ויזה אירופה, שחיה מהעמלה שוויזה גובה מכל תשלום שנעשה בכרטיסי האשראי שלה, שכנעה את משרד ראש הממשלה לאסור עלינו להשתמש במזומנים לתשלומים של מעל 5,000 ש"ח. מעכשיו נחויב לשלם רק בצ'קים או בכרטיסי אשראי. ויזה הסבירה לממשלה שככה מס ההכנסה יוכל לעקוב טוב יותר אחרי כל העסקות במשק ויהיה קשה להעלים מס, מה שטוב לממשלה, וגם אנחנו מבינים למה זה טוב לוויזה, שמכל תשלום במשק היא תגזור עכשיו עמלה של אחוז עד אחוז וחצי. שותפות באחוז או אחוז וחצי מכל העסקות והתשלומים שנעשים במשק הישראלי בשנה, זה לא רע. גם אם זה מתחלק בין ויזה וישראכרט.

אז בקרוב משרד ראש הממשלה יודיע לכם שאסור לכם יותר לשלם במזומן, ואתם תשלמו מעתה על כל פעולה עמלה לחברת כרטיסי האשראי (פורמלית הסוחר הוא שמשלם, רק שאתם משלמים זאת במחיר המוצר). גם הבנקים ירוויחו מכם יותר עבור הדפסת פנקסי הצ'קים והפעולות. ואז, בעוד 5 שנים, אתם תחשבו שסתם ובמקרה זה יצא שבכירי האוצר ובוגרי משרד ראש הממשלה קיבלו ג'ובים חלומיים בדירקטוריונים של חברות האשראי. אחוז וחצי מכל העסקות במשק הישראלי. לא רע. במחשבה שנייה, מי השוטה שלוקח בישראל שוחד במזומן, במקום לרקום עסקה כזו?

שבת האור, האש והעשן
שבת האור [צילום: פלאש 90]

מזה כ-1,500 שנים מתקיים בירושלים טקס דתי קדום ומרהיב. פעם בשנה, בשבת שלפני הפסחא, מתכנסים בכנסיית הקבר המוני מאמיני הכנסיות הנוצריות המזרחיות (הכוללות רוסים, רומנים, סרבים, גאורגים, קפריסאים, יוונים, אתיופים, ארמנים, קופטים, סורים ועוד) ובהשגחת השומרים המוסלמים המחזיקים מזה דורות במפתחות הקבר (את מפתחות הכנסיה עצמה מחזיקים הארמנים), נכנסים יחד הפטריארך היווני האורתודוכסי וההגמון הארמני למבנה הקבר, שם נועלים אותם מבחוץ, עד שיוצאת שם בתוך הקבר אש מהשמיים (כמובן משמיים. מה חשבתם?) ומדליקה מעצמה את הנרות והלפידים שבקבר, ואז השנים מוציאים את האש למאמינים הנלהבים ומשם היא מועברת בשירה לכנסיות ברחבי העיר, ואף מטוסים מיוחדים מטיסים אותה בדחיפות לגרוזיה, ליוון, למוסקבה, לבולגריה, לאוקראינה ועוד. כי מציון תצא אש.

לא שזה פשוט. 1,500 שנים של מאבקי כנסיות ומאמינים, עם הרבה שפיכות דמים, קבעו בדיוק מי דורך על איזו מרצפת, מי אחראי לדלת ומי לחלון, ומי מקבל אש מיד ראשונה ומי אש משומשת וכך מוסדרים גם על שאר ענייני הכבוד והאמונה, שמפעם לפעם גורמים למהומות ולפעמים גם לאיזה 200-300 הרוגים, לא כולל את מסעות הצלב. סתם מהומות ירושלמיות רגילות, רק שבמקרה הזה בלי יהודים ומוסלמים. לזכותה של משטרת ישראל ייאמר שמאז 1967 היא רק משגיחה על הסדר ולא מתערבת בתוכן הטקס והאש.

גם בשבת האור והאש של הפסח הזה התכנסו המוני המאמינים, אבל הפעם בשתי משמרות נפרדות. בבוקר התכנסו המאמינים הנוצרים בקבר הקדוש שבעיר העתיקה, ויצאו ממנו עם הנרות והלפידים הבוערים שנדלקו מעצמם מהאש השמימית, ובערב התכנסו המאמינים היהודים, בגן הורדים הירושלמי שבין משכן הכנסת לבניין ביהמ"ש העליון. רק שבהיות היהודים טיפוסים חסרי אמונה ומסורת וסבלנות, הם לא המתינו לשמים, אלא הדליקו בעצמם את הניירות והבאנגים שלהם, שבערו כל הלילה בריח הקטורת העתיקה והחביבה, המוכרת לנו בירושלים כמריחואנה. היה זה ליל האש הקדושה של הסטלנים הישראלים, שבחרו להפגין ככה בלילה בין הכנסת לביהמ"ש העליון, ונדדו עד גן סאקר בכדי להביא אליו את בשורת אש הקטורת שלהם.

מאחר שגם כאן המשטרה נכחה, והעצבים שלה קצרים ביותר, הסתיים האירוע עם 30 עצורים, רובם תחת הסעיף של הפרת הסדר הציבורי. לא שברור לי איך אפשר להפריע לסדר הציבורי בגינת הכנסת בשתיים בלילה בשבת בירושלים, אבל בהחלט ברור לי שמשטרת ישראל חסרה את סוד התבונה שבסובלנות הדתית: כשם שלא חקרתם מי בדיוק הדליק בכנסיית הקבר שבמזרח העיר את האש שמשבשת את דעתם של מיליוני המאמינים ממזרח, מה זה עסקכם מי בדיוק הדליק את האש בבאנג'ים של אלפי הסטלנים המאמינים ממערב? פעם בשנה יש לנו שבת אחת בירושלים, בה האש יוצאת משמים ולא מבני אדם. אז דווקא אותה אתם לא יכולים לקבל בהבנה?

תאריך:  24/04/2014   |   עודכן:  24/04/2014
אברהם פריד (פריצי)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
rach-mnot
24/04/14 23:00
2
י.ש
25/04/14 10:52
 
בני בנקר
25/04/14 11:29
 
רם999
26/04/14 09:43
 
בני בנקר
26/04/14 11:26
 
תממנו מכיסכם...
26/04/14 19:01
 
בני בנקר
26/04/14 22:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הסכם חדש נחתם בין הרשות הפשתינית לבין חמאס. טרם יבשה העט שבה נחתם ההסכם פצחה ממשלת ישראל במסע יחסי ציבור לגינוי ההסכם וראש הממשלה הציב מיד, ללא שום דיון רציני, ווטו חדש בפני הרשות הפלשתינית "הסכם עם חמאס או הסכם עם ישראל".
24/04/2014  |  שמואל גורדון  |   מאמרים
מזכיר המדינה ג'ון קארי טוען: "אם לא נגיע להסכם שלום בין ישראל לפלשתינים, ילך ויגבר הבידוד של ישראל". אבל, תמונת המצב של ישראל בזירה הבינלאומית מתעדת שילוב חסר תקדים - ולא בידוד - כלכלי, טכנולוגי, מדעי וביטחוני, ללא קשר לעניין הפלשתיני.
24/04/2014  |  עמוס אטינגר  |   מאמרים
סיסמת הבחירות של יאיר לפיד שכה משכה תשומת לב הייתה קריאת השבר "איפה הכסף?!" היא כה הרשימה עד שמשכה בוחרים. עתה כשהוא יושב "על הקופה" נראה שאינו מצליח למצוא את הכסף. במאמר זה אצביע על מספר מקורות מהם ניתן לגיס סכומים משמעותיים.
24/04/2014  |  יעקב שטרכר  |   מאמרים
ראש הממשלה מתבטא בלשון מתנשאת על ההנהגה הפלשתינית, משהו כמו אנחנו פה וכאשר תרצו שלום תתקשרו, שר האוצר מחרה ומחזיק אחריו ומגנה את החיבור הטבעי והמובן בין שני גופים ערביים שונאי ישראל ומכחישי הזהות היהודית כבסיס קיומה של מדינת ישראל.
24/04/2014  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
הזמנים משתנים, השחקנים מתחלפים – אך שיטת אנשי הזדון לעולם עובדת: קודם הורסים בית בו גרה משפחה עם ילדים קטנים בלי שום סיבה, או עוקרים כרם כדי להעביר את האדמה לערבים (פעולות בלתי חוקיות בעליל בפני עצמן) - הכל כדי ליצור זעם אצלכם. אז באים הפרובוקטורים, מפריחים סיסמאות קיצוניות וסוחבים אחריהם נוער שמתקשה לשלוט על תגובותיו. המטרה - להכפיש אתכם, וליצור סיבה לרדיפות בכל האמצעים שיש בידם.
24/04/2014  |  יעקב אסתרליס   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il