ביום 24.2.05 הגיעו האוצר, ההסתדרות וועדי הנמלים על הסכם ליישום הרפורמה בנמלים. אלה עיקריו:
הבטחת איתנות פיננסית והיתכנות עסקית לחברות הנמלים.
- כל שטחי התפעול כולל של הנמלים כרמל ויובל יוחכרו לחברות הנמל בחכירה לדורות (49 שנה!).
- הבעלות על מנופי הגשר תישאר בידי חברות הנמלים.
- השטחים העורפיים הנחוצים לתפעול יוחכרו לחברות הנמלים.
- הקמת רשת ביטחון שתגן מפני שינויים בסביבה העסקית, מפני מיתון ומפני תחרות.
- במקרה של תזרים מזומנים שלילי תלווה חברת הנכסים את הכסף הנדרש לחברות הנמל.
- התקשרות בעלת אופי תפעולי עם תאגידים מורשים תהיה בתיאום עם חברות הנמלים שייהנו מ-75% מההכנסות (כולל אגרות רציף).
- הגבלת נפח השוק העתידי של מספנות ישראל ל 5%! כשהניתוב ייעשה דרך נמל חיפה.
- כל פיתוח עסקי יהיה בהסכמה בין חברות הנמלים לחברת הנכסים, במקרה של מחלוקת ההכרעה תועבר לשר התחבורה.
שמירה על זכויות העובדים עם המעבר ובעתיד.
- זכויות הפנסיה של העובדים יובטחו בערבות מדינה ובאחריותה.
ההסכמים, ההסדרים והנהלים הקיימים יישמרו לעוד 7 שנים!
- אישור הממונה על השכר באוצר של כל ההסכמים הקיימים.
- ההסכם הקיבוצי שיהיה בפועל בעת הנפקת החברות יימשך 5 שנים לאחר ההנפקה.
- כל העובדים שייקלטו לעבודה יזכו לאותם תנאי שכר ולאותם הסכמים כמו אלה של העובדים הקיימים.
- לא תתקיים אפליה בעבודה ובהסכמים בין עובדי דור א' לדור ב'.
יצומצם הפער בקידום בדרגות בין דור א' לדור ב' מ 12 שנים ל 4 בלבד!
אי פגיעה בעובדים במקרה של ניהול כושל
- במקרה של ניהול כושל יהיה קיצוץ בשכר המנהלים אך שכר העובדים יישמר.
- מניעת פיטורים והסדרי פרישה מרצון.
- לא יהיו פיטורים של איש מהעובדים הקיימים ללא אישור יו"ר האגף לאגוד מקצועי.
- לעובדים חדשים יהיה הליך פיטורים פריטטי עם בורר מוסכם בסוף התהליך.
- יוצעו לעובדים הסכמי פרישה מרצון כולל לעובדי המשרדים הראשיים.
- לעובדי המשרדים הראשיים שלא יפרשו מרצון יימצא סדור במסגרת חברות הנמלים או חברת הנכסים.
- פרישה מרצון בתנאים מועדפים לוותיקים ומניעת הכנסת עובדי קבלן לנמל אילת.
פיצוי לעובדים בגין המעבר
- תוספת שכר של 10% בעת המעבר (2005).
- מענק 50,000 ש"ח עם המעבר (מיידי).
- 2% תוספת שכר מדי שנה בשנים 6,7 ו 8.
- 5% תוספת שכר נוספת עם ההנפקה הראשונה של מניות חברות הנמל.
50,000 ₪ מענק עם ההנפקה הראשונה של חברות הנמל.
הנפקת מניות חברות הנמלים לציבור
- הנפקה לציבור בלבד של עד 15% בלבד, תחל בעוד 5 שנים.
- עוד 49% מהמניות יונפקו בהדרגה, לציבור בלבד, מהשנה ה 6 ועד השנה ה 15.
- הורדה באחזקות המדינה משיעור של 51% תתאפשר רק לאחר 15 שנה ועלייה של 50% לפחות בנפח המטענים.
- בנמל אילת 15% בלבד שתחל רק בעוד 5 שנים.
- ההחלטה בדבר הנפקת יותר מ 15% תהיה תלויה בקו רכבת לאילת.
הדירקטוריון של חברות הנמלים יהיה מורכב מנציגי המדינה ומנציגי העובדים.