|   15:07:40
דלג
  יורם מרקוס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

50 לביה"ס לרפואה, והנפש המקסימה

הדמויות היפות בעולם: לא הכוחניות, לא ההישגיות, לא הרומסות. היא באה לקבל מעט אהבה. פרשה מסתורית, עם סוף מפתיע
29/06/2014  |   יורם מרקוס   |   מאמרים   |   תגובות

כנס הבוגרים באוניברסיטת ת"א [צילום: יורם מרקוס]

לאחרונה התקיים אירוע גדול שתוכנן והוכן יותר משנתיים מראש: מלאת 50 שנה להקמת בית הספר לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב. האירוע נערך על כר הדשא רחב-הידיים במרכז הספורט של האוניברסיטה, כאשר שעתיים וחצי קודם ההתחלה, ב-6:00 בערב, התקיימה במקום פגישת מחזורים, כל מחזור ו'הפינה' - הכול תחת כיפת השמים! - שסומנה עבורו.

גם הוא הגיע לפגישה. ואותה שעה עוד אור יום מלא עם שמש, היה. נמנה עם אלה שהתחילו את לימודי הרפואה שלהם בביה"ח תל השומר, ועברו בשנים המתקדמות לקמפוס האוניברסיטה ברמת אביב כשהושלמה הקמת בניין סאקלר, הוא משכנו החדש והקבוע של ביה"ס לרפואה.

הפגישה המפתיעה: נדירים האנשים, שבכלל זוכים לה.

תחילה לא איתר את אלה ממחזורו בין הבאים למרות שהגיע ל'פינה המתאימה', וישב זמן די ממושך ממתין לתמורה על אחת מספות הפלסטיק שהוצבו. ממולו, גם כן על ספה, ישבו עוד שלושה, זוג צעיר למדיי בוגרי בית הספר לרפואה ואביו של בן הזוג. לציין שהוא - שעליו המסופר - היה ונשאר רווק, הגיע לבית הספר לרפואה אחרי שסיים תואר שני בביולוגיה, והתקבל לשנה השנייה טרימסטר שני, כלומר ישר ללימודי האנטומיה והקורס לאנטומיה.
לפתע, מעולם דבר כזה לא קרה לו, ראה צעירה מופיעה - כנראה חלפה במהירות בין העומדים - ומתייצבת מולו, ומיד מתיישבת בספה לצדו כשהיא אומרת במהירות בחיוך מבויש-משהו: "אני לבד, בודדה, וגם אתה. אוכל לשבת לידך?"

כמובן שהוא ניאות בחיוך, והם התחילו לשוחח.

"אני רווק", פתח. "ואת?"

"רווקה גם כן".

השמש הפריעה לה תחילה, הייתה עם משקפי שמש. בכל זאת לא זזו משם.

מקסימה הייתה, וראה זאת מתחילה. תחילה סיפרה איך הגיעה: היא לא בוגרת רפואה אלא משפטים דווקא, עורכת דין במקצועה. עשתה אותה שעה בקמפוס, ובדרכה לצאת עברה על פני הכניסה והכרזות של האירוע, והחליטה בהחלטה ספונטאנית פרי-רגע - פרי שנייה ממש! - להיכנס. רזה הייתה ונאה, מאוד נעימה, קומוניקטיבית ונראית חברותית, מעוררת מיד סימפתיה, קשה לעמוד בפני החיוך הכובש שלה... לאחד מאנשי הביטחון בכניסה, היכן שניצבו השולחנות ונמסרו כרטיסי השתתפות לבוגרים עם הגיעם כמובן כנגד התשלום ששילמו, אמרה שהיא מבקשת להיכנס, פשוט להיכנס, והחיוך וגם הקול הדק והערב שלה עשו את שלהם: לא זו בלבד שהסכים, הדריך אותה כשהוא גם מלווה אותה כברת דרך פנימה, ואז, באדיבותו נפרד ממנה.

כך הגיעה עד אליו, גיבור סיפורנו או לפי ההמשך אנטי-גיבור, הפיתוי הוא לומר שהיה כוח מכַוון פה, כולם מכירים את הסיפורים והמיתוסים על דברים 'שנגזרים מראש', וכך הם הכירו במפתיע, כך התיישבה לידו...

היה בלתי רגיל - ונדיר - כיצד היא דאגה לו. ראתה שאינו אוכל ושותה, והביאה לשניהם כיבוד מהמזנונים שהיו פרושים בשטח. ביזמתה, גם נשאה וקירבה שולחן כבד, שיהיה על מה להניח... כימיה, נוצרה ביניהם באופן לא כמעט מידי – מידי. אמרה לו שהוא טוב-לב, סימפתי, נפש טובה בעיניה, שהיא לא טועה (כשהציע שתשקול זאת), שאֵלה דברים נדירים, ושהיא מעריכה אותו.

הדברים הבולטים בה כך התרשם היו האינטליגנציה שלה, ורמת הקשר - או התקשורת - הגבוהה שהיא מסוגלת ליצור ולקשור עם הזולת. כמו-כן הפתיחות שלה, שהרשימה לא פחות. על-פי מה שדיווחה לו באותה שיחה וישיבה שהיו ממושכות, בצבא הייתה מדריכה בשימוש בכלי נשק מורכבים באחת היחידות המובחרות. לאחר שחרורה סיימה פסיכולוגיה לתואר ראשון, הכול כאן באוניברסיטת תל אביב, בהמשך תואר ראשון - LL.B. - במשפטים, והיא עורכת דין אחרי שעברה את בחינות לשכת עורכי הדין.

הנפש המקסימה: היא התייתמה בגיל 5. המשבר.

מעולם לא עסקה בכך... בעריכת דין, במשפטים. הספיקה להתחיל בפקולטה למשפטים שבאוניברסיטה לתואר שני, ומהר מאוד, קרה המשבר, שניתק אותה מהכול. קשור היה לפרשה בה הייתה מעורבת שגילתה לה את עוולות מערכת המשפט, החלה לספר, קשה היה את החלק הזה בדבריה להבין. לא שהוא תמה או השתאה על העניין! – הוא עצמו היה עֵד לתופעת חיפוי על שופט בפרשה שהיה חלק ממנה, שהביאה אותו אז, כרופא שעבד בבית חולים, להגיש עתירה להשעייתו על אהרן ברק נשיא בית המשפט העליון דאז. הגשת העתירה ונסיבותיה שודרו אז בחדשות גלי צה"ל, ועם ראיון אתו, ב"ערב טוב ישראל".

מאז המשבר, היא לא סומכת על איש ולא נותנת את אמונה באיש. 'מוסדות השלטון מושחתים', היא חסידה של תאוריות קונספירציה למיניהן לפיהן הכול מנוהל בארץ וגם בעולם כדי לשלוט בנו ולהרע לנו, האזרחים, לבלוש אחרינו, להתנכל לנו ולהצר את צעדינו, ויגיע שלב שבכל אחד ואחד יושתל צ'יפ 'כשדוגמאות כבר יש'! גם לא רוצה לעולם כזה להביא ילדים, החליטה שהיא לא רוצה שיהיו לה.

ניסה במשהו להניא אותה מזה, בארגומנטים לוגיים אותם גייס, ביניהם בשביל מה לתת לחיים לחלוף תחת נבואות שחורות וחששות שכאלה, אבל לה היו טיעונים לוגיים ו'אסמכתאות' 'לא פחות משכנעות!' – משלה. הוא ידע שהדברים כבר טבועים בה עמוק, כחלק מהמשבר שחוותה, ושום שיחה זו או 'שכנוע' אחר, לא יעזרו ולא ינתקו אותה מזה.

בשל כך, הוסיפה, אין לה טלפון בדירה, אין לה גם נייד, כי היא לא רוצה לקחת סיכון של האזנה או מעקב.

הקשר היחיד שלה לעולם הוא באמצעות דואר אלקטרוני, מייל שפתחה, לא במחשב שלה כי אין לה (ולכן גם לא אינטרנט וחלילה וחס לחשוב אפילו על הצטרפות לרשתות חברתיות כפייסבוק!), במחשב שבמזכירות הפקולטה למשפטים באוניברסיטה. שם מחבבים אותה, ומדי פעם היא הולכת לבדוק את המיילים שהגיעו אליה וגם לשלוח, וכך גם הייתה נוכחת ביום האירוע, היום שבו נפגשו.

"מה שמך?" שאל אותה בהמשך.
"שמי קנית", השיבה.

"שם מיוחד מאוד וייחודי מאוד", הגיב – "מן הסתם את ה'קנית' היחידה בעולם. ומשמעו?"

"אימא נתנה לי את השם 'קנית' על שם קנית קטנה, ציפור שיר ממשפחת הסבכיים שניזונה בעיקר מחרקים, ונודדת בלילה. בישראל היא חולפת ונפוצה מאוד בכל הארץ. קרויה כך כי היא גדלה וגם דוגרת סביב בריכות דגים ומקווי מים בין קנים, אליהם היא קושרת את קִנַה דמוי הסלסילה העשוי מהם ומיטלטל ברוח אִתם. צבעה, כצבע צמחי קנה מצוי דאשתקד".

ואז סיפרה לו וחלקה אתו: "אימא נפטרה כשהייתי בת חמש. לוקמיה. גידלה אותי מאז שהתייתמתי דודתי (אחות אבי), ולא היו לא שמחה, ולא אהבה, ביחס שלה אליי".

"אני משתתף בצערך על לכתה ללא עת של אמך" – הביע תנחומים. והוסיף: "ואני שונה מאחרים? בי את מאמינה ובוטחת?"

"במאה אחוזים!", אישרה. "אתה כן, משכיל, אינטליגנטי, איש שיחה, גלוי, פתוח, ישר, בניגוד לכל האחרים, ואני סומכת עליך".
"ותסמכי ותמשיכי להאמין? תמשיכי לתת בי אמון תמיד?"
"כן", השיבה.

ואז סיפר לה על הנפש התאומה שהוא מחפש, מחפש ולא נלאה. כל השנים, ולמרות חלוף השנים.

"נהיה יחד לתמיד, קנית?", שאל אותה – "לעולם לא ניפרד?"
"לעולם לא ניפרד. כן, נהיה יחד לתמיד!" השיבה - וללא היסוס - קנית.

ואז הוסיפה: "אני לא רוצה להפריע. קום עכשיו למצוא את חבריך מהמחזור, והצטרף אליהם" – הורתה לו. לא הסכימה שיוותר! "אני אמצא אותך כאן בהמשך ואחזור אליך!" – הבטיחה.

אז מה עכשיו? – מאז לא ראה אותה יותר?

מה פתאום. זה לא סיפור שבלוני - של שטנץ ידוע, דפוס ידוע ולעוס - עם המשך או סוף צפויים מראש: רחוק מזה!

כן: הוא רשם עבורה את שמו המלא עם פרטי ההתקשרות אתו, היא, שום פרט, מלבד שמה הפרטי.

הוא קם מספת הפלסטיק בה ישבו עד אז ושעה כל כך ממושכת ביחד, איתר את חברי המחזור שלו שהסתודדו בעמידה מקובצים, כל המתואר עד כה – בשבילים ובריצוף שלפני כר הדשא שבו כבר היה מוכן הכול לאירוע, והשיחה אתם הייתה מעניינת, וביותר. כבר לא הייתה שמש, אבל טרם החל להחשיך. אפילו, בין אלה שבאו כי רבים לא, היו חבריו לשולחן באנטומיה. היו אז באולם הדיסקציה שולחנות נירוסטה רבים עם גווייה משומרת על כל אחד, ליד כל שולחן, קבוצת סטודנטים מגובשת. סיפרו על הפחד מפרופ' נתן המרצה וראש החוג, שנהג לעבור בין השולחנות ולשאול שאלות, והתעדכנו זה לגבי קורותיו של זה מאז הלימודים. גם באה רופאה במיוחד מארה"ב, לאירוע ולפגישה עם חבריה, והוא שוחח אתה. אחר כך ניגש לפרופ' יוסי מקורי שעמד בקרבה, דקאן בית הספר לרפואה ועתה, עומד לפתוח את האירוע, שהיה בן מחזור שלו – החליפו כמה מלים...

האירוע: הרי לשם כך נתכנסנו

הגיעה השעה 8:30 בערב ואף מעבר, כולם התיישבו במערך הכסאות שהוצבו ברחבת הדשא הגדולה מול הבמה. גם היא הייתה! – קנית! לא שחיפש הוא אותה, היא שבה ומצאה אותו... דאגה במיוחד לשמור שני מושבים, במקום טוב – עבורו ועבורה. כל המושבים - כסאות הפלסטיק הלבנים שבלטו על פני הדשא הירוק - בכר הדשא הענק הזה הספיקו בדיוק, היו תפוסים. האירוע, כשכבר חשכה בכול, נפתח בדבריו של הדקאן פרופ' יוסי מקורי, שסיפר בהרחבה על ההישגים המרשימים וגם בקנה-מידה בינלאומי של בית הספר לרפואה, כשבהמשך דבריו הוא מגלה שהוא עומד לפרוש, ומי יחליף אותו. כל הזמן הייתה קנית מרותקת, שיתפה אותו בחוויותיה והתרשמותה, חייכה אליו, הפנתה את פניה אליו. עיניה היו חומות ראה לראשונה (כבר לא עם משקפי שמש שהסתירו), והוא אהב זאת.

כך גם היה בחלק השני שהיה מיצג אור קולי עם שחקנים כשהווידאו שהוכן מוקרן על המסך גדול-הממדים, כך גם בחלק האחרון, שיריהם של 'דני סנדרסון וחברים' במבחר להיטים: דני סנדרסון, מזי כהן, יצחק קלפטר, אפרים שמיר ואלון אולארצ'יק, בווליום מוגבר. הכול בלילה, בחשיכה, כשאורות וזרקורים מהבמה נותבים במשחקי אורות. ראתה שהוא סובל מהעצמה הבלתי נסבלת של הרמקולים, מעודף הדציבלים, שאלה אם הוא רוצה ללכת, והוא ראה שהיא נהנית ודווקא רצה שיישארו, פן ישבית... ובאמת, נחמד היה בהמשך לראות את רוב הנוכחים קמים, רוקדים ומפזזים עם תנועות ידיים וחיוך על הפנים כשחלק נשארים וחלק עוברים בסך מול הבמה – כן, בוגרי ובוגרות בית הספר לרפואה, וסטודנטים לרפואה שגם כן היו.

בשעה מאוחרת ממש בסיום עזבו והיא ליוותה אותו למכונית – הוא חנה מחוץ לקמפוס (היתר רובם במגרשי החניה שבו), היא - לעומת זאת - הגיעה כאמור ברגל והייתה אמורה לחזור ברגל, לדירתה השכורה. בתל אביב, מאז ומתמיד הייתה קשורה לעיר הזאת, כך גם יימשך.

שוחחו מעט תוך ההליכה. כשהגיעו למכונית, הציע לה שייקח אותה לביתה. היא סירבה, וחזרה על סירובה זה למרות שהציע שוב. אמרה לו "שלום" חטוף מבלי להביט בו, ונפנתה בצעדים מהירים לדרכה.
הבין, מהשלום החטוף, מהכול, שיותר לא יראה אותה.
– לעולמים.

הסוף המפתיע. שכתמיד, איש לא יוכל לחזות!

זה התרחש כעבור ימים ספורים בלבד מהאירוע: כפי שהסדיר מראש, הוא ניגש – אחרי שהגיע שוב במכוניתו - לאוניברסיטה, למזכירות הרפואה בבניין סאקלר, לקבל את גיליון ציוניו המודפסים והמאושרים שכבר חיכה לו. כן, עשרות שנים אחרי שסיים... אחרי שכבר פרש מרפואה, אחרי שעבד שנים בבית חולים.

הוא עוד התעכב בקמפוס כשגיליון הציונים (מעניין: בינם כאלה שראה לראשונה...) בידיו כי מה למהר לא היה, נכנס לבית קפה בתחומיו, ומשום שהגיע בשעת אחר-צהריים, והתעכב, כבר הייתה שעת ערב בהתכוננו לצאת ולעזוב את הקמפוס.

בדרך חזרה השקיף מרחוק על מרכז הספורט, שרק לפני ימים ספורים היה בו האירוע הגדול למלאת יובל, 50 שנה תמימות, להקמתו של בית הספר לרפואה. הפעם, בדיוק באותו מקום, על אותו כר דשא, אותה במה, התקיים - ליתר דיוק עמד להתחיל - אירוע אחר: "את המנגינה הזאת אי-אפשר להפסיק" – שירה בציבור עם גבי ברלין. רק לשם הסקרנות, ניגש בכביש - והמדרכה - המובילים לאירוע החדש והגיע עד לשערו.

כשהביט פנימה, חותר במבטו בין האנשים שכבר היו שם, לא האמין תחילה למראה עיניו – לא רצה להאמין! למרות שהביט מרחוק, ראה היטב: על ספת פלסטיק, אולי אותה ספה, ישבה קנית, בחברתו של מישהו אחר. בדקות שהשתהה שם, כשהוא מבחין אפילו בחיוכיה, יכול היה בקלות לשחזר – שחזור או סימולציה מה זה בדיוק חשוב, שקרוב לוודאי היו מדויקים:

"באתי מהשער, איש הביטחון נתן לי להיכנס וגם ליווה אותי... אתה סימפתי, גם אתה וגם אני בודדים – אוכל להצטרף אליך?"
הוא הבין אז שהיא איבדה את ילדותה, מאותו רגע שבו אמה הלכה לבלי שוב. שכל חייה מאז, היו ללא קבלת אהבה. ומאז אינה רוצה שום דבר לעצמה וגם אחרי שעשתה תארים באוניברסיטה, לא בית, לא ילדים (כי איך תעניק להם אהבה אחרי שלא קיבלה), לא אושר, רק לגעת מדי פעם באפס-קצהו... לגעת, במה שנגזל ממנה.
דקות ארוכות הוא עוד המשיך להשקיף מרחוק על הנפש המקסימה הזאת, שהתייתמה מאמה בהיותה בת 5, ומאז, מחפשת היא רסיסי אושר.

הכותב הוא רופא, בוגר בית הספר לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב.
תאריך:  29/06/2014   |   עודכן:  29/06/2014
יורם מרקוס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
50 לביה"ס לרפואה, והנפש המקסימה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זיבה בקוס
10/11/15 14:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"ויפן אליו ה' ויאמר לך בכחך זה והושעת את ישראל מכף מדין, הלא שלחתיך (שופטים ו'-14).
29/06/2014  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
מה יענה מצנע אם נשאל אותו, "עמרם, תגיד, השתקמה לך הנִבָדה?" אז הוא יגיד "מה?" ואז נגיד לו "הנִבָדה, אתמול בבוקר" ואז מה יגיד מצנע? "מה אמרת?" ואם נשאל איש חמאס אותן שאלות מה יאמר איש חמאס? אותו דבר, נכון? משמע שמצנע זה כמו חמאס (מדיני). כך קבע הרב מצנע.
29/06/2014  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
האם קיצוץ מע"מ לדירות, וקיצוץ שכר מנהלים בסקטור הפרטי הם צרכים המחייבים סטייה מהאידיאולוגיה? או שמא נועדו לשמר כמה יותר מנדטים קמלים?
29/06/2014  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
להיות משרת ציבור כנהג אוטובוס – זה הפרק האדרנליני הנוכחי של עבדכם הנאמן, ורק כמה שעות מנוחה בסוף השבוע מצליחות להביא אותי להקליד את חוסר המנוחה הציבורי ממסכת הארועים העוברים עלינו במה שנקרא שיגרת חיינו.
29/06/2014  |  נסים גבאי  |   מאמרים
המדרש מהלך בתוך דברי ימי ישראל במדבר נוטל אירועים הנדמים כשייכים אך לעצמם ומצרף אותם לפסיפס אחד. אמן גדול הוא. הנה כי כן אומר המדרש כי ענני הכבוד בזכות אהרון דאו מעל בני ישראל והגנו עליהם. מאין זאת לו למדרש? ממותו של אהרון על פסגת הור ההר. משה ואהרון ואלעזר עולים אל ההר וכשהם שבים אין אהרון עימהם. הוא נותר למעלה. שם נסתלק ושם נטמן. ללא קשר תכני נראה לעין אומר הכתוב לאחר הפטירה "וַיִּסְעוּ מֵהֹר הָהָר דֶּרֶךְ יַם סוּף לִסְבֹב אֶת אֶרֶץ אֱדוֹם וַתִּקְצַר נֶפֶשׁ הָעָם בַּדָּרֶךְ" (במדבר כ"א,ד').בא לו המדרש ומחבר."כיון שנסתלק אהרון", הוא אומר, "נסתלקו ענני הכבוד", עננים של ממש, המגנים מפני זעם החמה המדברית, "ותקצר נפש העם בדרך שהייתה השמש קופחת עליהם". מיד נתהפך האבל של כלל הציבור על מותו של אהרון עליו נאמר, "וַיִּרְאוּ כָּל הָעֵדָה כִּי גָוַע אַהֲרֹן וַיִּבְכּוּ אֶת אַהֲרֹן שְׁלֹשִׁים יוֹם כֹּל בֵּית יִשְׂרָאֵל" (שם, כ',כ"ט) לתלונה על היעדר רווחה חומרית " ... לָמָה הֶעֱלִיתֻנוּ מִמִּצְרַיִם לָמוּת בַּמִּדְבָּר כִּי אֵין לֶחֶם וְאֵין מַיִם וְנַפְשֵׁנוּ קָצָה בַּלֶּחֶם הַקְּלֹקֵל" (שם כ"א, ה'). המדרש אינו חוסך את שבטו. אין לעננים כבוד עוד. הם לא היו התגלות של ה', ההולך לפניהם ומנחה אותם בין צוקי המדבר ובקעותיו בהם אובדת כל דרך, אלא מסתור פיזי מזדמן של הגנה אישית נוחה מפני קרני השמש הקופחת. אהרון המת חטא במותו מפני שבכך הסיר אביזר חיוני מעל ראשם של שבטי צאצאי העבדים הנוודים.
29/06/2014  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
יוסף גערליצקי
יוסף גערליצקי
כדי להצליח בעניין זה של שכנוע המעצמה הנוגעת בדבר לתת גאולה פרטית ליהודים שלה ולאפשר להם לצאת מן השבי - לא די בהפעלת דעת הקהל, שהיא יצירת הכלי הטבעי, אלא יש צורך לפעול בכיוון של הבא...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הגולים בתוך עמם ראויים להרבה יותר ממילים יפות, מחיבוק אמיץ, מהשתתפות בצער המציאות, הם ראויים להיחקק באותיות של זהב על דפי ספר הגבורה הישראלי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il