|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

בצלם ממשיך לפרסם דיווחים בלתי מהימנים

מידע חסר ומוטה במניפולטיביות לרעת צה"ל מאפיין את דיווחי בצלם במהלך מבצע "צוק איתן" וזאת בניסיון שיטתי להפליל את צה"ל בפשעי מלחמה
22/07/2014  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   מבצע צוק איתן   |   תגובות
ההרס בעזה [צילום: AP]

בצלם בשירות התעמולה של חמאס
יהונתן דחוח-הלוי
"עדות" שמפרסם בצלם מפי "שוטר" בעזה, החסרה הערת אזהרה מתחייבת לגבי אמינותו ופרטי מידע מהותיים, מלמדת פעם נוספת על המהימנות הירודה של דיווחי הארגון
לרשימה המלאה

אצל בצלם החמאס "פרגמטי"
יהונתן דחוח-הלוי
יו"ר הנהלת ארגון בצלם תומך בהכרה ישראלית בחמאס, תיאר את חמאס כארגון "פרגמטי" איתו ניתן להגיע להסדר שלום, והודה בניסיון "לדבר ולהתכתב" עם אנשי חמאס ובכוונה עתידית להיפגש עם נציגי חמאס
לרשימה המלאה

בצלם משווה בין מח"ט בצה"ל לטרוריסט
יהונתן דחוח-הלוי
מניפולציה ותעמולה זולה שוב משמשים את בצלם, המשווה בין מח"ט בצה"ל למפקד בכיר בארגון הטרור חמאס, והמתעלם במפגיע משיטות הפעולה של ארגוני הטרור וממשמעויותיהן המבצעיות
לרשימה המלאה

   יהונתן דחוח-הלוי
בצלם מטייח את האלימות הפלשתינית

   יהונתן דחוח-הלוי
רשת CNN מהימנה יותר מארגון בצלם

ב-21 ביולי 2014 פרסם ארגון בצלם הודעה לתקשורת שנשאה את הכותרת: "תחקיר ראשוני: 25 בני משפחה אחת נהרגו כאשר ביתם הופצץ, ככל הנראה ללא התראה".

להלן נוסח הודעת ארגון בצלם:

"אתמול, יום ראשון, 20.7.2014, בסביבות השעה שבע בערב, הופצץ ביתה של משפחת אבו ג'אמע בשכונת בני סוהילא, צפונית מזרחית לח'אן יונס".

"מדובר בבניין בן ארבע קומות, שבו גרה המשפחה המורחבת: אם המשפחה, פאטמה אבו ג'אמע ארבעת בניה, נשותיהם וילדיהם. בני המשפחה הסבו לסעודת האיפטאר, לשבירת צום הרמדאן. מתחקיר ראשוני שערך בצלם עולה כי היעד להתקפה היה ככל הנראה אחמד סולימאן סהמוד, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס שהגיע לבקר את אחד מבני המשפחה".

"כל מי ששהה בבית אותה שעה נפגע בהפצצה: 25 מבני משפחת אבו ג'אמע נהרגו וכן אחמד סהמוד. שאר הנוכחים נפצעו, בהם לפחות שלושה מבניה של אם המשפחה פאטמה אבו ג'אמע ואחת מבנותיה, שאושפזו במרכז הרפואי א-נסר בח'אן יונס. גופות רבות נלכדו תחת ההריסות וחולצו רק הבוקר.

"ככל שידוע לבצלם בשלב זה, לפני ההפצצה לא נמסרה התרעה ולא נורה טיל אזהרה. בצלם ממשיך לתחקר את האירוע".

בסיפא של ההודעה מובאת רשימה של שמות ההרוגים.

בצלם מסתיר את העובדה שתושבי בני סוהילה הוזהרו מראש ע"י צה"ל

ארגון בצלם מדגיש, כי על-פי ממצאי התחקיר הראשוני שביצע "לפני ההפצצה לא נמסרה התרעה ולא נורה טיל אזהרה", ובכך הוא למעשה מאשים את צה"ל בתקיפה מכוונת של תושבים פלשתינים.

ארגון בצלם נמנע מלציין, כי כבר ב-17 ביולי הזהיר צה"ל את תושבי בני סוהילה בכל אמצעי אפשרי (כרוזים, פריצה לשידורי טלוויזיה) מפני הפעולה הקרקעית נגד גורמי הטרור באזור וקרא להם להתפנות מהשטח. להלן הדיווח בנושא שפורסם (18.7.14) באתר NRG:

"במקביל פיזר צה"ל כרוזים בכל רחבי הרצועה - בצפונה, מרכז ודרומה - בקריאה לתושבים לעזוב את בתיהם לקראת תקיפה אפשרית. הכרוזים פוזרו בשכונות: בית לאהיה, אל עטטרה, בית חנון, חיר בית אחזע'ה, עבאסן הקטנה, בני סוהילה, אל קרארה, שג'אעיה, דהנייה. מדובר בשכונות בהם מתגוררים מאות אלפי פלשתינים. בנוסף צהל פרץ לשידורי הטלוויזיה הפלשתינית ושידור אזהרה דומה לתושבים".

הכרוזים שפיזר צה"ל מן האוויר היו בנוסח דומה למעט התאמה מתחייבת לאזורים השונים. כך למשל באזור סג'עייה וזייתון נכתב בכרוזים שפוזרו מהאוויר כדלהלן:

"הצבא הישראלי יפעל בכוח ויתקיף מהאוויר את גורמי הטרור ואת התשתית שלהם באזור א-סג'עיה וזייתון, ממנו נורות רקטות לישראל. למען שלומכם, עליכם לפנות את בתיכם לאלתר ולצאת לכיוון מרכז העיר עזה... למרות הפסקת האש, חמאס וארגוני הטרור המשיכו לירות, ולכן בכוונת צה"ל לתקוף בעוצמה רבה מן האוויר מטרות טרור ופעילי טרור באזור".

"למען שלומכם אתם מתבקשים לעזוב את מקומות מגוריכם באופן מיידי ולנוע לכיוון דרום ג'בליה אל-בלד. צה"ל לא מעוניין לפגוע בכם ובבני משפחותיכם. פינוי השטח נועד כדי לשמור על חייכם. אין לחזור לשטח עד להודעה חדשה. כל מי שלא יישמע להנחיות אלו ולא יתפנה באופן מיידי מסכן את חייו ואת חיי משפחתו".

בנוסף לכך, בדיווח פלשתיני ב-17 ביולי נמסר כדלהלן: "פגז של תותח ציוני נורה לעבר בית משפחת אבו ג'אמע באזור אל-זינה מזרחית לח'אן יונס ואין מידע על נפגעים".

מכלל המידע מצטייר, כי משפחת אבו ג'אמע קיבלה התראה לפנות את הבית ב-17 ביולי, ובאותו יום בית המשפחה ספג פגיעה של פגז טנק מבלי שדווח על נפגעים, ועל אף זאת בני המשפחה בחרו שלא לשעות לאזהרות ולהישאר בבית ביודעם, כי הם נמצאים באזור לחימה וחייהם עלולים להיות נתונים בסכנה מוחשית עקב הלחימה בין כוחות צה"ל לארגוני הטרור. פרטים אלה אינם נזכרים כאמור בהודעת ארגון בצלם.

בצלם מסתיר את העובדה שהתנהלה לחימה עזה באזור בני סוהילה

ארגון בצלם נמנע מלציין, כי באזור בני סוהילא התנהלה לחימה במהלך הימים האחרונים בין כוחות צה"ל לארגוני הטרור הפלשתינים.

על-פי הודעת גדודי אל-קסאם של חמאס, באותו יום בסמיכות זמנים (בשעה 6:52 בערב) לתקיפת בית אבו ג'אמע (בסביבות השעה שבע בערב) "בוצע ירי צלפים לעבר חייל ישראלי בפאתי הישוב בני סוהילא". [קישור]

במהלך אותו יום דיווחו גדודי אל-קסאם על הפעולות הבאות:

שיגור טיל נגד טנקים מסוג קורנט לעבר נגמ"ש צה"ל מזרחית לח'אן יונס.

שעה 07:15 – פיצוץ מטען צד לעבר טנק מרכבה באזור אל-זינה

שעה 07:22 – ירי שני פגזי טנקים (טאנדם ו-RPG) לעבר טנק צה"ל באזור אל-זינה

שעה 08:25 – ירי פגז נגד טנקים (נ"ט) ופיצוץ מטען צד סמוך לטנק צה"ל באזור אל-זינה

שעה 09:10 – ירי לעבר שני חיילים ישראלים שעמדו על כלי רכב משורינים באזור אל-זינה

שעה 09:34 – ירי לעבר כוח צה"ל שתפס עמדה באחד הבתים באזור אל-זינה

שעה 18:05 – פיצוץ מטען רב עוצמה סמוך לטנק צה"ל באזור אל-זינה מזרחית לח'אן יונס

ב-19 ביולי פרסמו גדודי אל-קסאם סרטון וידאו המתעד ירי פגז נגד טנקים לעבר נגמ"ש צה"ל מזרחית לח'אן יונס.

בליל 18-19 ביולי דווח, כי "חיל האוויר חיסל הלילה חמוש פלשתיני ופצע כמה נוספים באזור בני סוהילה שבחאן יונס, בדרום רצועת עזה".

יום קודם לכן (18.7.14) דיווחו גדודי אל-קסאם על "פיצוץ שני מטעני נפץ שכוונו לעבר כלי רכב באזור אבו דיה הנמצא באזור אל-זינה, מזרחית לישוב בני סוהילא". באותו יום צוטטו דיווחים ממקורות פלשתינים על עימותים קשים בפאתי בני סוהילה מזרחית לחאן יונס.

ב-17 ביולי דווח על ירי מרגמות לעבר ריכוז כוחות של צה"ל מזרחית לח'אן יונס בידי גדודי אל-נאסר סלאח א-דין (ועדות ההתנגדות העממית), ושיגור שתי רקטות 107 מ"מ לעבר טנקים באותו אזור בידי גדודי אבו עלי מוסטפא (החזית העממית - חבש) והחלל עבד אל-קאדר אל-חוסייני (פתח). [קישור]

בצלם מגמד בחשיבותו של "פעיל" גדודי אל-קסאם שנהרג בתקיפה

בהודעת ארגון בצלם צוין, כי "היעד להתקפה היה ככל הנראה אחמד סולימאן סהמוד, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס". המילה "פעיל" בה בחר בצלם לתאר את אחמד סמהוד יוצרת רושם, כי מדובר בפעיל זוטר בזרוע הטרור של חמאס.

לעומת זאת, במקורות הפלשתינים הגלויים, הזמינים לחוקרי ארגון בצלם, צוין מפורשת, כי אחמד סולימאן סמהוד נמנה על הדרג הפיקודי של גדודי אל-קסאם. [קישור]

בצלם מנקה את המפקד בחמאס מחשד למעורבות בטרור

בהודעת בצלם, כי אחמד סולימאן סהמוד, "פעיל הזרוע הצבאית של חמאס", כהגדרת הארגון "הגיע לבקר את אחד מבני המשפחה". על-פי נוסח זה קובע בצלם, כי שהותו של המפקד בזרוע הצבאית בחמאס בבית משפחת אבו ג'אמע לא הייתה לצרכים מבצעיים כלשהם (נטילת תחמושת ונשק, קיום תצפית על כוחות צה"ל, תפיסת מחסה, ניהול לחימה וכיוצא באלה) אלא לשם ביקור חברתי, ובמשתמע גם תקיפתו של סמהוד הייתה בלתי חוקית.

ארגון בצלם אינו מעריך אפוא כסבירה את האפשרות, כי הימצאותו של מפקד בגדודי אל-קסאם באזור בו מתקיימת לחימה קשורה לניהול הלחימה עצמה, אלא מקבל את הגרסה הפלשתינית ממנה הוא רואה כסבירה בהחלט את האפשרות שהמפקד בגדודי אל-קסאם מצא זמן בעת ובאזור לחימה לקיים ביקור חברתי.

בסיכומו של דבר, מקרה זה מתווסף לשורה ארוכה של דיווחים בלתי מדויקים, מוטים ואף שקריים שנחשפו ע"י הח"מ מאז 2006 באתר News1, ומלמד פעם נוספת על המהימנות הירודה של דיווחי ארגון בצלם, המצטייר כארגון פוליטי העושה שימוש מניפולטיבי באג'נדה של זכויות האדם.

תאריך:  22/07/2014   |   עודכן:  22/07/2014
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בצלם ממשיך לפרסם דיווחים בלתי מהימנים
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שעין
22/07/14 09:45
 
משה מיכאל
24/07/14 01:43
2
מגיב ותיק
22/07/14 10:31
3
דמגוגיה עלובה
22/07/14 11:00
 
אורי פ
22/07/14 14:03
 
דחוח הלוי דמגוג
22/07/14 16:18
 
כפיר
22/07/14 14:38
 
מקס פאואר
23/07/14 06:59
4
ישע
22/07/14 11:33
5
תועמלן עלוב
22/07/14 13:03
6
בצלם החמאס?
22/07/14 13:07
 
פשששששששששש
22/07/14 13:18
7
לא מתאים.
22/07/14 13:25
8
דהן יחיאל
22/07/14 21:22
9
אהרון שחר
22/07/14 23:24
 
ממש לא חייב
23/07/14 09:11
10
פלא יועץ
23/07/14 15:01
11
ז׳יד
23/07/14 20:39
12
אבי כהן
24/07/14 16:49
13
י.
27/07/14 03:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע צוק איתן
הגיע הזמן לנפץ אשליות: את החמאס לא ניתן להדביר. בוודאי לא בכוח הזרוע שלנו, וגם לא מחמת כוחו הצבאי, אלא בשל המנטאליות שלו.
22/07/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
אובמה וקישון. ברק אובמה שלח את ג'ון קרי להשיג מיד הפסקת אש כאשר צה"ל מחסל בעזה מחבלים ותומכיהם. הוא לא שלח אותו כאשר אותם מחבלים ירו וירו וירו וירו על מיליוני ישראלים במשך 14 שנים. קרי עצמו לא הרגיש שום דחף-בל-ניתן-לכיבוש להתערב כאשר ילדי שדרות וחבל אשכול ואשדוד ואשקלון גדלו במקלטים.
22/07/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, רמדאן עבדאללה שאלח, אמר כי המפתח להפסקת האש מצוי כולו בידי מצרים. בראיון לרשת אל-מייאדין בלבנון, אמר שעל-פי טיוטת ההסכם, אותה נושא נציגו של אבו מאזן לקהיר, מתגבשת הפסקת אש הומניטרית שלא תימשך שעות ספורות אלא לאורך טווח, שבמהלכה ייפתחו מעברי רפיח, וכך למעשה תמולא דרישת החמאס להסרת המצור מעל עזה.
22/07/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
חוצפה של קבלנים: מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, אליאב בן-שמעון, דרש (יום ב', 21.7.14), מהחשבת הכללית של משרד האוצר וממנכ"ל משרד השיכון להוציא הוראה, שתאפשר לקבלנים למסור דירות לקונים באיחור של חודשיים "לפחות"(!) מבלי לשלם קנס, כפי שכתוב בחוזי המכירה.
21/07/2014  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בשעות הבוקר (יום ב', 21.7.14) הותקפה רשת האינטרנט הישראלית, כולל שרתי הדי-אן-אס (DNS) הישראלים בהתקפה מאורגנת בידי פצחנים פרו-פלשתינים.
21/07/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מבצע צוק איתן  /  מי ומי  
תשעה חיילים נהרגו ביום ה-14  /  עידן יוסף
יירוטים מוצלחים מעל אזור השפלה והשרון  /  עידן יוסף
סיירת כלכלית תפעל ביישובי עוטף עזה   /  עופר וולפסון
שטיפת מוח בערוץ 2  /  איתמר לוין
אולי היא בכלל פטריוטית ציונית?   /  עו"ד פז יצחקי-ויינברגר
לא להסס - לפעול במלוא העוצמה  /  צ'לו רוזנברג
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il