|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

ההינתקות והמנהרות: החטא ועונשו

קיבוצי עוטף עזה הפגינו בחדווה בעד ההינתקות, וקיבלו במקומה את סיוט מנהרות התופת
23/07/2014  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   מבצע צוק איתן   |   תגובות
המנהרה. חבית חומר נפץ [צילום: דו"צ]

נציגים מפוחדים של קיבוצי עוטף עזה, התנדבו מרצון השבוע להגיע לאולפני הרדיו והטלוויזיה, ולהתייצב מול כל מיקרופון בשטח, כדי לבטא את בְּעָתת מנהרות התופת שנחתה עליהם במפתיע. הם לא העלו על הדעת שמתחת לחדרי השינה שלהם ושל ילדיהם, פרושה מערכת מסועפת של מנהרות תופת, שמאפשרת לעשרות מחבלים חמושים ומצויידים היטב, להגיח בו-זמנית מתוך האדמה ולחולל טבח וחטיפה שלא היו כמותם. הם לא חלמו שההינתקות תושיב אותם על פתחה של חבית חומר נפץ, שעלולה להתפוצץ להם בפּנים בכל רגע.

כה גדולה היא האימה, עד שהביאה את טל שמחי, חברת קיבוץ ניר-עם, להשמיע אמירה מכוננת: "איננו רוצים להיות גוש-קטיף מספר 2". בוקר טוב, אליהו. בוקר טוב, גברת שמחי. תשע שנים אחרי הגירוש האכזרי שחבריך בניר-עם ובשאר קיבוצי עוטף עזה נתנו לו את ידם, מתוך התנשאות מטופשת, נפל לכם האסימון. סוף-סוף קלטתם, שגוש-קטיף שימש שק החבטות שלכם, קולט הברקים של המדינה כולה.

ואל תספרו שגם לפני ההינתקות נורו רקטות מעזה. העובדות מדברות בעד עצמן: הרקטות המעטות שנורו אז מעזה, הגיעו בטפטופים קלים, מפני שצה"ל יכול היה לבצע מרדף חם בשטח אחר היורים. מנהרות, אגב, לא היו אז בכלל. אבל גם ללא אימת מנהרות התופת אתם בצרות. מאז החלה מתקפת הרקטות העזתית לעבר כל ערי הארץ, ספגו קיבוצי עוטף עזה כמות כפולה ומכופלת. הם היו ראשונים בתור. היו ימים שבהם אזעקת צבע אדום אחת בעוטף עזה רדפה את חברתה, בקצב מחריד.

"יהיה המחיר מה שיהיה"

ובהמשך נחשף איום הבלהות של המנהרות, שחולל מנוסה המונית. מכלל 370 אוכלוסי קיבוץ ניר-עם, למשל, נותרו 70. כל השאר עקרו צפונה. לא פלא שמתראיין מקיבוצי עוטף עזה, התבטא ביום על נפילת שבעה ממיטב הבנים, ארבעה מהם מירי שהתחולל עם חשיפת המנהרה הראשונה, שאסור לצה"ל ולממשלה לחדול מן המערכה, לפני שיחוסלו כל המנהרות המוליכות לעבר עוטף עזה - וברוב בהלה וחשש מן הזוועה שעלולה לצוץ מתוך הקרקע, הוסיף משפט נורא: "ויהיה המחיר מה שיהיה", שפירושו בעברית מדוברת: תאתרו את כל המנהרות, לא חשוב כמה חיילים יפלו במשימה זו.

חברו, חיים ילין, מקיבוץ בארי, התבטא בשפת הפוליטקלי-קורקט בראיון משודר: אסור לסיים את המלחמה מבלי להסיר את איום המנהרות.

מתיישבי עוטף עזה, שהכילו ביניהם 'עשבים שוטים' אשר הפגינו בתנועות גוף מגונות מאוד, כלפי נוסעי האוטובוסים שהסיעו את המגורשים בימי הגירוש, לומדים היום בדרך הקשה, כי מי שבורח מן הטרור, הטרור רודף אחריו, ואף עלול להגיע לחדרי השינה וחדרי האוכל שלו. ומי שתוקע סכין של איבה בגבם של שכניו, עלול לחטוף בעצמו את הסכין בגבו, מידי האויב המשותף. ומי שחושב שיקנה את אהדת האויב בהקרבת שכניו למולך 'המאבק נגד אקיבוש', משלם במטבע קשה על התנהגותו הבזויה. עצוב.

אבירי יפייפות הנפש

נשאלת כמובן השאלה, האם תושבי עוטף עזה לא היו ערים לאפשרות, שעקירת גוש-קטיף תהפוך אותם למטרה אסטרטגית מספר 1 של העזתים צמאי הדם? נראה שהם כן הבינו. מומחי ביטחון ממדרגה ראשונה הזהירו אותם. כך למשל התריע ראש אמ"ן אלוף אהרון זאבי-פרקש בפברואר 2004, שנה וחצי לפני ההינתקות: "נסיגה מעזה תעודד טרור". והרמטכ"ל משה יעלון, מחה: "אם צה"ל לא יהיה בעזה היא תהפוך למחסן נשק ענקי". וגם ראש השב"כ אבי דיכטר טען ש"הנסיגה תגרום אצל הפלשתינים תחושת ניצחון ותעודד טרור".

הקיבוצניקים טהורי המצפון והנשק, שמעו את האזהרות, אבל העדיפו להתמכר לכזבים ששיווק השמאל ערב ההינתקות: "ההינתקות מעזה טובה לביטחון" (מכתב 180 אלופים ובכירי מוסד), "ההינתקות אינה גירוש אלא הצלה", (שמעון פרס), "אני רוצה שתדעו: אשקלון ויישובים אחרים לא ייהפכו לקו החזית" (אריאל שרון), "מהלך ההינתקות הכרחי ונכון" (שאול מופז), "ההינתקות היא בעלת משמעות היסטורית להוצאת המדינה מן הבוץ" (בוז'י הרצוג), "אומרים שההינתקות תאיים על ישובים בנגב; עוד לא שמעתי טענה מגוחכת כזו" (מאיר שטרית), "היציאה מעזה רק תחזק את יכולתנו לפגוע בטרוריסטים" (דליה איציק).

נחמד ונעים היה להם, להציב בראש שמחתם את המאבק השמאלני נגד 'אקיבוש', ולהצטייר בעיני עצמם ובעיני העולם כאבירי יפייפות נפש וטוהר המצפון, גם במחיר ביטחונם, גם במחיר גירוש אחיהם, חומת המגן האמיתית שלהם, מבתיהם.

איך אפשר לשכוח, חברים יקרים, שחברי נירים ונחל עוז וכל האחרים, התייצבו בחדווה, מרגע העלאת רעיון הגירוש הנפשע, מדי יום שישי בצומת כיסופים, והפגינו שם בעד הגירוש? איך אפשר לסלוח לשמאלנים מעוטף עזה שהגיעו מדי שבוע לצומת גומא הסמוכה לכניסה לגוש-קטיף, עם כרזות אוויליות: "שובו בנים לגבולנו", "די לגוש, די לכיבוש", "תחזרו הביתה" וכדומה?

רעידת אדמה או גיחה מהקרקע

עכשיו, במחיר דמים כבד, נפל האסימון. כמה עצוב. כמה כואב לקרוא מכתב שכתב איש שמאל ושמו יעקב, לח"כ עמרי בר-לב, שטען בכנסת מתוך חוסר אחריות וללא הכרת המצב, כי "ההינתקות הורידה דרמטית את מספר נפגעינו".

כתב לו יעקב: "...אני איש שמאל מקיבוץ בעוטף עזה ומצביע העבודה. ככזה אני אומר לך בבירור, שמאז ההינתקות פוטנציאל הפגיעה בנו גבר אלף מונים, שמקדם הפחד בקרב האוכלוסייה נוסק לשמים. כולנו בודקים, כשהאדמה רועדת תחת רגלינו, אם זו רעידת אדמה או פשוט גיחה מהקרקע של גיבורי פלשתין. עליך להפנים שאריאל שרון פשע בהפקרה ביטחונית של הרצועה, הניח מארב אש לסיכויי השלום, ואנחנו נפלנו לתוכו כעיוורים פתאים. יצאנו מעזה - שם נהגנו לערוך קניות ולהשתכשך בים - כפראיירים טיפשים שקונים את כל הקשקושים של שרון ושאר חכמי פורום החווה. הגענו לכך שילדינו מיואשים, מדברים על התאווררות ארוכה בחו"ל".

אין לנו עניין לזרות מלח על פצעים, ובוודאי שלא לשמוח חלילה לאידם של יושבי עוטף עזה. אבל זה הזמן להסיק מסקנות, ולהבין ששמחתם של יושבי עוטף עזה על ההינתקות הייתה מישגה קולוסאלי, ושהחלומות באספמיה של 'מחנה אשלום' לגבי יו"ש, עוד עלולים חלילה להפוך את כל הארץ לעוטף עזה מספר 2.

ואף שאיננו מבינים את מהלכי שר ההיסטוריה, מתגנב ללב הרהור, שנעשה כאן צדק פואטי, שמיימי, כלפי אלה שהתמכרו מתוך שכרון חושים מטורף ועצימת עיניים, לאסון ההינתקות. איך נאמר במקורותינו? - על דאטפת אטפוך...

תאריך:  23/07/2014   |   עודכן:  23/07/2014
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההינתקות והמנהרות: החטא ועונשו
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
וינטר הניה
23/07/14 19:46
2
דבורה לאה
23/07/14 21:30
3
דרישה ציבורית -
24/07/14 07:11
4
אהרון שחר
24/07/14 11:10
5
סתם אני==
24/07/14 14:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע צוק איתן
הם חצו את הגבול. הם כל-כך התרגלו להשמיץ ולהכפיש שלא שמו לב שהתמונה על המסך השתנתה. שהפנים אחרות. שאת התסכול מחליף הזעם. שאת העלבון לכבוד ישראל מחליפה עמידה איתנה שאינה מוכנה להבליג עוד. שאת השתיקות וההתנצלויות מחליפה דאגה גדולה לחיילים, לאזרחים. שאת סכסוכי "השלום" החליפה מלחמה. מלחמה אמיתית כזאת. עם חיילים שמסכנים את עצמם, את חייהם. עם אזרחים שנמצאים בסכנה כבר ימים רבים מדי.
23/07/2014  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
אני מקווה שהעצירה הסיטונאית של טיסות לישראל מצד חברות תעופה בינלאומיות, תסיים סופית את הדיון לגבי חשיבות השליטה הישראלית על רכסי יהודה ושומרון בכל תנאי ובכל מצב. אם דיווח על רקטה בודדת שנורתה מעזה ונפלה במרחק של מאות מטרים מהנתב"ג הצליח לשתק ולו חלקית את שער היציאה האווירי של ישראל על כל ההשלכות שלו, לא קשה לנחש מה יקרה במציאות שבה טפטוף הפצמ"רים והקסאמים השגרתי של עוטף עזה, שאנו מכירים כבר 13 שנה, מועתק לרכסי השומרון.
23/07/2014  |  חגי הוברמן  |   מאמרים
זו הייתה אמורה להיות, ברטוריקה של הכתבים הצבאיים, פשיטה נועזת. בעיצומה של מלחמת ההתשה בחזית המצרית, במאי 1970, היו לוחמי שריון של צה"ל ערוכים לחצות את תעלת סואץ, לנחות בחוף המצרי, לתקוף מספר מוצבים, לקטול חיילים ולשוב הביתה עם שבויים. צליחת התעלה הייתה אמורה להיעשות בחסות החשיכה באמצעות טנקים ונגמ"שים אמפיביים תוצרת ברית המועצות שנלקחו שלל במלחמת ששת הימים.
23/07/2014  |  רפי מן  |   כתבות
ככל שמעמיקה ומחריפה המלחמה בעזה שאינה מצטמצמת עוד אל תוככי הביטוי המכובס והמצומק מכפי מידותיה האמיתיות, הקרוי "מבצע צוק איתן" - כך הופכות ההתבטאויות נגד מלחמה זו וגילויי שמחה על מות חיילי צה"ל במלחמה, בקרב מי מאזרחי המדינה לצורמות וקשות עד לבלתי נשוא עוד. ברשימתי, יום אתמול (יום ג', 22.7.14), כתבתי שמן הראוי הוא, כי כל עוד הקרבות נמשכים בעזה, הרי אין מקום להפגנות בעד ונגד מלחמה וגם/או אין למתוח ביקורת פוליטית על מהלכיה. והנה בשידור משדר טלוויזיוני שיוחד למלחמה ארורה זו - שמעתי מפיו של שדר משחקי הכדורגל האהוד, זוהיר בהלול דברים שלא ציפיתי שמוע מפיו. זוהיר בהלול שהפך לדמות מיתולוגית והונצח באחד ממערכוני "הגשש החיוור" - התבטא נגד "סתימת פיות" וליתר דיוק, נגד "הזכות למתוח ביקורת", בתקופת המלחמה. הגם אתה, מי שהלשון העברית, בת בית לך, לצד צרינו? הגם אתה, שדר צח לשון ובעל שליטה מופלאת, בשפה העברית? האם חושב אתה כי קיימת זכות למחאה בעניין המלחמה, הסובב והנסבב סביבה, כעת, שעה שנמשך הקטל ושפך הדמים?
23/07/2014  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
רשות שדות התעופה תפתח באופן מיידי את שדה התעופה הדרומי בעובדה, סמוך לאילת, לנחיתת מטוסים במקום בנמל התעופה בן-גוריון. ההחלטה על כך התקבלה (יום ד', 23.7.14) במהלך ישיבת הערכת מצב שקיים שר התחבורה, ישראל כץ, בנמל התעופה בן-גוריון בעקבות הנחיית מנהל התעופה הפדרלי האמריקני להשעות את הטיסות לישראל בשל המצב הביטחוני.
23/07/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
ממשלת נתניהו מובילה אותנו למציאות מכאיבה, כששורה ארוכה של מדינות באירופה ובאמריקה מגנות בחריפות רבה את מדיניותה של ישראל ואף נוקטות בימים אלו בשלל צעדים מעשיים הפוגעים בכלכלה של מד...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עם שלם עוטה מסכה כדי להסתיר את היגון והצער, להסתיר את החרפה והבושה, להסתיר את הכאב והגעגוע, להסתיר את החוסר הנורא, את השבר שהיה כחרס הנשבר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il