|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

הפארסה מתפוצצת

רק 20% מ"קווי המהדרין" דווחו לממשלה

משרד התחבורה חושף כי בישראל קיימים כ-50 קווי הפרדה ובכך מגלה שמשרד המשפטים הטעה את הממשלה כאשר מסר על 10 קווים בלבד יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה תקיים דיון מיוחד: "אני מרגישה אי-נוחות. משהו פה לא מסתדר"
29/07/2014  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   הדרת נשים   |   תגובות
נוסע חרדי ב"קו מהדרין" [צילום: פלאש 90]

תחנת המוצא של צוות דנה
עידן יוסף
בלשכת היועמ"ש סבורים שסגירת הדלת האחורית באוטובוס תמנע הדרת נשים, אך אינם יודעים שבקווי הפרדה רבים הדלת האחורית סגורה לעלייה. חוסר היכרות עם המציאות מנע טיפול בשורש הבעיה - תכנון נכון של הקווים
לרשימה המלאה

קווים נפרדים בהכשר שר התחבורה
עידן יוסף
השר ישראל כ"ץ, בהימנעותו מלקיים כמה כללי בסיס בתחבורה הציבורית, הוא הבכיר במערכת שמאפשר הלכה למעשה הדרה של נשים * עם קצת רצון, הוא יכול לרסק בקלות את קווי האפליה
לרשימה המלאה

אל תתנו להם קווים
עידן יוסף
זכותם של החרדים שמחמירים על עצמם לדרוש קווי תחבורה פרטית, אבל החלטת משרד התחבורה לאסור זאת מוצדקת * מוטב לציבור החרדי כי יפסיק להתעקש ואת מאבקו יפנה למלחמה בצפיפות בתחבורה הציבורית
לרשימה המלאה

מי הנוסעת הבאה שתושפל
עידן יוסף
השפלתה של עוד נוסעת בתחבורה הציבורית הנפרדת היא רק עניין של זמן. משרד התחבורה לא מחסל את קווי ההפרדה, הוא רק מעודד אותם
לרשימה המלאה

חרדים לא מדירים נשים
עידן יוסף
עשרות הנוסעים שישבו בקו 451 של אגד ולא צייצו כאשר התיישבה אישה בקדמת האוטובוס מוכיחים כי הציבור החרדי אינו חפץ באמת בכך שנשים יישבו מאחור
לרשימה המלאה

עידן יוסף
דיווח מוזר: "רק" 10 "קווי מהדרין"

אחיזת עיניים
כן-עלייה או לא-עלייה מדלת אחורית בכלל אינה הבעיה של קווי ההפרדה, אלא הסימפטום. פעם אחר פעם מנסים נציגי משרד התחבורה להוליך שולל את נציגי הציבור בוועדות הכנסת השונות, ולהציג את נושא פתיחת הדלתות כחזות הכל. בתופעות האלימות המילולית ולעיתים רחוקות גם הפיסית מצד נוסעים חרדיים קיצוניים כלפי נשים יש אשם אחד משרד התחבורה. הוא מתכנן את מסלול הקווים הללו בצורה שמנוגדת לכללי תחבורה ציבורית המקובלים בעולם, ובעצם "תופר" את הקווים בצורה כזו שמי שאינו חרדי לא יעלה עליהם. הרחבתי את הדיבור על כך במסגרת מאמרים קודמים בנושא. פה בדיוק קבור הכלב. נדמה לעיתים כי מי שמכתיב את מסלולי הקווים ובכך למעשה מעודד הפרדה מגדרית הוא עסקנים חרדיים ולא גורמי מקצוע משרד התחבורה. השאלה הגדולה היא כמה עוד נוסעות יהיו מושא להטרדות ולמתקפות עד שמישהו יציב למשרד התחבורה שלט עצור.
▪ עידן יוסף

סגן ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, דרור גנון, חושף כי בישראל פועלים כ-50 "קווי מהדרין", קווי תחבורה ציבורית בהם מתקיימת הפרדה בין נשים לגברים בציבור החרדי. נתונים אלה עומדים בסתירה לדיווח אותו מסר משרד המשפטים לממשלה, לפני ארבעה חודשים, ולפיו חלה ירידה במספר קווים אלה, והוא עומד על 10 בלבד - כחמישית מאשר מספרם האמיתי של הקווים.

גנון אמר את הדברים במהלך דיון שקיימה (יום ב', 28.7.14) בכנסת הוועדה לקידום מעמד האישה, בנושא יישום המלצות דוח הצוות המשרדי לבחינת תופעת הדרת הנשים. במשרד המשפטים מסרבים להסביר מדוע מסר דיווח שאינו מהימן. על היותו של הדיווח מנותק מהמציאות, הצביע News1 כבר בחודש מרס 2014, ולאחרונה אף חשפנו כי משרד התחבורה לא זו בלבד שאינו עושה כדי לחסל את תופעת ההפרדה באוטובוסים, אלא מוסיף לפחות עשרה קווים בעלי היתכנות להיות קווי הפרדה.

נציג משרד התחבורה סיפר למשרד התחבורה על הרפורמה אותה מקדם המשרד לפתיחת הדלתות האחוריות של האוטובוסים באופן שיאפשר עלייה מהן של נשים וגברים. לדבריו, ייפתחו הדלתות האחוריות לפי קריטריונים, בשלושה שלבים – תחילה בגוש-דן (בכמה קווים עמוסים ובקו המקדים – מס' 1), בקו 125 (ת"א-בת ים) המבצע 800 נסיעות ביום, בקווי ה-70' בירושלים (קווים עורקיים הנעים באוטובוסים ארוכים ומהווים 17% מפעילות התחבורה הציבורית בעיר) ו-3 קווים "כבדים" בחיפה. לדבריו, עד סוף 2016 צפויים שלושת השלבים להסתיים וב'קווי מהדרין' שבהם לא יתקיימו הפרמטרים לא תתאפשר עלייה מדלת אחורית.

יש דילוג ויש דילוג

מה שלא גילה גנון לוועדה הוא שרפורמת הדילוג, בה נפתחות הדלתות האחוריות ולמעשה מתאפשר דילוג על הנהג, כמעט שאינה קשורה לקווי ההפרדה מאחר שהיא נוגעת לקווים עירוניים עמוסים בעוד שכמעט כל קווי ההפרדה הם קווים בין-עירוניים שבהם העלייה נעשית רק בדלת הקדמית, ולמרות זאת מתקיימת בהם הפרדה. הגורם לכך הוא משרד התחבורה ש"תפר" עשרות קווים בעלי אופי חרדי באופן שיעברו רק בריכוזים חרדיים וידלגו על תחנות בהן עלולים לעלות גם נוסעים שאינם חרדיים.

גנון התחייב כי במכרז בקרת אוטובוסי התחבורה הציבורית, הצפויה להתחיל בחודש ספטמבר, יהיו לא רק בקרים אלא גם בקריות (ממין נקבה). בעבר התברר בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת כי בקרה קודמת בעניין הפרדה בקווי תחבורה ציבורית נעשתה בעיקר בידי בקרים ממין זכר, כך שלא ניתן שיקוף אמיתי למידת ההפרדה בקווי ההפרדה. בניגוד לדרישת ועדת הכלכלה, לדרישת ועדת השרים לקידום מעמד האישה ולדרישת הצוות שהקים היועץ המשפטי לממשלה למניעת הדרת נשים, במכרז הנוכחי אין דרישה לשילוב נאות של בקריות, ואין ציון מפורש של בקרות הפרדה מיוחדות בקווים המשמשים בעיקר חרדים. בהיעדר בקריות לא ניתן יהיה להיערך כנדרש כדי לבצע כראוי את הבקרה בקווים על-מנת לוודא שאין הפרדה בין המינים. תגובת משרד התחבורה: "אין כל הבדל מבחינתנו בין בקר שהוא גבר או אישה".

יושב-ראש הוועדה, חברת הכנסת עליזה לביא, חשדה שהתשובה שנותן לה נציג משרד התחבורה אינה לעניין. היא פנתה לגנון ואמרה לו: "אני מרגישה אי-נוחות וצריכה הבהרה. משהו פה לא מסתדר לי. אני מרגישה מבולבלה – שואלת איקס ומקבלת תשובה וואי". לביא החליטה לקיים דיון מיוחד בנושא קווי ההפרדה, ואולי אף יתקיים סיור של הוועדה בקווי הפרדה.

הוועדה שמעה סקירה מעו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ). זילבר גילתה כי הצוות למניעת הדרת נשים אינו פועל רק על-פי תלונות אלא גם יוזם דברים. היא אמרה כי למרות שהעניין לא הופיע במנדט המקורי שניתן לצוות, הוא נותן את דעתו גם לעניין הדרת נשים באקדמיה ובצבא לנוכח מגמת שילוב החרדים בתעסוקה, בצבא ובאקדמיה, כדי לשמור על ההישגים שהושגו עד כה בקידום נשים, אך עד כה לא גובשה עמדה סופית בנושאים אלה.

היא הסבירה כי נושא ההשכלה מורכב וצריך לשמור שההפרדה תהיה מידתית, כלשונה. בין היתר מנתה את העניין שלא תהיה הפרדה בלימודים לתארים מתקדמים, ואולי שהעניין יותר רק לאוכלוסייה חרדית אך לא לחרד"לית (חרדית לאומית, ע.י.). בעניין הצבאי, אמרה נציגת ארגון ויצו שבעיית ההדרה אינה ייחודית לטקסים ולארועים, אלא גם קיימת בשיבוץ מדריכות לחיילים. לדבריה, אפילו מפקדים חילוניים לא ראו בעיה בכך שלא תשובץ מדריכת כושר לחיילי הסדר בבסיס חיל-התותחנים 'שבטה'. נציגת ויצו מסכימה עם זאת שלחיילים חרדיים לא תהיה מדריכה.

נושאים נוספים שעלו לדיון:

  • רדיו קול ברמה - ההכרזה על שילוב נשים תיאורטית והאפליה נמשכת. יש רק שדרנית אחת בתחנה, שבניגוד ליתר השדרנים תמונתה אינה מופיעה באתר. אפריורית נשים אינן יכולות להשתתף בשידורים, כי כמעט מחצית מהתוכניות סגורות בפניהן. שיעור המרואיינות זניח (עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, המרכז הרפורמי לדת ומדינה). הרשות השנייה עוקבת ברמה היומיומית, והצלחנו להגיע לשינוי ברמה הקרדינלית. אנו בעד אסדרה משתפת. ההדרה אינה קיימת יותר וכל תוכניות התחנה, למעט תוכנית יומית בת שעה, פתוחות לנשים. חייבנו להעסיק נשים ככתבות, כשדריות ובתפקידי ניהול (עו"ד הילה שמיר, יועמ"ש הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו). הנתונים אכן אינם מספקים, אך קול ברמה תומכת בעריכת שינויים בצורה שקולה ומדודה. מדי חודש אנו מגישים דוח. באפריל העלינו 24 נשים לשידור, מהן 15 מאזינות, במאי - 60 וביוני – 90. אני לא יודע לומר כמה זה באחוזים, אולי מעט פחות מאשר גברים. בתחנה עובדות נשים בתפקידים בכירים, ולאחר שהרשות השנייה תאשר אותי כמנכ"ל אמנה סמנכ"ל אישה. אני יכול לכפות על מנוחה פוקס שתמונתה תופיע באתר, אבל אם היא אינה מעוניינת בכך – זו זכותה המלאה (אריאל דרעי, המנכ"ל הנכנס של רדיו קול ברמה). על התחנה להציג נתונים באחוזים באשר לשילוב נשים (יו"ר הוועדה).

  • שלטי הפרדה – משרד הפנים מגבש חוזר מנכ"ל בנושא מדיניות כלפי שלטים במרחב הציבורי הדורשים מנשים ללכת במדרכות נפרדות או מבקשים מהן להתלבש באופן צנוע. הנוסח נמצא בדיונים מול משרד המשפטים. עיקר הבעיה נוגע למידת הסמכות של הרשות המקומית להורות על הורדת שלט שנתלה בנכס פרטי, ובן היתר נשקלת האפשרות להסדיר את העניין בחוק עזר עירוני או לחייב דרישה לרשיון שלט (עו"ד אורית מלמד, משרד הפנים). בעקבות הדיווח על מיעוט רחובות הנקראים על-שם נשים, הוסיפה עיריית ירושלים יועצת מגדרית לוועדת השמות העירונית (נציגת העירייה). היקף התופעה של שילוט הקורא להפרדה וללבוש צנוע אינו גדול והיה בעיקר בבית שמש ובירושלים. הורנו למנוע כניסות נפרדות לסניפי קופות החולים ולאפשר אזורי ישיבה מעורבת במקומות בהם נהגה הפרדה. הבעיה קיימת במקומות בודדים כמו בשכונת מאה שערים (מתן אונגר, משרד הבריאות).

אין תלונות בעניין הספדים

  • בתי עלמין – לא התקבלו תלונות באשר לנשים שמנעו מהן להספיד, אך ישנם שלטי הפרדה בבית העלמין של חברה קדישא קהילת ירושלים ובחברה קדישא רחובות, ובשיתוף הקליניקה המשפטית של אוניברסיטת ת"א הגשנו נגדן תביעות (עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, המרכז הרפורמי לדת ומדינה). גם אלינו לא הגיעה אפילו תלונה אחת על מניעת הספדים מנשים. אנו אחראים על כ-600 חברות קדישא בכ-1,200 בתי עלמין, וקיבלנו תלונות על שילוט הפרדה ב-20 מקומות. הורנו להסיר את השילוט ורק בשני המקומות הנ"ל קיימת בעיה. חשוב להדגיש שאמנם יש שלטים אך איש אינו עומד ומורה לנשים היכן ללכת והיכן לא. חוות הדעת שהכינה הרבנות הראשית לישראל עוסקת רק בנושא הספדים של נשים ולא בנושא הפרדה בבתי עלמין. החוזה מול החברות קדישא מחייב אומנם הישמעות לחוזרי מנכ"ל, אך הכלי האכיפתי העומד לרשותנו הוא אי-חידוש רשיון ההפעלה, המחודש כל שנתיים. אי-חידוש רישיון לא יתן מענה למבקשים להיקבר שכן הדבר יצריך פתרון הפעלה לאותו בית עלמין, והדבר כרוך בבעיות משפטיות כגון האם יש כוח לעמותה להיכנס לשטח של עמותה אחרת. הכנו תזכיר חוק בעניין שירותי הקבורה, שעד אוגוסט אמור לקבל את התייחסות משרד המשפטים. הוא כולל בין היתר מפקחים ואפשרות להטלת עיצומים כספיים על מי שלא יעמוד בתנאי הרישיון. בעניינים אחרים נקט המשרד פעולות שונות למניעת הדרת נשים, ובהן: ברירת מחדל של השארת שם הנעורים של אישה שמתחתנת אלא אם כן ביקשה אחרת, היתר לעדות נשים בעת הוכחת מעמד אישי, שילוב משגיחות כשרות ונציגות נשית במועצות הדתיות (עו"ד אילנה מזרחי, המשרד לשירותי דת).
דוח מסכם של הוועדה לבדיקת הסדרי ההסעה בתחבורה ציבורית בקווים המשמשים את המגזר החרדי/ דוח
הוועדה לבדיקת הסדרי ההסעה בתחבורה ציבורית בקווים המשמשים את המגזר החרדי הוקמה על ידי שר התחבורה ביום 11 במאי 2008 בהמלצת בית המשפט העליון בעקבות עתירה שהוגשה ועודנה תלויה ועומדת (בג"צ 746/07 נעמי רגן ואח' נ' משרד התחבורה ואח'). הועדה מונתה לבחינת המצב הקיים בקווי תחבורה ציבורית הידועים בין השאר כ"קווי מהדרין". בקווים אלה נהוגים – ללא הסדרה בדין – סידורי נסיעה מיוחדים שנועדו לענות על צרכים שיוחסו לחלקים בציבור החרדי, ובראשם הפרדה בין גברים העולים ויושבים בחלקו הקדמי של האוטובוס, לבין נשים העולות ויושבות בחלקו האחורי. הוועדה קיבלה אלפי פניות ושמעה עשרות אנשים. הוועדה גיבשה תמונה של המצב הקיים, בעבר ובהווה, בהתבסס על הפניות שהועברו לידיה, ועל יסוד מידע המצוי בידי חברי הוועדה אשר מתוקף תפקידם אמונים על הסדרת ענף התחבורה בישראל והפיקוח עליו, ובידי מנהלת תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, אשר סיפקה נתונים המופיעים בהמשך דין וחשבון זה ועסקה בניתוח הפניות. בדיוני הוועדה נשמעו עמדות שונות מצד הגורמים השונים שהופיעו בפני הוועדה. נשמעו דעות ולובנו עמדות חברי הוועדה עצמם. התנהלו דיונים רבים ולבסוף גובשו ההמלצות המופיעות בסופו של דוח זה.
קווי מהדרין / מסמך
מסמך זה נכתב לקראת דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בתאריך 28 בדצמבר 2011 בנושא "הדרת נשים בתחבורה הציבורית". קווי המהדרין הם קווי אוטובוס בהם הישיבה של נשים וגברים היא נפרדת. הגברים יושבים מקדימה והנשים מאחור לכן הגברים עולים בדלת הקדמית והנשים עולות בדלת האחורית. בג"צ 746/07 של העותרות נעמי רגן ועוד נגד משרד התחבורה ועוד דן בנושא קווי המהדרין וקבע כי קווי המהדרין אינם חוקיים כאשר הם מוכתבים וכופים, אולם אם מדובר בהסדרים וולונטריים המבטאים התחשבות ברגשות דתיים – ההסדרים חוקיים.

נכון למועד פרסום הידיעה טרם נמסרה תגובת משרד המשפטים. למחרת הפרסום נמסרה התגובה הבאה המטילה למעשה את האחריות על הסתרת הנתון בעניין 80% מקווי ההפרדה על משרד התחבורה: "הנתונים שנמסרו במסגרת 'תמונות המצב' היו על-סמך הנתונים שהועברו ממשרד התחבורה במסגרת ישיבת עידכון שהתקיימה בנושא בתאריך 27.3.14 במשרד המשפטים. לאור הנתונים שנמסרו בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה, יתקיים בירור נוסף מול משרד התחבורה".
תאריך:  29/07/2014   |   עודכן:  30/07/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אגד   אגד תעבורה   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמיר אסרף / Amir Asraf   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דינה זילבר / Dina Zilber   דן / Dan   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הדרת נשים   הרשות השנייה   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאה שערים   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מהדרין בע"מ   מוחמד ברכה   מטרופולין /  Metropoline   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רק 20% מ"קווי המהדרין" דווחו לממשלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הדרת נשים
משה בהר וחברתו ח', תושבים חילוניים מאשדוד, עלו לקו 85 של חברת אגד תעבורה, העובר מרובע ג' לרובע ח' בעיר, והותקפו בידי נוסעים חרדיים. האירוע התרחש לפני שבועות אחדים, ודווח ע"י יוסי אסולין במקומון "השבוע באשדוד".
16/07/2014  |  עידן יוסף  |  כתבות
משרד התחבורה מתחייב להגביר את הפיקוח והאכיפה בקווי ההפרדה באמצעות הפעלת פקחיות ובקריות בקרב מפעילי התחבורה הציבורית. נציגי המשרד, שדיברו (יום א', 3.3.13) במסגרת ישיבת ועדת השרים לקידום מעמד האישה, שנערכה במשרד ראש הממשלה בירושלים, הדגישו כי העובדות מטעם המשרד יעסקו במכלול הפיקוח והבקרה שאמור פקח לעשות באוטובוסים, ולא רק בנושא הדרת נשים.
03/03/2013  |  עידן יוסף  |  כתבות
התנועה הרפורמית בישראל הגישה (21.7.14) תביעות נגד החברה קדישא, בטענה להפרדה מגדרית אסורה בין נשים וגברים בהלוויות בהר המנוחות בירושלים ורחובות.
22/07/2014  |  יצחק דנון  |   חדשות
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ), דינה זילבר, פנתה בדחיפות למשרד התיירות והודיעה לו כי הקצאת דרכים נפרדות לגברים ולנשים בקבר רבי שמעון בר-יוחאי במירון אינה חוקית. זילבר מבקשת את התייחסות המשרד לתלונה שהגיעה בנושא זה הן במישור העובדתי והן במישור המשפטי.
29/06/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
הממשלה אישרה לפני זמן קצר פה אחד את הצעת השרות לימור לבנת וציפי לבני שתחייב את כל השרים - ובפרט הארבעה הנ"ל - להציג דרכי פעולה למאבק בתופעת הדרת הנשים, זאת כמעט שנה(!) אחרי אימוץ מסקנות הצוות הבין-משרדי למניעת הדרת נשים במרחב הציבורי, בידי היועץ המשפטי לממשלה, מחליטה הממשלה (יום א', 30.3.14) פה-אחד שורה של החלטות למניעת הדרת נשים במרחב הציבורי:
30/03/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
תחנת הרדיו קול-ברמה ממשיכה להדיר נשים משידוריה, חרף הנחיית היועץ המשפטי לממשלה להפסיק לחלוטין את הסדרי השידור המפלים. כך עולה מהודעה שהגישה עמותת קולך לבית המשפט המחוזי בירושלים, לקראת דיון שייערך השבוע בתביעה נגד התחנה.
01/10/2013  |  אורן פרסיקו  |   חדשות
אימי מורתי היא אישה מרשימה.למרות שמונים שנותיה עלי אדמות (היא נראית פחות), היא יוצאת כל בוקר בקור, בשמש, בגשם או בשלג לעבודה התנדבותית במועדון לקשישים בירושלים. לפני כשנתיים, בדרכה חזרה מיום עבודה מפרך, היא עלתה בטעות על אחד מקווי המהדרין של אגד (אינני יודע מה הם באמת מהדרים). מבלי לשים לב לקולות הרטינה מצד יושבי המחלקה הראשונה באוטובוס,היא עלתה בדלת הקדמית (רחמנא ליצלן), ועמדה ליד מושב פנוי בצד גברבר חרדי שהתעלם ממנה בהפגנתיות. וכך אימי שאלה בנימוס: "סליחה, אפשר לשבת כאן?" - "לא!" הייתה תשובתו החד-משמעית של הגבר. "ומדוע?" "כי זה מקום לגברים" ענה הגברבר, מבלי להסתכל על אימי, אישה בסוף שנות השבעים שלה, שמא יקבל פיתוי שלא יוכל לעמוד בפניו." אבל אני לא רואה פה גברים!!" ענתה אימי, הלביאה הלוחמת, והתיישבה לצידו מבלי לשאול אותו שנית. כך יצאה אימי מורתי "גבר גבר", עמדה על זכותה הבסיסית לקבל יחס של אדם במדינה נאורה, והעמידה את ה"גברים" שעמדו סביבה במקומם.
14/08/2013  |  ד"ר מהרן פרהדיאן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
שלט בכיכר פלשתין בטהרן [צילום: ואחיד סלמי, AP]
איל השקס
האירנים שיגרו עלינו טילים, וזו עילה מוצדקת לסקירה על כלכלת אירן    ספויילר: לא כל כל מוצלחת    מהן בעיות היסוד של הכלכלה האירנית? מה קרה בכלכלת אירן בשנה החולפת? ומה קרה כלכלית מאז מ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il