|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

ליעד והעורבים

זהו סיפור על חברות אמיצה ולא שגרתית בין ילד לעורב - ליעד בן ה-10 ועורבני העורב, שניהם מתגוררים ברמת אביב ג' על הקשר הייחודי בין השניים מאיימים אירועים שונים מעולמם של העורבים
06/08/2014  |   ציפי לוין   |   ספרים   |   תגובות

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר וח"כ לשעבר, משיק בימים אלה את ספר הילדים הראשון שלו "ליעד והעורבים". בקרוב עומד לראות אור ספרו השני המיועד לנוער, "שיעור גורלי בהגנה עצמית".

זהו סיפור על חברות אמיצה ולא שגרתית בין ילד לעורב - ליעד בן ה-10 ועורבני העורב הצעיר - שניהם מתגוררים ברמת אביב ג'. ליעד, ילד חרוץ ועצמאי. בן זקונים להוריו, גר בבניין סמוך לחורשת עצים. ליעד לעולם אינו משועמם. בכל פעם שיש לו זמן פנוי, הוא מייחד אותו לתחביב האהוב עליו - התבוננות בחיי הציפורים המבלות בחורשה שליד ביתו. מכל הציפורים, מושכים את ליבו העורבים, שאופיים המיוחד מרתק אותו.

עורבני, עורב צעיר, אמיץ ונבון, אחראי ולא גאוותן, בן למשפחה מרובת עורבים. אחיו אוהבים ומעריכים אותו. תמיד שימש להם דוגמה אישית והם רואים בו מנהיג.

החברות בין השניים נולדה כשעורבני "התפתה" לארוחה היומית שהגיש ליעד, במרפסת ביתו. הוא חזר מדי יום, ולאט-לאט נרקמה ביניהם ידידות אמיצה. לתדהמתו של ליעד, החל עורבני לדבר בשפת בני האדם, ולשתף אותו בעולמו ובחוויותיו.

על הקשר הייחודי בין השניים מאיימים אירועים שונים מעולמם של העורבים: מנהיגותו של בלאק, המנהיג הקשיש והבלתי מעורער של להקות העורבים בישראל, נחלשת, והוא בוחר לחזקה על-ידי הטפה לשנאה והכרזת מלחמה על בני האדם. מולו ניצב עורבני, העורב הצעיר, המפגין כושר מנהיגות וחזון. הוא מתנגד למלחמות ומאמין שהחיים המשותפים עם בני האדם דווקא טובים לכולם. בין בלאק לעורבני מתפתח מאבק, כשכל אחד מהם רוצה להשפיע על עמדתם של קהילת העורבים.

  • האם יצאו העורבים למלחמה נגד בני האדם או ישכילו לחיות בשלום אלה לצד אלה?

  • מי יהיה מנהיג העורבים העתידי - בלאק הקשיש או עורבני הצעיר? מי ינצח במאבק?

  • מה יקרה לחברות העמוקה של ליעד ועורבני? האם תשרוד או תתרסק?

המחבר משליך על עולם העורבים התנהגויות, אופן חשיבה ומושגים של בני אדם. דרך העלילה המרתקת הוא מבליט את חשיבותם של ערכים כמו כוחה של חברות, העוצמה הטמונה בעבודת צוות, מנהיגות, עמידה על עקרונות, תרומתם של צעירים לגיבוש תפישות עולם חדשות טובות יותר, הבנה שבמלחמה שני הצדדים מפסידים, פתרון משברים ללא אלימות, התנהלות בשיקול דעת ובדרכי שלום, אהבת הטבע ואהבת הציפורים, אקולוגיה ושמירה על הסביבה, זהירות בדרכים ועוד.

מוטיבים רבים בספר משיקים לחייו ולעיסוקיו של אוריאל לין. כח"כ וכיו"ר ועדת החוקה בכנסת, שבמרכז פעילותו הפוליטית עמדו יסודות המשפט, השיטה הפוליטית בישראל וכבוד האדם וחירותו, חשוב היה לו להטמיע בעלילה, תהליכי בחירת מנהיג, שיפור השיטה הדמוקרטית, ייעול מערכת הצדק וביצור זכויות הפרט. גם תפקידו כיו"ר הוועדה לבטיחות בדרכים, מצא את ביטויו בספר.

ההשראה לספר באה לאוריאל לין מתקופת ילדותו כחניך בכפרי הנוער "מאיר שפיה" ו"בן שמן". בתקופה זו נקשר אל עולמם הקסום של הציפורים בישראל ולמד מקרוב את אורחות חייהם. סביבת הספר היא סביבתו הפיזית - גם הוא מתגורר בבית צמוד לחורשה. ליעד גיבור הספר קרוי על שם נכדו, אשר בטיוליו המשותפים עם אוריאל גילה רתיעה מסוימת מהעורבים, בעוד שאוריאל רצה שיכיר את העורבים בצורה חיובית, על שום מעלותיהם הרבות.

הספר מלווה בנספח על חיי העורבים (מקור השם; תיאור פיסי; תוחלת חיים; התנהגות חברתית; קולות ודפוסי תקיפה; חיזור וקינון; דגירה; גוזלים; אמונות, סיפורים ומשלים ועוד).

אוריאל לין, נשיא לשכת המסחר תל אביב ונשיא איגוד לשכות המסחר, עורך-דין במקצועו, בוגר "האוניברסיטה העברית" בירושלים ואוניברסיטת "ברקלי" בקליפורניה. שימש כמנהל רשות ההשקעות בצפון אמריקה, הממונה על הכנסות המדינה ומנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות.

היה ח"כ מטעם המפלגה הליברלית ויו"ר וועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת ה-12, במסגרתה השלים חקיקתם של לא פחות מ-95 חוקים. במשך 40 השנים שחלפו, פרסם אלפי מאמרים בכל העיתונים המובילים בישראל. ספרו "אבני דרך", יצא לאור בשנת 2011.

מיהו ליעד, ולמה הוא אוהב עורבים

ליעד אוהב עורבים. אם תשאלו אותו, הוא לא יודע בדיוק מתי בדיוק זה התחיל אצלו, הוא אוהב אותם מיום שהוא זוכר את עצמו. ליעד גר עם משפחתו בקומה השנייה בבניין ליד חורשת העצים ברחוב רקנאטי ברמת אביב ג'. כבר מגיל צעיר הוא נמשך לציפורים. בכל הזדמנות יצא אל החורשה והתבונן בחיי הציפורים בסקרנות רבה.

הוא ראה איך הדוכיפת, עם המקור המעוקל והארוך והכיפה החומה היפה על ראשה, מלקטת מתוך האדמה תולעים במכות מקור זריזות, הוא ראה כיצד הנחליאלי הרזה בצבע כחול ולבן נע בזריזות על הקרקע, מזנק לפתע אל-על, חוטף חרק מעופף במקורו וצולל שוב מטה. הוא עקב במבטו אחר קבוצות השחרורים, הדומים לעורבים קטנים, גופם צבוע בשחור ובלבן, מקורם צהוב ורגליהם צהובות, והם נעים בביטחון רב, מהדסים אנה ואנה, ואינם מהססים להסתכן ולחטוף מזון מלהקת עורבים. גם את היונים אהב. הוא נהג להתבונן בהן כשהן מטיילות בזוגות על אדמת החורשה ואינן חוששות מהחתולים.

ליעד בן עשר.

הוא ילד חרוץ ועצמאי. אימו, מרים, היא אחות בבית החולים איכילוב ואביו, שמוליק, מהנדס בעיריית תל אביב יפו. שניהם יוצאים מן הבית לעבודה כבר בשעה שבע בבוקר. לפני כן דואגת אמו להכניס שני כריכים ותפוח עץ לתיק בית הספר שלו, וגם בקבוק מים קטן.

הוריו מעניקים לו עצמאות רבה, וסומכים עליו שיילך בזמן לבדו לבית הספר. מיום שמלאו לו שש שנים, ליעד יודע לנעול את דלת הדירה ולשמור את המפתח עמוק בתיק. הוא ילד חברותי מאוד, אוהב ספורט, חזק ונבון. הוא תלמיד טוב והשיעורים האהובים עליו ביותר הם שיעורי הטבע.

ליעד הוא בן זקונים. אחיו הגדול, נועם, שהגיע לגיל 18, כבר התגייס ליחידה קרבית בצה"ל. ליעד אוהב אותו והיה שמח לבלות איתו כמו פעם, לפני שהתגייס לצבא. אבל עכשיו אין לו הרבה הזדמנויות להיות עם נועם. כשנועם מגיע הביתה מהצבא, הוא ישן הרבה, לפעמים יותר מעשר שעות ברציפות. אחר כך הוא אוכל המון מהאוכל שאימא שלהם בישלה, ויוצא לבלות עם חבריו.

אבל, כמו שאמרנו, ליעד לעולם אינו משועמם.

הוא יודע היטב כיצד להעסיק את עצמו. גם כשהוא לבדו. בכל פעם שיש לו זמן פנוי הוא מייחד אותו לתחביב העיקרי שלו - התבוננות בחיי הציפורים המבלות בחורשה שליד ביתו.

במשך שעה-שעתיים, ולעתים אף יותר מכך, הוא מבלה בצפייה בציפורים האהובות עליו. מתפעם מיופיים של התוכים (הדררות) ארוכי הגוף שזנבם צבוע בצבע ירוק מרהיב, כמעט זוהר. אלה הגיעו לחורשה לאחר שברחו מהצפארי שבפארק הירקון, והמשיכו להתרבות בחורשה שליד ביתו. צרחות השמחה שלהם מרעידות את האוויר בכל פעם שהם טסים במהירות ממקום למקום. מאז שהצליח לשכנע את הוריו לקנות לו סוף כל סוף מכשיר סמארטפון, הוא גם מצלם את הציפורים שלו במעופן.

אבל באופן מיוחד ויותר מכל הציפורים האחרות, מושכים את לבו של ליעד העורבים.

העורבים נראים לו שונים בהתנהגותם מכל הציפורים האחרות, ומשהו בהם כובש אותו עוד ועוד. תמיד הם מתנהלים בקבוצות ובלהקות. לעתים רחוקות מאוד נצפה עורב בודד. מראה העורבים מרשים את ליעד באופן מיוחד: המקור הארוך והמוצק, העיניים הפקחיות וחודרות המבט, הראש המשולש וגווני השחור והאפור המכסים את גופם.

ליעד אוהב את הצבע האפור והצבע השחור.

הוא יודע שילדים ואנשים רבים נרתעים מהצבעים האלה, אבל הוא דווקא חושב שהם יפים. גם אימו אוהבת ללבוש בגדים שצבעם שחור.
לפעמים נראים העורבים קצת מצחיקים כשהם נעים על הקרקע, מתנודדים כשיכורים מרגל לרגל, מלקטים אוכל, מקרקרים ועפים מיד כשהוא מתקרב אליהם.

ולפעמים חש ליעד קורטוב של קנאה - גם הוא היה רוצה להתרומם ולעוף להיכן שבא לו ומתי שבא לו...

אבל, כאמור, יותר מכל מרתק אותו אופיים המיוחד של העורבים.

יום אחד, במהלך צפייה שגרתית ותיעוד במצלמת הטלפון, נגלה לנגד עיניו של ליעד עורב צעיר. הוא התנודד מרגל לרגל, נשא את ראשו הקטן ובחן בסקרנות את סביבותיו. מאחוריו, התגנב אט אט ובשקט, חתול ג'ינג'י גדול. הוא זחל על גחונו, כמו שחתולים עושים רגע לפני שהם מזנקים על טרפם. החתול לא השמיע קול, ומבטו היה נעוץ וממוקד בעורב הקטן. נשימתו של ליעד נעצרה. היה בכוונתו לצאת בריצה, להקים מהומה ולהציל את העורב, אבל בטרם הספיק לעשות דבר, לפתע נחתו שלושה עורבים גדולים על הקרקע, בקרבת החתול. אחד מהם תקף, ללא היסוס, את החתול מאחורי גבו ונשך בזנבו.

החתול המופתע הסתובב לאחור, אבל העורב הצליח להישאר מאחוריו כל העת, וגם כשהחתול המשיך לנוע בסיבובים לאחור וניסה לתפוס אותו, העורב המשיך לעקוב אחר תנועותיו, כשהוא עף בגובה של עשרות סנטימטרים בלבד, להתגרות ולצבוט בזנבו שוב ושוב, עד שהחתול ילל בזעם ונטש את המקום. העורב הצעיר ניצל. ליעד היה מוקסם. הסיפורים על חוכמתם ועל עוז רוחם של העורבים ששמע תמיד, לא היו, אם כן, "מצוצים מן האצבע". ההוכחה התרחשה עכשיו ממש אל מול עיניו המשתאות.

סיפור על עורב וילד, מאת: אוריאל לין, הוצאת קונטנטו דה סמריק, גיל יעד 10-7, 123 עמודים, 69 שקלים
תאריך:  06/08/2014   |   עודכן:  06/08/2014
ציפי לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי עזרא, יליד קריית-שמונה, בן לאם חד-הורית, מי שקיבל עליו את תפקיד המפכ"ל בדחילו ורחימו, מתוך הכרה בחשיבותו הציבורית העצומה, למד על כל הדקויות של הפרשה מפי גורמים במוסד המיוחד.
05/08/2014  |  ד"ר חיים משגב  |   ספרים
טד וג'ימי סיימו זה עתה את שנת הלימודים האחרונה בבית-הספר למשפטים באוניברסיטת ג'ורג'טאון, וושינגטון. בדרכם החוצה מהחדר אותו חלקו בשנה האחרונה, התגלע ביניהם ויכוח שעומד לשנות באופן דרמתי את תוכניותיהם לשבועות הקרובים.
03/08/2014  |  ציפי לוין  |   ספרים
שנת 1950, השנה בה ירד השלג הגדול ברחבי ישראל, היא גם השנה בה נולד בשכונת עולים, שכוחת אל, חיים רוטשטיין - כוכב סיטקום, סטנדאפיסט וחקיין ניו-יורקי.
31/07/2014  |  ציפי לוין  |   ספרים
כך או כך, העובדה שכמה מן המבקרים בדירת-המסתור נמנים על הצמרת השלטונית, כשאחד מהם הוא אפילו במעמד של סגן-שר במשרד ראש הממשלה, נבחנה ללא דיחוי בידי גורמי מודיעין בכירים ביותר שהצליבו ביניהם הערכות.
30/07/2014  |  ד"ר חיים משגב  |   ספרים
הוצאת הספרים האמריקנית, AKASCHIK, הוציאה לאור שישים קובצי "נואר", סיפורים, על 60 ערים שונות בעולם, ביניהן: טוקיו, לוס אנג'לס, פריז, מוסקבה טהרן ועוד. הספר הישראלי, תל אביב נואר, יוצאת עכשיו לאור בהוצאת זמורה ביתן, בעריכת אתגר קרת ואסף גברון.
30/07/2014  |  שולמית קיסרי  |   ספרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il