|   15:07:40
דלג
עיתונאי   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

לאן נעלם דוד לוי?

שמונה שנים אחרי שפרש מהפוליטיקה, דוד לוי עודנו מחוזר, ואין כמעט שבוע שבו לא מצלצל הטלפון ומגיעה ההצעה המפתה התורנית לראיון בלעדי, נרחב, בולט. לוי שותק ולא בטוח שהוא יודע למה. כבר שנים שהוא כותב ספר. כותב ומרפה, מוסיף עוד שורה וזונח את הכתיבה לחודשים
13/08/2014  |     |   כתבות   |   ליברל   |   תגובות
לוי. נוצר לשונו [צילום: פלאש 90]

הפספוס הנשיאותי
חודש אחד אחרי הבחירות, טוענים שעם תמיכתו של ביבי, לוי היה רץ וזוכה. לעומתם, רבים ובהם גם הקרובים ביותר לאיש, מצביעים על אשם אחר בפספוס ההיסטורי. דוד לוי, הם אומרים, היה הגורם הראשי והעיקרי שמנע את בחירתו שלו לנשיאות

הפסד בבית שאן
באוקטובר נחל בנו ז'קי מפלה בבחירות לראשות בית שאן. ערב הבחירות הגיע אבא דוד, בהופעה נדירה, לכנס בחירות של הילד. מאז פרש, לוי כמעט ולא נראה בציבור. הוא יצא אל הקהל, ניגש למיקרופון והרעים בקולו הבלתי נשכח: "עשו את הדבר הנכון. הצביעו לז'קי". הקהל הריע - והצביע למתחרה

דיפלומט בלתי נשכח
"הוא היה שר חוץ עם ראיה מדינית מפוקחת, מחשבה, הבנת הסביבה. חושיו היו מחודדים והוא הבין דברים שהפקידות המקצועית במשרד לא הבינה. יש כאלה שמתהדרים עד היום בנוצות המדיניות והדיפלומטיות, ששייכות חד-משמעית לפעילותו של לוי" [איתן בנצור]

האכזבה מהחברים
אחדים ממקורביו ובני משפחתו של לוי אומרים שהוא מאוכזב ופגוע. פגוע מנתניהו שעשה כאילו הבטיח אבל לא באמת, מאוכזב מידידו לשעבר, הנשיא הנבחר ריבלין, שהיה בן טיפוחיו בפוליטיקה. אף אחד, ודאי עיתונאי, לא ישמע זאת מפיו של לוי עצמו

   רשימות קודמות
  פרשת הרפז ומלחמת התקשורת הגדולה

ב-24 ביולי, כשראובן (רובי) ריבלין, ייכנס לתפקידו כנשיא העשירי של מדינת ישראל, הוא ימחה דמעה, יאמר לכולנו "בוקר טוב מירושלים", יודה להוריו ולאשתו, לאלה שבחרו בו ולאלה שלא, הוא ישבח את הנשיא היוצא ויזרוק מילה טובה לראש הממשלה המכהן שכל כך לא רצה בו. הוא יהיה עממי ופשוט, לא ישכח את מוכר הפלאפל וכמובן את אלוהים אחד. 100 קילומטר צפונית מזרחית משם, ישב על כורסתו בביתו הישן, אותו בית שלא עזב מעולם, אדם מבוגר. הוא יהיה מוקף כרגיל באשתו ובבני משפחה רבים, הוא יצפה בשידור החגיגי של ההשבעה החגיגית, בתוכו תתחולל סערה קטנה, שאיש לא יראה, הוא יבלע את הרוק, החיוך יהיה מאולץ, המילים שיאמר יהיו כרגיל זהירות ומאופקות. הוא לא יצפה לקבל מילת תודה, מהאיש שחייב לו את חייו הפוליטיים והופך עכשיו להיות הנשיא העשירי של ישראל. הוא פשוט כבר לא מצפה לדבר.

וכשבירושלים יכריזו "יחי יחי יחי", הוא ידע שהגיע הרגע לוותר סופית. ואם מישהו, חבר או קרוב משפחה, מקורב או שכן, יגיד משהו על זה שבעוד שבע שנים, דוד לוי יהיה בגיל שבו נכנס שמעון פרס לבית הנשיא, ושעוד לא אבדה תקוותנו, לוי יביט בו בחיוך עייף, יתופף קלות על מסעד כורסתו ואולי אפילו יאמר שבדיחה טובה כזאת על דוד לוי, אפילו הוא עוד לא שמע.

כך נולדה המועמדות שלא הייתה

דוד לוי לא התראיין לכתבה הזו. גם לא לכתבה הזו. פניות מ"ליברל", הוא קיבל באופן תדיר מאז הקמת המגזין. כבר שנים שלוי לא מדבר. התקשורת כרוכה אחרי אנשים שלא מדברים. הם מאתגרים אותה, מדליקים אותה, מעוררים את דמיונה. היא נלהטת לצאת מהלופ הממוחזר והאינסופי של גיבורי השעה, שהיא עצמה דוחפת לנו לגרון. היא להוטה לשמוע את קולם, של אלה ששותקים.

בגיל 76, שמונה שנים אחרי שפרש מהפוליטיקה, לוי עודנו מחוזר, ואין כמעט שבוע שבו לא מצלצל הטלפון ומגיעה ההצעה המפתה התורנית לראיון בלעדי, נרחב, בולט. לוי שותק ולא בטוח שהוא יודע למה. כבר שנים שהוא כותב ספר. כותב ומרפה, מוסיף עוד שורה וזונח את הכתיבה לחודשים. אם פעם הספר הזה יראה אור, הוא יחולל מהומה. אבל לוי לא באמת משתוקק לחולל אותה. אפשר לנתח את שתיקתו באלף ואחת דרכים, ואפשר לאפיין אותה בפשטות האופיינית כל כך לאיש: לוי עייף, שבע, אפילו משועמם. לא בא לו. אם היה בא לו, הוא יכול היה להיות הנשיא הבא של ישראל.

לפני למעלה משנה, כתבה סימה קדמון בידיעות אחרונות שדוד לוי הוא המועמד של אביגדור ליברמן לנשיאות. היא הזכירה שני ערוצים שהובילו לתמיכה המפתיעה. בתו של לוי, אורלי, חברת הכנסת המצטיינת של "ישראל ביתנו"; ושרון שלום, ראש המטה של שר החוץ והאיש הפוליטי הכי קרוב אליו. וגם כזה, שמחובר בנימי נפשו ללוי, שהוא חמו. שלום, נשוי לביתו סימה. היא פרסמה את הידיעה למרות ההכחשה הגורפת של לוי. אולי משום שידעה שהשניים, איווט ודוד, נפגשו בארבע עיניים ואולי מפני שגם לאוזניה הגיעה השמועה על אחד מהדילים שרקמו ערב הבחירות: ליברמן יבטיח לביבי את ראשות הממשלה, ביבי יבטיח לתמוך במועמד של ליברמן לנשיאות.

נתניהו (וואו, איזו הפתעה) לא עמד בהבטחה, למרות שלבד מאחורי הפרגוד אין כמעט לאיש ספק שאם לא פתק לבן הוא היה מכניס לחריץ "דוד לוי". הוא העדיף להתלבט ולהתלבט, לבדוק שמות ולהפילם דקה אחר כך, אפילו להציע את הנשיאות לאזרח אמריקני שלא רצה בה. בסוף, נתקע עם נשיא שלא רצה בו, במקום להריץ את המועמד הכי טוב שיכול היה הליכוד להציע לירושת כסאו של שמעון פרס. חודש אחד אחרי הבחירות, טוענים אחדים שעם תמיכתו של ביבי, לוי היה רץ וזוכה. לעומתם, רבים אחרים, ובהם גם הקרובים ביותר לאיש, מצביעים על אשם אחר בפספוס ההיסטורי. דוד לוי, הם אומרים, היה הגורם הראשי והעיקרי שמנע את בחירתו שלו לנשיאות.

בית שאן כבר לא שלנו

חום יולי אוגוסט נוחת על בית שאן ללא רחם. האנרגיות הפוליטיות, המחאות החברתיות, אפילו המתח הביטחוני, כבר לא באמת מורגשים ברחובות הלוהטים המחכים לעוד קיץ מנומנם אחד. כבר שנים שהעיר הזו בורחת מהכותרות, והכותרות בורחות ממנה. "בית שאן סרט מלחמה" עבר מזמן למדפי הארכיון, וכל היודע דבר על מקום המצאה של הפועל בית שאן מוזמן לפנות שוב לרינו צרור ודורון צברי. דוד לוי היה ונותר בכיר בניה של העיר, האיש שהגיע הכי רחוק והכי קרוב למלוכה, אבל מועמדותו שלא הייתה לנשיאות, לא העירה בעיירה אפילו חתול אחד מאדישותו.

חלק מהסיפור המחבר בין בית הנשיא לבית שאן קשור לחיים ביבס. ביבס הוא איש חזק. הוא ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, יו"ר מרכז השלטון המקומי ובבחירות האחרונות עמד בראש המטה לבחירתו של נתניהו. העובדה שביבס, יליד בית שאן, הוא גם אחיינו של דוד לוי, אמורה הייתה לתת משקל יתר לפעילותו ולדבריו. ביבס אמר ללוי שהנשיאות שלו. הוא הבטיח לו שביבי יעבוד כדי שזה יקרה. ביבס טעה. נתניהו לא עובד בשביל אף אחד, לוי לא נקף אצבע והקולות שנספרו נותרו בגדר קולות וירטואליים. זה אולי היה עובד בימים אחרים, ימים שבהם דוד לוי רצה וידע להניע מהלכים. זה לא יכול היה לעבוד באביב 2014.

פעם, מילה אחת של האיש הייתה סוחפת המונים. ודאי שאת תושבי העיירה שלו. באוקטובר האחרון נחל בנו ז'קי מפלה בלתי צפויה בבחירות לראשות העיר והודח מהתפקיד, אחרי 9 שנים ושתי קדנציות. המנצח, סגנו לשעבר רפי בן שטרית, אמר: "התמודדתי מול תמנון רב זרועות עם משאבים לא מוגבלים." ערב הבחירות הגיע אבא דוד, בהופעה ציבורית נדירה, לכנס בחירות של הילד. מאז פרש מהפוליטיקה, לוי כמעט ולא נראה בציבור. פה נאום, שם הרצאה, פה אירוע משפחתי או הלוויה של רב מכובד, ובעיקר ביקורי השבת הקבועים בבית הכנסת. בפעם הזאת, יצא לוי אל הקהל, ניגש למיקרופון והרעים בקולו הבלתי נשכח: "עשו את הדבר הנכון. הצביעו לז'קי". הקהל הריע - והצביע בן שטרית. בבית שאן אמרו שתמו ונשלמו ימי שליטתה האבסולוטית של משפחת לוי בעיר. שדוד המלך חלילה לא מת, אבל את הכתר הוא יכול כבר לאפסן עמוק בארון.

זכרונות ממשרד החוץ

שמעון שיפר, דווקא שיפר, סבור שפספסנו את דוד לוי. אני אומר "דווקא שיפר", משום שהיה זה הפרשן המדיני הוותיק של ידיעות אחרונות שפרסם לפני שנים רבות את המאמר "יש לי חלום", שבו לעג לבטלנותו של לוי. שיפר סיפר כי כתב את הדברים, אחרי עוד ביקור במשרד החוץ, שבו, לדבריו, נתקל בפעם המי יודע כמה בדמותו של השר, יושב בלשכתו בחוסר מעש, לוגם קפה בחברת יועציו ונראה משועמם למדי. יש לי חלום, כתב שיפר, לראות את לוי עובד, ממש עובד. כמעט 15 שנים אחרי המאמר ההוא, שיפר אומר: "לוי הוא איש נבון, חכם, איש של שכל טוב. בבדיחות המפורסמות ההן ניסו להציג אותו כבור. היום, אפשר לצחוק על אלה שצחקו".

הכתבה המלאה מתפרסמת במגזין "ליברל". לרישום לקבלת גליון היכרות חינם
תאריך:  13/08/2014   |   עודכן:  13/08/2014
עמנואל רוזן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לאן נעלם דוד לוי?
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בבר
13/08/14 01:36
2
צורי
13/08/14 09:13
3
אופיר
13/08/14 09:14
4
עמוס שנער
14/08/14 08:04
5
שרון רביב
14/08/14 10:08
6
תא העיתונאיות
14/08/14 18:01
 
נכון
16/08/14 08:43
7
חפרן
15/08/14 11:13
8
כתבה כה מיותרת
16/08/14 16:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הורים רבים חפצים להעניק עזרה כלכלית לבנם המתחתן - דירה או סכום כסף משמעותי. אלא החשש הנפוץ הוא מאובדן הנכס / הכסף. בין במצב בו הילד עצמו ו/או בת זוגו ימכרו או ישעבדו את הדירה, ללא ידיעת ההורים וללא הסכמתם ; בין במצב בו בני הזוג יאבדו את הנכס בשל הסתבכותם בחובות ונתינת בטחונות לנושים ; ובין במצב הרווח, לצערנו, בו יחסי בני הזוג יעלו על שרטון והם ייפרדו או אף יתגרשו. תחילה - על ההורים להחליט האם הכספים ניתנים על ידם כהלוואה או כמתנה. אם כהלוואה - קיימת חובת החזר של הכספים. ואם כמתנה - ניתן לקבוע כי מדובר במתנה על תנאי. הוכחת העזרה - האם היא הלוואה או מתנה - הינה בעלת חשיבות מכרעת. כאשר מדובר ביחסי משפחה קיימת חזקה הניתנת לסתירה, לפיה העברה ללא תמורה נעשית מתוך כוונה לתת מתנה דווקא. חזקה זו מתייחסת למערכות יחסים המאופיינות בתמיכה, הענקה ונתינה ללא תמורה של צד למשנהו, כדוגמת הורים ילדים ובני זוגם. כך, מי שטוען כי אין מדובר במתנה אלא בהלוואה - עליו נטל ההוכחה. במקרה של מחלוקת, מוטל הנטל על הנותן להוכיח שהכספים ניתנו דווקא כהלוואה ולא כמתנה. ההוכחה תיעשה באמצעות הסכם הלוואה, עדויות בני משפחה וכיוצ"ב. השאלה אם מדובר בהלוואה או במתנה הינה שאלה עובדתית, כאשר כל מקרה נדון על-פי נסיבותיו המיוחדות לו. ההמלצה החד-משמעית הינה להסדיר באופן מפורש, מראש ובכתב, את ההסכמות ואת התנאים להעברת / נתינת הנכסים מההורים לילדיהם / בני זוגם. במקרה שההורים חפצים להעניק הלוואה: הורים רבים מעניקים סכומי כסף גדולים כהלוואה לבני הזוג, כאשר הכוונה היא שסכום ההלוואה ישמש לרכישת דירה ויוחזר להורים בשלב מסוים. על-מנת להבטיח את זכותם של ההורים לקבל החזר מומלץ לערוך הסכם הלוואה ולפרט את סכום ההלוואה, תנאי ההלוואה ותנאי החזרתה. הסכם ההלוואה מבהיר מהו גורל הכספים / הדירה הנרכשת מכספים אלה.
12/08/2014  |  ורד כהן, רענן בר-און  |   כתבות
מי מאיתנו לא ניסה לעשות דיאטה כדי לרדת במשקל? אם מסיבות בריאותיות, מחלות שונות או רצון להיראות טוב יותר - רובנו ניסינו בשלב כלשהו בחיים להתמיד בדיאטה ולרדת במשקל. כיום, כולנו יודעים כי הקשר בין השמנה לבין הסיכון להתפתחות בעיות בריאותיות שונות, בהן סוכרת, הוא קשר חזק ומשמעותי. ואכן, השגת משקל תקין הוא אחד המשתנים החזקים ביותר במניעת התפתחות סוכרת מסוג 2, בעיקר באנשים עם רקע של סוכרת במשפחה.
12/08/2014  |  בתיה אלימלך  |   כתבות
בשלהי גיהינום הטילים והפגזים שנחתו כאן עלינו במבצע "צוק איתן" - הצלחתי למצוא, כישראלי גאה, שלווה סטואית, מעוררת קנאה, בדרומו של היער השחור, הנושק לגבולות גרמניה ושווייץ. באיזור, הטובל כולו בירוק, כאילו עצר הזמן מלכת, ואיש בו פשוט לא שת אל ליבו את מה שעובר עלינו בארץ.
12/08/2014  |  ראובן לייב  |   כתבות
"אלקטרה" מאת סופוקלס העולה בתיאטרון הקאמרי היא חוויה תיאטרלית, מצומצמת וישירה, שמוכיחה שהטרגדיה היוונית העתיקה, לא נס לחה אם היא מעוצבת ובנויה כהלכה ומשוגרת אל הקהל בתצורה חדשנית וקולחת.
11/08/2014  |  חיים נוי  |   כתבות
נעשה סדר בדברים. אנשים מאמינים שפחמימות זה משמין, השאלה האם זה נכון או מוכח מחקרית. רבים טוענים, כי הפחמימות הן האויב ולכן אנו משמינים. אנסה לעשות סדר בדברים, כי זה לא בהכרח נכון. סוכר הוא הפירוש המילוני לפחמימה, פשוטה או מורכבת פחמימה = סוכר. כלומר, כמות הגרמים של פחמימה שיש במוצר המכיל פחמימה = כמות הקלוריות המגיעות מסוכר ותפקידן מתן דלק לגופינו, ובעיקר למוח ולשרירים.
11/08/2014  |  נעמה בן-דוד-טרבלסי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il