התאריך: יום ראשון (17.8.14).
השעה: 05:30 לפנות בוקר.
המקום: השוק העירוני בפתח תקוה. מאות אנשים הגיעו בשעות הבוקר לתחנות לאורך רחוב הברון הירש. חלקם השכימו לעבודת יומם, אחרים בדרך לבסיסים והיתר ל"סידורים".
מה שהם לא ידעו זו ההפתעה שהכין להם
משרד התחבורה, שגרמה למאות נוסעים העולים לאורך הציר לא להבין למה האוטובוסים פשוט לא מגיעים. הם פספסו את ההודעה שרק ביום חמישי בצהריים פורסמה באתר
חברת דן, ולפיה ארבעה מקווי החברה - 50, 51, 150 ו-251 - לא ייסעו יותר דרך השוק, אלא דרך רחוב אורלוב. הקו היחיד שממשיך בשוק הוא קו 1, אוטובוס רב-קיבולת שלא ניתן לשלם בו במזומן, הנסיעה בו אפשרית רק לבעלי כרטיס רב-קו.
איש לא טרח לתלות הודעה, ובתחנות עדיין מופיעים מספרי הקווים שבוטלו. הנוסעים מתוסכלים - מי לעזאזל הזיז את הקו שלהם בלי להודיע.
06:40 - קו 50 מגיע לתחנה. על-פי השינוי החדש, הוא לא אמור כלל להגיע לשוק. אחריו עשה זאת אוטובוס נוסף באותו קו בשעה 07:13 ועוד קו 51 שתעה בחזור לפתח תקוה ונסע בכיוון הנגדי. קוראים לזה חריגה ממסלול. המשמעות: נוסעים שהמתינו לאוטובוסים בתחנות החדשות שלהם באורלוב לא קיבלו את השירות המגיע להם ונאלצו להמתין דקות ארוכות.
חמש דקות לפני השעה 07:00, שעתיים אחרי תחילת הפעילות בקו. אוטובוס שירות אדום של "דן" מגיע לתחנות. פועלי החברה אוחזים בידיהם פסים צהובים, כדי לכסות את מספרי הקווים שבוטלו על השלטים. חלק מהקווים הם הצליחו לפספס. את השילוט לעיוורים, את מספרי הקווים הגדולים על התחנות ואת המפות עם מסלולי הקווים שבוטלו - הם משאירים כמות שהם. עוד בלבול לנוסעים הנבוכים. - למה אתם לא מורידים את השלט? - אני שואל. "זה לא החלטה שלנו", משיב העובד, "תפנה לדן". מלבד להסתיר את השילוט הקיים, אין אף מודעה אחת לרפואה המבשרת על השינוי.
07:00 - דיילי קו 1 של משרד התחבורה מגיעים לתחנות. הם יושבים במרחק של כ-30 מטרים מתחנת קו 51 ברחוב הברון איש וברחוב בר כוכבא. אין להם שמץ של מושג על השינוי. לדיילת בבר כוכבא המכשיר תיקוף המאפשר לנוסעים לשלם במזומן אינו עובד. תקלה. רק בז'בוטינסקי פינת רוטשילד היה הדייל שכן התעדכן על השינוי ונרתם לעזור לנוסעים. צדיק בסדום.
07:43 - תחנת בר כוכבא פינת ליברכט. נוסעים מחכים לשווא לקו 51 שלא מגיע. העצבים רק עולים.
07:53 - מחוץ לתחנה המרכזית הבזיונית של פתח תקוה. עוד קו 51 יוצא לדרך. גם כאן אין אף מודעה, הנהג לא מודיע כלום לנוסעים. הנוסעים שעלו על האוטובוס בדרכם אל השוק המשיכו איתו במסלול החדש על אורלוב ולאלצו לסוב על עקבותיהם ולנסוע בקווים אחרים חזרה אל השוק.
אז מה בדיוק קרה פה? במשרד התחבורה מסרבים עד עכשיו לתת הסברים. בדן אומרים שמשרד התחבורה היה זה שהחליט על השינוי בשל עומס תנועה אדיר בשוק, והודעה על כך נמסרה לחברה רק ביום רביעי אחר-הצהריים, מה שלא הותיר בידיהם סיפק די הצורך להתארגן בהתאם - דבר שיתוקן בהתאם.
המחדלים זועקים לשמיים
משרד התחבורה לא טרח להודיע למאות ואולי לאלפי הנוסעים הקבועים באף אמצעי, לרבות לא באתר האינטרנט הרשמי שלו "כל קו". העידכון האמור אפילו לא הופיע באפליקציות המידע בטלפונים הסלולריים. הדיילים, שאמורים היו לעדכן את הנוסעים על השינוי שבוע קודם, כלל לא עודכנו בעצמם על השינוי.
משרד התחבורה לא דאג לדרוש מדן להסיר את השילוט המטעה כבר במוצאי שבת או ביום שישי ולא חייב אותה לתלות מודעות או לומר לנהגים שעליהם לעדכן את הנוסעים על המסלול החדש. איש ממשרד התחבורה לא נכח בשטח כדי לפקח על הבלגאן שנוצר
ב-20 באוגוסט ניתן יהיה לשלם במזומן עבור נסיעה בקו 1, אבל רק עבור נסיעה בודדת. אבל עד אז עדיין קיימים ליקויים. הקלות בה מחליט משרד התחבורה על שינוי - ללא הודעה מראש וללא שיתוף הציבור מגונה ושוב חוו אותה הנוסעים על בשם. פשוט הפקרות.