|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מצעד העוולות (5)

תיקים פתוחים

נתניהו הנהנתן - הטיפול בתיק "ביבי טורס" לא הסתיים עדיין. מעניין לדעת האם עד סיום כהונת לוינשטיין בעוד שנתיים תתקבל הכרעה מצגר העבריין - כל הסימנים מעידים על כך שההכרעה בפרקליטות בעניינו של הרב מצגר תיפול אחרי החגים. השאלה רק באיזה חג ובעיקר באיזו שנה רותם הנקמן - היועמ"ש טרם נענה לדרישת אומ"ץ לפתוח בחקירה של מח"ש לבירור טענות רפי רותם על מעצרים והשפלות בכל פעם שהוא מתראיין לתקשורת
29/08/2014  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   פרשת מצגר (ב)   |   תגובות
בנימין ושרה נתניהו. מימון נסיעות כפול [צילום: לע"מ]

1. נתניהו הנהנתן

אין ספק שמבצע "צוק איתן" עשה בשבועות האחרונים חסד רב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שהעניק פסק זמן נוסף ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הידוע כהססן כרוני לדחות פעם נוספת את הכרעתו אם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית נגדו בפרשת "ביבי טורס".

הסכם הפסקת האש שעליו הוחלט השבוע בנסיבות שנויות במחלוקת בארץ שהוליד ביקורת חריפה מבית וריח בחירות באוויר עלול להעלות את הפרשה מחדש על סדר היום הציבורי. ביבי ייאלץ להזיע הרבה בניסיון לבלום את התדמית שדבקה בו וברעייתו שרה שנחשפו כזוג נהנתן ללא הפסקה לרוב על חשבונם של אחרים.

היועץ יצטרך לקבל את הכרעתו במוקדם או במאוחר על יסוד ממצאי בדיקה מוקדמת שערכו בחודשים האחרונים חוקרי יאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה) שגבו, בין השאר, עדויות מראש הממשלה ורעייתו.

היועץ יצטרך גם להחליט האם להורות על חיקורי דין בחו"ל, שכן חלק מהמממנים של הנסיעות הם אנשי עסקים החיים מעבר לים. בדיקתו של אורי קורב, שאורכת כבר שמונה חודשים, עדיין עוסקת כאמור בתשתית העובדתית, כדי שניתן יהיה להחליט האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית.

תחילתה של הפרשה בתחקיר התוכנית "המקור" בערוץ 10 ששודרה לפני שלוש שנים. בתוכנית שערך רביב דרוקר נטען כי בני הזוג נתניהו קיבלו מימון כפול משני גורמים שונים על אותה נסיעה לארצות הברית בספטמבר 2006 כאשר נתניהו כיהן כראש האופוזיציה. עוד נטען כי במלחמת לבנון השנייה שאירעה באותה שנה, נסעו נתניהו, רעייתו ואחד מבניהם ללונדון, לכאורה במימון כפול של הכנסת והבונדס. בנוסף נטען בכתבה כי בני הזוג נתניהו נסעו פעמים נוספות לחו"ל במועדים שונים לכאורה במימון אילי הון זרים המקורבים אליהם. נסיעה אחת לפחות הייתה בשנת 2005 כאשר נתניהו שימש כשר האוצר בממשלתו של שרון.

בתוכנית נחשף גם סיכום נסיעותיה של משפחת נתניהו לחו"ל ב-2004-2008. המסמך כולל נסיעות של המשפחה בשנים שבהן נתניהו לא שימש בתפקיד ציבורי - אך גם בשנים שבהן חזר לכהן כשר האוצר ושר החוץ.

בתוכנית כיכבה בנפרד שרה נתניהו בגין טיסותיה הרבות לחו"ל בנפרד בתקופה הרלוונטית. על-פי המסמכים שחשף דרוקר, ב-1999-2001 נסעה שרה נתניהו לחו"ל 24 פעמים וכרטיסי הטיסה שלה מומנו על-ידי גופים או בעלי הון שונים. בסך-הכל, שילמו אנשים וגופים אלה 108 אלף דולר בגין נסיעות של שרה נתניהו לחו"ל במשך 22 חודשים - רגע לפני שבעלה חוזר לפוליטיקה.

דרוקר חשף בתוכנית, בין השאר רישומים שנעשו בשנת 2002 על גבי ספר טלפונים של משפחת נתניהו לפני חזרתו של נתניהו לזירה הפוליטית וכשלוש שנים לאחר שסיים את הקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה.

בספר הטלפונים נכללות הערות על בעלי הון שונים וההתנהלות שלהם כלפי משפחת נתניהו וגם הערות על מקורביו של נתניהו.
לשכת נתניהו הגיבה אז "הכתבה היא חלק ממגמה רבת שנים של רביב דרוקר לפגוע בשמו של ראש הממשלה ובבני משפחתו. אחרי חודשים רבים של נבירה מיקרוסקופית התברר שלא נמצא כל פגם. מעולם לא שילם שום גוף חיצוני עבור טיסות ילדיו של מר נתניהו, בעת שכיהן בתפקיד ציבורי כלשהו. עד 2007 רשאית הייתה גברת נתניהו להתלוות לבעלה כאשת ראש הממשלה לשעבר על חשבון הגורם המזמין. לאחר מכן שולמו נסיעותיה על ידה, על-ידי בני משפחתה, או על-ידי גופים שהזמינו אותה להרצות בפניהם בנפרד".

בעקבות החשיפה שהכתה גלים בציבור הרחב נכנס מבקר המדינה לשעבר לינדנשטראוס לתמונה והורה לעוזרו למאבק בשחיתות הציבורית קצין המשטרה לשעבר נחום לוי לבדוק את הפרשה.

הטלת המשימה על לוי הייתה לצנינים בעיני משפחת נתניהו שלא שכחה את חריצותו הרבה בשעה שעמד בראש צוות חקירה של יאח"ה שחקר את פרשת עמדי (קבלת מתנות והובלתן) שאירעה בתקופת כהונתו הראשונה של נתניהו כראש הממשלה.

נתניהו נקט בצעד מחוכם כאשר תבע במפגיע מהמבקר שהבדיקה לא תתמקד רק בו וברעייתו בתקופות שבהן כיהן שר וחבר כנסת אלא גם בשרים, סגני שרים וחברי כנסת נוספים.

אומ"ץ פנתה בשעתו אל לינדנשטראוס כמה פעמים בבקשה שיזרז את סיום הבדיקה במשמרת שלו. אבל הבדיקה התנהלה בעצלתיים בגלל העדר שיתוף פעולה של המבקרים אולי משום שהעריכו שלינדנשטראוס לא ישלים את הדוח מאחר שהוא נמצא על סף סיום הקדנציה שלו כמבקר המדינה ואמנם הממצאים הלא שלמים הועברו כתפוח אדמה ליורשו מבקר המדינה החדש השופט (בדימוס) יוסף שפירא.

רבים תהו לדעת כיצד ינהג המבקר החדש ושאלו עצמם האם יעניק הנחות לנתניהו שפגש אותו זמן קצר לפני אישור מינויו לתפקיד.

כלי התקשורת מצאו רמזים לעמדתו של המבקר החדש בעקבות החלטתו של שפירא להחליף את היועץ למאבק בשחיתות הציבורית נחום לוי בניצב (בדימוס) עמיחי שי שזכה לתואר חדש שקיים בשורה של גופים ציבוריים ופרטיים: "יועץ לעניינים מיוחדים".

אומ"ץ נכנסה מחדש לתמונה ופנתה אל שפירא בבקשה שישלים את המלאכה והציעה לשתף פעולה עם משרד מבקר המדינה בתחום זה. לא הרפינו וחזרנו לעסוק מדי פעם בנושא. באחת הפניות נאמר: "תנועת אומ"ץ פנתה אליך בשעתו בנושא בדיקת התנהלותו הנהנתנית של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיקר בתקופה שהיה ראש האופוזיציה שבהן הרבה בנסיעות ראוותניות עם רעייתו לחו"ל ע"ח גופים ציבוריים ואילי הון שונים שהכיסוי לחלק מהן היה הרצאות.

בתגובה לכך נמסר לנו כי הבדיקה כוללת אישי ציבור נוספים שנסעו לחו"ל בנסיבות שנויות במחלוקת ורק לאחר שיתקבלו כל התגובות יתפרסם הדוח. אומ"ץ מבקשת לדעת האם נושא הדוח עומד על הפרק ומתי אמור להתפרסם".

בתגובה לכך כתב לנו עמיחי שי תשובה מפורטת שבה טען בין השאר: "נושא נסיעותיו של ראש הממשלה בהיותו חבר כנסת נבדק בשעתו ע"י קודמי בתפקיד נחום לוי בהמשך התברר כי למבקר המדינה אין סמכות לבדוק ולחקור חברי כנסת והטיפול הופסק".

שי טען בהמשך שלאור חוות דעת משפטית פנימית במשרד מבקר המדינה עמדו בפני מבקר המדינה שלוש אפשרויות לגבי החומרים שנאספו בנושא זה:

1. להעביר את הנושא לבדיקת ועדת האתיקה של הכנסת.
2. להעביר את הנושא ליו"ר הכנסת.
3. להעביר החומרים להכרעת היועץ המשפטי לממשלה.

לדבריו של שי המבקר בחר בדרך השלישית המחמירה והעביר את החומרים להכרעתו של היועץ המשפטי לממשלה.

מסתבר שמבקר המדינה החדש טרף את הקלפים של מבקריו ואחרי שהשלים את מלאכת איסוף החומרים לגבי נסיעותיו של נתניהו בתקופה שבה כיהן כשר האוצר ושל שרים וסגני שרים אחרים העביר את כל החומרים ליועץ המשפטי לממשלה.

בינתיים העבירה, כאמור, גם משטרת ישראל את מסקנותיה בעקבות בדיקה מקדמית ליועץ המשפטי. וינשטיין הורה לעורך הדין אורי קורב, אחד הפרקליטים הבכירים במשרד לבחון את הממצאים ועד כה לא הושלמה המלאכה.

שי גילה במכתב התשובה לאומ"ץ כי נתניהו ביקש בשעתו מהיועץ המשפטי לקבל את ממצאי המבקר אך היועץ המשפטי לממשלה דחה את הבקשה בנימוק שצעד מעין זה עלול להזיק לחקירה אחרת שאותה לא פירט. נוכח הסחבת התעורר מחדש מסע של לחישות על הכוונה לטייח את הפרשה דווקא מכיוונו של היועץ המשפטי לממשלה.

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה נאמר: "מבקר המדינה לשעבר השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס התראיין בסוף השבוע בערוץ 2 בטלוויזיה וקבל, בין היתר, על כך שעדיין לא נתקבלה הכרעה בתיק החקירה בפרשת נסיעותיהם של רה"מ ורעייתו בעבר לחו"ל שהיו כרוכות בחשד לביצוע עבירות.

תיק זה טופל בשעתו ע"י מבקר המדינה לשעבר, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס. בהמשך טופל ע"י המבקר הנוכחי השופט (בדימוס) יוסף שפירא שהעביר את התיק להכרעתך. אנו מבקשים לדעת מתי יסתיים הטיפול בתיק זה במשרדך".

התשובה שקיבלנו הייתה שהטיפול בתיק "ביבי טורס" שכולל נסיעות כשר וכחבר כנסת לא הסתיים עדיין.

מתי יסתיים הטיפול בתיק?

לוינשטיין נותרו עוד למעלה משנתיים עד לסיום הקדנציה שלו. מעניין לדעת האם תתקבל עד אז ההכרעה בפרשת "ביבי טורס"?. לא מן הנמנע שנתניהו יסיים קודם לכן את תקופת כהונתו כראש הממשלה.

2. מצגר העבריין

בראשית השנה הודיעה המשטרה כי ביחידת להב 433 הסתיימה חקירת הפרשה בעניינו של הרב הראשי לישראל לשעבר הרב יונה מצגר. החקירה עסקה בחשד לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה שיבוש הליכי משפט ועבירות נוספות, המיוחסות לרב הראשי לישראל לשעבר, בסכומים הנאמדים במיליוני שקלים, וזאת במהלך התקופה בה הרב מצגר כיהן בתפקידו כרב הראשי לישראל.
במהלך החקירה נחקרו עשרות מעורבים, ובמקביל נערכו חיפושים במספר זירות, במהלכם נתפסו חומרים רבים הקשורים לפרשה. כמו-כן נתפסו נכסים וחשבונות בנק של הרב.

גבות רבות הורמו בתמיהה בציבור החרדי בעקבות בחירתו של הרב מצגר לתפקיד הרב הראשי. מצגר נחשב לרב בינוני שרחוק מלהיות פוסק ומורה-דרך, שלא לדבר על העננה הכבדה שרבצה מעל ראשו, שרק בגללה היה צריך לפסול את מועמדותו.

ברבנות הראשית ידעו שבתקופה שבה שימש מצגר כרב של אחד הרבעים בתל אביב וכרב הכנסת "תפארת צבי", הוא חתם שלא כדין על כתובות, וגבה בניגוד לחוק כספים בחופות הרבות שהוא עורך. ואם לא די בכך, במועצת הרבנות היו מודעים לשמועות שהגיעו בוודאי גם לשם, שהרב מצגר נוהג לעיתים לגעת באיברים אינטימיים של נערים נגד רצונם. אף אחד מהם לא הגיש על כך תלונה למשטרה וגם מועצת הרבנות לא טרחה לעשות כן והסתפקה, כאמור, בפסילתו של הרב מצגר לתפקיד הרב הראשי לתל אביב.

אבל כפתגם הידוע: מי שלא רצה ברב מצגר כרב ראשי של תל אביב קיבל אותו בחרפה כרב הראשי האשכנזי לישראל.

מצגר המשיך במעלליו גם אחרי שנבחר לרב ראשי לישראל. ב-2005 נחקר הרב מצגר באזהרה בדבר חדר מלון שקיבל בתעריף מוזל. בסיום החקירה המליצה המשטרה להעמידו לדין בעבירות מרמה והפרת אמונים. בעקבות זאת הודיע הרב מצגר כי הוא משעה עצמו זמנית מבית הדין הרבני הגדול ומהוועדה לבחירת דיינים. באפריל 2006 הודיע מני מזוז, היועץ המשפטי לממשלה, כי לא ייפתח תיק פלילי נגד הרב מצגר, אך ביקר בחריפות את מעשיו, קבע ששיקר בחקירותיו במשטרה והודיע כי עליו להתפטר מרצונו או שמזוז ימליץ על הליכי הדחה מידיים נגדו.‏

בתגובה עתר הרב מצגר לבג"ץ כנגד מזוז בטענה שלא ניתנה לו זכות השימוע. במהלך הדיונים הסכים היועץ המשפטי למחוק חלקים מן הדוח, אולם הרב מצגר לא הסתפק בכך. בסופו של דבר ביולי 2007 דחה בג"ץ את העתירה, לאור הקביעה כי דוח היועץ המשפטי איננו אמירה סופית בעניינו של הרב הראשי.‏

בחודש פברואר 2008 החליטה הוועדה לבחירת דיינים לדחות את חוות דעתו של מזוז ולאפשר לרב מצגר לחזור לכהן כדיין.‏ לאחר ההחלטה אישרה הכנסת תיקון לחוק הרבנות הראשית לישראל, שלפיו לא יהיה הרב מצגר חייב לכהן כראש בתי הדין הרבניים.

בשלהי 2009 דחו שופטי בג"ץ את עתירתה של אומ"ץ למנוע מהרב מצגר מלשמש כדיין בבית הדין הרבני הגדול. השופט אדמונד לוי סבר בדעת יחיד כי היועץ המשפטי לממשלה היה צריך להעמיד את הרב מצגר לדין משמעתי.‏

בחודשים האחרונים פנתה אומ"ץ אל גורמי אכיפת החוק בשאלה מתי תיפול ההכרעה בתיקו של הרב מצגר ולא זכינו לתשובה מחייבת. כל הסימנים מעידים על כך שההכרעה בפרקליטות תיפול אחרי החגים. השאלה היא רק באיזה חג מדובר בעיקר באיזו שנה.

3. רותם הנקמן

לפני כמה ימים נעצר רפי רותם ע"י משטרת מחוז תל אביב כמבוקש על סדרת עבירות שונות במהלך המאבק החריף שהוא מנהל במרוצת השנים נגד רשויות החוק שלא פעלו לטעמו כראוי במעשי השחיתות שהוא חשף במערכת המיסים.

בשנים האחרונות מתגורר רותם שהינו חסר כל ברחובות ומצבו הרפואי החמיר, אבל את רוח הקרב האובססיבית שלו הוא לא איבד. יש כאלה הרואים בו טרחן בלתי נילאה.

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא אמר במפורש בפומבי באירוע חלוקת אותות אומ"ץ בשנה החולפת, רפי רותם הוא חושף שחיתויות וזכאי להגנה ולסיוע". אנשי משרד מבקר המדינה מנסים בימים אלה לגבש בשיתוף עם משרד האוצר הסכם פרישה מכובד עבור רותם, אבל רותם מעדיף שהמבקר יחקור דווקא את ההתנכלות האלימה של המשטרה כלפיו ולא מרפה.

אומ"ץ פנתה בשעתו בנושא חמור זה אל היועץ המשפטי לממשלה: "בשבועות האחרונים פורסמו בכלי התקשורת עובדות חמורות שקשורות ברפי רותם קצין מודיעין לשעבר ברשות המיסים שהועבר מתפקידו לאחר שחשף מעשי שחיתות לכאורה שנעשו ע"י עובדים בכירים ברשות המיסים. בין היתר פורסם בכלי התקשורת הכתובה והאלקטרונית שרותם נעצר כמה פעמים ע"י משטרת מחוז תל אביב צפון, הוכה בעת מעצרו ע"י שוטרים, נכבל ללא צורך והופשט ערום.

מאז שרותם חשף בשעתו, כאמור, פרשת שחיתות חמורה ברשות המיסים שהצביעה בין השאר על קשרים סמויים בין בכירים ברשות המיסים לבין ארגוני פשע ועבודתו הופסקה הוא הפך לאדם נרדף.
העובדה שחקירת המשטרה בפרשה זו לא הבשילה לתוצאות המקוות הייתה לרותם לרועץ.

מתברר שבכל פעם שהוא נהג להגיש תלונות במשטרה נגד גורמים באכיפת החוק שלא טפלו לדעתו כראוי בפרשה או נגד כאלה שהתנכלו לו נוהגים השוטרים לדעתו לעוצרו ומיחסים לו האשמות שונות.
המצב הלך והחמיר כאשר רותם החל לטעון שגורמים מסוימים במשטרה מעורבים במעשי שחיתות ומנסים לטייחם.

זאת ועוד עו"ד פיני פישלר יו"ר הוועדה להגנה על חושפי שחיתויות שליד המועצה הציבורית של אומ"ץ טען באחרונה בפנייה אל תת ניצב יורם אוחיון מפקד מרחב הירקון של המשטרה כי בכל פעם שרותם מתראיין בכלי התקשורת מגבירה המשטרה את הלחצים עליו והוא נעצר וסופג השפלה נוספת.

כך אירע באחרונה לאחר כתבה אודותיו שפורסמה בתוכנית מבט שני בטלוויזיה ופעם נוספת כאשר רואיין במעריב.

אנו פונים אליך בדרישה שתורה על חקירה בלתי תלויה של מח"ש כדי לברר האם טענותיו של רותם עומדות במבחן המציאות. במקרה שיתברר שאמנם כך היו פני הדברים, אנו מצפים שיוסקו כל המסקנות המתחייבות מכך כלפי השוטרים המעורבים".

עד כה לא נענה היועץ המשפטי לבקשתנו. אומ"ץ לא תזנח את רותם ותמשיך להעניק גיבוי למאבקו.

תאריך:  29/08/2014   |   עודכן:  29/08/2014
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תיקים פתוחים
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הצדקנית
29/08/14 11:25
 
שמעון אמסלם
29/08/14 16:50
 
הניה
30/08/14 19:31
2
עובר ושב
29/08/14 11:42
3
ונבהלת.
29/08/14 16:47
4
תיתן לילדים שלך.
29/08/14 19:23
 
זרובבל
30/08/14 12:10
 
גם
30/08/14 13:38
5
בני בנקר
29/08/14 20:37
6
קורא
30/08/14 04:45
 
אורי פ
30/08/14 12:03
7
הצדק והאכיפה
30/08/14 11:38
8
י.ש
30/08/14 20:55
 
חבר הנהלת אומ"ץ
30/08/14 23:11
 
בידיעות
31/08/14 10:22
 
י.ש
1/09/14 20:56
 
אנטי וירוס
31/08/14 22:27
 
קרינה המשוררת
31/08/14 23:08
9
המבקר
31/08/14 09:22
10
עידןסובול
31/08/14 10:36
 
הנ"ל
31/08/14 15:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת מצגר (ב)
ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, ממליץ להעמיד לדין את הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב יונה מצגר. המלצת המשטרה הועברה לפרקליטות מחוז ירושלים, הצפויה לאמץ אותה משום שהיא מלווה את החקירה בזמן אמת. ההחלטה הסופית מצויה בידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, והיא כפופה לשימוע שיוצע למצגר אם יאמץ וינשטיין את ההמלצה.
11/02/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
נתניהו היה צריך לבחור בין שתי אפשרויות סותרות ביחס להסכם עם אירן שירות התעסוקה, ארגוני נשים ומפלגות עדתיות צריכים לבחור האם להודות שנכשלו או שאין עילה לקיומם כסף ורבנים - סתירה במונחים מדוע פעל וינשטיין בניגוד לקו שהוביל ומהו היחס הנכון לחנוכה
29/11/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר, שוחרר (יום ג', 26.11.13) למעצר בית בן שבועיים, לאחר שמונה ימי מעצר מלא. השחרור נקבע בהסכמה בין המשטרה לסניגורים ואושר בידי שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי.
26/11/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
לפני עשרה חודשים פרסם משרד המשפטים הודעה לציבור, בדבר הצעת תיקון לחוק העונשין, לפיה ייקבע איסור פלילי בדבר פרסום חומר חקירה שמקורו בחקירת משטרה, וכן תהווה הדלפת חומרי חקירה לעיתונאים עבירה פלילית; הצעת החוק קבעה, כי המפרסם יהיה צפוי לעונש של עד שנת מאסר אחת, כאשר המדליף חומר מחקירת משטרה, דוגמת פרקליטים, שוטרים ושאר עובדי מדינה, יהיו צפויים, במצב דברים זה, לעונש של עד שלוש שנות מאסר בשל הדלפה שכזו.
24/11/2013  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
הסערה של השחיתות הציבורית ששטפה את המדינה בתריסר השנים האחרונות לא פסחה למרבה הצער על החוגים החרדיים שומרי המצוות. תחילה היו אלה אישים פוליטיים, ביניהם שרים וחברי כנסת שסרחו, מעלו בשליחות שולחיהם וביצעו עבירות פליליות שבאמצעותן עשו למען ביתם יותר מאשר למען ארצם. הגל השני כלל רבנים ורועים רוחניים, שחלקם ביצעו עבירות מין בצעירים ובנשים שנמנו על קהל חסידיהם, וחלקם עברו על החוק כאשר ביצעו שורה של עבירות פליליות במצח נחושה, בעיניים פקוחות ובזדון.
22/11/2013  |  אריה אבנרי  |   כתבות
רשימות נוספות   /   פרשת מצגר (ב)  /  מי ומי  
מצגר צולם והוקלט משבש חקירה  /  איציק וולף
מעצרו של הרב מצגר הוארך בשמונה ימים  /  איתמר לוין, עידן יוסף
נהגו של הרב מצגר נשלח למעצר בית  /  איתמר לוין
ידידים שכאלה  /  איתמר לוין
הרב הראשי לשעבר חשוד בשוחד  /  איתמר לוין
האם הרב מצגר לקח שוחד?  /  עו"ד יוסי דר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il