|   15:07:40
דלג
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

דפקט העדר

עוד אינטליגנט מתקרב להבין היכן הוא חי, אך גם הוא כמו האחרים מברבר עצמו לדעת, מסתובב סחור סחור סביב הנקודה ואין סיכוי שיגיע אליה
31/08/2014  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   תגובות
חוק העדר... העולם מונהג על-ידי תרבות ולא מנהיגים [צילום: AP]

הנה מתפרסמת כתבה על וויליאם דרשייביץ, אני קורא אותה וכרגיל לבי נחמץ. אתם יודעים, כבר ויתרתי על קניין רוחני, אני מוכן שמישהו אחר יגרוף את התהילה. אבל למען השם, שמישהו סוף-סוף בתקופתנו יתחיל להבין היכן אנו חיים...

מר דרשייביץ קובע בפסקנות: האליטות שלנו כושלות! "המוסדות שלנו כושלים: הממשלה, התאגידים, הבנקים, האוניברסיטאות, הצבא - תראה את המלחמה בעירק. והתהליך הזה קורה לא רק כאן באמריקה".

הוא צודק, אבל מבין רק חלק מאוד צר של התמונה. כל ניסיונותי לפקוח לאנושות בתקופתנו את העיניים עולים בתוהו. אתם מתעקשים בדבקות ראויה להערכה על זכותכם הלגיטימית להמשיך לעצום אותן.

כן, זה הפלא העשירי, תזכורת: אתם לא יודעים, לא יודעים שלא יודעים, ומתעקשים בטירוף להמשיך לא לדעת. למשל, אין לכם מושג כמה עולה השחיתות (לדעתי 500,000,000,000 ש"ח בשנה רק בארץ הקודש), אתם לא יודעים שאתם לא יודעים (מישהו העלה על דעתו פעם את השאלה כמה עולה השחיתות?). אין סיכוי, מוח הבטאטה שלכם בנוי כך שלא תוכלו להעלות שאלה זו על דעתכם.

אבל הפלא האמיתי הוא, שכשאני חושב בשבילכם ומעלה את השאלה, אתם ממשיכים בתוקף להתעלם ממנה, העיקר לעשות "מה שחשוב": לרוץ קדימה בלי לדעת לאן אחרי מה שכל העדר מדבר.

מטורף, פלא מטורף. כל האנושות בתקופתנו עדר של גלמים, אין עם מי לדבר. אין נביא בדורו, דבר אל הביצים ואל האבנים, רק בעוד כמה מאות שנים תהיו בשלים להבין אותי, זה מעציב אותי מאוד. איך מסבירים פלא מטורף שכזה? 18 הסברים מצאתי.

נוגע לא נוגע, דרשייביץ לא לבד. פרופ' זליכה ממש מרחק נגיעה, פרופ' פיקטי כבר נגע רק לא הבין שנגע. גם ח"כ הנכבד מר מיקי רוזנטל היה קרוב מאוד, אך אני נוהג לכנותו מיקי מאוס לא רק בגלל שמאז שהגשים את חלומו הוא מתחבא במחילותיו, אלא גם משום שהפך למאוס בעיני.

הסכיתו ושמעו

אז מהי הנקודה? אוקיי, שלב הנזיפות הסתיים, כעת אתם בוודאי רוצים שניגע ממש בלב ליבה של מרכז הנקודה עצמה כדי שתבינו היכן אתם חיים. בבקשה.

מר דרשייביץ צודק (מן הפרספקטיבה שלו): האליטות כושלות. עם זאת יש להודות: מנקודת מבטן הן הצלחה כבירה. הן הפכו את העולם לגן עדן עבורן. איינשטיין כבר הקדים אותנו כשאמר: הכל יחסי. מה שנראה "כשלון קולוסאלי" מכאן, נראה "הצלחה פנטסטית לעונג מושלם של תפנוקי מלכים" משם.

את הכשלון הזה שמר דרשייביץ הנכבד מיטיב לתאר יש לכנות "הפלא התשיעי" או "הקריסה החברתית הכוללת". הפלא הוא הפער המטורף בין הקידמה האדירה אליה הגיעה האנושות לקריסה הוירטואוזית המושלמת בכל תחום חברתי אפשרי. לא פיספסו אף תחום, הצליחו להכשל בכולם. הא כיצד?

ובכן זה לא כל כך מקרי. אם כמאה אחוז מן הנורמות על-פיהן מתנהל העולם פועלות לטובת קובעיהן, מותר להעלות על הדעת את האפשרות שזה לא כל כך מקרי. אוקיי? את זה המוח שלכם מסוגל לקלוט?

יפה, הבה נתקדם. אז מהו ההסבר לפלא התשיעי? איך מסבירים את הקריסה החברתית הכוללת? איך ייתכן שהאנושות שהגיעה למאדים לא מפספסת אף תחום חברתי ומצליחה להכשל בכווווולם?

השאלה קשה, התשובה קלה. מכרי ומוקירי כבר יודעים: שלב התשובה הזהה, התשובה לכל השאלות הקשות היא אותה תשובה: חוק הטבע מספר 2, מה שמכונה בכתבה "דפקט העדר", עוד מעט נגיע לכך בצורה יותר מסודרת.

אפקט העדר מתבטא בתרבות. התרבות שאנחנו מדברים עליה היא בעצם תת תרבות (לא תרבותי לקרוא לה תרבות). מדובר בתרבות הקפיטליזם החזירי וב"קשר האליטות". הסברתי לכם כבר שסרטי המדע הבדיוני לא כל כך דמיוניים, כדור הארץ אכן נכבש, רק לא על-ידי חייזרים אלא חזירים.

עדר של חזירים קפיטליסטים השתלט על האנושות ורודה בה למטרותיו. הוא זורה חול בעיניכם בדמות "כלכלה קפיטליסטית" מכובדת והפחדה מקומוניזם. כך קורה שסכום שיכול להציל את כל האנושות ורעייתה החורגת פעמיים וחצי (32 טריליון דולר!!!), זה רק הסכום שהעשירים מחביאים במקלטי מס.

שורה תחתונה: ההסבר לכך שהעולם הוא גן עדן לאליטות הוא: כך האליטות רוצות! אף גולם לא הצליח להבין זאת לבד? לא נורא, בשביל זה אני כאן. יש רצון, יש יכולת, לא צריך פיל ולא תרנגולת.

חוק הטבע מספר 1

אף גולם לא מבחין בפלא התשיעי, אף אחד לא קורא לו בשמו, דרשייביץ אומנם שם לב ל"כשלונות" של האליטות אבל הוא מברבר יותר מדי, לא קורא לזה פלא, ובטח לא טוען שזהו פשע של האליטות כנגד הציבור והאנושות, פשע כה חמור שדינו מוות.

אף גולם (לרבות המדע) לא מצליח להעלות על דעתו שמה שקרה מאז ומתמיד בכל מקום ובכל זמן קורה גם כאן ועכשיו, קרי: החזקים מנצלים את הכלל. אף גולם בתקופתנו לא מצליח אפילו לחשוב על זה!!

אף גולם לא מצליח להעלות על דעתו שחוקי הטבע מתקיימים. איזה חוק? אל תחפשו כל כך רחוק, חוק הטבע מספר 1, לא חוק שצריך את ניוטון כדי להבין אותו. אז מהם חוקי הטבע? הגיעה העת לדעת.

חוק הטבע מספר 1 הוא חוק הג'ונגל – החזק מנצח! אני מתנצל, גם אני הייתי רוצה שאימא תרזה תשלוט בעולם אבל דאעש מתקרב לכך יותר ממנה. זו לא אשמתי וגם לא אחריותי. זהו חוק טבע. לא אני קבעתי אותו ולא אני המצאתי אותו. רק הבחנתי בו, הבנתי אותו, ואני מספר לכם עליו.

אם תחת לחץ פיזי מתון אסכים להודות שזה לא חוק הטבע מספר 1, גם זה לא יעזור. החזק מנצח הוא חוק הטבע מספר 1, עם זה אי-אפשר להתווכח! חבל על הזמן. אם משעמם לכך בשעות הפנאי נסו לדפוק את הראש בקיר, להתווכח עם החוק הזה לא תצליחו. סליחה, אבל זה מה יש.

חוק הטבע מספר 2

חוק הטבע מספר 1 הוא טריבאלי, לא צריך להיות איינשטיין כדי להבין אותו, מספיק להיות בכר אל בגדדי. כל חלאת אדם מכיר אותו, מי היחיד שעדיין לא גילה אותו? המדע. לא נורא, אין צורך למהר, תוך מאה, מאתיים, מקסימום 500 שנה, גם המדע יצליח לעלות על זה.

אבל מה שקצת יותר חשוב לאנושות להבין זה את חוק הטבע מספר 2: חוק העדר. כל הרעיון של הערצה ופולחני אישיות שגוי. העולם לא מתנהל על-ידי מנהיגים אלא על-ידי תרבות. האנושות היא עדר, והיא מתומרנת בצורות שונות.

לא צריך להיות רועה חשבון כדי להבין זאת, די להיות חמינאי, נסראללה, משעל, או מנהיג. איך אמר פעם מישהו: "אידיוטים שימושיים". באיסלאם זה מאוד שקוף כי התרבות מאוד פשוטה: אללה הוא אכבר, אטבח אל יהוד, נגמר הסיפור. יש לך עדר מוסת של חפים מפשע המשתוקקים לעשות את רצונך. הרובוטים הזומבים שטופי השנאה הללו גם יתאבדו למען השטויות שהאכילו את מוחם.

במערב אין כל חדש, לא תאמינו אבל גם אצלנו חוקי הטבע פועלים. אלא מאי, אצלנו זה קצת יותר מסובך. ביג דיל, מה קרה, מה הפחד? אם אני הצלחתי להבין, גם המדע יצליח. קצת מאמץ, לא ירדו לו יותר מדי שומנים, אין מה לפחד.

אצלנו השליטה בהמונים היא באמצעות תרבות יותר מורכבת. תקראו לזה שמאלנות, תקראו לזה נאורות. כמו ששטופי המוח הערבים משתוקקים לשרת את מנהיגיהם, כך שטופי המוח המערביים משתוקקים לשרת את קובעי דעת הקהל.

מכיוון ערב תוקף אותנו עדר של חפים מפשע, ומכיוון מערב תוקף אותנו עדר של נאורים. האבסורד הוא כמובן שהנאורים מסייעים לערבים לתקוף אותם, בסוף הם עוד יצליחו...

לכן שיטת הירושימה, נגסאקי ודרזדן מאחרינו, לכן הטרור פורח. אי-אפשר לנצח את הטרור כי הנאורים מקנים לו חסינות ומאשרים לו להשתמש בחפים מפשע לצרכי "הגנה עצמית". למה? כדי שאחר כך, הם הנאורים יוכלו לנבוח על מי שהורג את החפים מפשע המסכנים. או אז חזיהם יתמלא בגאווה, הם ירגישו מוסריים, נעלים, סחורה אנושית משובחת יותר.

תודה שהבנתם היכן אתם חיים

נסתפק בזה בינתיים. עצוב לי מאוד שעדיין לא נמצא ולו אדם אחד שיבין מה שאני אומר ויתרגם את דברי לשפה קליטה לאנושות בתקופתנו. הכי עצוב, שכדי לפרוץ את התודעה לא צריך טררם גדול. די בדיון אחד בתקשורת בנושא תרבות השלטון בישראל כדי להתחיל לגלגל את כדור השלג. אבל גם דבר כה פשוט כמו דיון בתקשורת מתגלה כמשימה בלתי אפשרית.

יש לי חלום! ובחלומי יהיה פעם אחת בהיסטוריה דיון אחד בתקשורת בנושא תרבות השלטון. מי רוצה להגשים לי את החלום? אה, אתם ממהרים לרוץ אחרי העדר? הבנתי, אוקיי רוצו שלא תפספסו...

תאריך:  31/08/2014   |   עודכן:  31/08/2014
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דפקט העדר
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
31/08/14 15:09
2
זקן
1/09/14 14:57
 
אהרון שחר
1/09/14 18:43
3
מסעודה משדרות
2/09/14 19:31
 
אהרון שחר
2/09/14 21:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נירים (דנגור) הוקמה בחלק ממפעל התיישבותי בנגב במסגרת 11 הנקודות שעלו על הקרקע במוצאי יום הכיפורים תש"ז 1946. היישוב הותקף קשות על-ידי הצבא המצרי ולאחר שלא הצליח לכבוש אותו כילה בו את זעמו באש ארטילרית שהותירה הרס.
31/08/2014  |  נפתלי גוטמן   |   מאמרים
"הטרור יגיע לאירופה ולאמריקה אם העולם לא יתאחד כדי להילחם בו" - האזהרה החמורה הזו לא הגיעה, כפי שניתן לצפות, מכיווונו של בנימין נתניהו. צריך להצטייד במידה לא מבוטלת של התאפקות, כדי שלא לפרוץ בצחוק רועם כאשר מגלים, כי המודאג הזה הוא לא אחר מאשר מלך סעודיה, עבדאללה בן עבד אל-עזיז.
31/08/2014  |  ישראל רוזנבלט  |   מאמרים
התקשורת העלובה שלנו חזרה לתהליכים השגרתיים של עיסוק בזוטות והפיכתן "לסקופים" מלאכותיים, ורוב הברברת הפוסט-מלחמתית מתמקדת עתה בשאלה, חשובה כשלעצמה, אבל בהחלט לא העיקרית והקריטית לימים אלה: האם ומתי ראוי לחברי קבינט לבקר קברניטים בעת לחימה?
31/08/2014  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
סבלם המתמשך של התושבים סביב רצועת עזה ראוי להזדהות לא רק במלל אלא במעשים בכול התחומים, וחובה היה על הממסד להיות קשוב להם וחבל מאוד כי ההבטחה להעבירם למקום מבטחים בסיוע הממשלה, אם זה רצונם, בא באיחור רב. חובה כפולה ומכופלת עכשיו לסייע להם להתגבר על מה שעבר עליהם בכל התחומים. עם זאת הטרוניות שמבצע "צוק איתן" לא מיצה עצמו ושצריך היה להמשיך במערכה, היא משוללת יסוד מכול בחינה שהיא. ככה או אחרת לא מתקבל על הדעת שמגזר כלשהו: לאומי, דתי, גאוגרפי וכיו"ב יכתיבו לממשלה מדיניות. הממשלה מופקדת על שלומם וביטחונם של כול אזרחיה. זה אמור ביתר תוקף לגבי תושבי ההתנחלויות. איש לא "הביא" אותם למקומות אלה. הם באו מרצונם.
31/08/2014  |  צבי גיל  |   מאמרים
ביומיים האחרונים פורסמו תוצאותיהם של שני סקרים, האחד של מכון דיאלוג, והשני של חברת פאנלס. להלן מוצגות תוצאותיהם הדומות באופן מפתיע של שני הסקרים, כאשר התוצאה הראשונה היא של מכון דיאלוג, השנייה של פנלס, ובסוגריים התוצאות של הבחירות האחרונות:
31/08/2014  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
איתן לסרי
איתן לסרי
ברשימת החומרים שאסר ארדואן: פרופילים וכבלים מאלומיניום, מנחושת, פרופילים מפלדה, חומרים המיועדים לקונסטרוקציות בנייה, כבלים חשמליים, זכוכית המיועדת לבנייה ועוד    ענף הבנייה צפוי לשל...
עתיד לא ברור [צילום: משה שי/פלאש 90]
גדי חיטמן
לישראל אין תוכנית מדינית ל"יום שאחרי" המלחמה. לפחות לא תוכנית גלויה    מצב כזה של דשדוש תמידי בבוץ של עזה (וגם של יהודה ושומרון) מבלי לנהל את הסכסוך מתוך יתרון מחליש את ישראל עוד יו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il