|
שלום כיתה א [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
עיתונות צרכנית צעקנית, העובדת במלוא הקיטור, מעמיסה על עצמה באלו הימים שעות נוספות של עבודה, רק כדי להגיע אל כיסי ההורים, המתכוננים בהתרגשות עם ילדיהם לקראת צעדיהם הראשונים בכתה א'.
גם עיתונות ארגוני המורים "נרתמה למלאכת הקודש" של צרכנות מבזה ובזבזנית בחוברות פרסום צעקניות שהנפיקה לציבור המורים. מצער שארגונים, האמונים על ערכים חינוכיים, נתנו יד למסע של התעוררות וחיזורים וולגאריים אחרי מחויבויות לרכישת המותג האחרון היקר והנוצץ של תיק וקלמר, עיפרון מצועצע ומחדד מזמר. צרכנות יקרה בזבזנית וחסרת כבוד לעולם הערכים שלמענו נועדה כתה א', ככיתה ראשונה במסע חינוכי-לימודי של 12 שנות לימוד.
מצער, שהמסע שלום כתה א' מלווה במסע צרכני צעקני אחרי המותג היקר ביותר, ותוך כדי כך נשכח לשם מה אנחנו שולחים את ילדינו, נכדינו וניננו לכתה א'. אין מקום לעיתונות עם יומרות חינוכיות לגלות מחויבות למותג היקר ביותר כנכס שבלעדיו לא ניתן לבוא בשערי בית הספר.
חבל שהעיתונות החינוכית של ארגוני המורים עלתה על שרטון של מסע צרכני צעקני, ולא אמצה מסורת יפה - "כשמכניס אדם את בנו ללמוד תורה, כותבין לו האותיות על הלוח, מרחיצין אותו, מלבישין אותו בבגדים נקיים, ולשים לו ג' חלות של סולת ודבש ... מאכילין אותו ומקרין את האותיות". (מחזור ויטרי, תק"ה)
אני מבקש לאתגר את ציבור המורים לקום ולהתריס נגד ארגוני המורים, שנותנים יד לתופעה מכוערת של צרכנות זולה ומפוקפקת, המלווה את ילדי ישראל כבר בצעדיהם הראשונים אל בית הספר.